Helsingissä 3. rokotus yli 50 päivää ajanvarauksesta
Helsingissä jono koronarokotuksen kolmannelle kierrokselle on valtava. Sain juuri varattua oman aikani, joka on helmikuun puolivälissä. Nähtävästi nyt rokotukseen pääsee ajanvarauksesta vasta yli 50 päivää myöhemmin.
Tämäkin asia olisi ollut hoidettavissa ennakoimalla. Nyt on ilmeistä, että mitään ei ole tehty. Surkeasti hoidettu.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella sai vasta aikaan, jolloin on kulunut 6 kk toisesta rokotuksesta.
Eli mulla on helmikuun alussa. Olen 59-v.Aikoja pitäisi avata ikäjärjestyksessä. Hullua, että aukeaa kaikille täysi-ikäisille.
Hgissä on ikäraja 50, ei anneta kaikille.
Ei ole.
N42, aika varattuna
Eli sivuilla valehdellaan?
No riippuu miltä sivuilta tietosi haet. Koronarokotusaika- sivustolla jos käväset niin sieltä löytyy, että Helsingissä kaikki 18-59v voivat varata 3. rokotteen.
N45, kolmos rokotus varattu 17.1.Ja samaten sivuille lukee että kolmosta ei saa pop upeisra mutta kuitenkin viime viikolla sai.
Helsingissä ei kolmosrokotetta saa yhdeltäkään pop Up pisteeltä. Ilman ajanvarausta kolmosta ei saa. Yrittäjiä on kyllä ollut. Rokotan työkseni tällä hetkellä.
Opettele lukemaan.
Siellä sivuilla luki ettei saa. Silti pisteillä sai koko viime viikon.
Hesarissa luki tänään pitkälle iltapäivään että saisi.
Tiedotus on surkeaa.
T viestintäpäällikkö
On tosiaan, jotta kuinkahan moni ehti lähteä HSn uutisen perusteella pop-up pisteelle hakemaan kolmatta, mistään ei pysty varmistamaan todellista tilannetta, sitten on vielä niitä jotka kehuskelee saaneensa rokotteen samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella sai vasta aikaan, jolloin on kulunut 6 kk toisesta rokotuksesta.
Eli mulla on helmikuun alussa. Olen 59-v.Aikoja pitäisi avata ikäjärjestyksessä. Hullua, että aukeaa kaikille täysi-ikäisille.
Hgissä on ikäraja 50, ei anneta kaikille.
Ei ole.
N42, aika varattuna
Eli sivuilla valehdellaan?
No riippuu miltä sivuilta tietosi haet. Koronarokotusaika- sivustolla jos käväset niin sieltä löytyy, että Helsingissä kaikki 18-59v voivat varata 3. rokotteen.
N45, kolmos rokotus varattu 17.1.Se otsikko sanoi ainakin vielä eilen noin mutta kun avasi tekstin, siellä kerrottiin että ikäraja on 50.
Sehän tässä on kun kaikki tiedotus on täyttä kuraa.
Siellä oli myös lueteltu niin että esikoiseni kuuluisi riskiryhmiin mutta sitten kun tritti netissä varata, ei se onnistunut, mutta puhelimitse hän taas olikin riskiryhmää.
No mä varasin su-ma yönä oman aikani eikä mun ollut yhtään vaikea ymmärtää kuka saa varata. En ole mitään riskiryhmää. Nyt on sitten ehkä lukutaidossa vika.
Ei ole lukutaidossa vika. Sinä luit vain otsikon.
Ja varasin ajan itselleni 17.1.
Ja ne jotka osaa lukea myös tekstin, sai käsityksen ettei alle 50-vuotiaat voi varata.
Tiedotus on surkeaa.
T viestintäpäällikkö
Olet huono provo tai sitten vaan tyhmä. Käväse nyt sinä itse uudestaan lukemassa, ei voisi asia selkeämmin rokotusaikasivustolla olla sanottu. Kolmostokotetta tarjotaan nyt riskiryhmille JA kaikille yli 18- vuotiaille…
Mutta ehkä jopa rautalankamallinen tiedotus voi jollekin olla liian hankalaa ymmärtää.
Niin. Nyt.
Osaatko lukea.
Lue mitä kirjoitin ja käytä sinä olematonta aivorusinaasi.
Ja selvästikään edes rokotuspisteillänne ei osata lukea omia ohjeitanne kun sitä kolmosta jaettiin koko viime viikko ja Hesarin toimittajakin oli käsittänyt että sitä jaetaan siellä.
T viestintäpäällikkö
Vierailija kirjoitti:
Seurasin Helsingin rokotetiedotusta netissä monta viikkoa tiiviisti. Kaksi viikkoa sitten luki että 2. riskiryhmä johon kuulun voisi varata rokotteen joulukuun lopussa. Seurasin joka päivä sivuja ja tieto pysyi samana. Ajattelin että ei tarvitse hätäillä tai kiirehtiä, kyllä siellä lukee selvästi kun ajan voi saada. Viime viikon maanantaina sanottiin uutisissa että älkää varatko aikaa älkääkä tulko tänne ellei ole 6kk täynnä, odottakaa rauhassa. Varasin ajan tuolloin kun se viimein oli mahdollista/sivustolla luki että nyt on mahdollista varata. Pari päivää myöhemmin uutisoitiin että nyt on kiire ja riskiryhmien tulee välttää kontakteja jos kakkosrokotteesta on yli 3-4kk. Eka vapaa aika oli 31.12. Mulla tulee miltei 7kk täyteen toisesta rokotteesta mutta sentään saan sen tämän vuoden puolella.
Mulla täsmälleen sama kokemus. Kolmospiikin ajan sain 31.12. ja päivälleen 6kk edellisestä. Ns. lyhyempään rokotusväliin 5kk tai lyhyempi ei ole yhdelläkään riskiryhmä 2 stadilaisella ollut mitään käytännön mahdollisuutta. Sen sijaan tän ajanvaraussekoilun ja surkean tiedottamisen takia monen riskiryhmä 2 tyypin rokotusväli venyy yli 7kk.
Paskasti hoidettu ja tiedotettu stadilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Helsingissä ei laiteta kolmansia rokotuksia jakoon myös yksityisen työterveyden kautta kuten monessa muussakin kunnassa? Eihän noissa aikatauluissa ole mitään järkeä.
Sitä kuulemma "mietitään", samaten mietitään rekrytoimista, pop upien tilannetta ja lisäpisteitä. Kaikkea mietitään.
Joo, ei tarvitse kuin verrata Vantaan toimiin niin näkee eron. Ilmeisesti siellä on ollut joulukuun ajan rajana 5 kk ja viime viikosta rokote on ollut kaikille jaossa, myös pop upeissa. Joko nämä asiaa suunnittelevat eivät seuraa mitä naapurit tekevät (epätodennäköistä) tai sitten Helsingissä on rokotteet tai rahat loppu.
Mä olen vantaalainen ja kävin jo viime viikolla walk in-rokotuspisteessä hakemassa kolmannen rokotteen. 5 kk oli tullut täyteen, joten sain piikin. Enkä kuulu riskiryhmiin. Vantaa on hoitanut rokotusasian aika hyvin.
Minä sain sen ajan 31.12 koska olen 61 ja seurasin tarkasti. Rokotusväli 5,5 kk.
Olen toimittaja ja luonnollisesti Facessa monen toimittajan kaveri. Siellä vallitsi suuri hämmennys koko viime viikon että kuka saa, osa oli kävellyt pop upiin ja saanut saman tien, nyoremmat kuin minä ja riskiryhmättömät. Sittwn taas yksi minunikäiseni oli toisaalla käännytetty pois.
Ihan hieman sekavaa ja jos ei akateemisella koulutuksella ymmärrä edes ohjeita niin ne vieraskieliset ja heikommin koulutetutkp ne sitten muka ymmärtää? Ei. Hw parveilee nyt sitten siellä pisteillä tukkona tai jää ilman ja tilanne on edelleen iham sekava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin Helsingin rokotetiedotusta netissä monta viikkoa tiiviisti. Kaksi viikkoa sitten luki että 2. riskiryhmä johon kuulun voisi varata rokotteen joulukuun lopussa. Seurasin joka päivä sivuja ja tieto pysyi samana. Ajattelin että ei tarvitse hätäillä tai kiirehtiä, kyllä siellä lukee selvästi kun ajan voi saada. Viime viikon maanantaina sanottiin uutisissa että älkää varatko aikaa älkääkä tulko tänne ellei ole 6kk täynnä, odottakaa rauhassa. Varasin ajan tuolloin kun se viimein oli mahdollista/sivustolla luki että nyt on mahdollista varata. Pari päivää myöhemmin uutisoitiin että nyt on kiire ja riskiryhmien tulee välttää kontakteja jos kakkosrokotteesta on yli 3-4kk. Eka vapaa aika oli 31.12. Mulla tulee miltei 7kk täyteen toisesta rokotteesta mutta sentään saan sen tämän vuoden puolella.
Mulla täsmälleen sama kokemus. Kolmospiikin ajan sain 31.12. ja päivälleen 6kk edellisestä. Ns. lyhyempään rokotusväliin 5kk tai lyhyempi ei ole yhdelläkään riskiryhmä 2 stadilaisella ollut mitään käytännön mahdollisuutta. Sen sijaan tän ajanvaraussekoilun ja surkean tiedottamisen takia monen riskiryhmä 2 tyypin rokotusväli venyy yli 7kk.
Aika samanlainen kokemus. Minulla oli ensin aika tammikuun loppuun ns. 6 kkn säännön mukaan ja ihan tuurilla satuin huomaamaan uutisen lyhyemmästä rokotusvälistä viime viikolla ja menin katsomaan olisiko minulle aikaisempaa aikaa ja sain varattua 3.1. Moni ei varmasti ehtinyt huomata koko uutista koska sitä ei nyt kovin paljoa paukutettu Helsingin sivulla ja jäivät siksi ilman aikaa. Oikeasti niitä tärkeitä infoja kaupungin sivuilla saisi kyllä promota enemmän, katoavat helposti muuhun sisältöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan, olisi pitänyt varmistaa ensin että riskiryhmäläiset ehtivät saada ajat ennen kuin avataan ajat muille rokotukseen haluaville, tämä järjestely aiheuttaa kaaoksen terveydenhuollossa muutaman viikon kuluttua sitten kun riskiryhmiin kuuluvat alkavat joutua sairaalaan.
Nettiajanvarauksella näemmä viikolle neljä olisi vielä.
Sopisi ainakin tiedottaa että mikä se todellinen tilanne on riskiryhmien kohdalla.
Helsinki sössi tämän täysin. Nimenomaan riskiryhmien sivuttaminen tässä on pahemman luokan virhe.
Eikä se, että rokotuksia saa tässä tilanteessa vasta noin älyttömän odotusajan jälkeen ole muutenkaan hyvä. Helsingin pitäisi laajentaa rokottaminen työterveyteen heti kuin mahdollista.
Eikös helsinkiläisille riskiryhmille alettu jakaa kolmansia piikkejä jo kauan aikaa sitten? Onhan tässä ollut jo aikaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan, olisi pitänyt varmistaa ensin että riskiryhmäläiset ehtivät saada ajat ennen kuin avataan ajat muille rokotukseen haluaville, tämä järjestely aiheuttaa kaaoksen terveydenhuollossa muutaman viikon kuluttua sitten kun riskiryhmiin kuuluvat alkavat joutua sairaalaan.
Sopisi ainakin tiedottaa että mikä se todellinen tilanne on riskiryhmien kohdalla.
Helsinki sössi tämän täysin. Nimenomaan riskiryhmien sivuttaminen tässä on pahemman luokan virhe.
Eikä se, että rokotuksia saa tässä tilanteessa vasta noin älyttömän odotusajan jälkeen ole muutenkaan hyvä. Helsingin pitäisi laajentaa rokottaminen työterveyteen heti kuin mahdollista.
Eikös helsinkiläisille riskiryhmille alettu jakaa kolmansia piikkejä jo kauan aikaa sitten? Onhan tässä ollut jo aikaa käydä.
Pidemmällä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika samanlainen kokemus. Minulla oli ensin aika tammikuun loppuun ns. 6 kkn säännön mukaan ja ihan tuurilla satuin huomaamaan uutisen lyhyemmästä rokotusvälistä viime viikolla ja menin katsomaan olisiko minulle aikaisempaa aikaa ja sain varattua 3.1. Moni ei varmasti ehtinyt huomata koko uutista koska sitä ei nyt kovin paljoa paukutettu Helsingin sivulla ja jäivät siksi ilman aikaa. Oikeasti niitä tärkeitä infoja kaupungin sivuilla saisi kyllä promota enemmän, katoavat helposti muuhun sisältöön.
Miten sait varattua toisen ajan, kun oli jo ennestään aika? Pitikö ensin perua se nykyinen aika? Haluan kokeilla vaihtaa aikaa, mutta en halua menettää nykyistä aikaa, jos ei löydy aiempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoja 2 riskiryhmälle on kyllä jaettu. Piikin saa sitten tammikuun lopulla. Ei tule kuin 7kk väli.
Ihan paskaa toimintaa stadilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa onkin jo kerrottu moneen kertaan että riskiryhmillä oli viime viikkoon saakka 6 kk aikaraja edellisestä piikistä ja tuota rajaa on valvottu aika tarkkaan. Ihmisiä on käännetty rokotuspisteiltä muutamien päivien heiton takia. Eli joo, teoriassa riskiryhmät ovat voineet varata aikoja jo jonkin aikaa, käytännössä iso osa ryhmä 2:ta on ollut oikeutettu aikaan vasta tammikuun lopulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle kyllä, osalle ei. Riskiryhmä 2 sai toiset rokotuksensa heinäkuun alussa, eivätkä voineet varata aikaansa vissiin viime viikkoa aikaisemmin. Sitten Helsinki avasi rokotuksensa kaikille. Tämä ei voi johtaa mihinkään muuhun kuin siihen, että osaa riskiryhmäläisistä aletaan nyt rokottamaan joskus helmikuussa. Mikäli riskiryhmäläisiä on nyt sivutettu ja laitettu odottamaan lähemmäs pari kuukautta, ainoa järkevä tapa toimia olisi rokotuttaa ainakin riskiryhmäläiset työterveyden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa alkoi riskiryhmien ajanvaraus. Varasin ajan heti ja sain 4.1. koska silloin väli toiseen rokotukseen piti olla se 6 kk. Sitten rokotusväliä lyhennettiin ja onnenkantamoisena viime lauantaille ilmaantui keskellä päivää Jätkäsaareen rokotusaikoja ja sain siten 3. rokotteeni 2,5 vk aiemmin.
Helsinki näyttää jättäneen 2. Riskiryhmän huomiotta. Paha jätti, koska tuo on iso ryhmä johon kuuluu paljon työssäkäyviä.
Miten paljon elimistö ihmisellä sitten kestää kun mitä luultavammin jopa 9 rokotusta joudutaan vielä ottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait varattua toisen ajan, kun oli jo ennestään aika? Pitikö ensin perua se nykyinen aika? Haluan kokeilla vaihtaa aikaa, mutta en halua menettää nykyistä aikaa, jos ei löydy aiempaa.
Helsingissä pystyy vaihtamaan sen alkuperäisen aikavarauksen sähköpostivahvistuksen avaimilla, pitää valita Muuta aikaa, jolloin hae-toiminnolla saa esille vapaat ajat ja siitä pääsee valitsemaan. On kyllä selkeä ettei vahingossa tule peruneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa alkoi riskiryhmien ajanvaraus. Varasin ajan heti ja sain 4.1. koska silloin väli toiseen rokotukseen piti olla se 6 kk. Sitten rokotusväliä lyhennettiin ja onnenkantamoisena viime lauantaille ilmaantui keskellä päivää Jätkäsaareen rokotusaikoja ja sain siten 3. rokotteeni 2,5 vk aiemmin.
Eli paskastadissa piikit jaettu taas tuurilla tai rokottajien tuttaville vinkkien perusteella. Kyllä käy hermoon.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon elimistö ihmisellä sitten kestää kun mitä luultavammin jopa 9 rokotusta joudutaan vielä ottamaan?
Miksei kestäisi? Kestäähän elimistö muutaman flunssan vuodessakin. Ei se ole sen kummempi ilmiö immuunijärjestelmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Helsingissä ei laiteta kolmansia rokotuksia jakoon myös yksityisen työterveyden kautta kuten monessa muussakin kunnassa? Eihän noissa aikatauluissa ole mitään järkeä.
Sitä kuulemma "mietitään", samaten mietitään rekrytoimista, pop upien tilannetta ja lisäpisteitä. Kaikkea mietitään.
Joo, ei tarvitse kuin verrata Vantaan toimiin niin näkee eron. Ilmeisesti siellä on ollut joulukuun ajan rajana 5 kk ja viime viikosta rokote on ollut kaikille jaossa, myös pop upeissa. Joko nämä asiaa suunnittelevat eivät seuraa mitä naapurit tekevät (epätodennäköistä) tai sitten Helsingissä on rokotteet tai rahat loppu.
Mä olen vantaalainen ja kävin jo viime viikolla walk in-rokotuspisteessä hakemassa kolmannen rokotteen. 5 kk oli tullut täyteen, joten sain piikin. Enkä kuulu riskiryhmiin. Vantaa on hoitanut rokotusasian aika hyvin.
Samma här. Odottelin kaikessa rauhassa, että kiireisemmät saavat omat piikkinsä puhelinvarauksen kautta, sitten sitä, että nettiajanvaraus aukesi ja rokotusaikaraja siirtyi 6 kk:sta 5:een. Näinpä 5 kk kakkospiikistä tuli täyteen eilen. Tänään varasin ajan ja sain sen ylihuomiselle.
Vantaa rules.
Pakko kommentoida että se ajanvaraus voisi kyllä olla nopeampi ja selkeämpi, aika monta sivua pitää kahlata ennenkuin pääsee itse asiaan.