Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä 3. rokotus yli 50 päivää ajanvarauksesta

Vierailija
21.12.2021 |

Helsingissä jono koronarokotuksen kolmannelle kierrokselle on valtava. Sain juuri varattua oman aikani, joka on helmikuun puolivälissä. Nähtävästi nyt rokotukseen pääsee ajanvarauksesta vasta yli 50 päivää myöhemmin.

Tämäkin asia olisi ollut hoidettavissa ennakoimalla. Nyt on ilmeistä, että mitään ei ole tehty. Surkeasti hoidettu.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti rokoitetta ei ole tarpeeksi. Se oli rivien välistä luettavissa kun sieltä soitettiin. Nyt sitten vitkutellaan kun on möhlitty.

Vierailija
42/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä Helsingissä ei laiteta kolmansia rokotuksia jakoon myös yksityisen työterveyden kautta kuten monessa muussakin kunnassa? Eihän noissa aikatauluissa ole mitään järkeä. 

Sitä kuulemma "mietitään", samaten mietitään rekrytoimista, pop upien tilannetta ja lisäpisteitä. Kaikkea mietitään.

Joo, ei tarvitse kuin verrata Vantaan toimiin niin näkee eron. Ilmeisesti siellä on ollut joulukuun ajan rajana 5 kk ja viime viikosta rokote on ollut kaikille jaossa, myös pop upeissa. Joko nämä asiaa suunnittelevat eivät seuraa mitä naapurit tekevät (epätodennäköistä) tai sitten Helsingissä on rokotteet tai rahat loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin esitietoihin pitää syöttää toisen rokotuksen päivämäärä. Järjestelmä ei anna yhtäkään aikaa joka on alle 6 kk tuosta päivästä, vaikka rokotusta suositellaan jo 5 kk jälkeen. Varasin oman aikani heti kun rokotussivu aukesi, kaikki tammikuun viikot näyttivät vain "ei aikoja" kunnes tultiin siihen päivään kun 6 kk tuli täyteen niin sitten niitä oli vaikka kuinka paljon.

No kyllä mä sain ainakin ajan ennen kuin 6 kk tulee täyteen. Ja varasin myös heti maanantai-aamuna.

Vierailija
44/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä ja kaoottista avata kaikille samaan aikaan. Espoossa aukeni tänään klo 12  50-59-vuotiaille - aikoja sai esim. ensi viikolle ja tammikuun ensimmäiselle viikolle.

Vierailija
45/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki.

On kussut.

Riskiryhmien kolmosrokotteen.

Täysin.

Asia on selvitettävä ja syylliset esiin. Jos riskiryhmäläisiä delaa stadissa omikroniin, niin nämä syypäät vastuuseen.

Piste.

Vierailija
46/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä ja kaoottista avata kaikille samaan aikaan. Espoossa aukeni tänään klo 12  50-59-vuotiaille - aikoja sai esim. ensi viikolle ja tammikuun ensimmäiselle viikolle.

Ei sitä avattukaan kaikille yhtä aikaa. Riskiryhmäläisten olisi pitänyt jo saada ne rokotteensa aikaa sitten.

Mutta ilmeisesti ne rokotteet on loppu ja siksi pisteet pyörii vajaateholla.

Vierailija
47/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin esitietoihin pitää syöttää toisen rokotuksen päivämäärä. Järjestelmä ei anna yhtäkään aikaa joka on alle 6 kk tuosta päivästä, vaikka rokotusta suositellaan jo 5 kk jälkeen. Varasin oman aikani heti kun rokotussivu aukesi, kaikki tammikuun viikot näyttivät vain "ei aikoja" kunnes tultiin siihen päivään kun 6 kk tuli täyteen niin sitten niitä oli vaikka kuinka paljon.

No kyllä mä sain ainakin ajan ennen kuin 6 kk tulee täyteen. Ja varasin myös heti maanantai-aamuna.

Sen välin pitäisi olla 5 kuukautta.

Ja esim mun esikoinen on riskiryhmää ja sai ajan 24.1.

Vierailija
48/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku näitä piikkejä ottaa?

Vierailija
49/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki voisi ulkoistaa naapurikuntiin, lyhyt matka olisi käväistä Espoon puolella, vai saako sinne mennä sopimatta. 

Vierailija
50/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki.

On kussut.

Täysin.

Asia on selvitettävä ja syylliset esiin. Jos riskiryhmäläisiä delaa stadissa omikroniin, niin nämä syypäät vastuuseen.

Piste.

Se on kussut ihan kaikkien kolmosrokotteet?

Mun esikoisen ajan olisi pitänyt olla 22.12. mennessä. Sai sen 24.1. ja senkin vasta jankkaamalla.

Samaan aikaan pop up -pisteet seisoo, eikä siellä rokoteta ketään.

Vierailija
51/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri sähköpostia sinne päin että voin tulla tammikuun alusta rokottelemaan jos apu kelpaa...

Vierailija
52/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki.

On kussut.

Täysin.

Piste.

Riskiryhmien ajanvaraus on ollut auki jo viikkoja. Olisit varannut silloin.

Vierailija
53/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki voisi ulkoistaa naapurikuntiin, lyhyt matka olisi käväistä Espoon puolella, vai saako sinne mennä sopimatta. 

Ei saa mennä muualle, saisikin. Meilläkin jakavat täällä mökkikunnassa Lohjalla hyvää vauhtia.

Vierailija
54/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin järjestelmä antaa ajan 5 kuukauden määreellä, mutt eri asia jos käännyttävät rokotuspisteeltä pois. 

Vierailija
55/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin järjestelmä antaa ajan 5 kuukauden määreellä, mutt eri asia jos käännyttävät rokotuspisteeltä pois. 

Eikä anna. Siellä oli ekat vapaat ajat tammikuun lopussa.

Vierailija
56/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 3. rokotteen ajan tasan 6kk päähän edellisestä. Olisi saanut aiemminkin, mutta ajattelin että ehkä parempi että aiemmat ajat menevät niitä kipeämmin tarvitsevalle. Olen nuori ja perusterve kuitenkin, en halua etuilla.

Vierailija
57/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki.

On kussut.

Täysin.

Piste.

Riskiryhmien ajanvaraus on ollut auki jo viikkoja. Olisit varannut silloin.

Rokotteen väli oli silloin pitempi, 6 kk, että yhtälailla voinut päätyä viikkojen päähän tästä. 

Vierailija
58/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ei ollut millään tavoin valmistautunut näihin kolmosrokotuksiin.

Ja ihmettelen että mitä ihmeen riskiryhmäläisiä nämä ovat, jotka nyt ottavat 1. tai 2. rokotuksia? Ja joiden takia ei jono etene.

Heidänhän olisi pitänyt hakea 1. ja 2. rokotteensa jo keväällä 2020!

Vierailija
59/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä anna. Siellä oli ekat vapaat ajat tammikuun lopussa.

Minulle antoi, sattumoisin kyttäsin nettijärjestelmässä peruutuksia, ja kävi tuuri. 

Vierailija
60/157 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki avasi ajanvarauksen riskiryhmiin kuuluville ja yli 60 vuotiaille jo marraskuussa. Jos joku ei ole vielä varannut aikaa, niin on ollut todella hidas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi