Lainaisitko jos naapurisi pyytäisi 20 euroa lainaksi?
Ja jos pyytää autokyytiä tietylle päivälle niin lupaudutko? Kuinka paljon olet valmis auttamaan naapureitasi?
Kommentit (41)
Kyllä voisin ainakin kerran. Jos ei maksa koskaan takaisin niin taisi jäädä siihen.
Riippuu naapurista; kerran lainasin 500€ ja naapuri maksoi vuoden sisään takaisin kuten oli sovittu.
Kyllä lainaisin, tässä ok-alueella on hyvinkin tutuksi tulleet naapurit. Ollaan kaikki vakavaraisia, mutta voi joskus tulla äkillinen käteisen tarve.
Kaikilla ei ole 20€ käteistä, kun kortilla yleensä maksetaan.
Mulla on 100€ käteisenä jemmassa.
En. Tiedän että hän hoitaa raha-asiat huonosti, koska hänen perintäkirjeensä tuli kerran minun luukustani sisään.
En tunne naapureitani, mutta joo, autan molemmissa esimerkeissä. Mutta en säännöllisesti.
Pari kymppiä voisin lainata, mutta kuskaamaan en lähtisi, menköön ratikalla.
Tuskin tulee pyytämään mutta velaksi olen myynyt "tavaraa" ja rahat aina saanut. Muutenkin jelppiä puolin ja toisin. Näin maaseudulla.
Olen lainannut enemmänkin, mutta kyseinen naapuri oli mun kaveri ollut jo ennen kuin edes oltiin naapureita.
Nykyisiä naapureita en tunne, joten en lainaisi ja autokyydinkin suhteen olisin aika nihkeä, ettei tule kyydityksen pyytäminen tavaksi. Jotain sokeria tms. voisin lainata tai olla tarvittaessa esim. kantoapuna.
Riippuu naapurista. 20e lainaisin melkein kenelle naapurille vaan, mutta kuskiksi en lähtisi juuri kenellekään kuin todella hyvästä syystä akuutissa tilanteessa. Taksit on sitä varten.
Tuskin, alkoholiin se menisi kuitenkin.
Kyllä setämiehellä liikenee aina 20e ja enemmänkin naapurin opiskelijatytöille, takaisinmaksu sitten hoidetaan myöhemmin.
Riippuu mihin pyytää. Jos ruokaan niin veisin sitä ruokaa.
Tietenkin. Ovat auttaneet myös minua hädässä. Yleensä ei kyllä sitä käteistä ole tosin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naapurista. 20e lainaisin melkein kenelle naapurille vaan, mutta kuskiksi en lähtisi juuri kenellekään kuin todella hyvästä syystä akuutissa tilanteessa. Taksit on sitä varten.
jos pyytää 20 euroa niin tuskin on vara taksiin
Tietysti lainaisin ja olen lainannutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos pyytää 20 euroa niin tuskin on vara taksiin
Voi sen kakskymmppisen tarvita vaikka olisi korttitilillä miljoona.
Millaisessa tilanteessa joku tarvitsee 20 euroa lainaksi? Pankkikortti ei toimi ja on taksilla tullut pihaan?
Antaisin 40 e käteen ja sanoisin ettei tarvitse maksaa takaisin, ellei välttämättä itse halua.
En kuskaa enkä lainaa