Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lainaisitko jos naapurisi pyytäisi 20 euroa lainaksi?

Vierailija
21.12.2021 |

Ja jos pyytää autokyytiä tietylle päivälle niin lupaudutko? Kuinka paljon olet valmis auttamaan naapureitasi?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ei menoa ja naapuri pyytää kyytiä, niin voin viedä. Naapuri on myös vienyt meidän koko perheen juna-asemalle.

Muutamia naapureita en tunne edes nimeltä, mutta joidenkin kanssa ollaan enemmän tekemisissä. Lasten vaatteet ja lelut kiertää ovelta ovelle. Naapuri auttoi meitä kantamaan painavaa tavaraa ja meiltä autettiin remontin teossa.

Vierailija
22/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen naapuri. Lainasi rahaa, kaikki kelpasi. Autoin monesti jopa pahemmassa pinteessä. Muuton jälkeen kutsui välillä itseään kylään luokseni ja antoi samalla ostoslistan mitä hälle täytyy hankkia tarjottavaa. Lähtiessä pyysi rahaa lainaan. Viimeinen pisara oli kun varasti minulta, erään kerran kun en lainannut. Hyi olkoon, mitä ihmisiä. Joten, katso siis tarkkaan, kenelle lainaat. Jotkut ihmiset lainaa KAIKILTA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa joku tarvitsee 20 euroa lainaksi? Pankkikortti ei toimi ja on taksilla tullut pihaan?

No esimerkiksi maaseudulla kiertää muikkukauppiaita käteiskaupalla.

Vierailija
24/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvaiset lainaa kaikilta jotka vaan lainaavat, takaisin maksu on hyvin vaikeeta.

Vierailija
25/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tiedän että hän hoitaa raha-asiat huonosti, koska hänen perintäkirjeensä tuli kerran minun luukustani sisään.

Voi kuule kun eipä se ole aina noin yksinkertaista XDDDDDD On minullekin tullut juuri eilen perintäkirje. Liittyy tilaukseen, jota olen yrittänyt kuukausitolkulla palauttaa, mutta kauppa ei ole viitsinyt vastata viesteihini. Paketin mukana ei ollut palautusetikettiä, vaan se pitää pyytää erikseen. Ilman ei voi palauttaa.

Eli tosiaan aiheeton perintä ja jos tuon takia joku leimaisi minut huonoksi raha-asioiden hoitajaksi, niin tyhmä olisi XDD.

Vierailija
26/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin antaa sen 20 e jos tiukka tilanne ja mukavan/rehellisen oloinen ihminen. En vaatisi noin pientä summaa takaisin. Kuskiksi tuskin olisi aikaa lähteä paitsi jos olisi todella akuutti hätätapaus.

Vierailija
27/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisille naapureille lainasin ja auttaisin. Molemmat seinänaapurit (rivitalo) ovat mukavia ja asiallisia ihmisiä. Entiselle naapurille en lainasi enkä auttaisi. Hän oli aina rahapulassa, ei hoitanut asioitaan kunnolla ja yritti aina hyötyä muista ihmisistä. Siis riippuu ihan ihmisestä.

Vierailija
28/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne perintäkirjeet muutenkaan kerro mustavalkoisesti sitä, että niiden saaja on huono raha-asioiden hoitaja 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Esimerkiksi minulla oli vaikea tilanne, kun odottelin veronpalautuksiani ja sen takia jouduin elelemään jonkin aikaa kuin mikäkin kerjäläinen.

Vierailija
29/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi naapuria. Toiselle lainaisin ja kuskaisin, toiselle en lainaisi enkä kuskaisi. Jälkimmäinen pysäköi autonsa jonkun osan aina minun paikalleni. Isännöitsijä ohjeistanut kolme kertaa, nyt asia menee eteenpäin.

Vierailija
30/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin ja tarjoaisin myös autokyydin, jos päivä sopii itselleni. Täällä maaseudulla naapuria autetaan.

Vain kahta alkoholistinaapuria en auttaisi, koska se olisi vain heidän juopottelunsa mahdollistamista.

Vierailija
31/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minulla on ollut naapurina jatkuva rahan kerjääjä. Teki samaa toiselle naapurille. Hänen tupakat lähinnä KAIKKI KAIKESSA. HUH. Onneksi muutti pois.

Vierailija
32/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa joku tarvitsee 20 euroa lainaksi? Pankkikortti ei toimi ja on taksilla tullut pihaan?

No, viimeksi kaupassa. Oltiin naapurin kanssa kaupassa, eikä mitkään kortit kaupassa toimineet. Oli valtakunnallinen vika.

Naapurin ostot teki n.35€, mä maksoin, koska mulla on aina käteistä lompsassa.

Vierailija
33/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosi hyvät naapurit. Mutta 20 egeä antaisin vain, jos on todella hyvä syy. Ruokaan, niin veisin sitä. En antaisi rahana. Viinaan en antaisi enkä joutavaan. Autokyytiä olen antanut. Hänen oma autonsa mutta "ajokunnoton" mies sillä hetkellä. Veisin omallakin, jos pätevä syy tai terveys homma. Päivisin helpommin lähtisin. Yöllä vain terveyssyystä. Ja varmasti. Jos ei maksa takaisin - en ikinä lainaa enää. Minut petetään vain kerraan!

Vierailija
34/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaisin. En kuljettaisi, kun en aja, mutta jos on hätä niin autetaan tietenkin. 

Vierailija
35/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on hyviä naapureita. Kerran suljin pihalle johtavaa suurta lasista liukuovea kun se irtosi kannattimistaan ja melkein kaatui päälleni. Sain sen jotenkuten tuettua seinää vasten. Mies oli tietenkin työmatkalla joten hänestä ei ollut apua. Naapurin mies tuli auttamaan ja sai nostettua oven paikoilleen.

Meidän alueella kaikki tuntevat toisensa ja naapuriapu pelaa. Hyvä niin. Itsekään en jätä ketään pulaan jos pystyn olemaan avuksi.

Vierailija
36/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaisin ja tarjoaisin myös autokyydin, jos päivä sopii itselleni. Täällä maaseudulla naapuria autetaan.

Vain kahta alkoholistinaapuria en auttaisi, koska se olisi vain heidän juopottelunsa mahdollistamista.

Tätä ihailen kyllä maaseudulla asuvissa. Jotain on vielä jäljellä yhteisöllisyydestä.

Vierailija
37/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellako on käteistä, että voi lainata? Minulla yleensä on ja voisin lainata jos naapuri vaikka lasten pihakirppistä varten käteistä tarvitsisi.

Autokyyti voisi poikkeuksellisesti käydä jos osuu järkevälle kellonajalle eikä matka ole kovin pitkä.

Vierailija
38/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi hyvä naapurisuhde seinänaapurin kanssa ja autetaan puolin ja toisin. En osaa kuvitella että pyytäisi rahaa lainaksi mutta lainasin kyllä.

Asumme kerrostalossa miljoonakaupungin keskustassa.

Vierailija
39/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on hyviä naapureita. Kerran suljin pihalle johtavaa suurta lasista liukuovea kun se irtosi kannattimistaan ja melkein kaatui päälleni. Sain sen jotenkuten tuettua seinää vasten. Mies oli tietenkin työmatkalla joten hänestä ei ollut apua. Naapurin mies tuli auttamaan ja sai nostettua oven paikoilleen.

Meidän alueella kaikki tuntevat toisensa ja naapuriapu pelaa. Hyvä niin. Itsekään en jätä ketään pulaan jos pystyn olemaan avuksi.

No kuinka usein sitten rahallisesti autat naapureita itse?

Vierailija
40/41 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinka usein sitten rahallisesti autat naapureita itse?

Ei ole kukaan naapuri vielä pyytänyt rahaa, muuta apua on pyydetty ja olen auttanut.