Onko muiden mielestä miehet oikeastaan aika persoonattomia
Ihmetyttää se kun jotkut naiset kehuvat aina ukkojensa luonnetta, huumorintajua yms.? Onko se vaan tapa sanoa jotakin sopivaa kehua jolla ei oikeastaan tarkoiteta mitään?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:08"]
Suositut ovat yleensä melko "klooneja". Niin miehet kuin naiset. Ehkä siksi kumppanin vaihtaminenkin käy näennäisen helposti? Tai uuteen kaveriporukkaan integroituminen. Edellinen lähtee ja samanlainen tulee tilalle :)
Olen miettinyt samaa. Ehkä ne persoonalliset tyypit jää helpommin yksin.
Totta kai jäävät, heillähän on pienempi pooli alun alkaen mistä ammentaa. Jos olet tavis, on kaikki maailman tavikset tarjolla sulle.
Mun mielestä suuri sääli! Että varsinkn miehet tuntuvat kiertävän erikoiset naiset kaukaa. Pelkäävät kai, että ovat" noitia" jotka jyräävät miehet, varsinkin jos sattuu olemaan vahvat mielipiteet. Esim. tiedän että ole outo monien mielestä, mutta olen myös hiton seksuaalinen ja fyysinen muutoinkin. Mua harmittaa että suurin osa mieheistä kiertää muntyyliset naiset kaukaa. Menettävät helvetisti, vaikka itse sanonkin..
Tatuoidut ketjupolttavat miimikot ovat enemmänkin rasittavia kuin pelottavia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni miehet ovat keskimäärin persoonattomampia kuin naiset, tämä johtunee siitä, et pojat/miehet ahtautuvat kapeampiin käyttäytymisnormeihin kuin naiset. Niitä normeja jahdatessa oma persoonaa häviää.
Ja kyllä, suositut tyypit molemmissa sukupuolissa ovat samankaltaisia, eivät erityisen persoonallisia. Mut tämä on persoonallisille tyypeille loppupeleissä voitto. Persoonattoman tyypin voi vaihtaa melko kevyesti vastaavaan toiseen, itse ihmisellä ei ole niin väliä, vaan sillä tyypillä, mitä hän edustaa.
Persoonallisia tyyppejä ei niin vain vaihdetakaan, he eivät ole niin helposti unohdettavissa, heissä saatetaan roikkua, vaikka he käyttäytyisivät välillä kuinka huonosti tahansa.
Ihmisillä on usein romanttinen unelma siitä, et he ovat se yksi ja ainoa, tätähän kaikki rakkauslaulut, -kirjat, -elokuvat syöttää ihmisille, koska se myy. Unelmat myyvät. Koska ne ovat unelmia, meistä ihmisistä lopulta hyvin harva on todella persoonallinen. Olemme vaihdettavissa, kevyesti petettävissä, sellaista kertakäyttökamaa. Se kai noissa iänikuisissa pettämisvollotuksissakin on se pointti, et eniten esim. naisia tuntuu surettavan sen illuusion rikkoutuminen, en olekaan se yksi ja ainoa, vään tavallinen hölmäke, jolle voi kirkkain silmin valehdella. Se, jonka piti olla se rakkain, tekee sinusta naurunalaisen ja nenästävedettävän.
Käyttäytymisnormi ei ole "persoona".
Ehdottomasti, yleisesti ottaen miehet on keskenään samankaltaisempia. Varsinkin sellaiset perus työssäkäyvät miehet. Tottakai variaatiota on sitten vaikka syrjäytyneissä. Perusmiehet on kaikki ihan samasta puusta veistettyjä, samat vaatteet, vitsit, harrastukset, latteat tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää se kun jotkut naiset kehuvat aina ukkojensa luonnetta, huumorintajua yms.? Onko se vaan tapa sanoa jotakin sopivaa kehua jolla ei oikeastaan tarkoiteta mitään?
Hetkonen? Siis sun mielestä jotkut kehuvat miehiään tarkoittamatta sitä?
Tuo tulkinta kertoo kyllä susta, ei niistä naisista joiden kyllä uskon kehuvan miehiään ihan sitä tarkoittaen. Miksi sä kuvittelet että kehutaan muodon vuoksi? Sikskö että itse harrastat moista ja kuvittelet muiden tekevän samaa kuin itse teet? Ei se kuule niin mene.
Mietipä ite: on olemassa syitä joiden vuoksi ne naiset ovat juuri niiden miesten kanssa, eikö vain? Jospa ne syyt ovat juuri niitä joita ne naiset niissä miehissään kehuvat?Jos he kehuvat miehiään, onko se jotenkin pois sun kiintiöstä vai miksi ihmeessä vedät tuollaisia johtopäätöksiä asioista? Eivätkö ne naiset saa sun mielestä olla tyytyväisiä miestensä luonteisiin ja huumorintajuun koska just niihin piirteisiin ovat alunperin ihastuneetkin niissä miehissä? Miksi kehuminen on sulle noin iso negatiivinen asia, oletko kateellinen?
Sun tulkintas on jotenkin katkerahko ja vinoutunut. Mieti nyt asiaa vielä kerran ja tajua että kaikki eivät ole noin kyynisiä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkonen? Siis sun mielestä jotkut kehuvat miehiään tarkoittamatta sitä?
Tuo tulkinta kertoo kyllä susta, ei niistä naisista joiden kyllä uskon kehuvan miehiään ihan sitä tarkoittaen. Miksi sä kuvittelet että kehutaan muodon vuoksi? Sikskö että itse harrastat moista ja kuvittelet muiden tekevän samaa kuin itse teet? Ei se kuule niin mene.
Mietipä ite: on olemassa syitä joiden vuoksi ne naiset ovat juuri niiden miesten kanssa, eikö vain? Jospa ne syyt ovat juuri niitä joita ne naiset niissä miehissään kehuvat?Jos he kehuvat miehiään, onko se jotenkin pois sun kiintiöstä vai miksi ihmeessä vedät tuollaisia johtopäätöksiä asioista? Eivätkö ne naiset saa sun mielestä olla tyytyväisiä miestensä luonteisiin ja huumorintajuun koska just niihin piirteisiin ovat alunperin ihastuneetkin niissä miehissä? Miksi kehuminen on sulle noin iso negatiivinen asia, oletko kateellinen?
Sun tulkintas on jotenkin katkerahko ja vinoutunut. Mieti nyt asiaa vielä kerran ja tajua että kaikki eivät ole noin kyynisiä kuin sinä.
Lisään vielä etten pidä miehiä persoonattomina koska se olisi aika tyhmää yleistämistä. Kyllä jokainen heistä on oma persoonansa vaikka yhtäläisyyksiä käyttätymisessä yms varmasti onkin.
Mielestäni kyllä nimenomaan miehissä on niitä persoonallisia sooloilijoita enemmän. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti, yleisesti ottaen miehet on keskenään samankaltaisempia. Varsinkin sellaiset perus työssäkäyvät miehet. Tottakai variaatiota on sitten vaikka syrjäytyneissä. Perusmiehet on kaikki ihan samasta puusta veistettyjä, samat vaatteet, vitsit, harrastukset, latteat tunteet.
Kumma juttu, kun näin miehen näkökulmasta juurikin naiset ovat henkisesti persoonattomia klooneja. Ulkonäössä toki eroja, mutta muuten ei. Tekstin välityksellä keskustellesaa tuskin arvaisi kenestä on kyse.
Oma vaimo tietenkin poikkeuksena tästä.
Ja siitä itse pointtiini: Voisiko olla kyse kuitenkin siitä, mitä annetaan itsestä näkyä? Vieraampien kanssa varotaan enemmän kaikkea ja varsinkin vastakkaisen sukupuolen kanssa (oli romanttista tai seksuaalista kiinnostusta tai ei) turvaudutaan käytöksessä yleisesti hyväksyttyihin normeihin.
Poikkeuksena tietenkin ne, jotka eivät tästä välitä ja antavat todellisen persoonansa näkyä. Muilla se tulee esiin vasta paremmin tunnettaessa. Jotkut piilottelevat vielä vuosien avioliitonkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En mieti näitä asioita.
Enkä minä.
Tämän tyhmyytesi vuoksi jouduit antamaan vasemmalle kädellesi nimeksi Eeva-"Nyrkki"-Kyllikki ja katkeralle herra katkaravulle nimen "Mr.Aatami Tulijo.". Huomenna on pyhä, käy pesemässä Mazda.