Vihaan tätä pimeyttä, kylmyyttä, lunta, jäätä!
Heräisinpä huomenna siihen ihanaan kuumaan kesään, mikä oli viime kesänä! Se oli ihanaa!
Kommentit (78)
Lumi on vain peite ja pakkanen suoja. Se kesäinen maa on kaiken alla ja odottaa sinua.
Ole valmis, pue uimapukusi ja odota!
Vierailija kirjoitti:
Itse taas lähes rakastan tätä pimeyttä ja kylmyyttä. Olo on energinen ja jaksaa ulkoilla vaikka kuinka paljon.
Viime kesä taas oli itselleni yhtä tuskaa. Koko ajan oli vetämätön ja ärtyisä olo kuumuudesta johtuen, eikä mitään jaksanut/voinut tehdä, kun heti hiki virtasi vuolaina puroina.
Mikset muuta Grönlantiin?
Ainoa huono puoli tässä hetkessä on se, että pian ollaan kevään puolella kalenterissa ja päässä alkaa jyskyttää kauhu: onko ensi kesästä tulossa taas samanlainen tuskainen pätsi kuin viime vuonna? Ahdistaa jo nyt ajatuskin :(
Vierailija kirjoitti:
poistha jolophhi kirjoitti:
tämä on alumperi syntiinlankiamuksen seurausta. Aatami ja Eeva saivat alasti käydä paratiisissa ympäri vuoden hedelmiä keräillen siihen saakka että lankesivat syntiin. Siitä seurasi myöhemmin, vedenpaisumuksen jälkeen, että ilmestyi veden kierto mapallolla eli sateet ja samoten vuodenajat. Maapallo meni vinoon n. 23 astetta. kuten vähän kaikki muukin. Ei siis ihme jos talvi, eli yhdenlainen vikatila, jurppii
Jos maapallo ei olisi vinossa, päiväntasaajalla ja navoilla olisi elinkelvotonta.
Ennen vedenpaisumusta maata ympäröi ilmeisesti vesihöyryvaippa, joka piti ilmaston lempeän tasaisena.
Eikös se ilmastonmuutos hoida tämänkin ongelman. Minä ainakin viihdyn kylmässä ja pimeässä. Juopoista en tykkää.
No vähän viileä on nyt kyllä ollut, mutta tokihan tämä esim. ne viimekesän helteet voittaa.
Ihminen pystyy lämmittämään itseään mm. liikkumalla. Mutta viilentämään ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Talvikuukausia on enää kaksi jäljellä ja tänään on talvipäivänseisaus, valo tekee siis paluun loppuviikosta alkaen.
Kevät tulee ja kesä myös, omalla ajallaan..
Tätä kurjuutta ja palelua on jatkunut jo 5 kuukautta ja toinen mokoma on edessä. Hyvää säätä ob korkeintaan 2 kuukautta vuodessa.
Kauhea kitinä jostain säästä, tämä on maapallo, täällä on tällaista. Muuttakaa johonkin Venukseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi.
Minkä takia postaat tuota linkkiä ketjuihin, joihin se ei mitenkään kuulu?
Talvikin on ihan ok, mutta kyllä se on liian pitkä. Kevät on paras vuodenaika. Joku toukokuun alku... kun narsissiist kukkii, ruoho alkaa pikkuhiljaa vihertämään... oih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä aitoa vuodenaikaa on näillä leveysasteilla juurikin se hienous, jota oppii arvostamaan, kun on elänyt myös toisenlaisissa ilmasto-oloissa.
Täällä sää ei koskaan ns. liioittele. Ei ole hirmumyrskyjä, mutavyöryjä, lunta tule metriä kerralla tai monsuunisateita jne.Vuodenajat on muuallakin, vain eri pituisina.
Esim pohjois-Italiassa on nyt ihanat aurinkoiset lumiset talvipäivät - niitä on muutama joulu-helmikuussa ja se riittää. Muuten viileää ja raikasta, vettä sataa lähinnä marraskuussa. Kevät tulee upealla ryminällä maaliskuussa, kesä alkaa jo toukokuun alussa ja on ihanan pitkä! Syksyn ruska on upea! Mun mielestä tuossa on 4.
Tai Kanadassa? Tai Japanissa? Sielläkin on 4 vuodenaikaa.
Etelä-Kaliforniassakin voi hyvin nähdä neljä vuodenaikaa jopa parin tunnin ajomatkalla: palmurannoilla rantakelit, sisämaassa Suomen kevätkelit, vuoriston lähestyessä alkaa tulla syksyinen ruska ja lopulta vuorilla on täysi talvi ja hiihtokelit.
Nämä Suomen "ainutlaatuista" neljää vuodenaikaa hehkuttavat eivät todellakaan taida pahemmin matkustella :o
Onko esim siellä vuorilla syksyinen ruska 365 päivää vuodessa, vai sekoitatko nyt vuodenajat ilmastovyöhykkeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Lumi on vain peite ja pakkanen suoja. Se kesäinen maa on kaiken alla ja odottaa sinua.
Ole valmis, pue uimapukusi ja odota!
Mulla on biksut päällä monta kertaa viikossa ja käyn uimassa ympäri vuoden vaikka inhoan tätä kylmää pimeää talvea. Ei vaan karaiseminenkaan ole auttanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä aitoa vuodenaikaa on näillä leveysasteilla juurikin se hienous, jota oppii arvostamaan, kun on elänyt myös toisenlaisissa ilmasto-oloissa.
Täällä sää ei koskaan ns. liioittele. Ei ole hirmumyrskyjä, mutavyöryjä, lunta tule metriä kerralla tai monsuunisateita jne.Vuodenajat on muuallakin, vain eri pituisina.
Esim pohjois-Italiassa on nyt ihanat aurinkoiset lumiset talvipäivät - niitä on muutama joulu-helmikuussa ja se riittää. Muuten viileää ja raikasta, vettä sataa lähinnä marraskuussa. Kevät tulee upealla ryminällä maaliskuussa, kesä alkaa jo toukokuun alussa ja on ihanan pitkä! Syksyn ruska on upea! Mun mielestä tuossa on 4.
Tai Kanadassa? Tai Japanissa? Sielläkin on 4 vuodenaikaa.
Etelä-Kaliforniassakin voi hyvin nähdä neljä vuodenaikaa jopa parin tunnin ajomatkalla: palmurannoilla rantakelit, sisämaassa Suomen kevätkelit, vuoriston lähestyessä alkaa tulla syksyinen ruska ja lopulta vuorilla on täysi talvi ja hiihtokelit.
Nämä Suomen "ainutlaatuista" neljää vuodenaikaa hehkuttavat eivät todellakaan taida pahemmin matkustella :o
Huvittaa, miten luet "aidon" "ainutlaatuiseksi" ja vastaat sen mukaan. Ylioppilaskirjoituksissa aiheen ohi vastaamisesta tulee sitten 0 pistettä. Tiedoksi.
Oletko ap koskaan tehnyt kymmentä mottia klapeja kirveellä talven polttopuiksi? Entä kahta- tai kolmeakymmentä? Minä olen ja sen jälkeen kylmyyttä ja ahkeruutta osaa arvostaa eri tavalla. Pimeydestä en kyllä positiivista löydä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap koskaan tehnyt kymmentä mottia klapeja kirveellä talven polttopuiksi? Entä kahta- tai kolmeakymmentä? Minä olen ja sen jälkeen kylmyyttä ja ahkeruutta osaa arvostaa eri tavalla. Pimeydestä en kyllä positiivista löydä.
Luulis, että tuon polttopuusavotan jälkeen oppisi nimenomaan arvostamaan lämpöä, eikä niinkään kylmyyttä.
Kannattaa mennä pidemmälle etelään. Keski-Euroopassa on tosiaan kurjat säät