Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset muuttaa nykyisin enemmän ja enemmän kaupunkiin, vaikka sen pitäisi mennä toistepäin, että maalle olisi hyvä mennä

Vierailija
11.05.2024 |

Sitähän ne hakee kokoajan, ne hakee niitä 15 minan kaupunkeja. Ne tuhoaa mahdollisuudet elää maalla, elletsä itse sitten elä ihan TÄYSIN omavaraista elämää siellä. 

Maalla on asunnot nyt todella halpoja, mutta kukaan ei uskalla tehdä ensimmäistä liikettä. 

Tää on ihan sairaaks menny tää maailma. Täällä menee kaikki vastoin yleistä logiikkaa. 

Kohta ne alkaa syöttää meille keinotekoista lihaakin, ihmiset varmaan senkin ottaa ilomielin vastaan. Pitäähän rikkaita kuunnella, koska he "tietävät" paremmin :D

Mä oon ihan loppunu teihi  :D

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
2/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kyllä aika tuskaisaa puolet vuodesta asua maalla, koska kylmä talvi. Itseäni ei todellakaan houkuta tuollainen elämä, jos olis lämmintä ja edes joten kuten palveluja, niin eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla mitattavilla suureilla maalla voidaan huonommin. Terveys, työllisyys, tulot, paino, onnellisuus ym. Miksi pitäisi asua yksin jossain kaukana kaikesta? Ihminen on aina halunnut asua muiden kanssa. Pientalo kaupungissa tai lähellä kaupunkia on se paras ratkaisu. On töitä ja lapsille koulutusmahdollisuudet yms

Vierailija
4/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin

Vierailija
5/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
6/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutan vain pakosta. Asun kaupungissa lähellä lapsuuden kaupunkia. Mulla on kaikki täällä.

Vierailija
7/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla maalle kaupungista?

Vierailija
8/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä aika tuskaisaa puolet vuodesta asua maalla, koska kylmä talvi. Itseäni ei todellakaan houkuta tuollainen elämä, jos olis lämmintä ja edes joten kuten palveluja, niin eri asia.

Nykyaikana porukka ei ole tottunut tuommoiseen kun kaiken pitää olla niin helppoa. Rahaa tulee kotona makaamalla ja pankin seinästä repimällä.

Vierailija
9/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäisi vaan tehdä se ensimmäinen liike

Minä tein, muutin töiden perässä Turusta pienelle paikkakunnalle itä-Suomeen, joka oli itselleni etukäteen vieras. Nyt 8 vuotta täällä asuneena sanon, että elämäni paras ratkaisu. Olen terveempi, aikaa tuntuu olevan enemmän ja jonkinlainen tasapaino on löytynyt. Eihän tämäkään mikään paratiisi ole ja lomilla vietän usein aikaa isoissa kaupungeissa, mutta hyvään arkeen tää on mun mielestä paras ympäristö.

Vierailija
10/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne muutetaan (halusit tai et) koska siellä on työpaikat. Onneksi jotkut jopa haluaa asua kaupungissa, niin toiset saa asua rauhassa metsän keskellä alle tunnin päässä kaupungista.

Vierailija
11/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät välimatkat töihin, tarhaan, kouluun, harrastuksiin. Ja onko kaikille työpaikkaa maalla? Tukiako pitäisi sitten maksaa tästä lystistä ja kenen pussista ne olisivat. Eiköhän kesämökit riitä 

Vierailija
12/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi vaan tehdä se ensimmäinen liike

Minä tein, muutin töiden perässä Turusta pienelle paikkakunnalle itä-Suomeen, joka oli itselleni etukäteen vieras. Nyt 8 vuotta täällä asuneena sanon, että elämäni paras ratkaisu. Olen terveempi, aikaa tuntuu olevan enemmän ja jonkinlainen tasapaino on löytynyt. Eihän tämäkään mikään paratiisi ole ja lomilla vietän usein aikaa isoissa kaupungeissa, mutta hyvään arkeen tää on mun mielestä paras ympäristö.

Itä-Suomihan on kaikinpuolin koko Suomen sairainta aluetta.

Vierailija
13/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikilla mitattavilla suureilla maalla voidaan huonommin. Terveys, työllisyys, tulot, paino, onnellisuus ym. Miksi pitäisi asua yksin jossain kaukana kaikesta? Ihminen on aina halunnut asua muiden kanssa. Pientalo kaupungissa tai lähellä kaupunkia on se paras ratkaisu. On töitä ja lapsille koulutusmahdollisuudet yms

Asun maalla haja-asutusalueella, metsää ja peltoja ympärillä, palvelut (mitä nyt vielä on) 25 kilometrin päässä - ja meidän kylällä asuu onnellista porukkaa, ei täältä ihmiset halua muuttaa pois. Jos jonkun on pakko, ikääntynyt leski esim niin alle viikossa on menneet talot kaupaksi. Tänne on halukkaita tulijoita, enkä ihmettele. Itse kasvoi ja aikuisuuteen asti asuin yhdessä Suomen kolmesta suurimmasta kaupungista, nyt toistakymmentä vuotta täällä ja kaupunkia en kaipaa.

Vierailija
14/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka elättää maalla oleilevat, nyt tukiaisia on karsittu ja syystäkin.

Maalla pitää tehdä töitä, jos meinaa itsensä ja pesueensa elättää.
Pitää lämmittää asuinsija, sähkö on kallista.
Hoitaa mahdolliset eläimet aamuin illoin.
Istuttaa ja nostaa perunat kellariin.
Vihannesten ja juuresten kylväminen ja kitkeminen.
Viljan kylvö, niittäminen ja puiminen.
Neinän niittäminen, kuivatus ja latoon kerääminen. Eläimet tarvitsevat paitsi hellyyttä myös rehua. Pelkkä räpsutus ei riitä.

Kalastus, marjojen poiminta, ovat terveellistä ravintoa, myymällä lisäansioita.
Käpyjen kerääminen, hyvänä käpyvuotena saa isot ansiot. On verovapaata tuloa.
Luoppoaikana puiden hankinta, tunkion tyhjennys ja rakennusten kunnostus ja korjaus. Mukavaa ja antoisaa puuhaa, siivouksen lisäksi.
Talvet perheenisä voi käydä töissä, ulkopuolella.

Näillä pärjää mainiosti, mutta ei onnistu makoilijalta ja ulkoistamalla hukka perii oitis.
Näillä pärjäsi kymmenhenkinen perhe sodan jälkeen, kun Suomi jälleenrakennettiin.

Vierailija
15/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin vaikka heti huomenna johonkin pikkukaupunkiin, missä vuokrakämpät on muutamia satasia. Olen näitä välillä katsellut. Ainoa vain, ettei näissä alle 10 tuhannen asukkaan paikoissa juuri ole tällaiselle sekaduunarille töitä ja jos onkin, niin ne haluavat palkata sellaisen sekaduunarin, joka on jo siellä paikan päällä. 

Vierailija
16/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muutettava maalta lähemmäs kaupunkia, koska emme jaksaneet enää viettää tuntikausia päivässä autossa. Kun palvelut ja työt viedään maalta, minkäs ihmiset sille voi. 

Vierailija
17/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kuka elättää maalla oleilevat, nyt tukiaisia on karsittu ja syystäkin. Maalla pitää tehdä töitä, jos meinaa itsensä ja pesueensa elättää. Pitää lämmittää asuinsija, sähkö on kallista. Hoitaa mahdolliset eläimet aamuin illoin. Istuttaa ja nostaa perunat kellariin. Vihannesten ja juuresten kylväminen ja kitkeminen. Viljan kylvö, niittäminen ja puiminen. Neinän niittäminen, kuivatus ja latoon kerääminen. Eläimet tarvitsevat paitsi hellyyttä myös rehua. Pelkkä räpsutus ei riitä. Kalastus, marjojen poiminta, ovat terveellistä ravintoa, myymällä lisäansioita. Käpyjen kerääminen, hyvänä käpyvuotena saa isot ansiot. On verovapaata tuloa. Luoppoaikana puiden hankinta, tunkion tyhjennys ja rakennusten kunnostus ja korjaus. Mukavaa ja antoisaa puuhaa, siivouksen lisäksi. Talvet perheenisä voi käydä töissä, ulkopuolella. Näillä pärjää mainiosti, mutta ei onnistu makoilijalta ja ulkoistamalla hukka perii oiti

Eihän (läheskään) kaikki maalla asuvat mitään maanviljelijöitä ole. Maallakin voi muuten tehdä etätöitä.

Vierailija
18/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kuka elättää maalla oleilevat, nyt tukiaisia on karsittu ja syystäkin. Maalla pitää tehdä töitä, jos meinaa itsensä ja pesueensa elättää. Pitää lämmittää asuinsija, sähkö on kallista. Hoitaa mahdolliset eläimet aamuin illoin. Istuttaa ja nostaa perunat kellariin. Vihannesten ja juuresten kylväminen ja kitkeminen. Viljan kylvö, niittäminen ja puiminen. Neinän niittäminen, kuivatus ja latoon kerääminen. Eläimet tarvitsevat paitsi hellyyttä myös rehua. Pelkkä räpsutus ei riitä. Kalastus, marjojen poiminta, ovat terveellistä ravintoa, myymällä lisäansioita. Käpyjen kerääminen, hyvänä käpyvuotena saa isot ansiot. On verovapaata tuloa. Luoppoaikana puiden hankinta, tunkion tyhjennys ja rakennusten kunnostus ja korjaus. Mukavaa ja antoisaa puuhaa, siivouksen lisäksi. Talvet perheenisä voi käydä töissä, ulkopuolella. Näillä pärjää mainiosti, mutta ei onnistu makoilijalta ja ulkoistamalla hukka perii oiti

Käsittääkseni jos työtön on niin työttömyyskorvaus on sama, asuipa sitten kaupungissa tai maaseudulla.

Vierailija
19/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoituksen niitä käpyjä kerätään? Metsätaimitarhalle? En oikein usko että kukaan elintasoaan käpyjen keräämisellä pystyy lisäämään.

Vierailija
20/93 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät välimatkat töihin, tarhaan, kouluun, harrastuksiin. Ja onko kaikille työpaikkaa maalla? Tukiako pitäisi sitten maksaa tästä lystistä ja kenen pussista ne olisivat. Eiköhän kesämökit riitä 

Ei töitä ola kaupungissakaan kaikille ja koko ajan vain vähenee työpaikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi