Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omikron ei aiheuta edes kuumetta

Vierailija
21.12.2021 |

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla deltavriantin aiheuttama korona, rokotuksista huolimatta hirveä olo ja hengenahdistusta, kauhea väsymys .Toistaiseksi kotona pärjäilen. Maku-ja hajuaisti hävinneet. En ole mikään huonokuntoinen lössykkä vaan ihan normaalipainoinen keksi-ikäinen. Hirveä tauti.

Ois kannattanu jättää rokotteet väliin.

Vierailija
42/67 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen täällä kerrottiin lapsen olleen 40 asteen kuumeessa omikronissa.

Niin? Luuletko että kaikki sairastuvat samalla tavalla, oli kyseessä sitten vatsatauti, flunssa tai mikä tahansa muu tartuntatauti. Mihin on ihmisten järki kadonnut. Oikeasti.

Kyllä tuo otsikko antaa ymmärtää että ei aiheuta. Siinä ei ole mitään ehkä tai kaikille ei.

Etelä-Afrikan uutisissa oli, että omikron on aikuisille lievä, mutta lapsille vakavampi.

Tosin kyse voi olla siitäkin, että Suomessa lapsia ei ole vielä juurikaan rokotettu, joten saavat luonnollisen tartunnan. Aikuisilla rokotukset torppaavat virusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se riittää että vaikka vain 1% saisi pahemman taudin. Tänäänkin tartuntoja 3000, eli pahemman taudin saisi 30. Ja varmasti luku on isompi kuin tuo 1%. Ja osa niistä sitten vaatii sairaalahoitoa.

Vierailija
44/67 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen täällä kerrottiin lapsen olleen 40 asteen kuumeessa omikronissa.

Niin? Luuletko että kaikki sairastuvat samalla tavalla, oli kyseessä sitten vatsatauti, flunssa tai mikä tahansa muu tartuntatauti. Mihin on ihmisten järki kadonnut. Oikeasti.

Kyllä tuo otsikko antaa ymmärtää että ei aiheuta. Siinä ei ole mitään ehkä tai kaikille ei.

Etelä-Afrikan uutisissa oli, että omikron on aikuisille lievä, mutta lapsille vakavampi.

Tosin kyse voi olla siitäkin, että Suomessa lapsia ei ole vielä juurikaan rokotettu, joten saavat luonnollisen tartunnan. Aikuisilla rokotukset torppaavat virusta.

Vierailija
45/67 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti on kuitenkin testijonoja ja päivystykset tukossa vaikka ei ole oireita.

Vierailija
46/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset täyttävät päivystyspoliklinikka kun hysteerisiä..... Eivät kuitenkaan pääse osastolle vaikka korona. On niin lievä.

Vierailija
47/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on muutenkin flunssa- aika ja päivystyksissä paljon väkeä. Plus että henkilökunta kamppailee myös erilaisten tautien kourissa. Vaikka koronatartunnat korkeat niin teho-osastoilla väki ei lisäänny. Mistä se kertoo? No tietenkin siitä että vallitseva variantti ei ole niin paha kuin aiemmat. 

Vierailija
48/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tunnen isän ja lapse, joilla molemmilla oli 40 asteen kuume. Isällä muutaman päivän, lapsella viikon. Ja tutkitusti omikron.

Vierailija
49/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkö takia koko maa taas suljetaan? Nuhan, väsymyksen ja kurkkukivun?

En ymmärrä enää mitään.

Suosittelen katsomaan areenasta dokkarin espanjantaudista. Sitten ymmärrät.

Vierailija
50/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutin osa sairaaalaan joutuneista ei tule sinne Koronan vuoksi. Mutta todetaan lisäksi se korona

Vierailija
51/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se siitä pahenee. Viikon päästä oireiden alkamisesta ollaan useimmiten sairaalassa.

Vierailija
52/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on ihan oikeassa. Kaikki sadan miljoonat ihmiset ympäri maailman saavat täsmälleen samat oireet kuten kaikissa muissakin taudeissa. 

Vierailija
53/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla on nyt eilisestä ollut kurkkukipua (oikeastaan nenänielussa), myös nivelkipua. Ei kuumetta, ei yskää, ei nuhaa, ei päänsärkyä, väsymys normaalitasoa, ei erityisiä vatsatautioireita. 

Onko mulla prkl korona?

Vierailija
54/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutin osa sairaaalaan joutuneista ei tule sinne Koronan vuoksi. Mutta todetaan lisäksi se korona

Me ammattihenkilöt sanomme niitä suuttimia pakoputkiksi.

Vierailija
55/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tunnen isän ja lapse, joilla molemmilla oli 40 asteen kuume. Isällä muutaman päivän, lapsella viikon. Ja tutkitusti omikron.

Kuoliko jompikumpi? Tuliko long covid? Tauteja tulee ja menee. Ei auta isä Petteriorpokaan evankeliumeineen.

Vierailija
56/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma että sairaalat silti kärsii resussipulasta.

Sairaalat ovat kärsineet resurssipulasta jo vuosikaudet ennen koronaepidemiaakin. Tässä tilanne vuonna 2018:

https://yle.fi/uutiset/3-10545869

Vierailija
57/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mimmonen se väsymys on? Nukahdatte pystyyn vai nukutte 24 tuntia?

Eikö sairaana yleensäkin vähän väsytä?

Itselläni on nyt menossa päivä 11 oireiden alkamisesta, ja väsymys on tällä viikolla vaivannut pahemmin kuin taudin alkuvaiheessa. Koko keho tuntuu raskaalta eikä ajatus oikein kulje, työnteko on haastavaa ja todella hidasta. Nukun 7-8 tuntia yössä tavallisen 5-6 tunnin sijaan, mutta olo on paljon väsyneempi siitä huolimatta.

Vierailija
58/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla on nyt eilisestä ollut kurkkukipua (oikeastaan nenänielussa), myös nivelkipua. Ei kuumetta, ei yskää, ei nuhaa, ei päänsärkyä, väsymys normaalitasoa, ei erityisiä vatsatautioireita. 

Onko mulla prkl korona?

No vastatkaa nyt sttna, kun kaiken tiedätte!

Vierailija
59/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli, kaksi päivää 39

Vierailija
60/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mimmonen se väsymys on? Nukahdatte pystyyn vai nukutte 24 tuntia?

Eikö sairaana yleensäkin vähän väsytä?

Itselläni on nyt menossa päivä 11 oireiden alkamisesta, ja väsymys on tällä viikolla vaivannut pahemmin kuin taudin alkuvaiheessa. Koko keho tuntuu raskaalta eikä ajatus oikein kulje, työnteko on haastavaa ja todella hidasta. Nukun 7-8 tuntia yössä tavallisen 5-6 tunnin sijaan, mutta olo on paljon väsyneempi siitä huolimatta.

Työnteko? Etkö nyt itse älyä jäädä saikulle stana? Mitävtttua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä