Kyllä joillain on pokkaa... ov
Poikani plasto-mopo katosi taloyhtiömme kellarista jokin aika sitten.
Kyselin naapureiltamme josko heillä olisi asiasta jotain havaintoja, alakerran mukula sitten kertoi että äitinsä oli kuvatunlaisen lelun ottanut pihalle pikkuveljen leikkeihin. Pyysin häntä katsomaan josko se heillä on ja tässä tapauksessa palauttamaan.
Kului pari päivää, kunnes tänään koiramme juoksi talojen väliin (jossa kyseisen perheen parveke/pihakin on). Hakiessani koiraa näin mopomme siellä.
Menin soittamaan kyseisen perheen ovikelloa ja yhden pojista tullessa avaamaan käskin häntä tuomaan mopomme. Tällöin perheen äiti saapui paikalle ja ryhtyi selittämään kuinka hänen MIEHENSÄ oli antanut nuorimmaisen ottaa mopon pihalle, ja jotenkin se oli heille sitten päätynyt kotiin. Tarkoitus oli kuulemma palauttaa mopo alas, muttei ollut kerinnyt (viikko aikaa...)
Samaan hengenvetoon hän selvensi pariinkin otteeseen että heillä on omakin PUNAINEN mopo, eivätkä ole meidän kappalettamme varastaneet? Ei todellakaan pahoitellut yms. , päinvastoin oli erittäin tyly.
Aiemmin samainen rouva pimitti minun lehteni (laskuineen päivineen), jotka kantovirheen takia tulivat heidän osoitteeseensa. Muistutuslasku herätti minut selvittämään asiaa, kiva ettei sentään perintään ehtinyt...
Tällöinkin puhuin asiasta hänen miehensä kanssa joka oli kovin kummissaan tapahtuneesta ja pahoitteli tapahtunutta.
Meidän lelujamme saa kyllä lainata jos kysyy luvan, eikä kanna niitä leikin päätteeksi kotiinsa. Olen vain raivoissani kyseisen ihmisen käytöksestä, etenkin kun lapsi itkee kadonnutta leluaan..
Eipä sillä, taitaa rouvan psyykkinen tasapaino olla muutenkin hatara kun huutelee parvekkeellaan istuville naapureille " Pidä sä huoli vaan omista asioistas " - tyylisiä kommentteja
Toivottavasti ko. henkilö tunnistaa itsensä tekstistä , koska täällä käy..
Mulla olis jääny hakematta, olisin kai ajatellu et niillä on vaan samanlainen.