Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliarvostetuin ala/ammatti?

Vierailija
02.04.2015 |

?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki. Ainakin siinä mielessä, että varsinkin nuorisolla tuntuu olevan aivan liian glamourinen kuva kokin ammatista. Perus kokki (amiksen suorittanut) tekee hyvin rutiininomaista hommaa ja kiire on yleensä kova. Keittiössä on usein epämukavan kuuma ja puolet työstä on siivousta sekä tiskausta. Jos sinulla on oma ravintola tai olet huippulahjakas/TV-kasvo keittiömestari niin asia on silloin toinen. Mutta hyvin harvat etenevät Suomessa huipputasolle.

Vierailija
2/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikko

Vierailija
4/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki kans tulee mieleen. Missä enää saa oikeasti tehdäkin jotain? Mitä olen kavereiden juttuja kuunnellut, joka paikassa se on einesten lämmittämistä, jos ei siis yrittäjäksi itse uskalla hypätä niin saisi suunnitella ruokalistojakin sun muita.

Vierailija
5/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malli. Sehän nyt on käytännössä elävänä henkarina pönötystä, josta on glamour kaukana. Henkari heitetään pois, kun siinä havaitaan pienikin virhe, tai se ei muuten sovi senhetkiseen tarkoitukseen. Idiootin hommaa.

Vierailija
6/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusarkkitehti, sisustussuunnittelija.

Vierailija
7/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit. Koko valtakunnassa ei ole toista asiantuntijatyötä tekevää ryhmää, joka saa itse määrittää miten ja milloin tekee työtä. Lääkärit kolmeen vuoroon ja toimenpidepalkkiot pois. Lääkärin työ on tehdä niitä toimenpiteitä ja kuukausipalkka riittää kyllä korvaamaan siitä aiheutuneen "vaivan".

Vierailija
8/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit, ovat ihan uskomattoman epäpäteviä, lahkolaisia.
Tässä lääkäreille terveisiä minulta http://i2.wp.com/armstrongeconomics.com/wp-content/uploads/2015/04/Punch.jpg

Vierailija
9/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy varmaan julkiselta sektorilta joistain sellaisista tehtävistä, joihin on tungettu paljon porukkaa jonkin pätö työn tekijöiksi työllistämismielessä.

Vierailija
10/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiala

Vierailija
11/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä.

Vierailija
12/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muotiin liittyvä

Vierailija
13/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opet. Tekevät tärkeää työtä, mutta silti

Vierailija
14/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä. Tai ei kai sitä kukaan enää arvostakaan.

Näyttelijä Suomessa. Joko olet kiinniyksellä teatterissa ja veivaat ties mitä roskaa surkeilla työajoilla tai olet free ja palkka on mitä on ja töitä vaikea saada.

Vierailija
15/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset hoitajat. Ihan ok ammatti, en siis ollenkaan aliarvostakaan, muttei se ansaitse sitä hehkutusta sen enempää kuin muutkaan ammatit. Kummasti aina kun heitä luontaisessa elinympäristössään näkee, on heillä aikaa pälpättää ja käkättää enemmän kuin monissa muissa töissä on.

Vierailija
16/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjät, ylipalkattuja ilmojen bussikuskeja.

Vierailija
17/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallit ja kaikki sellainen turhanpäiväinen trendipaska, tyyliin stylistit sun muut. Niin ja kynsi- ja ripsi''teknikot'', kuten näitä nykyään nimitetään. :D

Vierailija
18/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:08"]Opet. Tekevät tärkeää työtä, mutta silti
[/quote] sori opet. Ymmärrän alapeukut.

Vierailija
19/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:10"]

Kaikenlaiset hoitajat. Ihan ok ammatti, en siis ollenkaan aliarvostakaan, muttei se ansaitse sitä hehkutusta sen enempää kuin muutkaan ammatit. Kummasti aina kun heitä luontaisessa elinympäristössään näkee, on heillä aikaa pälpättää ja käkättää enemmän kuin monissa muissa töissä on.

[/quote]

En ole kyllä törmännyt hoitajien hehkuttamiseen, eikös tämä ole pikemminkin päinvastoin, että heitä haukutaan paljon?

Vierailija
20/42 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:00"]Lääkärit. Koko valtakunnassa ei ole toista asiantuntijatyötä tekevää ryhmää, joka saa itse määrittää miten ja milloin tekee työtä. Lääkärit kolmeen vuoroon ja toimenpidepalkkiot pois. Lääkärin työ on tehdä niitä toimenpiteitä ja kuukausipalkka riittää kyllä korvaamaan siitä aiheutuneen "vaivan".
[/quote]
No itse useasti leikkauspöydällä maanneena ja suuren avun lääkäreiltä saaneena olen täysin eri mieltä. Olen myös työskennellyt lääkäreiden kanssa ja uskomatonta venymistä heiltä vaaditaan. Työpäivät venyivät helposti 12 tuntisiksi ja paljon tekivät ns. ekstraa. Ymmärrän hyvin, että kokemuksen karttuessa on omat rajat johonkin vedettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä