Missä on ne rumat naiset?
Joissain ketjuissa täällä on naisia, jotka hehkuttavat rumuuttaan, kuin se olisi jokin polttomerkki, joka estäisi kaikki ihmissuhteet. Mutta missä nämä naiset sitten ovat? Tosielämässä olen nähnyt vain kauniita ja tavallisia naisia. Toki joku erityisen lihava voi tuntua huomiotaherättävän näköiseltä, mutta tuntemani sellaisetkin naiset tuntuvat päätyvän parisuhteisiin ihan yhtä helposti kuin hoikemmatkin.
Itse en pitänyt nuorempana itseäni hyvännäköisenä, koska nörttityylini takia minulla oli yläasteella 'ruman' leima. Mutta tämän karistua olen huomannut olevani ihan hyvännäköinen, ja parisuhteen este ei ulkonäköni ole koskaan ollut. No nyt olenkin toki ollut jo pitkään naimisissa, joten en siinä mielessä enää itseäni mittaakaan.
Mutta olen päätynyt siihen, että rumuus on rooli. Joku voi olla hyvin kaunis, mutta kaikista meistä on kyllä perushyvännäköisiksi, kun osaamme laittautua, pukeutua tyylikkäästi ja itselle sopivasti, ja pidämme kropan kunnossa. Ei kukaan ole oikeasti ruma. Toki joku kasvojen palaminen tms voi vaikuttaa kovasti, mutta jos nyt ihan ulkonäöstä puhutaa.
Kommentit (27)
Asun yhdessä Suomen isoimmista kaupungeista ja kyllähän jos päivällä kulkee kaupungilla ruuhka-aikaan tulee vastaan ainakin 1-2 naista, joita voisi sanoa rumiksi ja kyse ihan kasvonpiirteistä, ei esim. ylipainosta tai tyylistä.
Siis mikä on rumaa? Mikä kaunista? Tää keskustelu on ihan turhaa, koska kaikki on suhteellista. Ihan sama vinkua konventioista, mitä niistä? Kattokaa miehiä, kuka niistä muka on Kaunis? Ei juuri kukaan, joten miksi naisistakaaan?
Täällä on yksi. Minä en ole rumuuteni takia saanut miestä, nyt ikää jo 40 v. Olen siis oikeasti poikkeuksellisen ruma, ihan epämuodostuneen näköinen naama ja kroppa. Lapsena jo minua haukuttiin vammaiseksi kun näytän ihan sellaiselta, vaikkei minulla tiettävästi mitään kehitysvammaa olekaan.
Nykyään enimmäkseen kotona. En jaksa enää lähteä ulos kuuntelemaan miesten ilkeitä kommentteja ulkonäöstäni. T. Vanhapiika 37v.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:47"]
Täällä on yksi. Minä en ole rumuuteni takia saanut miestä, nyt ikää jo 40 v. Olen siis oikeasti poikkeuksellisen ruma, ihan epämuodostuneen näköinen naama ja kroppa. Lapsena jo minua haukuttiin vammaiseksi kun näytän ihan sellaiselta, vaikkei minulla tiettävästi mitään kehitysvammaa olekaan.
[/quote]
Mä en usko. Sä olet alkanut uskoa noin, koska typeryksiltä olet sitä ehkä saanut kuulla, mutta olen täysin varma, että sussa on useitakin viehättäviä kohtia.
Eihän kyse olekaan siitä etteikö "ruma" nainen pääsisi parisuhteeseen, vaan siitä ettei "ruma" nainen pääse parisuhteeseen alfauroksen kanssa. Se katkeroittaa tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:47"]
[/quote]
Mä en usko. Sä olet alkanut uskoa noin, koska typeryksiltä olet sitä ehkä saanut kuulla, mutta olen täysin varma, että sussa on useitakin viehättäviä kohtia.
[/quote]
Joitain ok kohtia on, esim. minulla on ihan nätti hymy, mutta kun se on ihan kummallisenmuotoisessa, epäsymmetrisessä ja epäsuhtaisessa naamasa, niin ei sekään näytä miltään. Silmätkin on harvinaisen kellertävänvihreät, mutta ne on pienet tihrusilmät raskaiden yläluomien ja alaluomen pulleiden silmäpussien välissä.
Tiedän yhden. Yläasteaikaisen heilan vaimo. Varmasti on mukava, mutta oli kyllä järkytys, kun tän jätkän entiset oli kaikki pitkiä ja kauniita ja tää sen vaimo on lyhyt, persjalkainen, ohuet hiukset, ylisuuri otsa ja muutenkin epämuodostuneet kasvot. Onneksi lapsi sentään näyttää isältään.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:05"]
Tiedän yhden. Yläasteaikaisen heilan vaimo. Varmasti on mukava, mutta oli kyllä järkytys, kun tän jätkän entiset oli kaikki pitkiä ja kauniita ja tää sen vaimo on lyhyt, persjalkainen, ohuet hiukset, ylisuuri otsa ja muutenkin epämuodostuneet kasvot. Onneksi lapsi sentään näyttää isältään.
[/quote]
Luultavasti sinä näet tämän naisen vähän toisin kuin muut.
Periaatteessa kaikilla on oma mielipide siitä mikä on rumaa ja mikä ei. Olen kuullut joiltakin miehiltä olevani kaunis ja toiset ovat sitten seläntakana haukkuneet rumaksi.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:05"]
[/quote]
Luultavasti sinä näet tämän naisen vähän toisin kuin muut.
[/quote]
Nääh. Koulukavereillakin loksahti leuka maahan, kun näytin kuvan.
Minulla on paljon rumia piirteitä mm.leveä miehekäs leuka ja läskipää eriparitissit, alahuuli tapaturman takia toiselta puolelta paksumpi.
Tunnen ainakin yhden. En ehkä edes muistaisi muuten, mutta oli luonteeltaan myös ärsyttävä.
Monella on vain jokin tai muutamia vikoja. Kuten iso tai ruma nenä, laatikon mallinen pää, miehiset leukaperät, ruma ruumiinrakenne...
Jos jatkuvasti saa kuulla huutelua, kyllä se alkaa tuntua polttomerkiltä.
En minäkään muita rumia ole nähnyt kuin ylipainoiset ja osa niistäkin kauniita. Esimerkiksi Britit ja Amerikkalaiset on paljon lihavempaa kansaa. Muistan yhden ohjelman, jossa paikalliseen missikilpailuun osallistuva teini oli yleensä pullea roskaruokaa syövä tyttö, joka piti älyttömiä ruokalakkoja kun oli ne kisat. Kisoissakaan ei ollut mikään hoikka vaan normaalipainoinen. Ei siis koskaan mikään läski ollut, mutta turvonnut ja vatsassakin makkara jopa seisoessa. Oli kaveriporukkansa hoikin. Meikitkin näillä paljon pahemmat kuin meidän teineillä. Mistä nämä suomalaisia rumiksi haukkuvat ottavat näkemyksensä muista maista?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:40"]
Naiset, kun eräs maailman helpoimmista ja vanhimmista keinoista hallita ja ottaa ohjailtavakseen nainen on haukkua sen naisen ulkonäköä. Kenenkään ei tulisi ottaa sitä itseensä syvemmin, mikäli tulee jotain asiattomuutta ulkonäöstä, tai ainakin olisi hyvä tuumailla taustoja, eli kuka nyt sanoi, millainen henkilö sanoi, millä motiiveilla sanoi...
[/quote]Tää olis syytä muistaa!