Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina tyytymätön, kun mulla ei ole aikaa suhteelle.

Vierailija
20.12.2021 |

Yh ja useampi lapsi. Hänellä yksi lapsi joka puolet äidillään. Hän odottaa aina yhteistä aikaa, oli lapsi tai ei, haluaisi aina jakaa kaiken. Minä olen asennoitunut, että lasten ehdoilla eikä nyt suhteeseen voi kovin panostaa. Nautin kun nähdään, vaan on sitä aikaa kovin rajallisesti. Lapset eivät haluaisi minun seurustelevan ja se haastaa tätä kovasti. Niinpä olen asennoitunut, että nyt panostan tärkeimpään eli lasten kasvattamiseen ja aikaan heidän kanssa ja kun ovat isoja on aikaa itsellä muuhun. Vaan mies on tästä aina tyytymätön ja pettynyt. Suren tilannetta, kun en haluaisi häntä menettää enkä toisaalta painostaa lapsia. Hän haluaisi uusperheen, minä suhtaudun varauksella, erityisesti kun lapset ovat vastaan. Moni sanoo minulle, että onhan lasten isälläkin uusi, tällä perhe ja tekee omilla ehdoillan, minunkin pitäisi ajatella enemmän itseäni. Ettei ole hyvä kymmentä vuotta keskittyä lapsiin ja jäädä paitsi kaikesta muusta. Lasten isäkin rakentaa elämäänsä.

Mitä ajattelette?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot mitä mies haluaa ja mitä lapsesi eivät halua - olennaistahan on se myös, mitä itse haluat. Jos et oikeasti halua uusperhettä, niin silloin et halua, eikä olisi itsesi ajattelemista tehdä kaikessa kuten mies toivoo.

Itse olen yh myös, enkä todellakaan halua uusperhettä - etenkään ihmisen kanssa, jolla on lapsia. Yksi suhde minulla kaatuikin tähän, kun kumppani olisi halunnut muuttaa yhteen ja minä en halunnut.

Mielenkiinnosta, mikset halua uusperhettä? Millaista haluat?

Minusta on hyvä tilanne, kun suhteen molemmilla osapuolilla on omat asuntonsa. Sitoutuneessa suhteessa voi olla, mutta en kaipaa yhdessä asumista. Nyt minusta on mukava asua lasteni kanssa, ja olen huomannut nyt 40+ ikäisenä, että tarvitsen paljon myös omaa aikaa. En halua yhteistaloutta ja haluan, että omaisuudet pysyvät erillään.

Vierailija
22/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi hyvää miestä menettää, vaan tämäkin on hankalaa kun mies aina kokee pettymystä ja minä ristiriitaista tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja aika moni aikuinenkin osaa olla muutosvastarintainen. Itse en kyllä moista sietäisi, se on kasvatuksen paikka. Ajan kanssa hiljalleen sitten tottuvat ajatukseen.

Toki niin, ettei lapsille joka kuukausi esitellä uutta miesystävää, vaan vasta sitten kun suhde on jo vahvemmalla pohjalla. Onhan sinulla (toivottavasti?) muitakin aikuisia ystäviä, eivät lapset voi sinua koko ajan panttivankinaan pitää. Josset nyt panosta jotain tähän suhteeseesi, se menee sinulta ohi. Uusperhekuviokin onnistuu toisinaan ihan hyvinkin, et voi tietää ellet kokeile.

Jospa lukisit vähän vaikka tuosta muutosvastarinnasta ja uusperhekuvioista.

Aika asenteellinen sana tuo muutosvastarinta. Ikään kuin kaikki muutokset olisivat aina hyviä, ja ikään kuin ihmisellä ei voisi olla hyväksyttäviä syitä siihen, että toivoisivat asioiden jatkuvan ennallaan.

Tästä ei myöskään käynyt ilmi se miksi lapset vastustavat suhdetta vai voiko olla nimenomaan kyse siitä että he pelkäävät muutosta. Se mikä on parasta lapsille ei myöskään aina ole automaattisesti se mitä he itse haluavat.

Vierailija
24/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkua ei voi syödä ja säästää yhtäaikaa.

Sinulla on omat arvosi asettaa lapset etusijalle, ja sitä pitää toki kunnioittaa.

Mutta älä toki kuvittele, että mies tälläista pitkään katselisi. Yksi ainokainen elämä on hänelläkin, ja löytää kyllä toisen naisen, jonka arvomaailma on paremmin hänelle yhteensopiva.

Sitten parinkymmenen vuoden päästä, kun lapsesi ovat lentäneet pois kotoa, voit sitten kultaisen iän seuraa hakea eläkeukoista.

Vierailija
25/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että jos jatkat samaa rataa, m 5viesystäväsi lähtee kävelemään.

Toisaalta uusperhesotkut eivät ole lapsille hyväksi, eli en tiedä mitä tekisin. Paitsi että syön nyt e-pillerin.

Mutta miten sitä rakentaa kun lapset ovat kovin vastaan ja protestoivat?

Protestoivatko isänsä uutta suhdettakin?

Vierailija
26/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se mies tahtoo uusperheen kun onhan se nyt ikävää pyörittää omaa lapsiperhearkeaan yksin.

En lähtisi tuohon mitään uusperhettä perustamaan siksi että mies on tyytymätön. Ehtii myöhemminkin jos siltä tuntuu.

Vierailija
27/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että jos jatkat samaa rataa, miesystäväsi lähtee kävelemään.

Toisaalta uusperhesotkut eivät ole lapsille hyväksi, eli en tiedä mitä tekisin. Paitsi että syön nyt e-pillerin.

Ei aina voi tehdä kaikessa niin kuin mies haluaa vain siinä pelossa, että mies muuten lähtee kävelemään.

- eri

En minä tarkoittanut että sitä pitäisi pelätä. Mietin vain että eiköhän mies lähde etsimään paremmin itselleen sopivaa suhdetta, jos kaipaa enemmän ja aapeella on vuosia jarru pohjassa. Ei se tarkoita että aapeen pitäisi tehdä kuten mies haluaa.

Vierailija
28/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan yrittää vakipanokuviota, jollei oikea suhde kiinnosta sinua?

Vierailija
29/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset protestoi, etteivät halua muita ihmisiä perheeseen.

Vierailija
30/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna uutta, älä hukkaa 10 vuotta koska lapset ei tykkää. Ei teidän yhdessä tarvitse asua mutta panosta teihin yhdessä.

Vierailija
31/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up545

Vierailija
32/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee omat ratkaisun oman elämänsä suhteen. Itse olen päättänyt, etten ketään seurustelukumppania esittele lapsille kovinkaan nopeasti. Suhteen pitää olla vakaalla pohjalla esitelläkseni kumppanin lapsilleni. Yhteen en muuta kenenkään kanssa niinkauan kuin lapseni asuvat kotona. En myöskään aio muuttaa omien lasteni muutettua kenenkään luokse, jos kumppanilla kotona asuvia lapsia. 

Nämä ovat minun linjauksia koskien minua itseäni ja muut tekevät omat ratkaisunsa.

Vierailija
33/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei päätä aikuisten asioista.

Vierailija
34/34 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole suhteessa, jos sinulla ei ole sille aikaa. Miehen kannattaa etsiä itselleen sopivampi nainen ja sinun fwb suhteesta kiinnostunut mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi