Millä perustein voi olla luovuttamatta lasta tapaamiseen?
Kommentit (34)
Jos pystyt osoittamaan,että lapsi olisi vaarassa jotenkin. Näin mulle sanottiin. Lapsen ikäkin vaikuttaa. Esim 15v ei ole pakko mennä jos ei halua.
Päihtymys tai aggressiivinen käytös noutotilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:08"]
Jos pystyt osoittamaan,että lapsi olisi vaarassa jotenkin. Näin mulle sanottiin. Lapsen ikäkin vaikuttaa. Esim 15v ei ole pakko mennä jos ei halua.
[/quote]
Ei 12 veenkään ole pakko mennä, jos ei halua.
Minä en ole antanut lapsia etäisälle kun on haissut vanhalle viinalle. Haluaa siis ravata lapsia ehkä kerran neljässä kuukaudessa. Minusta ei siis ole liikaa vaadittu, että olisi silloin selvinpäin.
Jos ei ole sopimuksessa määritelty päivä ja hetki.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:11"]
Minä en ole antanut lapsia etäisälle kun on haissut vanhalle viinalle. Haluaa siis ravata lapsia ehkä kerran neljässä kuukaudessa. Minusta ei siis ole liikaa vaadittu, että olisi silloin selvinpäin.
[/quote]
Onhan se selvinpäin, jos vanhalle viinalle haisee...
Niin mutta onko ajokunnossa? En ota sitä riskiä, että ajaa kolarin.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:08"]
[/quote]
Ei 12 veenkään ole pakko mennä, jos ei halua.
[/quote]
Se olikin vain esimerkki :)
Jos on vahvoja viitteitä siitä että etävanhempi ei pysty olemaan lapselle turvallinen aikuinen. Tulee lähinnä mieleen että olisi kännissä tai muissa paihteissä.
Jos lapsella on esim. oksennustauti niin eikait siinä tapaamisessa silloinkaan mitään järkeä ole?
Jos lapsi on 12v tai vanhempi hän saa itse päättää haluaako tavata vai ei.
Kyllä näissä asioissa järkeä saa- ja pitääkin käyttää. Usein näitä epäselviä tilanteita tulee juuri päihde- ja mielenterveysongelmaisten kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:11"]
[/quote]
Onhan se selvinpäin, jos vanhalle viinalle haisee...
[/quote]
Täällä on sitten typeriä jankkaajia.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:16"]
Jos on vahvoja viitteitä siitä että etävanhempi ei pysty olemaan lapselle turvallinen aikuinen. Tulee lähinnä mieleen että olisi kännissä tai muissa paihteissä.
Jos lapsella on esim. oksennustauti niin eikait siinä tapaamisessa silloinkaan mitään järkeä ole?
Jos lapsi on 12v tai vanhempi hän saa itse päättää haluaako tavata vai ei.
[/quote]
Piti lisätä että sama tottakai toisinpäin. Jos lähi on aivan päihteissä niin eipä etän tarvitse lasta hänelle luovuttaa.
Niin, molemmin puolin. Mutta olen päättänyt, että lapsia en etälle anna jos on viitteitä alkoholin käytöstä. Ilmoittakoon vaikka minne minusta, mutta en halua, että lapsille tapahtuu jotain.
Siis et halua, vai et uskalla luovuttaa lapsia eksälle?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:42"]
Siis et halua, vai et uskalla luovuttaa lapsia eksälle?
[/quote]
jank
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:36"]
Niin, molemmin puolin. Mutta olen päättänyt, että lapsia en etälle anna jos on viitteitä alkoholin käytöstä. Ilmoittakoon vaikka minne minusta, mutta en halua, että lapsille tapahtuu jotain.
[/quote]
Mitä ne viitteet sitten ovat? Kuulostaa mielivaltaiselta.
Jos isä tulee hakemaan lapsia humalassa, niin en anna lasten mennä. Olkoon sitten mielivaltaista.
Kysyn ihan oikeudellisessa mielessä, eli mitkä ovat perusteet joilla voi kieltäytyä luovuttamasta lasta. Koska joitain perusteluja perusteita on olemassa. ap
päihtymyksen pitää olla ilmeistä, ja sille olisi hyvä olla puolueeton todistaja.
tai jos lapsiu on niin sairas että lääkräi sannut että siirtäminen liikaa.
No miksi sä haluaisit olla luovuttamatta. Lapsen etu ei ole se että lähi alkaa miettiä tekosyitä ja omin lupinensa estellä tapaamisia.