Onko coleslaw terveellistä?
Vihannekset ja juurekset kyllä ovat, mutta se majoneesi...
Entä käyminen, fermentaatio? Tykkääkö suoli ja ruoansulatus, vai aiheuttaako vatsnväänteitä ja ilmavaivoja?
Mielestäni paras coleslaw on S-kauppojen halpa Kotimaista-versio. Paljon parempaa kuin esim. kalliimpi Atrian.
Kommentit (23)
Riippuu siita miten se on tehty. Kastikkeen voi tehda muustakin kuin majoneesista tai vaikka fat free mayosta.
Itse tykkaan Asian style slawsta mihin ei tule mitaan maitotuotetta.
Mista AP keksit etta coleslaw olisi kaynytta? Sekoitat kai sen hapankaaliin (Sauerkraut)?
Se on alkujaan puolalaista perinneruokaa, sovellus wladislawista.
Kimchi tms. hapankaali on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Se on alkujaan puolalaista perinneruokaa, sovellus wladislawista.
Coleslaw (from the Dutch term koolsla meaning 'cabbage salad'), also known as cole slaw, New England salad, or simply slaw, is a side dish consisting primarily of finely shredded raw cabbage[2] with a salad dressing or condiment, commonly either vinaigrette or mayonnaise. Coleslaw prepared with vinaigrette may benefit from the long lifespan granted by pickling.[3]
Ei ole puolalaista.
Coleslaw kannattaa tehdä itse ja sen voi tehdä ilman majoneesia, jolloin kevyempää. Netti on täynnä ohjeita.
Hapankaaliakin voi tehdä itse, mutta sitä en ole koskaan kokeillut tehdä. Rasilaisen hapankaali on hyvää, sopii niin tacoihin kuin minkä tahansa ruuan kylkeen.
Toisill tekasoo ripulin ja toisil vaa maha jyrisöö,lopuil ei mitään erikoisempoo...
Vierailija kirjoitti:
About 24 g / 100 grammasta rasvaa kiitos majoneesin.
Niin ” terveellistä” se on.
Tottahan majoneesissa on rasvaa ja se on terveellistä ilman lainausmerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Coleslaw kannattaa tehdä itse ja sen voi tehdä ilman majoneesia, jolloin kevyempää. Netti on täynnä ohjeita.
Hapankaaliakin voi tehdä itse, mutta sitä en ole koskaan kokeillut tehdä. Rasilaisen hapankaali on hyvää, sopii niin tacoihin kuin minkä tahansa ruuan kylkeen. Miehen peniksestä saa puristettua ihan luomuna majoneesia ja ihan siemenilläkin.
Majoneesi on kaloripitoista mutta ei epäterveellistä jos käytät siihen hyvälaatuista kasviöljyä. Voihin verrattuna majoneesi on terveysruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Hapankaaliakin voi tehdä itse, mutta sitä en ole koskaan kokeillut tehdä. Rasilaisen hapankaali on hyvää, sopii niin tacoihin kuin minkä tahansa ruuan kylkeen.
Jos sen tekee ilman majoneesia, niin se ei ole coleslawia enää.
Vierailija kirjoitti:
Majoneesi on kaloripitoista mutta ei epäterveellistä jos käytät siihen hyvälaatuista kasviöljyä. Voihin verrattuna majoneesi on terveysruokaa.
En tiedä, mikä on mielestäsi "hyvälaatuista" öljyä, mutta kyllä voi on ihan terveysruokaa.
Sokerin määrää tuijottaisin ennemmin kuin rasvaa. Tottakai sillä on merkitys mutta 25g/100g sokeria on enemmän terveydelle haitaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sokerin määrää tuijottaisin ennemmin kuin rasvaa. Tottakai sillä on merkitys mutta 25g/100g sokeria on enemmän terveydelle haitaksi.
Siis jossain tuotteessa on, ei coleslaw. Nyt ei ole lukua tässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä sokeria ole, eikä kuulukaan olla.
Minä teen kastikkeen kevytkermaviilistä enkä hukuta kasviksia siihenkään. En tiedä onko yhtään terveellisempää, mutta tykkään niin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hapankaalia tacoihin? Pista sitten Bratwurst seuraksi niin tulee vahan saksalaisempaa. Dios Mio! Oh mein Gott!
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kastikkeen kevytkermaviilistä enkä hukuta kasviksia siihenkään. En tiedä onko yhtään terveellisempää, mutta tykkään niin enemmän.
Voi jessus!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sen tekee ilman majoneesia, niin se ei ole coleslawia enää.
Silloin se on Asian style slaw niinkuin jo kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se rasva itsessään tee mistään epäterveellistä. Terveelliseen ruokavalioon nimenomaan kuuluu rasva.