Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö tai tunnetko ketään täällä asuvaa amerikkalaista henkilöä, joka on oppinut puhumaan hyvää suomea?

Vierailija
20.12.2021 |

?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

neil hardwick

Vierailija
2/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni hullu aviomies, joka on jenkki, haluaa muuttaa Suomeen ja opiskella kunnolla paikan päällä tätä hassua kieltä, jota ei puhu kuin muutama hassu miljoona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Eerikäinen

Vierailija
4/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hardwick on englantilainen.

Vierailija
5/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ja tunnen.

Vierailija
6/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan suuria vaikeuksia. Suomi ei ole niitä maailman helpoimpia kieliä oppia.

Vierailija
7/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

neil hardwick

Hän heittäisi sinua märällä paperitollolla, jos lukisi tämän ketjun. Hän on britti.

Vierailija
8/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu Kaulanen

Vierailija
9/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin mieluummin toisinpäin, muuttaisin täältä Valtoihin. Mielenkiintoinen maa elää varmaankin.

Vierailija
10/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Mieheni. Ei tosin tykkää puhua suomea, koska aksentti on edelleen olemassa ja ilmeisesti häpeää sitä kun ei ole täydellinen. Meillä kotona puhutaan nykyään pääasiassa siten että minä ja lapset suomea, mies englantia. Sillä on pärjättyv oikein hyvin. Muutti Suomeen vuonna 2014.

Vierailija
11/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ollut täällä 15-20 vuotta. Puhuu niin täydellistä suomea, ettei huomaa ulkomaalaiseksi. Ehkä voisi ajatella olevan vain ruotsinkielinen.

Kuulemma hän puhuu ranskaa ja espanjaakin ilman aksenttia.

Vierailija
12/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mieheni. Ei tosin tykkää puhua suomea, koska aksentti on edelleen olemassa ja ilmeisesti häpeää sitä kun ei ole täydellinen. Meillä kotona puhutaan nykyään pääasiassa siten että minä ja lapset suomea, mies englantia. Sillä on pärjättyv oikein hyvin. Muutti Suomeen vuonna 2014.

Sama, kansalaisuuteen vaadittava taso saavutettu ajat sitten, mutta mielellään ei suomea puhu. Joskus jopa saanut osakseen irvailua murteellisesta suomestaan suomalaisilta. Hyvin ymmärtää mitä lapsen kanssa puhun, vaikka itse mieluiten käyttääkin englantia.

Vierailija
13/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman pitkään Suomessa asuneen amerikkalaisen, ja kaikilla on voimakas aksentti, vaikka he osaavat suomea erittäin hyvin jo ammattinsakin takia.

Sen sijaan tunnen erään Suomessa asuvan saksalaisen, jota en vuosiin edes tajunnut saksalaiseksi, sillä hänellä ei ole minkäänlaista vierasta korostusta puheessaan.

Vierailija
14/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, kansalaisuuteen vaadittava taso saavutettu ajat sitten, mutta mielellään ei suomea puhu. Joskus jopa saanut osakseen irvailua murteellisesta suomestaan suomalaisilta. Hyvin ymmärtää mitä lapsen kanssa puhun, vaikka itse mieluiten käyttääkin englantia.

Idiootit suomalaiset, jotka toimivat noin.

Vierailija
15/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että suomi ja englanti kuuluvat aivan eri kielikuntiin, suomen puhumisesta tekee englantia äidinkielenään puhuvalle erityisen vaikeaa se, että suomen ja englannin kielen äännerakenne ja suuri osa äänteistä itsessäänkin ovat hyvin erilaisia. Esimerkiksi italian kieltä puhuvalle suomen kielen ääntäminen on helpompaa ääkkösiä lukuun ottamatta.

Vierailija
16/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin mieluummin toisinpäin, muuttaisin täältä Valtoihin. Mielenkiintoinen maa elää varmaankin.

Aseissa ainakin löytyy.

Vierailija
17/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee niin, etteivät amerikanserkkuni ymmärrä kirjoittamaani englantia. Muualla tulen kyllä englanniksi ymmärretyksi.

Vierailija
18/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Ollut täällä 15-20 vuotta. Puhuu niin täydellistä suomea, ettei huomaa ulkomaalaiseksi. Ehkä voisi ajatella olevan vain ruotsinkielinen.

Ai espanjaakin ilman aksenttia? Yleensä kun amerikkalaiset yrittävät puhua espanjaa, se kuulostaa ihan järkyttävältä.

Vierailija
19/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai espanjaakin ilman aksenttia? Yleensä kun amerikkalaiset yrittävät puhua espanjaa, se kuulostaa ihan järkyttävältä.

Hän puhuu kuulemma seitsemää eri kieltä. Todella lahjakas siis.

Vierailija
20/32 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enkä tunne mutta olisi kiva tietää ja tuntea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän