Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko USAssa synnytyksissä oikeesti tollainen "siveys peitto"

Vierailija
01.04.2015 |

Helkkari kun oikeen ärsyttää kun aina kun amerikkalaisissa elokuvissa tai sarjoissa joku synnyttää niin jalkojen päälle laitetaan tollanen kangas, sama muutan jos joku käy gynellä. Miksi? Käytetäänkö niitä ihan oikeesti vai onko se elokuvissa vaan siksi että niin ne kohtaukset on helpompi kuvata ilman että naisen värkki näkyy? Lääkäri ja hoitajathan sinne näkee jokatapauksessa (kun joutuvat hankalasti kurkkimaan peitteen alta) ja mies sen on toden näköisesti nähnyt ennenkin, muita noissa synnytyksissä/gynekäynneillä harvemmin on mukanakaan. Onko synnytetäänhän me suomessakin ihan rennosti vaan kaikki paljaana, ja itse ainakaan omassa synnytyksessä en olisi voinut vähempää välittää vaikka olisi ollut koko sairaala katselemassa ja kaiken näkemässä, oli siinä vähän muutakin ajateltavaa. Ollaanko rapakon takana vaan sitten niin siveyden sipuleita ettei synnytyksessäkään saa mitään näkyä vai onko toi vaan oikeesti olemassa kameroita varten? Kukas tietää?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:53"]Niin kyllä paikat pitää peitellä tai muuten lääkäri alkaa panemaan siinä synnytyksen yhteydessä kun homma on niin kiihottavaa. Mikähän neekereitä vaivaa jos näkevät naisen hameessa että pitää mennä raiskaamaan. Intiassa tytöt kävi pellolla kusella niin se oli niin kiihottavaa että piti raiskata ja hirttää puuhun. On ne mutiaiset vaan aika poikia koska pojathan on poikia? Vitun elukat. [/quote] Kukahan tällaista on sanonut.. minä ainakin kaipaan peittoa suojaksi, koska tuntuu nöyryyttävältä olla haarat levällään tuntemattoman ihmisen edessä. Häpeän alapäätäni. [/quote] Kai ymmärrät että gyne/kätilö näkee alapääsi vaikka peitto olisikin? Peitto suojaa vain povet, reidet ja mahan. Jos lääkäri ei näkisi alapäätäsi, työn tekeminen olisi mahdotonta ja ennen kaikkea vaarallista. [/quote] Huohh, että pitää olla yksinkertaisia ihmisiä. Kiitos tuhannesti tästä uudesta tiedosta, minä tosiaan luulin että gyne ei nää alapäätäni kun minulla on peitto reisien päällä! Kuka tässä on sitä alapäätä piilottamassa? Suoja on ennenkaikkea itseäni varten, ei ole niin alaston ja haavoittuvainen olo. Se tekee minulle, potilaalle mukavamman olon, mutta sehän ei Suomessa ole tärkeää eikä sitä tarvitse huomioida toimenpiteitä tehtäessä.

[/quote]

Nyt puhut vähän ristiin...

Vierailija
62/73 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 23:01"]

Mä oon luullut että se peitto on synnyttäjän lämmikkeenä ja otetaan pois tai syrjään vain tutkimusten ajaksi. Ei kai se enää kuitenkaan ponnistusvaiheessa siinä ole tiellä?

[/quote]

No on ainakin elokuvissa. Ja siis se peite on ihan ohutta muovia tai vastaavaa materiaalia, sitä mitä ne niiden sairaalavaatteetkin ovat. Ei mikään lämmike.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:53"]Niin kyllä paikat pitää peitellä tai muuten lääkäri alkaa panemaan siinä synnytyksen yhteydessä kun homma on niin kiihottavaa. Mikähän neekereitä vaivaa jos näkevät naisen hameessa että pitää mennä raiskaamaan. Intiassa tytöt kävi pellolla kusella niin se oli niin kiihottavaa että piti raiskata ja hirttää puuhun. On ne mutiaiset vaan aika poikia koska pojathan on poikia? Vitun elukat. [/quote] Kukahan tällaista on sanonut.. minä ainakin kaipaan peittoa suojaksi, koska tuntuu nöyryyttävältä olla haarat levällään tuntemattoman ihmisen edessä. Häpeän alapäätäni. [/quote] Kai ymmärrät että gyne/kätilö näkee alapääsi vaikka peitto olisikin? Peitto suojaa vain povet, reidet ja mahan. Jos lääkäri ei näkisi alapäätäsi, työn tekeminen olisi mahdotonta ja ennen kaikkea vaarallista. [/quote] Huohh, että pitää olla yksinkertaisia ihmisiä. Kiitos tuhannesti tästä uudesta tiedosta, minä tosiaan luulin että gyne ei nää alapäätäni kun minulla on peitto reisien päällä! Kuka tässä on sitä alapäätä piilottamassa? Suoja on ennenkaikkea itseäni varten, ei ole niin alaston ja haavoittuvainen olo. Se tekee minulle, potilaalle mukavamman olon, mutta sehän ei Suomessa ole tärkeää eikä sitä tarvitse huomioida toimenpiteitä tehtäessä.

[/quote]

Nyt puhut vähän ristiin...
[/quote]

kyllä, sanoin että se on nöyryyttävää ja häpeän alapäätäni. Sanoinko jossain että olen kuitenkaan piilottamassa sitä kun olen gynellä?

Taidat olla taas näitä, jotka ei voi ymmärtää että kaikki muut eivät mielellään levittele haarojaan

Vierailija
64/73 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkityyliinhän kuuluu, että siellä synnytyksessä on koko suku paikalla ja otetaan videota ym. Kyllä mäkin toosani verhoaisin jos appiukko siinä vieressä venttailisi pojanpoikaa.

Olen itse kokenut syöksysynnytyksen eikä kauheasti mietityttänyt siinä tilanteessa näkymät, lähinnä pelotti hirveästi, saako kätilö lapsesta kopin. (seisaallani olin). Mutta olisihan siinä tietty ollut se toinen kätilö, joka olis voinu tehdä siitä siveysliinasta pelastuspurjeen.

Vierailija
65/73 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:53"]Niin kyllä paikat pitää peitellä tai muuten lääkäri alkaa panemaan siinä synnytyksen yhteydessä kun homma on niin kiihottavaa. Mikähän neekereitä vaivaa jos näkevät naisen hameessa että pitää mennä raiskaamaan. Intiassa tytöt kävi pellolla kusella niin se oli niin kiihottavaa että piti raiskata ja hirttää puuhun. On ne mutiaiset vaan aika poikia koska pojathan on poikia? Vitun elukat. [/quote] Kukahan tällaista on sanonut.. minä ainakin kaipaan peittoa suojaksi, koska tuntuu nöyryyttävältä olla haarat levällään tuntemattoman ihmisen edessä. Häpeän alapäätäni. [/quote] Kai ymmärrät että gyne/kätilö näkee alapääsi vaikka peitto olisikin? Peitto suojaa vain povet, reidet ja mahan. Jos lääkäri ei näkisi alapäätäsi, työn tekeminen olisi mahdotonta ja ennen kaikkea vaarallista. [/quote] Huohh, että pitää olla yksinkertaisia ihmisiä. Kiitos tuhannesti tästä uudesta tiedosta, minä tosiaan luulin että gyne ei nää alapäätäni kun minulla on peitto reisien päällä! Kuka tässä on sitä alapäätä piilottamassa? Suoja on ennenkaikkea itseäni varten, ei ole niin alaston ja haavoittuvainen olo. Se tekee minulle, potilaalle mukavamman olon, mutta sehän ei Suomessa ole tärkeää eikä sitä tarvitse huomioida toimenpiteitä tehtäessä. [/quote] Nyt puhut vähän ristiin... [/quote] kyllä, sanoin että se on nöyryyttävää ja häpeän alapäätäni. Sanoinko jossain että olen kuitenkaan piilottamassa sitä kun olen gynellä? Taidat olla taas näitä, jotka ei voi ymmärtää että kaikki muut eivät mielellään levittele haarojaan

[/quote]

En ymmärrä. Sanot haluavasi peiton koska häpeät alapäätäsi muttet kuitenkaan tarkoita peittää sitä peitolla, vaan vähän vaan reisiä?? Kyllä mäkin laitan joka päivä paksun hupparin koska häpeän varpaitani!

Vierailija
66/73 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:53"]Niin kyllä paikat pitää peitellä tai muuten lääkäri alkaa panemaan siinä synnytyksen yhteydessä kun homma on niin kiihottavaa. Mikähän neekereitä vaivaa jos näkevät naisen hameessa että pitää mennä raiskaamaan. Intiassa tytöt kävi pellolla kusella niin se oli niin kiihottavaa että piti raiskata ja hirttää puuhun. On ne mutiaiset vaan aika poikia koska pojathan on poikia? Vitun elukat. [/quote] Kukahan tällaista on sanonut.. minä ainakin kaipaan peittoa suojaksi, koska tuntuu nöyryyttävältä olla haarat levällään tuntemattoman ihmisen edessä. Häpeän alapäätäni. [/quote] Kai ymmärrät että gyne/kätilö näkee alapääsi vaikka peitto olisikin? Peitto suojaa vain povet, reidet ja mahan. Jos lääkäri ei näkisi alapäätäsi, työn tekeminen olisi mahdotonta ja ennen kaikkea vaarallista. [/quote] Huohh, että pitää olla yksinkertaisia ihmisiä. Kiitos tuhannesti tästä uudesta tiedosta, minä tosiaan luulin että gyne ei nää alapäätäni kun minulla on peitto reisien päällä! Kuka tässä on sitä alapäätä piilottamassa? Suoja on ennenkaikkea itseäni varten, ei ole niin alaston ja haavoittuvainen olo. Se tekee minulle, potilaalle mukavamman olon, mutta sehän ei Suomessa ole tärkeää eikä sitä tarvitse huomioida toimenpiteitä tehtäessä. [/quote] Nyt puhut vähän ristiin... [/quote] kyllä, sanoin että se on nöyryyttävää ja häpeän alapäätäni. Sanoinko jossain että olen kuitenkaan piilottamassa sitä kun olen gynellä? Taidat olla taas näitä, jotka ei voi ymmärtää että kaikki muut eivät mielellään levittele haarojaan

[/quote]

En ymmärrä. Sanot haluavasi peiton koska häpeät alapäätäsi muttet kuitenkaan tarkoita peittää sitä peitolla, vaan vähän vaan reisiä?? Kyllä mäkin laitan joka päivä paksun hupparin koska häpeän varpaitani!
[/quote]
lapsellista vänkäämistä

Vierailija
67/73 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin HUS Naistenklinikalla ja ihan oli peitto päällä. No, nousihan se mahan päälle lopulta. En ajatellut sen johtuvan mistään siveydestä, vaan siitä, että se suojasi kylmyydeltä, se paitahan on aika lyhyt ja ohut.

Vierailija
68/73 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:03"]

Luulin että kaikkialla laitetaan se peite. Suomessako siis ei?! Ollaanko täällä vain jokin paita päällä ja muutoin ilkoalasti kaikkien töllötettävänä? En kyllä haluaisi levitellä verisiä yms paikkoja isossa huoneessa ventovieraiden edessä.

[/quote]

Lapsen tullessa sitten vielä paskotkin synnytyspöydälle.

Vierailija
69/73 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taalla usassa toissa synnarilla nyt kahdeksatta vuotta (koillisnurkka, pieni sairaala, noin 600 synnytysta vuodessa), ja oma kokemukseni on se, etta ei taalla ketaan peitella ainakaan enaa ponnistusvaiheessa. Eika sukua ole paikalla kuin korkeintaan yksi henkilo isan lisaksi. Meilla on tuo saanto lahinna siksi ettei huoneissa nyt ole niin kamalasti tilaa eika synnytyksen tiimellyksessa kaivata ekstravakea pyortyilemaan ja telomaan itseaan instrumenttipoytiin sun muihin ;-) lisaksi 'hospital policy' kieltaa synnytyksen videokuvauksen (mahdollisten oikeusjuttujen pelossa tietty).

Vierailija
70/73 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:25"]

Kyllä Yhdysvalloissa suhtaudutaan ns. normaaliin alastomuuteen hyvin ahdasmielisesti. Siellä myydään mm. sellaisia imetyssuojia, jotka muistuttavat lähinnä jonkinlaisia ponchoja tai telttaviritelmiä...

[/quote]

Ovat siis kohteliaita kanssaihmisiä kohtaan.
[/quote]
Imetys on luonnollisin asia ikinä. Jos se jotenkin itseä järkyttää niin kannattaa ehkä miettiä suhtautumistaan ihan kaikkeen uudelleen.

Vierailija
71/73 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä tosiaan saa gynellä sellaisen kaavun tai oikeastaan liivin ja lisäksi peiton. Aluksi arvoin itsekseni miten päin vaate piti laittaa päälle, mutta onneksi meni oikein päin, kun sitä vartenhan se laitettiin että lääkäri voi tutkia rinnat. Lääkäri myös tuijotti minua koko ajan silmiin ja vaan tosi nopeasti katsoi alapäähäni, huvittavaa :) synnytyksestä ei kokemusta

Vierailija
72/73 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:31"]

Asuin joskus jenkeissä ja muutamat tuttuni kävivät uimassakin T-paita päällä. Siellä on nuo siveyskäsityset vähän eri kategoriassa kuin täällä!

[/quote]

T-paita päällä käydään uimassa siksi, ettei iho palaisi.

Vierailija
73/73 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 04:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:25"] Kyllä Yhdysvalloissa suhtaudutaan ns. normaaliin alastomuuteen hyvin ahdasmielisesti. Siellä myydään mm. sellaisia imetyssuojia, jotka muistuttavat lähinnä jonkinlaisia ponchoja tai telttaviritelmiä... [/quote] Ovat siis kohteliaita kanssaihmisiä kohtaan. [/quote] Imetys on luonnollisin asia ikinä. Jos se jotenkin itseä järkyttää niin kannattaa ehkä miettiä suhtautumistaan ihan kaikkeen uudelleen.

[/quote] On muitakin yhta luonnollisia asioita, esim. virtsaaminen. Miten kavisi miehen joka vetaisi peniksen esiin ravintolassa ja lorauttelisi pulloon? On asioita joita ei tehda julkisesti muiden nakyvissa oli kuinka luonnollista tai ei. Hormoonihuuruissa tama nayttaa olevan ylivoimaisen vaikea konsepti ymmartaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme