Onko USAssa synnytyksissä oikeesti tollainen "siveys peitto"
Helkkari kun oikeen ärsyttää kun aina kun amerikkalaisissa elokuvissa tai sarjoissa joku synnyttää niin jalkojen päälle laitetaan tollanen kangas, sama muutan jos joku käy gynellä. Miksi? Käytetäänkö niitä ihan oikeesti vai onko se elokuvissa vaan siksi että niin ne kohtaukset on helpompi kuvata ilman että naisen värkki näkyy? Lääkäri ja hoitajathan sinne näkee jokatapauksessa (kun joutuvat hankalasti kurkkimaan peitteen alta) ja mies sen on toden näköisesti nähnyt ennenkin, muita noissa synnytyksissä/gynekäynneillä harvemmin on mukanakaan. Onko synnytetäänhän me suomessakin ihan rennosti vaan kaikki paljaana, ja itse ainakaan omassa synnytyksessä en olisi voinut vähempää välittää vaikka olisi ollut koko sairaala katselemassa ja kaiken näkemässä, oli siinä vähän muutakin ajateltavaa. Ollaanko rapakon takana vaan sitten niin siveyden sipuleita ettei synnytyksessäkään saa mitään näkyä vai onko toi vaan oikeesti olemassa kameroita varten? Kukas tietää?
Kommentit (73)
Harvassa maassa naiset vetavat tissin esiin ravintolassa tai muualla julkisella paikalla, saunakulttuurikin on tuntematon. Ei ole mitaan sellaista tilaisuutta missa pitaisi esiintya alastomana joten se ei tunnu mitenkaan luonnolliselta. Yhta luonnottomalta ja omituiselta tuntuisi suomalaisesta naisesta vetaista burkha paalle aina ulos lahtiessa.
Jospa annettaisiin kaikkien toimia niinkuin parhaaksi nakevat eika alituisesti vahatella ja naureskella kun koko maailma ei kayttaydy suomalaisittain.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:23"]
Mä haluaisin sen peiton nimenomaan siksi, etten itse näkisi, kun alapäätäni syynätään. En sitä peittoa niiden hoitajien/lääkäreiden takia halua vaan itseäni varten. Kun onhan se vähän vaivaannuttavaa nähdä, kun toinen tonkii siinä silmien edessä mun intiimeintä paikkaa. Multa on leikattu alapäätä ja silloin onneksi oli verho välissä. Saisi olla myös gynekäynneillä.
[/quote]
Sama täällä! En minäkään halua nähdä mitä kaikkea esim gyne sinne työntää. Ärsyttää muutenkin tämä suomalainen tyyli "olemme kaikki kuitenkin alasti vaatteiden alla, ihan hyvin voi olla koko perse paljaana".
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:37"]
Olisipa suomessakin tapana! Ihan hirveä olo gynellä ilman sitä. Otankin nykyään ison huivin mukaan, jolle olen saanut aina luvan lääkäriltä laittaa jalkojeni päälle, koska täällä ei ole tosiaan kaapeista tällaisia löytynyt.
[/quote]
Mitä se huivi auttaa? Gyne näkee alapääsi joka tapauksessa, oli sinulla huivi reisiesi päällä tai ei.
[/quote]
ITSEÄNI VARTEN!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:53"]Niin kyllä paikat pitää peitellä tai muuten lääkäri alkaa panemaan siinä synnytyksen yhteydessä kun homma on niin kiihottavaa. Mikähän neekereitä vaivaa jos näkevät naisen hameessa että pitää mennä raiskaamaan. Intiassa tytöt kävi pellolla kusella niin se oli niin kiihottavaa että piti raiskata ja hirttää puuhun. On ne mutiaiset vaan aika poikia koska pojathan on poikia? Vitun elukat. [/quote] Kukahan tällaista on sanonut.. minä ainakin kaipaan peittoa suojaksi, koska tuntuu nöyryyttävältä olla haarat levällään tuntemattoman ihmisen edessä. Häpeän alapäätäni.
[/quote]
Kai ymmärrät että gyne/kätilö näkee alapääsi vaikka peitto olisikin? Peitto suojaa vain povet, reidet ja mahan. Jos lääkäri ei näkisi alapäätäsi, työn tekeminen olisi mahdotonta ja ennen kaikkea vaarallista.
[/quote]
Huohh, että pitää olla yksinkertaisia ihmisiä. Kiitos tuhannesti tästä uudesta tiedosta, minä tosiaan luulin että gyne ei nää alapäätäni kun minulla on peitto reisien päällä!
Kuka tässä on sitä alapäätä piilottamassa?
Suoja on ennenkaikkea itseäni varten, ei ole niin alaston ja haavoittuvainen olo. Se tekee minulle, potilaalle mukavamman olon, mutta sehän ei Suomessa ole tärkeää eikä sitä tarvitse huomioida toimenpiteitä tehtäessä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:25"]
Kyllä Yhdysvalloissa suhtaudutaan ns. normaaliin alastomuuteen hyvin ahdasmielisesti. Siellä myydään mm. sellaisia imetyssuojia, jotka muistuttavat lähinnä jonkinlaisia ponchoja tai telttaviritelmiä...
[/quote]
näitä imetystelttoja on myynnissä suomessakin :(
Mä oon luullut että se peitto on synnyttäjän lämmikkeenä ja otetaan pois tai syrjään vain tutkimusten ajaksi. Ei kai se enää kuitenkaan ponnistusvaiheessa siinä ole tiellä?
Ei sita peittoa laakarin siveyden takia laiteta :D. Sairas/synnytyshuoneissa on useimmiten levea ovi avoinna etta tarpeen tullen voidaan karrata potilas vaikka leikkaussaliin. Siita oven ohi sitten kulkee monenmoista vierasta ja naapurin ukkoa kukkapuskineen. Kylla mina ainakin haluan olla mahdollisimman peitettyna.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 06:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 04:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:25"] Kyllä Yhdysvalloissa suhtaudutaan ns. normaaliin alastomuuteen hyvin ahdasmielisesti. Siellä myydään mm. sellaisia imetyssuojia, jotka muistuttavat lähinnä jonkinlaisia ponchoja tai telttaviritelmiä... [/quote] Ovat siis kohteliaita kanssaihmisiä kohtaan. [/quote] Imetys on luonnollisin asia ikinä. Jos se jotenkin itseä järkyttää niin kannattaa ehkä miettiä suhtautumistaan ihan kaikkeen uudelleen.
[/quote] On muitakin yhta luonnollisia asioita, esim. virtsaaminen. Miten kavisi miehen joka vetaisi peniksen esiin ravintolassa ja lorauttelisi pulloon? On asioita joita ei tehda julkisesti muiden nakyvissa oli kuinka luonnollista tai ei. Hormoonihuuruissa tama nayttaa olevan ylivoimaisen vaikea konsepti ymmartaa.
[/quote]
Ei julkisessa imetyksessä ole mitään pahaa, kunhan se suojaus vain hoidetaan asiallisesti esim. huivilla tms. Näitä mammoja, jotka vain pullauttavat tissinsä sellaisenaan paidasta ulos en ymmärrä minäkään. Joku raja sentään.
No just täällä oli juttua että USA on konservatiivinen maa. Tässä taas esimerkki. Kaikki seksiin ja kehontoimintoihin liittyvät asiat ovat taviksille hyshys. Ellei se sovi kristilliseen moraaliin, sillä on hyvät mahdollisuudet tulla sensuroiduksi jotenkin.
EIKÖHÄN SE PEITTO OLE SIINÄ SIKSI JOS TE OLETTE NÄHNEET JENKKI SYNNYTYKSIÄ TELKKARISSA/KUVISSA. SEN KAMERAN TAKIA?
Antichrist-leffa oli lähes joka jenkille hirvittävä ja sairas. Siinä on taiteesta yksi esimerkki. On jenkeissä seksiä ja väkivaltaa. Mutta todella vähän tuon tyylistä, "saatanallista" juttua ilman moraalia, toivoa, hauskuutta, selvää juonta, ym. Sama musiikissa: metalli on arveluttavaa musiikkia enemmistölle koska pimeys ja synkeys on huono.
Itse haluaisin peiton koska mies on mukana. Olen vahingossa nähnyt kuvia siskon syntymästä ja on edelleen kammo niistä. Minä haluan peiton! Paitaa ei saa ottaa pois/taikka nappeja avata! Mies ei saa ottaa mitään kuvia ennenkuin kaikki alastomat paikat on peitetty. Peitto takaa sen ettei mies katso sinne kaiken sen veren ja liman seassa lilluvaan kakkaan yms. Minulle tulisi siitä ikuinen nolo olo. Ehkä sitä ei sitten siinä hetkessä kun paikat on repeämässä ajattele, mutta siinä joutuu makoilemaan aika kauan, ja mies uteliaana kun on, VARMASTI katsoo sinne! Enkä sitä halua. En todellakaan ole mikään siveyden sipuli, uskovainen (en kuulu edes kirkkoon), mutta alastomuus ja tuollainen että pidetään eläimenä, ja vain koska olet nainen ja raskaana ja synnyttämässä niin on ihan OK että 10 eri ihmistä näkee sinut KOKONAAN alasti. EI OLE OK. Oma äitikään ei ole nähnyt alasti sen jälkeen kun täytin 10. Meillä ei vain ole perheessä ollut tapana nakuilla muitten nähden, ilman syytä.
KAIKKI ihmiset eivät ole tavallisia Suomalaisia nakupellejä, jotka käyvät koko kylän kanssa saunassa. Minulle alastomuus on aina ollut henkilökohtainen asia. Minä päätän kuka minua alastomana katsoo.
Heh, ajatelkaa mikä shokki ulkomaalaiselle joka joutuu täällä gynelle/synnyttämään :D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 04:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:25"] Kyllä Yhdysvalloissa suhtaudutaan ns. normaaliin alastomuuteen hyvin ahdasmielisesti. Siellä myydään mm. sellaisia imetyssuojia, jotka muistuttavat lähinnä jonkinlaisia ponchoja tai telttaviritelmiä... [/quote] Ovat siis kohteliaita kanssaihmisiä kohtaan. [/quote] Imetys on luonnollisin asia ikinä. Jos se jotenkin itseä järkyttää niin kannattaa ehkä miettiä suhtautumistaan ihan kaikkeen uudelleen.
[/quote]
Siis tätä en ymmärrä! MIKSI se on ok vilautella tissejään julkisesti JOS IMETTÄÄ!?!? Hei haloo! Minusta on epämukavaa olla jossain kahvilla jos nainen istuu tissi paljaana edessä. Ei se vauvan pää peitä paljoa siitä tissistä. Kaveripiirissäkin jos joku imettää niin menee viereiseen huoneeseen, tai peittää paidallaan tai viltillä, joka menee olan yli. Ei vilauttaminen ole luonnollista. Imettäminen kyllä. Tässä taas pidetään imettävää äitiä kuin lehmää! Ajatelkaa nyt itse. Monet laittaa kuvia blogeihin yms missä tissi paljaana ja lapsi siinä imee. Laittaisitteko ilman lasta? Sama asia.
Itse aijon imettää mutta aivan varmasti on pullo mukana julkisilla paikoilla! Ja viltti tms olan yli jos ollaan vieraitten luona. Kotona jos on muita vieraita kuin oma äiti tai sisko niin kyllä menen viereiseen huoneeseen siksi aikaa. En minä niille muutenkaan tissejäni näyttäisi.
[quote author="IreneHelena" time="29.04.2015 klo 15:53"]Itse haluaisin peiton koska mies on mukana. Olen vahingossa nähnyt kuvia siskon syntymästä ja on edelleen kammo niistä. Minä haluan peiton! Paitaa ei saa ottaa pois/taikka nappeja avata! Mies ei saa ottaa mitään kuvia ennenkuin kaikki alastomat paikat on peitetty. Peitto takaa sen ettei mies katso sinne kaiken sen veren ja liman seassa lilluvaan kakkaan yms. Minulle tulisi siitä ikuinen nolo olo. Ehkä sitä ei sitten siinä hetkessä kun paikat on repeämässä ajattele, mutta siinä joutuu makoilemaan aika kauan, ja mies uteliaana kun on, VARMASTI katsoo sinne! Enkä sitä halua. En todellakaan ole mikään siveyden sipuli, uskovainen (en kuulu edes kirkkoon), mutta alastomuus ja tuollainen että pidetään eläimenä, ja vain koska olet nainen ja raskaana ja synnyttämässä niin on ihan OK että 10 eri ihmistä näkee sinut KOKONAAN alasti. EI OLE OK. Oma äitikään ei ole nähnyt alasti sen jälkeen kun täytin 10. Meillä ei vain ole perheessä ollut tapana nakuilla muitten nähden, ilman syytä.
KAIKKI ihmiset eivät ole tavallisia Suomalaisia nakupellejä, jotka käyvät koko kylän kanssa saunassa. Minulle alastomuus on aina ollut henkilökohtainen asia. Minä päätän kuka minua alastomana katsoo.
[/quote]
Pidetään eläimenä?
Et uskalla olla alasti?
Melko estoisen kuulosta.
[quote author="IreneHelena" time="29.04.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 04:02"]
[/quote]
Siis tätä en ymmärrä! MIKSI se on ok vilautella tissejään julkisesti JOS IMETTÄÄ!?!? Hei haloo! Minusta on epämukavaa olla jossain kahvilla jos nainen istuu tissi paljaana edessä. Ei se vauvan pää peitä paljoa siitä tissistä. Kaveripiirissäkin jos joku imettää niin menee viereiseen huoneeseen, tai peittää paidallaan tai viltillä, joka menee olan yli. Ei vilauttaminen ole luonnollista. Imettäminen kyllä. Tässä taas pidetään imettävää äitiä kuin lehmää! Ajatelkaa nyt itse. Monet laittaa kuvia blogeihin yms missä tissi paljaana ja lapsi siinä imee. Laittaisitteko ilman lasta? Sama asia.
Itse aijon imettää mutta aivan varmasti on pullo mukana julkisilla paikoilla! Ja viltti tms olan yli jos ollaan vieraitten luona. Kotona jos on muita vieraita kuin oma äiti tai sisko niin kyllä menen viereiseen huoneeseen siksi aikaa. En minä niille muutenkaan tissejäni näyttäisi.
[/quote]
Onko sulla lapsia?
Tuttipulloja ei tarvita lainkaan, jos imetys sujuu.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:03"]Luulin että kaikkialla laitetaan se peite. Suomessako siis ei?! Ollaanko täällä vain jokin paita päällä ja muutoin ilkoalasti kaikkien töllötettävänä? En kyllä haluaisi levitellä verisiä yms paikkoja isossa huoneessa ventovieraiden edessä.
[/quote]
Samaa mieltä! Tuollainen peittohan on hyvä asia.
[quote author="IreneHelena" time="29.04.2015 klo 15:53"]Itse haluaisin peiton koska mies on mukana. Olen vahingossa nähnyt kuvia siskon syntymästä ja on edelleen kammo niistä. Minä haluan peiton! Paitaa ei saa ottaa pois/taikka nappeja avata! Mies ei saa ottaa mitään kuvia ennenkuin kaikki alastomat paikat on peitetty. Peitto takaa sen ettei mies katso sinne kaiken sen veren ja liman seassa lilluvaan kakkaan yms. Minulle tulisi siitä ikuinen nolo olo. Ehkä sitä ei sitten siinä hetkessä kun paikat on repeämässä ajattele, mutta siinä joutuu makoilemaan aika kauan, ja mies uteliaana kun on, VARMASTI katsoo sinne! Enkä sitä halua. En todellakaan ole mikään siveyden sipuli, uskovainen (en kuulu edes kirkkoon), mutta alastomuus ja tuollainen että pidetään eläimenä, ja vain koska olet nainen ja raskaana ja synnyttämässä niin on ihan OK että 10 eri ihmistä näkee sinut KOKONAAN alasti. EI OLE OK. Oma äitikään ei ole nähnyt alasti sen jälkeen kun täytin 10. Meillä ei vain ole perheessä ollut tapana nakuilla muitten nähden, ilman syytä.
[/quote]
Ymmärrän sinua ja ihmettelen itsekin tätä suomalaisten nakuintoa. Mulle on kaveritkin joskus kovaan ääneen ihmetellyt kun en sekasaunaan halua alasti. Täällä se on sellanen ylpeilyn aihe että haluaa olla ronskisti paljaana ja rohkeasti alasti.
Jos Suomessa ei näitä liinoja ole (voiko pyytää?) saattaisin jopa jättää miehen ulkopuolelle.
Tässä videossa on rajauksella hoidettu siveyspeiton virka http://kikatin.com/musiikki/orgastista-musiikkia
Mä haluaisin sen peiton nimenomaan siksi, etten itse näkisi, kun alapäätäni syynätään. En sitä peittoa niiden hoitajien/lääkäreiden takia halua vaan itseäni varten. Kun onhan se vähän vaivaannuttavaa nähdä, kun toinen tonkii siinä silmien edessä mun intiimeintä paikkaa. Multa on leikattu alapäätä ja silloin onneksi oli verho välissä. Saisi olla myös gynekäynneillä.