Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtuutonta vaatia teiniltä kahta ruuanlaittovuoroa viikossa?

Vierailija
01.04.2015 |

15-vuotias, täyttää alkusyksystä 16. Kahtena arki-iltapäivänä pitäisi laittaa muulle perheelle ruoka. Ei siis voi silloin mennä suoraan koulusta kavereille tai kylille. Onko kohtuutonta?

Kommentit (426)

Vierailija
301/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:31"] Edelleenkin ap, miten hoitaisit tilanteen, jos teiniä ei olisi? [/quote] En tiedä. Varmaan sitten mikropuurolla tai muilla tukevammilla välipaloilla ja myöhäisemmillä aterioilla olisi pakko pärjätä ne pari päivää. Nyt ei onneksi ole pakko, vaan aikataulut on saatu soviteltua tällaisiksi. Ap [/quote] Hyi, olet vielä marttyyrikin! Vai ei einekset kelpaa, mutta jos lapsesi ei ottaisi vastuuta ruoanlaitosta niin mentäisiin MIKROPUUROLLA? Mulla oli hyvin vapaa kasvatus, nyt kun olen miettinyt jälkikäteen niin multa ei ikinä vaadittu yhtään mitään, siis ei niin mitään. Opin ottamaan sitä vastuuta ihan itse. Kirjoitin viisi E:tä ja 3 M:ää, mulla on akateeminen tutkinto, nyt perhe ja lapsia. Olen tosi hyvä kodinhengetär ja ihan kaiken olen oppinut itse,omasta halusta. Usein kysyn äidiltä neuvoa kun tulee eteen vaikka ekan janssoninkiusauksen kokkaus. Jos äitini olisi mua vaatinut sitä laittamaan, niin uskon että kokkaisin ihan muita ruokia nykyään...

[/quote]

Joo vanhemmat on kotona JO puoli kuudelta, mutta jos teini ei olis kotona kokkaamassa, joutuisi koko perhe syömään mikropuuroa. Eka provo pitkiin aikoihin, johon menin näin pahasti.

Vierailija
302/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:47"]

Itse teen useamman kerran viikossa ruokaa, koska nautin siitä. Olen aina ollut kiinnostunut ruuan laitosta, ja usein ilmoitankin äidilleni että teen seuraavaksi päiväksi ruokaa. Mutta jos minua pakotettaisiin tähän, tulisi kaikelle kokkaamiselle stoppi. En ole mikään piika, jota voi halutessaan patistaa. Olen edelleen lapsi, ja on vanhempieni tehtävä huolehtia ruokani pöytään, jos en itse sitä halua tehdä. T 15v tyttö.

[/quote]

Tarviiko syöttää kanssa jos et itse halua liikuttaa lusikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:31"] Edelleenkin ap, miten hoitaisit tilanteen, jos teiniä ei olisi? [/quote] En tiedä. Varmaan sitten mikropuurolla tai muilla tukevammilla välipaloilla ja myöhäisemmillä aterioilla olisi pakko pärjätä ne pari päivää. Nyt ei onneksi ole pakko, vaan aikataulut on saatu soviteltua tällaisiksi. Ap [/quote] Hyi, olet vielä marttyyrikin! Vai ei einekset kelpaa, mutta jos lapsesi ei ottaisi vastuuta ruoanlaitosta niin mentäisiin MIKROPUUROLLA? Mulla oli hyvin vapaa kasvatus, nyt kun olen miettinyt jälkikäteen niin multa ei ikinä vaadittu yhtään mitään, siis ei niin mitään. Opin ottamaan sitä vastuuta ihan itse. Kirjoitin viisi E:tä ja 3 M:ää, mulla on akateeminen tutkinto, nyt perhe ja lapsia. Olen tosi hyvä kodinhengetär ja ihan kaiken olen oppinut itse,omasta halusta. Usein kysyn äidiltä neuvoa kun tulee eteen vaikka ekan janssoninkiusauksen kokkaus. Jos äitini olisi mua vaatinut sitä laittamaan, niin uskon että kokkaisin ihan muita ruokia nykyään...

[/quote]

Joo vanhemmat on kotona JO puoli kuudelta, mutta jos teini ei olis kotona kokkaamassa, joutuisi koko perhe syömään mikropuuroa. Eka provo pitkiin aikoihin, johon menin näin pahasti.

[/quote]Ei, vaan "mikropuurolla tai muilla tukevammilla välipaloilla ja myöhäisemmillä aterioilla" Mikropuuro oli välipalaksi kirjoitettu. Eli oletan, että lapset söisivät mikropuuroa, odottaessaan että vanhemmat tulevat töistä tekemään ruokaa.

Vierailija
304/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 20 v poika soittelee usein ja kysyy reseptejä joita yhdessä kokkailtiin silloin kun se oli nuorempi. Sen lempiruokia oli sushi, kaikki meksikolainen, mokkapalat, kotona tehty leipä ja pulla ym ym. Mutta ei olisi tullut mieleenikään työntää nenän alle joku itsevalitsemani resepti josta pitäisi pakottamalla tehdä ruokaa perheelle nuorempien sisarusten norkoillessa vieressä toimettomana.

Vierailija
305/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:01"]

[/quote]

[/quote]Ei, vaan "mikropuurolla tai muilla tukevammilla välipaloilla ja myöhäisemmillä aterioilla" Mikropuuro oli välipalaksi kirjoitettu. Eli oletan, että lapset söisivät mikropuuroa, odottaessaan että vanhemmat tulevat töistä tekemään ruokaa.

[/quote]

Mutta ruokahan tehdään puoli kuudeksi, piti olla valmiina kun vanhemmat tulee töistä eli ei lapset varmaan ennen sitä ruokaa kuitenkaan syö, kun ei ole valmistakaan, vaan niitä välipaloja... ja miten tämä puoli tuntia nyt on niin ratkaiseva? Ap itse sanoi, että ruoanlaittoon menee puoli tuntia. Miksei se käy, että vanhemmat tekevät ruoan töistä tullessaan ja syövät sitten puoli tuntia myöhemmin kaikki yhdessä? Lapset syövät kuitenkin välipalaa.

Vierailija
306/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa on aihetta lastensuojeluilmoitukselle, teini tekee koulupäivän, valvoo sisaruksiaan samalla kun tekee ruoan perheelle, jotain kuuden jälkeen vielä läksyjen luku kun muu perhe on jo vapaalla, harrastuksille ja kavereille ei aikaa taida jäädä ollenkaan.

Vierailija
307/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä pari tuntia viikossa kotitöitä (siivous ja ruuanlaittoa x2) ei ole mitenkään hirveän paljon. Olisiko kuitenkin niin, että nuoren mielestä on kurjaa sitoutua olemaan kahtena päivänä viikossa tiettyyn aikaan kotona ruokaa laittamassa. Laitatteko oikeasti ruokaa, jonka valmistuu vie vain sen 1/2 tuntia? Esim perunoiden kuoriainen ja keittäminen vie jo yksin tuon ajan, eli kiirettä pitää jos täytyy vielä tehdä salaatti ja kastike (toki näitä voi tehdä perunoiden kiehuessa.) jos hommaan kuuluu vielä pöydän kattaminen ja jäljen siivous, niin taatusti ei 1/2tuntia riitä. Uuniruokaa tehdessä itse ruuat laittoi ei vie paljoa aikaa, mutta ruuan uunissa olo sitoo nuoren koko iltapäiväksi kotiin.

Eli sinuna Miettisen muitakin vaihtoehtoja. Ja ainakin valmistelisin vähänkään pidempää kestävät ruuat etukäteen, eli nuorelle todella jäisi vain sen verran hommaa minkä tekee 1/2 tunnissa.

Vierailija
308/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kohtuullista laittaa teini osallistumaan kotitöihin? Täällä näköjään suurin osa paapoo lapsiaan. Sitten tulee näitä eineksien syöjiä lisää kun itse ei osata edes perunoita keittää!
"Teinin tahdon mukaan" -tarviiko teillä teinin siivota jos hän ei halua? Elämässä täytyy tehdä asioita joita ei halua.
Mulle on sinänsä sama onko se sitä kokkausta, imurointia vai pyykinpesua, mutta kyllä teinin täytyy jo osallistua kotitöihin, ihan vaan jo oppimisen vuoksi ja siksi kun hän yhtälailla sotkeekin/syökin.
Miten herranen aika ennen vanhaakin on äiti ja tytär heränneet navettasn yhdessä? Nostettu perunat?
Mitä ihmeen pumpulikasvattajia te olette?
Kyse ei oo meillä ainakaan siitä, etteikö itse ehdi/jaksa, vaan siitä että opetetaan (lue: kasvatetaan) nuorta itsenäiseen elämään jossa imuri pysyy kädessä ja kauha toisessa. Ja ymmärtää mitä on auttaminen.

Vierailija
309/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:19"]

Sinänsä pari tuntia viikossa kotitöitä (siivous ja ruuanlaittoa x2) ei ole mitenkään hirveän paljon. Olisiko kuitenkin niin, että nuoren mielestä on kurjaa sitoutua olemaan kahtena päivänä viikossa tiettyyn aikaan kotona ruokaa laittamassa. Laitatteko oikeasti ruokaa, jonka valmistuu vie vain sen 1/2 tuntia? Esim perunoiden kuoriainen ja keittäminen vie jo yksin tuon ajan, eli kiirettä pitää jos täytyy vielä tehdä salaatti ja kastike (toki näitä voi tehdä perunoiden kiehuessa.) jos hommaan kuuluu vielä pöydän kattaminen ja jäljen siivous, niin taatusti ei 1/2tuntia riitä. Uuniruokaa tehdessä itse ruuat laittoi ei vie paljoa aikaa, mutta ruuan uunissa olo sitoo nuoren koko iltapäiväksi kotiin. Eli sinuna Miettisen muitakin vaihtoehtoja. Ja ainakin valmistelisin vähänkään pidempää kestävät ruuat etukäteen, eli nuorelle todella jäisi vain sen verran hommaa minkä tekee 1/2 tunnissa.

[/quote]Ap väittää että alakoulussa olevat sisarukset eivät tarvitse kaitsijaa, mutta eiköhän teini ole käytännössä kuitenkin sidottu olemaan kotosalla kunnes vanhemmat tulevat töistä. Kotityön tekemisen rasituskin on suhteellista riippuen siitä onko muitakin perheenjäseniä niitä jakamassa vai onko lisäksi vapaamatkustajia perheessä joiden ainut työ on "kauppa-apu".

Vierailija
310/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:16"]

Kyllä tuossa on aihetta lastensuojeluilmoitukselle, teini tekee koulupäivän, valvoo sisaruksiaan samalla kun tekee ruoan perheelle, jotain kuuden jälkeen vielä läksyjen luku kun muu perhe on jo vapaalla, harrastuksille ja kavereille ei aikaa taida jäädä ollenkaan.

[/quote]Buohahahaa, joo lastensuojeluilmoitus siitä että 15-v nuori tekee 2 kertaa viikossa kotitöitä! Ja mitä tän lisäksi, oman huoneen imurointi? Ei helvetti, luulenpa että lastensuojelu on vain tyytyväinen, että joillain nuorilla on rajat ja opetetaan normaalin elämän taitoja.

Vai oliko tää vitsi, kuulosti meinaan siltä..

Vierailija
311/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:27"]

Musta on kohtuullista laittaa teini osallistumaan kotitöihin? Täällä näköjään suurin osa paapoo lapsiaan. Sitten tulee näitä eineksien syöjiä lisää kun itse ei osata edes perunoita keittää! "Teinin tahdon mukaan" -tarviiko teillä teinin siivota jos hän ei halua? Elämässä täytyy tehdä asioita joita ei halua. Mulle on sinänsä sama onko se sitä kokkausta, imurointia vai pyykinpesua, mutta kyllä teinin täytyy jo osallistua kotitöihin, ihan vaan jo oppimisen vuoksi ja siksi kun hän yhtälailla sotkeekin/syökin. Miten herranen aika ennen vanhaakin on äiti ja tytär heränneet navettasn yhdessä? Nostettu perunat? Mitä ihmeen pumpulikasvattajia te olette? Kyse ei oo meillä ainakaan siitä, etteikö itse ehdi/jaksa, vaan siitä että opetetaan (lue: kasvatetaan) nuorta itsenäiseen elämään jossa imuri pysyy kädessä ja kauha toisessa. Ja ymmärtää mitä on auttaminen.

[/quote]Eiköhän tässä ole enemmänkin kysymys perheenjäsenten tasapuolisesta kohtelusta, teini tekee ruoat koko perheelle ja nähtävästi joutuu olemaan kotosalla kunnes vanhemmat tulevat kotiin, eihän alakoululaisia voi yksin kotiin jättää, sitten kun perhe on ruokailut teinin valmistamalla eterialla, on teinillä vielä läksyt muun perheen lepäillessä, ei tuo oikein vaikuta tasapuoliselta kohtelulta, kotityöt tulisi jakaa niin että kaikille jää vapaa- aikaa yhtä paljon.

Vierailija
312/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden hengen perheen ruuanlaitto ei ole juttu eikä mikään. Perheessä ei ole enää leikki- ikäisiä, joten päivällisen voi aivan hyvin syödä seitsemän maissa. Silloin ehtii äiti ja isä valmistella ruuan, lapset sekoittaa salaatin ja yhdessä katetaan pöytä. 

Koululaisen työ on opiskelu. Sitäpaitsi joskus voi ostaa palvelujakin eli varmasti löytyy joku taitava keittiöihminen, joka osaa tehdä maittavaa ruokaa valmiiksi pakastimeen. Käyttäkää joskus sitä tienaamaanne rahaa elämänlaadun  kohottamiseen.

Vierailija
313/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:28"]

Sinänsä pari tuntia viikossa kotitöitä (siivous ja ruuanlaittoa x2) ei ole mitenkään hirveän paljon. Olisiko kuitenkin niin, että nuoren mielestä on kurjaa sitoutua olemaan kahtena päivänä viikossa tiettyyn aikaan kotona ruokaa laittamassa. Laitatteko oikeasti ruokaa, jonka valmistuu vie vain sen 1/2 tuntia? Esim perunoiden kuoriainen ja keittäminen vie jo yksin tuon ajan, eli kiirettä pitää jos täytyy vielä tehdä salaatti ja kastike (toki näitä voi tehdä perunoiden kiehuessa.) jos hommaan kuuluu vielä pöydän kattaminen ja jäljen siivous, niin taatusti ei 1/2tuntia riitä. Uuniruokaa tehdessä itse ruuat laittoi ei vie paljoa aikaa, mutta ruuan uunissa olo sitoo nuoren koko iltapäiväksi kotiin. Eli sinuna Miettisen muitakin vaihtoehtoja. Ja ainakin valmistelisin vähänkään pidempää kestävät ruuat etukäteen, eli nuorelle todella jäisi vain sen verran hommaa minkä tekee 1/2 tunnissa.

[/quote]Ap väittää että alakoulussa olevat sisarukset eivät tarvitse kaitsijaa, mutta eiköhän teini ole käytännössä kuitenkin sidottu olemaan kotosalla kunnes vanhemmat tulevat töistä. Kotityön tekemisen rasituskin on suhteellista riippuen siitä onko muitakin perheenjäseniä niitä jakamassa vai onko lisäksi vapaamatkustajia perheessä joiden ainut työ on "kauppa-apu".

[/quote]Tätä jatkuvaa jankkausta en käsitä, että teini hoitaa nuorempia lapsia. Meillä on kaksi, ja ihan pärjäävät keskenään, kunnes tulen töistä. Ekaluokalla olivat ip-hoidossa. Muilla vissiin jotain apinoita, joita pitää vahtia vielä kuudennella. 

Vierailija
314/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:27"]

Musta on kohtuullista laittaa teini osallistumaan kotitöihin? Täällä näköjään suurin osa paapoo lapsiaan. Sitten tulee näitä eineksien syöjiä lisää kun itse ei osata edes perunoita keittää! "Teinin tahdon mukaan" -tarviiko teillä teinin siivota jos hän ei halua? Elämässä täytyy tehdä asioita joita ei halua. Mulle on sinänsä sama onko se sitä kokkausta, imurointia vai pyykinpesua, mutta kyllä teinin täytyy jo osallistua kotitöihin, ihan vaan jo oppimisen vuoksi ja siksi kun hän yhtälailla sotkeekin/syökin. Miten herranen aika ennen vanhaakin on äiti ja tytär heränneet navettasn yhdessä? Nostettu perunat? Mitä ihmeen pumpulikasvattajia te olette? Kyse ei oo meillä ainakaan siitä, etteikö itse ehdi/jaksa, vaan siitä että opetetaan (lue: kasvatetaan) nuorta itsenäiseen elämään jossa imuri pysyy kädessä ja kauha toisessa. Ja ymmärtää mitä on auttaminen.

[/quote]Eiköhän tässä ole enemmänkin kysymys perheenjäsenten tasapuolisesta kohtelusta, teini tekee ruoat koko perheelle ja nähtävästi joutuu olemaan kotosalla kunnes vanhemmat tulevat kotiin, eihän alakoululaisia voi yksin kotiin jättää, sitten kun perhe on ruokailut teinin valmistamalla eterialla, on teinillä vielä läksyt muun perheen lepäillessä, ei tuo oikein vaikuta tasapuoliselta kohtelulta, kotityöt tulisi jakaa niin että kaikille jää vapaa- aikaa yhtä paljon.
[/quote]

No joo, ihan yhtälailla kaikilla on ollut ne läksyt. Teini on aikasemmin kotona kuin vanhemmat? Tuskin ruoassa menee tuntia kauempaa?
Kautta aikojen teinit on hoitaneet koulun JA kotityöt. Sellaista se elämä on! Yhtälailla sitä joutuu aikuisena töiden jälkeen mennä kauppaan, hakea lapset, tehdä ruoka ja pestä pyykkiä.
En tietenkään kannata natsimenoa, että teinillä vuorokaudesta loppuu tunnit kesken. Mutta kaksi ateriaa viikossa ja oman huoneen siivous ei kuulosta paljolta.
Toki oletan vanhempien joustavan tilanteen mukaan esim. koeviikko tms.
Mutta eniten jäim ihmettelemäön ensimmäisiä kommentteja "on vanhempien tehtävä huolehtia lapsestaan".
Eli paapotaan siihen asti kunnes muuttaa kotoa?
Pyyhittekö teinien p**seetkin vielä vai opetatteko minkäänlaista itsenäistymistä?
Huoh.

Vierailija
315/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:28"]

[/quote]Tätä jatkuvaa jankkausta en käsitä, että teini hoitaa nuorempia lapsia. Meillä on kaksi, ja ihan pärjäävät keskenään, kunnes tulen töistä. Ekaluokalla olivat ip-hoidossa. Muilla vissiin jotain apinoita, joita pitää vahtia vielä kuudennella. 

[/quote]Sori, kirjoitin huonosti, siis meillä on kaksi 3. luokkalaista.

Vierailija
316/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:27"]Musta on kohtuullista laittaa teini osallistumaan kotitöihin? Täällä näköjään suurin osa paapoo lapsiaan. Sitten tulee näitä eineksien syöjiä lisää kun itse ei osata edes perunoita keittää!
"Teinin tahdon mukaan" -tarviiko teillä teinin siivota jos hän ei halua? Elämässä täytyy tehdä asioita joita ei halua.
Mulle on sinänsä sama onko se sitä kokkausta, imurointia vai pyykinpesua, mutta kyllä teinin täytyy jo osallistua kotitöihin, ihan vaan jo oppimisen vuoksi ja siksi kun hän yhtälailla sotkeekin/syökin.
Miten herranen aika ennen vanhaakin on äiti ja tytär heränneet navettasn yhdessä? Nostettu perunat?
Mitä ihmeen pumpulikasvattajia te olette?
Kyse ei oo meillä ainakaan siitä, etteikö itse ehdi/jaksa, vaan siitä että opetetaan (lue: kasvatetaan) nuorta itsenäiseen elämään jossa imuri pysyy kädessä ja kauha toisessa. Ja ymmärtää mitä on auttaminen.

[/quote]
Ja taas yksi urpo joka ei osaa lukea. Mistä näitä riittää? Näytä tksikin kommentti, missä sanotaan, että lapsia pitää paapoa ja mitään ei saa vaatia?

Vierailija
317/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:16"]

[/quote]*pyrsk* lastensuojeluilmoitus.. :'D Ok, uskon että teillä ei alaikäiset kotitöitä tee. Kannattais ehkä. 

Vierailija
318/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:37"]

Viiden hengen perheen ruuanlaitto ei ole juttu eikä mikään. Perheessä ei ole enää leikki- ikäisiä, joten päivällisen voi aivan hyvin syödä seitsemän maissa. Silloin ehtii äiti ja isä valmistella ruuan, lapset sekoittaa salaatin ja yhdessä katetaan pöytä. 

Koululaisen työ on opiskelu. Sitäpaitsi joskus voi ostaa palvelujakin eli varmasti löytyy joku taitava keittiöihminen, joka osaa tehdä maittavaa ruokaa valmiiksi pakastimeen. Käyttäkää joskus sitä tienaamaanne rahaa elämänlaadun  kohottamiseen.

[/quote]

Juuri näin. Kaikki lapset ovat isoja (yli 3v) joten ruoan voi syödä kun ehtii, vaikka kello 21. Isot lapset hakevat itselleen välipalaa sitä ennen jos tulee nälkä. ei ole väliä myöskään isojen lasten syödä lämmintä ruokaa joka päivä. Ihmenillitystä, mutta provohan tämä on.

Vierailija
319/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:00"]

Ei kyllä ihan tavallinen keski-ikäinen äiti voi olla sitä mieltä että ap:n asenne ei ole kohdillaan.

Meillä lapsi tekee paljon ruokaa omasta halustaan ja leipoo vielä enemmän meille iloksi ja on valinnut vapaaehtoisen kotitalouden jne

Itselleni on kuitenkin toive että lapset pitävät toisistaan vielä aikuisena, kuin myös  nyt ja siksi itselleni on lasten tasapuolisuus aivan kaikista tärkeintä. Tärkeämpää kuin joku sääntö että meillä ei eineksiä (juu syödään kyll ja paljon) ja siksi yhtä lasta ei iän perusteella aleta velvoittaa mihinkään mitä toisiakaan ei. 

Esimerkiksi ap:n toiset koululaiset ovat varmaan vielä muka "pieniä" ja todennäköisessti esikoinen oli tuossa iässä jo iso, kun oli eka luokalla. ja valmis vahtimaan niitä pienempiä roskien viennin kaupassakäynnin jne ajan ja toiset ovatkin nyt edelleen vahdittavia vauvoja kun ovat tuon ikäisiä. 

Minusta jos aletaan pakottaa niin kaikille perheessä sitten sama, 1v voi jo nostella astioita, kerätä leluja ym

[/quote]

Tämä oli muuten hyvin muotoiltu havainto! Päti myös meidän perheessä.. t. esikoinen

[/quote]

Muistaakseni ap kirjoitti ettei tytön tarvitse vahtia nuorempia. En tiedä miten asia todellisuudessa on, mutta tulee mieleen että ne nuoremmat ovat sen ikäisiä että pärjäävät koulun jälkeen yksin kotona, mutta eivät ole vielä tarpeeksi isoja käsittelemään yksinään kuumia painavia pannuja ja patoja. En minäkään uskaltaisi antaa 11-vuotiaamme keitellä ja tai paistaa mitään yksinään, niin ettei toinen vanhemmista ole kotona, vaikka onkin esikoinen.

[/quote]

You didn't get the point..

Vierailija
320/426 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:11"]

Mun 20 v poika soittelee usein ja kysyy reseptejä joita yhdessä kokkailtiin silloin kun se oli nuorempi. Sen lempiruokia oli sushi, kaikki meksikolainen, mokkapalat, kotona tehty leipä ja pulla ym ym. Mutta ei olisi tullut mieleenikään työntää nenän alle joku itsevalitsemani resepti josta pitäisi pakottamalla tehdä ruokaa perheelle nuorempien sisarusten norkoillessa vieressä toimettomana.

[/quote]Ap tekee karhunpalveluksen jälkikasvulleen kun miespuolisten sisarusten ei tarvitse kotitöillä päätään vaivata. Eiköhän senkin pojan joku aikanaan  heivaa pellolle kun kyllästyy aikamiespojan ilmaiseen täyden palvelun asumiseen. Hyvässä lykyssä saa pojasta aikanaan oman peräkamaripojan sinne kotimökkiin asumaan mutta kuka teistä sitten tekee kotityöt kun keskenään elelette ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän