Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsemurha itsekäs teko?

Vierailija
01.04.2015 |

Vai mitä ajattelet itsemurhan tehneistä? Ymmärrätkö ollenkaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, mutta ymmärrän myös läheisten tuskan ja vihan.

Vierailija
2/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äärimmäisen itsekäs teko, mutta silti voin ymmärtää, vähän rippuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä. Kaikki elävät omaa elämäänsä ja kukaan ei sen kestoon saa puuttua. Vaikka se tusjallista läheisille onkin, niin kannattaisi ajatella että tällä on nyt parempi olla..

Vierailija
4/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tai ei, ihmiseltä joka on niin pohjattoman epätoivoinen ei voi vaatia enempää.

Vierailija
5/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä, se on itsekästä jos täytyisi pysyä hengissä vaan siks et muut tahtoo niin. Jokaisella on oma elämä ja oikeus siitä päättää.

Vierailija
6/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja on, riippuu kenen näkökulmasta katsoo asiaa. 

Itse olin 10-18 ikäisenä masentunut, yritin niiden vuosien aikana ainakin 10 kertaa itsemurhaa. Vanhoissa päiväkirjoissani lukee, että olisi parempi kuolla sillä en olisi taakka enää vanhemmilleni. Kaverit myös pääsisivät yli helposti kuolemastani sillä löytäisivät kyllä uuden kaverin varmasti.

Masentuneena elämä voi kääntyä väärinpäin jolloin ihminen luulee auttavan muita tappamalla itsensä. Siksi en näe itsemurhaa masentuneen silmin itsekkäänä, ennemminkin epäitsekkäänä, koska itse yritin itsemurhallani "auttaa" toisia. 

Vierailija
7/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen asia, mutta jokaisella ihmisellä täytyy minun mielestäni olla oikeus tehdä itsemurha.

Vierailija
8/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin nuorena itsemurhaa. Olin siinä pisteessä elämässäni, etten enää jaksanut välittää muiden tunteista. Olin kärsinyt jo monta vuotta. Sitä tuskaa, vihaa, itseinhoa ja kuoleman kaipuuta on vaikea selittää ihmisille, jotka eivät ole sitä kokeneet. Ymmärrän läheisten tuskan. Toisaalta on itsekästä vaatia toista ihmistä elämään vain oman ikävän ja surun takia. Minä selvisin ja paranin mutta tietynlainen kuoleman kaipuu jäi. Vaikka minulla on nyt ihana mies ja lapsiakin, harmittelen joskus, että jäin elämään. Elämä on raskas taakka ja usein se on aikamoista kärsimystä.

Kävin läpi hirveän helvetin, joka kesti vuosia. Nyt jos sanottaisiin, että minun täytyy elää se uudelleen, en enää jaksaisi. Tietysti apua saa ja pitääkin etsiä. On kuitenkin paljon ihmisiä, jotka saavat hoitoa vuosien ajan ja silti päätyvät itsemurhaan. Siinä tapauksessa tietyllä tapaa kunnioitan näiden ihmisten päätöstä. Kyseessä on heidän elämänsä, heidän sisäinen tuskansa eikä kenelläkään ole oikeutta vaatia elämään sen kanssa vuodesta toiseen. 

Vierailija
9/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaanhan se on itsekkyyden päinvastaisuus

Vierailija
10/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ! Yksittäinen tapaus vain ! Mutta en suosittele kenellekään ! Yleensä jää ainakin muutamia surevia !

Vierailija
11/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:45"]

Ei ole itsekästä, se on itsekästä jos täytyisi pysyä hengissä vaan siks et muut tahtoo niin. Jokaisella on oma elämä ja oikeus siitä päättää.

[/quote]

Eikös itsekkyyttä ole juuri se, että ei huomioi muita ja siksi itsemurha on todella itsekäs teko.

Vierailija
12/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:45"]

[/quote]

Eikös itsekkyyttä ole juuri se, että ei huomioi muita ja siksi itsemurha on todella itsekäs teko.
[/quote]

Pimeellä hyppäät auton eteen, onko se sit vähemmän itsekästä kun kuski ajaa päältä, saa vähintään traumat.

Hyvällä onnella kuskille syyteet jos ei ole kukaan näkemässä.

Vierailija
13/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että olen itse vielä elossa. Heidän aikansa tuli. Jälkikäteen on helppo puhua, mutta olisin voinut lähteä heidän kanssa ryyppäämään.

Vierailija
14/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän itsekästä, mutta paljon itsekkäämpää on se, että vaatii toista jatkamaan kärsimystään ettei itselle tulisi paha mieli.

Vierailija
15/15 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on itsekästä, mutta hyvin monet muutkin ratkaisut ihmisen elämässä lähtevät itsekkyyden pohjalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi