Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydänsairaudesta kärsivä 33-vuotias Kai kieltäytyi koronarokotteesta. Sitten hän sai koronan. Arvasitko jo miten hänelle kävi???

Vierailija
20.12.2021 |

"– Pari päivää oli nuhaa ja yskää."

Rokottamattomaan puolisoon ei edes tarttunut.

https://yle.fi/uutiset/3-12236477

Ottakaapa siitä mallia.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomat eivät näköjään lainkaan tajua, että hehän tässä mekkaloivat, yrittävät käännyttää ja pelotella rokotettuja, KOLMAS PIIKKI TAPPAA VARMASTI!

Vierailija
22/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelläkään hallituksella ei saa olla oikeutta kiristää kansalaisia heidän perusoikeuksien menetyksellä jos he eivät osallistu lääketieteelliseen toimenpiteeseen. Sen vuoksi niitä kutsutaan perusoikeuksiksi, ne kuuluvat jokaiselle _ehdoitta_! Nyt ihmisiä syrjitään sen mukaan ovatko he ottaneet testivaiheessa olevan rokotteen vai eivät, enkä voi käsittää miten tämä on mennyt läpi maissa, joissa muuten kovasti peräänkuulutetaan yhdenvertaisuutta ja syrjimättömyyttä ihmisen ominaisuuksista, ihonväristä, terveydentilasta, sukupuolesta tai iästä riippumatta.

Koronan kuolleisuusprosentti on aivan mitättömän pieni tilastollisesti - reilusti alle 1% ja tämä olisi vieläkin vähemmän mikäli kaikki tartunnan saaneet rekisteröitäisiin. Nyt monet eivät edes osaa hakeutua testeihin koska oireet ovat niin lievät, joten tilastot vääristyvät.

Verrataan vaikka isorokkoon: kuolleisuus on 30%, ja tällaisessa tilanteessa tällaiset toimenpiteet olisivat edes jollain tapaa perusteltuja.

Mutta nyt passissa ei ole mitään järkeä; rokotetut sairastuvat ja tartuttavat, yritykset menettävät asiakkaansa, menevät konkurssiin, ihmisiltä lähtee työpaikat alta, yhä useampi veronmaksaja muuttuu nettomaksajasta nettosaajaksi, valtio ottaa lisää velkaa, lapset ja nuoret syrjiintyät..

Kollateraaliset vahingot ovat varmaankin tuhatkertaiset siihen mitä itse korona saa aikaan. Kaikki resurssit pitäisi nyt keskittää terveydenhuollon tukemiseen, tähän asti tämä ei ole kiinnostanut poliitikoita millään tavalla. Rokote ja passi ovat olleet yksipuolinen agenda ja tässä on epäonnistuttu TÄYSIN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan pakkorokotuksia ja passeja juuri tällaisten ketjujen takia.

Kannata handuus vaan.

Kommentti kuvaa hyvin tämän ryhmän tasoa!

Vierailija
24/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti on maailmanlaajuinen ja siihen on kuollut eri maissa jo noin koko Suomen väestön verran ihmisiä.  Vanhoja ja nuoria, laihoja ja lihavia, ennestään sairaita ja urheilijoita.  Yhdestä ainoasta tapauksesta, jossa virus ei ilmeisesti ollut tehnyt tuhojaan keuhkoissa, ei voi vetää mitään yleisiä johtopäätöksiä. Ei siis yhtään mitään.  Tapauksella on arvoa lähinnä tarinana. 

Jos jollain on tuuria,  se ei tarkoita, että sinulla on. Tai että jos  "virus ei ole edes sydänsairaalle vaarallinen" (niin kuin AP varmaankin  ajattelet), niin se ei tarkoita, etteikö se voisi sinulle olla vaarallinen. Ainoa kohtuullisen varma suoja sairaalahoitoa vaativaa vakavaa koronaa vastaan on rokote. 

Vierailija
25/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko artikkelin väitteeseen siitä, että kaksi kolmasosaa saksalaisista kannattaa "rokotuksia" tai siis toisin sanoen tuossa taas valheellisesti implikoidaan, että suurin osa saksalaisista haluaa terveystotalitarismia. KUKAAN ei vastusta rokotteiden TARJOAMISTA eri ihmisille ja varsinkin riskiryhmäläisille. Sen sijaan suurin osa saksalaisista luultavasti vastustaa "Impfung macht frei" ajattelua eli Suomen lehdistön kielelle käänettynä "jo yksi rokote vapauttaa elämää" ajattelua. Suomessa yli 75 000 ihmistä on allekirjoittanut virallisia kansalaisaloitteita rajoitteiden purkamisen puolesta ja 266 ihmistä haluaa sosiaalipassin kaikille. Suomen lehdistö kääntää tämän asian niin, että sosiaalipassin vastustajat ovat pieni ja äkäinen vähemmistö, vaikka aktiivisesti sitä vastustavia on kymmeniä kertoja enemmän, kuin aktiivisesti totalitarismia kannattavia. 

Nämä ihmiset, kuten artikkelin pariskunta tietävät toimivansa patona, joka estää totalitarismin hyökymistä niin Saksassa, kuin muuallakin Euroopassa. Suurin osa kai "kannatti" myös Hitleriä, mutta nyt saksalaisilla on jälkiviisaana eri käsitys myös siitä. Historia näyttää sen, onko tästä vapaustaistelusta mitään hyötyä vai johtaako yhteiskunnan digitalisoituminen ja vallan keskittyminen joka tapauksessa kiinalaistyyppiseen valvontayhteiskuntaan. Nykyään teknologia on niin hienostunutta, että Eurostoliiton valvonta saa vaikka DDR:n kyttäämisen näyttämään alkeelliselta. 

Vierailija
26/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauti on maailmanlaajuinen ja siihen on kuollut eri maissa jo noin koko Suomen väestön verran ihmisiä.  Vanhoja ja nuoria, laihoja ja lihavia, ennestään sairaita ja urheilijoita.  Yhdestä ainoasta tapauksesta, jossa virus ei ilmeisesti ollut tehnyt tuhojaan keuhkoissa, ei voi vetää mitään yleisiä johtopäätöksiä. Ei siis yhtään mitään.  Tapauksella on arvoa lähinnä tarinana. 

Jos jollain on tuuria,  se ei tarkoita, että sinulla on. Tai että jos  "virus ei ole edes sydänsairaalle vaarallinen" (niin kuin AP varmaankin  ajattelet), niin se ei tarkoita, etteikö se voisi sinulle olla vaarallinen. Ainoa kohtuullisen varma suoja sairaalahoitoa vaativaa vakavaa koronaa vastaan on rokote. 

"Yhdestä ainoasta tapauksesta"?

Totuus kun on se, että valtaosa ihmisistä kokee koronan täysin oireettomana tai miedoin oirein. Sinä väität että tämä olisi koko maailmassa täysin uniikki tapaus.

Että teillä on kova vahvistusharha, ettekä edes itse ymmärrä sitä.

Vierailija
27/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko oli "33-vuotias sydänsairaudesta kärsivä Kai" eli juuri tästä tapauksesta oli  puhe.  Eikä kukaan kai ole kiistänyt sitä koskaan, edes THL tai HUS, että valtaosa kokee koronan lievin oirein tai jopa oireettomana, joten kenenköhän kanssa mahtaa edellä kirjoittaja väitellä? Eiköhän kaikille (?) ole tässä vaiheessa jo nämä peruspalikat selviä: 

1. "Valtaosa sairastaa lievästi" = pieni osa saa sen vakavan tautimuodon. 2.  Voitko olla täysin  sataprosenttisen varma, että jos saat koronan, kuulut tuohon "valtaosaan" eli  saamasi tautimuoto on lievä? Et valitettavasti voi, vaikka kuinka D-vitamiinisi nauttisit ja päivittäin ulkoilisit ja mitäkaikkeatälläkinpalstalla onmainittu. 

Vierailija
28/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei voi tuijottaa vain kuolleisuuslukuja. Kyllä minua ainakin huolettaa myös se, että koronaan sairastuneita on niin paljon tehohoitopaikoilla, ettei leikkauksia pystytä suorittamaan. Yksi lääkäriystäväni kertoi, että kyllä suuri osa heidän sairaalassaan on näitä rokottamattomia, jotka siellä sairaalassa ovat. Ja toki vaativat parasta mahdollista hoitoa - itse olisin kyllä tuossa vaiheessa kiitollinen, että minua hoidetaan. 

Vierailija
29/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu 55 v mies sairasti koronan heti alussa 2020, ja ei olisi tiennyt edes olevansa sairas ilman testiä. Mainitsi hän yhden oireen, sai kuulemma nukutuksi paremmin.

Vierailija
30/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan pakkorokotuksia ja passeja juuri tällaisten ketjujen takia.

Onneksi passit poistetaan käytöstä eikä pakkorokotuksia tule.

Vierailija
31/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei voi tuijottaa vain kuolleisuuslukuja. Kyllä minua ainakin huolettaa myös se, että koronaan sairastuneita on niin paljon tehohoitopaikoilla, ettei leikkauksia pystytä suorittamaan. Yksi lääkäriystäväni kertoi, että kyllä suuri osa heidän sairaalassaan on näitä rokottamattomia, jotka siellä sairaalassa ovat. Ja toki vaativat parasta mahdollista hoitoa - itse olisin kyllä tuossa vaiheessa kiitollinen, että minua hoidetaan. 

Valtaosa kuolleista oli rokotettuja viime Suomen tilastossa.

Vierailija
32/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lähes 90% yli 70-vuotiaita. Pointti rokottamisessa on mm. se, että tehohoitoon pääsisi muutkin kuin koronapotilaat. Myös sinä rokottamaton tai läheisesi kuten lapsesi voi tarvita tehohoitoa joko koronan takia tai muun syyn takia. Mitäpä ajattelet siitä, että rokottamattomat koronapotilaat vievät tehohoitopaikkoja ja sairaanhoidon kapasiteettia? Kun rokotus kuitenkin suojaa tehohoidolta 30 kertaa paremmin kuin ei-rokottaminen.

Vierailija
33/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep,tää on alusta asti ollut kusetusta ja rokotettujen pandemia, ovat potentiaalisia tartuttajia eli pitävät koko yhteiskuntaa panttivankeina!

Siskoni ei myöskään ole ottanut rokotetta, hyväkuntoinen terveysintoilija. Saivat tartunnan remonttimieheltä! Olo surkea, erittäin ikävät oireet ja kaikkea muuta kuin flunssaa! Nyt toipumaan päin, onneksi, pari viikkoa vollut vuoteen omana.

Jep ja se alkoholisoitunut tupakoiva huonokuntoinen remonttimies yski ja pasko viikon ja se oli sillä ohi.

Vierailija
34/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu 55 v mies sairasti koronan heti alussa 2020, ja ei olisi tiennyt edes olevansa sairas ilman testiä. Mainitsi hän yhden oireen, sai kuulemma nukutuksi paremmin.

Yksittäinen tapaus. Ongelma on siinä, että kohta tehohoito ei vedä. Sairaanhoito kuormittuu. Myös sinä tai läheisesi voi tarvita tehohoitoa/sairaanhoitoa koronan tai jonkun muun syyn takia.

Vierailija
35/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lähes 90% yli 70-vuotiaita. Pointti rokottamisessa on mm. se, että tehohoitoon pääsisi muutkin kuin koronapotilaat. Myös sinä rokottamaton tai läheisesi kuten lapsesi voi tarvita tehohoitoa joko koronan takia tai muun syyn takia. Mitäpä ajattelet siitä, että rokottamattomat koronapotilaat vievät tehohoitopaikkoja ja sairaanhoidon kapasiteettia? Kun rokotus kuitenkin suojaa tehohoidolta 30 kertaa paremmin kuin ei-rokottaminen.

3. Olen kuullut, että rokotepassittomat ihmiset ja vapaaehtoisuutta puoltavat ihmiset ovat kouluttamattomia ihmisiä, jotka eivät tietämättömyytensä takia suostu rokotteisiin, passeihin ja muihin vaatimuksiin. Eikö tämä todista siitä, että vain vähemmän älykkäät ja sosiaalisesti vähäosaisemmat vastustavat rokotteiden ja passien vaatimista yhä useammilta ihmisiltä ja yhä useammissa paikoissa?

Riippumatta siitä onko tämä väite totta, meidän täytyy aina huomioida munan ja kanan oikea suhde; matalan sosioekonomisen aseman omaavat ihmiset voivat olla aliedustettuina rokotetuissa ja yliedustettuna sairaaloissa koronatartunnan saaneena, mutta syyt eivät suoraan selviä toteamalla tuo asia. 

Jos ihmisellä ei ole opiskelu- tai työpaikkaa tai suurempia harrastuksia, ei hän tarvitse rokotepassia noita toimintoja varten, joten hän ei tunne yhtä suuria paineita tai suoranaista pakkoa rokotteen ottamiseen ja passin kantamiseen. Itse asiassa rokotepassivaatimus saattaa muodostua jopa asiaksi, joka pitää nämä ihmiset syrjäytyneinä ja sairaina, koska he eivät halua ottaa rokotetta/passia ja näin ollen eivät pääse koulutukseen tai työhön alkuunkaan. 

Lisäksi matalasti koulutetut ihmiset ovat tyypillisesti sairaampia, kuin korkeammin koulutetut ja vaikka näillä ihmisillä voidaan todeta korona sairaalassa, syy sairaalassa oloon voi palautua huonoon perusterveyteen. Näin ollen rokottamattomien koulutustaso tai mahdollinen yliedustus sairaaloissa jne. ei ole voimakas perustelu rokotteiden kaikille pakottamisen puolesta. Kuten yllä olevassa kappaleessa on sanottu, rokotepakko saattaa jopa muodostua esteeksi sosiaaliselle nousulle. Rokotteen ja passin ottaminen ei joka tapauksessa poista ylipainoa, päihdeongelmaa, sairauksien huonoa hoitotasapainoa ynnä muita ongelmia, jotka voivat viedä ihmisen sairaalaan

Vierailija
36/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä tähän menessä n. 50 tiedossa olevaa koronapositiivista. Niistä 2 potenut sairauden miesflunssana, yhdeltä meni maku-/hajuaisti, viidellä kurkkukipu/nuha/päänsärky, loput oireettomia. Nyt sit ei tarvii (saa?) mennä testiin jos ei oireita.

Ihmeen iso tuttavapiiri, keuhkoissa kukaan ei tuntenut mitään, kenelläkään ei sydänvaivoja, ei ripulia, ei yhtäkään pitkää koronaa, vain yhdeltä meni hajuaisti, suuri määrä oireettomia testattu.

Jepjep, varmaan on tosi juttu.

Niinpä, ei kuulosta uskottavalta. Mulla yli puolet tutuista sairastuneista on saanut vakavan ja inhottavan taudin, siis silloin rokottamattomat tuttavat.

Vierailija
37/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä tähän menessä n. 50 tiedossa olevaa koronapositiivista. Niistä 2 potenut sairauden miesflunssana, yhdeltä meni maku-/hajuaisti, viidellä kurkkukipu/nuha/päänsärky, loput oireettomia. Nyt sit ei tarvii (saa?) mennä testiin jos ei oireita.

Ihmeen iso tuttavapiiri, keuhkoissa kukaan ei tuntenut mitään, kenelläkään ei sydänvaivoja, ei ripulia, ei yhtäkään pitkää koronaa, vain yhdeltä meni hajuaisti, suuri määrä oireettomia testattu.

Jepjep, varmaan on tosi juttu.

Jaa. Mun paras ystävä 33v oli 2 viikkoa sairaalassa. Todella lähellä kävi ettei joutunut hengityskoneeseen. Ei meistä kukaan etukäteen tiennyt millainen versio tulee omalle kohdalle. Neljällä kaverilla long covid, yhdellä jaksaminen romahtanut, yhdellä makuaisti pois 4kk... Kiva jos ei teidän lähipiirissä. T. Keski-Euroopassa asuva

Vierailija
38/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilasto 30% paremmin? kaikki kyseenalaisuuteen nykyisin.

Vierailija
39/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilasto 30% paremmin? kaikki kyseenalaisuuteen nykyisin.

Ei 30% vaan 30 kertaa todennäköisempää päätyä teholle ilman koronarokotetta, jos korona iskee. Lähde THL. Suomen teho-osastot raportoivat koronapotilaista tehohoidon kansalliseen koordinoivaan toimistoon.

Vierailija
40/75 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rokotuspakko “olisi demokratian loppu”"

Totta. No ei sillä ettäkö perustuslaki sallisi moista pakkoa, se on tehty isorokon kaltaisiin 30% tappavuuden omaaviin tauteihin. Ei tähän:

"Tilastokeskus julkaisi viikko sitten vuoden 2020 kuolinsyytilastot. 

- 0-64 vuotiaita koronaan kuoli 42

- Alle 50 vuotiaita kuoli 10 (joista naisia 0)

- Kellään ei ollut vielä rokotetta

Ajatus: Jos rajoitustoimia otetaan käyttöön, pitäisikö ne kohdistaa vain riskiryhmäläisiin?"

"Alle 50 vuotiaiden todennäköisyys kuolla koronaan on siis niin pieni, että on moninkertaisesti todennäköisempää kuolla esimerkiksi auto-onnettomuudessa, hukkua tai kymmeniin muihin syihin.

Tilastokeskuksen tilasto:

https://www.tilastokeskus.fi/ajk/koronavirus/koronavirus-ajankohtaista-…

@JukkaLepikko https://twitter.com/JukkaLepikko/status/1472558898456449024

Kaikki on ylimitoiteltua näissä koronatoimissa.

Miten ratkaistaan tehohoitopaikkojen ja terveydenhuollon ylikuormitus?