Koska kävit viimeksi verenluovutuksessa?
Kaikista veriryhmistä on nyt pulaa. Itse aion mennä tänään, tankkaan jo vettä.
Kommentit (46)
En ole koskaan saanut aikaiseksi mennä. Itselleni olen selitellyt, ettei kannata kun veriryhmäni on AB+, ja vereni käy vain niille joilla sama veriryhmä.
Olen aikaisemmin luovuttanut heti kun on karenssi loppunut. Nyt en ole kuitenkaan pariin vuoteen käynnyt aloitettuani siitepölyn siedätyshoidon. Aina on sattunut olemaan verenluovutus bussi kaupungissa juuri siedätyspäivänä tai sitä seuraavana.
Onko kellään tietoa vaikuttaako tuo siedätyshoito verenluovutukseen? Siedätys tehdään rokotteena, ei tablettina.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:29"]
En ole koskaan saanut aikaiseksi mennä. Itselleni olen selitellyt, ettei kannata kun veriryhmäni on AB+, ja vereni käy vain niille joilla sama veriryhmä.
[/quote]
Silloinhan sinun todellakin kannattaa!
En ole luovuttanut. En saa luovuttaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:29"]
[/quote]
Silloinhan sinun todellakin kannattaa!
[/quote]
Miksi? AB+ on veriryhmänä vain n. 7 prosentilla suomalaisia, ja henkilölle, jonka veriryhmä on AB+, voi antaa verensiirtoja mitä muuta verta tahansa.
Kävin viime viikolla. Kesällä seuraava kerta. Rakastan verenluovuttamista, se on superhauskaa ja on mielenkiintoista seurata toimenpidettä. Harmi, että naisena voin luovuttaa 3 kk:n välein eikä useammin. :)