Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä äidistä joka ostaa lapselleen

Vierailija
01.04.2015 |

tarkemmin ottaen tyttärelleen, 8-vuotissynttärilahjaksi kumisaappaat ja hiusharjan.

Onko ihan hyvä lahja teidän mielestä?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lahjat nuo ovat olevinaan? Arkitavaraa. Tulee sellainen olo ettei lapsia arvosteta ollenkaan. Yhtään ei vaivauduta miettimään mitä lapsi haluaisi lahjaksi.
Kumpparit ja harja kuuluu siihen pakko ostaa osastolle. Todella tyhmää antaa ne lahjana.

Vierailija
62/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut lahjaksi vaikkapa nappikset kun ne joka tapauksessa olisi pitänyt ostaa. Tai jotkut kivat kengät ja saaja ollut ihan iloinen niistä. Ikää tosin yli 10. Turhaa tavaraa ihan turha ostaa, muut synttärivieraat tuo niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta ja lahjan antajasta. Minusta käytännön lahjat on ihan yhtä hyviä kuin hömppälahjatkin.

Vierailija
64/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko äitipuoli, isän sisko vai miksi niin katkera äidille?

Vierailija
65/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:02"]

Mitkä lahjat nuo ovat olevinaan? Arkitavaraa. Tulee sellainen olo ettei lapsia arvosteta ollenkaan. Yhtään ei vaivauduta miettimään mitä lapsi haluaisi lahjaksi. Kumpparit ja harja kuuluu siihen pakko ostaa osastolle. Todella tyhmää antaa ne lahjana.

[/quote]

Lasten arvostus tulee jostain ihan muusta kuin lahjanhintalapusta tai niiden määrästä. Kouluikään tulevia lapsia pitää jo vähän kouluttaa pois turhasta kohti käytännöllisyyttä. 

Vierailija
66/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eHKÄ SIELLÄ ISÄN LUONA LAPSELLA EI OLE OLLUT TÄLAISIA PERUSTARPEITA KÄYTÖSSÄ, KUTEN OIKEAN KOKOISIA TAI EHJIÄ KUMISAAPPAITA TAI HIUSHARJAA

Vierailija
67/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo anteeksi nyt kauheasti että annoin sellaisen kuvan että olen katkera lapsen äidille ja haluan pönkittää omaa paremmuuttani täällä palstalla. Ja joo, myönnän että olen äitipuoli, ja suhteet lapsen äitiin eivät ole hyvät. Ja sanonpa vielä, uskotte tai ette, että välien huonous ei johdu minusta tai lapsen isästä tai siitä miten me asioita hoidamme.

Lapsella on täällä isän luona kaikki tarpeellinen, ehjät kumpparit on ja on ja ne kyllä ostetaan hänelle ihan muutenkin kuin lahjaksi. Äiti laittaa lapsen päälle isän luo tullessa rikkinäiset vaatteet tai pieneksi käyneet, joten meidän on kyllä ihan pakkokin ostaa jatkuvasti uutta jotka monesti laitamme sitten menemään niiden äidin luota tulleiden rikkinäisten ja pienten tilalle. Eipä sillä, ihan mielellämme ostelemme tytölle juttuja. Hänellä on myös meidän luona oma huone ja kaikki tarpeelliset tavarat, vaikka viettääkin aikaa meillä vain viikonloppuina ja lomilla.

Halusin vaan saada jonkin käsityksen, että onko kenenkään mielestä kyseisissä olosuhteissa ok antaa lapselle tuollaisia perus käyttötavaralahjoja. Ja voisin lisätä vielä, että lapsi oli pari päivää synttäreitään ennen saanut äidin päähän uuden pikkusisaren, joten tuo jos mikä olisi ollut otollinen aika huomioida tuota esikoista ja hänen yhä tärkeää asemaansa. Mutta ei, kumpparit ja hiusharja, eikä äidin puolen suvulta tullut lapselle tänä vuona muitakaan lahjoja kun vietti synttäriä meillä. Mielestäni se vaan on kummallista, koska meiltä ja meidän puolen suvulta on aina tullut tytölle lahjoja vaikka on äitinsä luona järjestäen synttäreitään vietellytkin.

Anteeksi nyt kauheasti että olen näin hirveä ihminen. :D - ap

Vierailija
68/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:45"]

Joo anteeksi nyt kauheasti että annoin sellaisen kuvan että olen katkera lapsen äidille ja haluan pönkittää omaa paremmuuttani täällä palstalla. Ja joo, myönnän että olen äitipuoli, ja suhteet lapsen äitiin eivät ole hyvät. Ja sanonpa vielä, uskotte tai ette, että välien huonous ei johdu minusta tai lapsen isästä tai siitä miten me asioita hoidamme.

Lapsella on täällä isän luona kaikki tarpeellinen, ehjät kumpparit on ja on ja ne kyllä ostetaan hänelle ihan muutenkin kuin lahjaksi. Äiti laittaa lapsen päälle isän luo tullessa rikkinäiset vaatteet tai pieneksi käyneet, joten meidän on kyllä ihan pakkokin ostaa jatkuvasti uutta jotka monesti laitamme sitten menemään niiden äidin luota tulleiden rikkinäisten ja pienten tilalle. Eipä sillä, ihan mielellämme ostelemme tytölle juttuja. Hänellä on myös meidän luona oma huone ja kaikki tarpeelliset tavarat, vaikka viettääkin aikaa meillä vain viikonloppuina ja lomilla.

Halusin vaan saada jonkin käsityksen, että onko kenenkään mielestä kyseisissä olosuhteissa ok antaa lapselle tuollaisia perus käyttötavaralahjoja. Ja voisin lisätä vielä, että lapsi oli pari päivää synttäreitään ennen saanut äidin päähän uuden pikkusisaren, joten tuo jos mikä olisi ollut otollinen aika huomioida tuota esikoista ja hänen yhä tärkeää asemaansa. Mutta ei, kumpparit ja hiusharja, eikä äidin puolen suvulta tullut lapselle tänä vuona muitakaan lahjoja kun vietti synttäriä meillä. Mielestäni se vaan on kummallista, koska meiltä ja meidän puolen suvulta on aina tullut tytölle lahjoja vaikka on äitinsä luona järjestäen synttäreitään vietellytkin.

[/quote]

Miksi ette kutsuneet äidin puolen sukua teille synttäreille?! Eikö olisi lapsen etu kutsua myös heidät, eikä jaotella äidin ja isän sukua eriarvoiseen asemaan.

Ja kyllä koululaiselle voi jo ostaa vähän käytännöllisempiä lahjoja.

Vierailija
69/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinäns ymmärrettävää, ettei aivan synnytyksen kynnyksellä ja sitä seuraavina päivinä välttämättä jaksa panostaa lahjoihin. Hyvä nyt kuitenkin, että oli lahjat.  Muistaminen on aina tärkeintä. 

Mitä isä antoi? Mikset siitä raportoi täällä yhtä innokkaasti?

Mitä itse annoit, jos kerran äitipuoli olet?

Vierailija
70/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu äiti. Kun lapsi ei kerran muuten missään puutteessa elä ja saa takuulla lahjoja muiltakin ihmisiltä, on enemmän kuin OK ostaa muksulle käyttötavaraa.

Itsehän ilahduin lapsena eniten lahjaksi saamastani esiliinasta. Tosin se oli monta kymmentä vuotta sitten, ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
71/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Toihan on kauheaa. Heittikö se sen sinne, vai miten sai?

Vierailija
72/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo arvasin että kohta vedotaan siihen että eihän sitä ehdi lahjoja miettiä kun on vauva, mutta lahjat voi ostaa hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää ja jos sitä selviää kauppaan asti ostamaan ne kumpparit niin samasta kaupasta sais varmaan jonkun vitosen maksavan lego friendsinkin joka lasta oikeasti ilahduttaisi.

Itse ostin lapselle jo kuukausia ennen pari pleikkaripeliä (yhdessä pelattavaksi koska ei tykkää pelata yksin), pari nättiä paitaa ja yhden isomman legopaketin (ei friendsiä kylläkään, valitettavasti), ja ohjeistin sukulaisia ostelemaan noita lego friendsejä ja muita mitä lapsi oli toivonut ja niitä saikin sitten pari pakettia. En muista mitä mieheni osti tytölleen, ei vissiin mitään koska oli niin tyytyväinen mun ostelemiin että ne oli sitten meiltä yhdessä (kyllä olin niihin ostaessa jo kysynyt miehen mielipiteen että sinänsä ne oli oikeasti meiltä molemmilta).

En vaan voi käsittää, koska itse en vastaavassa tilanteessa voisi antaa lapselleni mitään noin arkista ja persoonatonta lahjaa.. En vaan ymmärrä, ja kun tosiaan siitä rahasta ei ole puutetta ja lapsi sai sit taas jouluna jonka vietti äidillään, ihan paljon hyviä lahjoja että joku tossa kuviossa nyt mun mielestä vaan on outoa. 

Mutta ehkä se sitten oli ihan hyvä lahja ja mä olen vaan väärässä.

-ap

Vierailija
73/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:14"]

Joo arvasin että kohta vedotaan siihen että eihän sitä ehdi lahjoja miettiä kun on vauva, mutta lahjat voi ostaa hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää ja jos sitä selviää kauppaan asti ostamaan ne kumpparit niin samasta kaupasta sais varmaan jonkun vitosen maksavan lego friendsinkin joka lasta oikeasti ilahduttaisi.

Itse ostin lapselle jo kuukausia ennen pari pleikkaripeliä (yhdessä pelattavaksi koska ei tykkää pelata yksin), pari nättiä paitaa ja yhden isomman legopaketin (ei friendsiä kylläkään, valitettavasti), ja ohjeistin sukulaisia ostelemaan noita lego friendsejä ja muita mitä lapsi oli toivonut ja niitä saikin sitten pari pakettia. En muista mitä mieheni osti tytölleen, ei vissiin mitään koska oli niin tyytyväinen mun ostelemiin että ne oli sitten meiltä yhdessä (kyllä olin niihin ostaessa jo kysynyt miehen mielipiteen että sinänsä ne oli oikeasti meiltä molemmilta).

En vaan voi käsittää, koska itse en vastaavassa tilanteessa voisi antaa lapselleni mitään noin arkista ja persoonatonta lahjaa.. En vaan ymmärrä, ja kun tosiaan siitä rahasta ei ole puutetta ja lapsi sai sit taas jouluna jonka vietti äidillään, ihan paljon hyviä lahjoja että joku tossa kuviossa nyt mun mielestä vaan on outoa. 

-ap

[/quote]No ei aina tarvitse olla kauheasti. Teiltä tuli jo niin paljon, että ei tuossa muuta olisi tarvittukaan. Pitääkö ne lapset opettaa siihen, että hukutetaan materiaan joka suunnasta. 

Vierailija
74/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä nyt netissä ala revitellä näitä, toi äitihän voi lukea tämän ja tunnistaa itsensä, kuinka haukut täällä.

Vierailija
75/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äiti ei ole sinä! Hänellä on oikeus ja omat motiivinsa tuossa tilanteessa toimia omalla tavallaan ilman, että joutuu saatanallisen syyllistämisen uhriksi av-palstalla. Kuten huomaa, että että et ole väärässä, etkä oikeassakaan. Tosisit lahja oli huono ja toisista ihan ok.

Lapsi ei varmaan mennyt rikki siitä, että sai äidiltää kyseiset lahjat, eikä hän perusturvallisuuus tuosta horjunut. Hänellä on edelleen hyvä harrastus, jne. Ei hän menettänyt mitään lahjan myötä. Hänellä oli varmasti hyvät synntärit teillä, eikä hän ole jäänyt tilanteeseen vellomaan kuten sinä!

Vierailija
76/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat tavallista kulutusta.
Lahjaksi pitää ostaa jotain toivottua erityistä. Jotain, mitä ei muuten ole pakko ostaa.

Vierailija
77/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:14"]Joo arvasin että kohta vedotaan siihen että eihän sitä ehdi lahjoja miettiä kun on vauva, mutta lahjat voi ostaa hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää ja jos sitä selviää kauppaan asti ostamaan ne kumpparit niin samasta kaupasta sais varmaan jonkun vitosen maksavan lego friendsinkin joka lasta oikeasti ilahduttaisi.

-ap
[/quote]

Niin. Lapsi sai jouluna paljon hyviä lahjoja, sinähän sen jo sanoit. Ja pelkästään itse olet ostanut tytölle kamalan kasan tavaraa, äiti on tämän varmaan ennakoinut. Jossain vaiheessa sitä vanhempana tajuaa, ettei se krääsän tulo asuntoon lopu ikinä, ellei asiaa itse toppuuttele. Tuskin tyttö niistä saappaista ainakaan kärsiii, ja hänellä vaikuttaa olevan muuten ihan materiaalisesti yltäkylläinen elämä.

Tiedän, että äitipuolena eläminen on rankkaa, mutta yritä nyt olla tuon lapsen äitiä kohtaan armollisempi. Saat päässäsi tilanteen paisuteltua omituisiin mittoihin.

Vierailija
78/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:22"]Tuo äiti ei ole sinä! Hänellä on oikeus ja omat motiivinsa tuossa tilanteessa toimia omalla tavallaan ilman, että joutuu saatanallisen syyllistämisen uhriksi av-palstalla. Kuten huomaa, että että et ole väärässä, etkä oikeassakaan. Tosisit lahja oli huono ja toisista ihan ok.

Lapsi ei varmaan mennyt rikki siitä, että sai äidiltää kyseiset lahjat, eikä hän perusturvallisuuus tuosta horjunut. Hänellä on edelleen hyvä harrastus, jne. Ei hän menettänyt mitään lahjan myötä. Hänellä oli varmasti hyvät synntärit teillä, eikä hän ole jäänyt tilanteeseen vellomaan kuten sinä!
[/quote]

Näin! Tässä onkin kaikki olennainen tiivistettynä.

Vierailija
79/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:22"]

Nuo ovat tavallista kulutusta. Lahjaksi pitää ostaa jotain toivottua erityistä. Jotain, mitä ei muuten ole pakko ostaa.

[/quote]

Miten niin pitää?! Onko tästä olemassa joku ohjekirja, että näin toimit tismalleen oikein hankkiessasi lapsellesi syntymäpäivälahjan?!

Vierailija
80/95 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas minkä läjän SINÄ ostit, puhutaan ennemmin siitä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi