Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa
Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...
Kommentit (715)
itse jouduin taistelemaan että sain edes omaan käyttöön tulevaan asuntoon lainan. T. korkeakoulutettu
Oma elämä on täyttä tuskaa ja olen ollut koko nuoruuteni syrjäytynyt. Olen työtön, kouluttamaton, yksinäinen, mutta en osaa kyllä olla kateellinen.. En haluaisi 5 lasta, en olla lääkäri enkä haluaisi 4 miljoonaa euroa velkaa. 100 sijoitusasuntoa tuntuisi stressaavalta. Liian hektistä elämää. Toivottavasti he nauttivat elämästään.
Vinkiksi kaikille muillekin, että ei kannata käyttää aikaa kadehtimiseen, koska se kuluttaa ja syö ihmistä. Kannattaa vapauttaa itsensä siitä. Itse olin kateellinen viimeksi lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla poikki kun 5 lasta.
Mahtaa olla poikki, kun on 100 sijoitusasuntoa. Pakko ihmetellä, kuinka huolellisesti ja perehtyen nämä hankinnat on alle 3 vuodessa tehty? Kuka hoitaa taloyhtiön yhtiökokoukset? Remppa ja ylläpitoasiat? Etsii vuokralaiset, tarkistaa luottotiedot, kotivakuutukset? Vastaa vuokralaisten yhteydenottoihin?
Kaikki nuo voi ulkoistaa.
Lainan saantiin vaikuttaa se, millaisena pankki näkee lainanhakijan maksukyvyn ja lainaeristä selviytymisen.
Lääkäreillä on hyvä palkka ja työnäkymät ovat myös hyvät, eli töitä riittää ja silloin lainankin saa aika helposti.
Ei heillekään silti myönnetä lainaa enempää, kuin mitä laskelmat maksukyvystä osoittavat.
Pankit eivät jaa rahaa pelkän lääkäriyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla poikki kun 5 lasta.
Mahtaa olla poikki, kun on 100 sijoitusasuntoa. Pakko ihmetellä, kuinka huolellisesti ja perehtyen nämä hankinnat on alle 3 vuodessa tehty? Kuka hoitaa taloyhtiön yhtiökokoukset? Remppa ja ylläpitoasiat? Etsii vuokralaiset, tarkistaa luottotiedot, kotivakuutukset? Vastaa vuokralaisten yhteydenottoihin?
Kaikki nuo voi ulkoistaa.
Joo, mutta ei ilmaiseksi. Se raha menee suoraan tuotoista pois. Sitten jos on tyhjiä kuukausia, tulee putkiremppaa, joku jättää vuokrat maksamatta, käräjiltä pitää hakea häätöä jne yms. Ei se mene niin, että ne asunnot vaan on ja rahaa tulee.
Viivi ja Antti ovat inspiroivia tyyppejä. Monet ovat heille kateellisia. Minä en ole koska on erilaiset unelmat.
Kunnon aisuri toi Antti. Ensin tuli pakit mutta sitten parin vuoden päästä yh:lle kelpasi paksu lompakko
Mistä on saatu riittävästi kiinteää vakuutta noin suurien lainojen ottamiseen?? Vaikka asunnot toimii itsekin osittain vakuutena, ei se riitä.
Nyt on taas jätetty kertomatta se pappa betalar osuus eli vaikka iskä, joka on suostunut takaamaan lainoja. "Jostain" on löytynyt "taho", jolta kiinteää vakuutta.
Muuten, kaikkea hyvää heille ja hieno suoritus! Se vain ottaa päähän, että lainojen takaajat jätetään aina kertomatta.
Sori nyt vaan, mutta minulle tulee tästä ajatus, että tämähän on kupla, joka jossain vaiheessa poksahtaa. Kukaan ei ole superihminen eikä kellään ole loputtomasti jaksamista, aikaa eikä rahaa. Ei edes lääkäreillä.
Asiat jotka on vakaalla pohjalla rakennetaan hitaasti ja huolellisesti, ei haalimalla mahdollisimman paljon, mahdollisimman nopeasti. Suomen rakennuskannastakin iso osa on järkyttäviä pommeja, joiden korjauskustannukset tulee olemaan huimat. Tulevaisuudessa tullaan purkamaan enemmän taloja. Eikä uudistuotanto monesti ole parempi ajatus: vuokratontit, kalliit vastikkeet ja halpatyöllä tehtyä heppoista laatua.
Vierailija kirjoitti:
Lainan saantiin vaikuttaa se, millaisena pankki näkee lainanhakijan maksukyvyn ja lainaeristä selviytymisen.
Lääkäreillä on hyvä palkka ja työnäkymät ovat myös hyvät, eli töitä riittää ja silloin lainankin saa aika helposti.
Ei heillekään silti myönnetä lainaa enempää, kuin mitä laskelmat maksukyvystä osoittavat.
Pankit eivät jaa rahaa pelkän lääkäriyden takia.
Ja vakuudet! Kuka on taannut lainat? Asunnot itsessään ei kata kuin osan vakuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä on saatu riittävästi kiinteää vakuutta noin suurien lainojen ottamiseen?? Vaikka asunnot toimii itsekin osittain vakuutena, ei se riitä.
Nyt on taas jätetty kertomatta se pappa betalar osuus eli vaikka iskä, joka on suostunut takaamaan lainoja. "Jostain" on löytynyt "taho", jolta kiinteää vakuutta.
Muuten, kaikkea hyvää heille ja hieno suoritus! Se vain ottaa päähän, että lainojen takaajat jätetään aina kertomatta.
Tällä halutaan välittää kuva, että tämä on "kaikille mahdollista", kun vain viitsii nähdä vaivaa ja olla ahkera. No ei ole.
Kaikki ei saa järkättyä vakuuksia, joita väistämättä tarvitsee lainoihin, ellei sitten ole perintörahoja tms sijoittaa.
Jotain on jätetty taas kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?
Minä olen kyllä kateellinen. Täytyy olla luonteeltaan hyvin touhukas, aikaansaava ja tarmokas, että pystyy pyörittämään tuollaista palettia. Itse toivoisin juuri noita kolmea ominaisuutta itselleni. Väsyn ja väsähdän tosi helposti, keskittyminen hajoaa ja en vain usein saa asioita aikaiseksi. Juuri tuollaisesta aktiivisesta elämästä ja siihen kykenemisestä olen kateellinen.
Hyvin sanottu. Tuollaista aktiivisuutta ja tarmokkuutta ihailen ja kadehdin, en mitään muuta (tästä pariskunnasta). Aika pitkälti pariskunnan elämä tuntuu pyörivän rahan ympärillä, vaikka sisältöä hakevatkin lapsillaan.
Kun tuo korttitalo romahtaa, tulee pahaa jälkeä.
Kyllä minäkin tuollaista touhukkuutta ja tarmokkuutta kadehdin. Ei itseltä löydy, varsinkaan nyt enää viiskymppisenä.
Tuo 400 neliön talo lähinnä ahdistaa. Olen asunut sellaisessa 25 vuotta ja nykyään haaveilen 60 neliön kerrostalokämpästä. Pääsis niin paljon helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Eniten häiritsee se, että mm. Kotimatka-sivuilta saa sen käsityksen, ettei lääkärin työ loppujen lopuksi kiinnosta, vaan se on vain keino rahoittaa asuntosijoittaminen. Lisäksi DI-tutkinnon hankkiminen vain statuksen vuoksi on suurta tuhlausta. Anteeksi, jos käsitin väärin.
Eli lääkärin ammattia saa harjoittaa ainoastaan kutsumuksen takia? Mites on siistijän, lentoemännän tai toimittajan työ? Niihinkö ei vaadita kutsumusta? Saako niitä tehdä rahan takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä halutaan välittää kuva, että tämä on "kaikille mahdollista", kun vain viitsii nähdä vaivaa ja olla ahkera. No ei ole.
Kaikki ei saa järkättyä vakuuksia, joita väistämättä tarvitsee lainoihin, ellei sitten ole perintörahoja tms sijoittaa.
No mutta älä huoli. Jos näitä kommentteja uskoo niin eihän kukaan haluakaan omistaa 100 asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta älä huoli. Jos näitä kommentteja uskoo niin eihän kukaan haluakaan omistaa 100 asuntoa.
Juu näin :D Ja lisäksi rikkaat ovat aina onnettomia eivätkä voi rakastaa lapsiaan ja olla hyviä vanhempia.
Mua ihmetytti miten ovat ostaneet ekan oman asunnon, jos ovat olleet 70 000€ (opintolaina40000&kulutusluotto30000) miinuksella?
Miten aloittivat? Onko tätä kuviota avattu jossain instassa?
Kysehän on nyt heillä yritystoiminnasta, jossa isot riskit ja työntekijät hoitavat asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta puolestani voin sanoa, että haluaisin mielummin omistaa 3-5 sijoitusasuntoa huolellisesti valituilta sijainneilta taloista, joissa täyttyy tietyt kriteerit rakennusvuoden, rakennustavan, tehtyjen remonttien ja talon kunnossapidon suhteen. Haluaisin myös omistaa oman kodin, johon pätee samat ehdot: sijainti ja laatu. En näe mielekkyyttä siinä, että haalisin sijoituskämppiä valtavan määrän.
Artikkelissa sanottiin, että kassavirta on noin 200 000 euroa vuodessa. Siis ei tuotto vaan kassavirta? Eikö se ole tosi vähän, jos asuntoja on melkein 100 ja lainaa 4 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetytti miten ovat ostaneet ekan oman asunnon, jos ovat olleet 70 000€ (opintolaina40000&kulutusluotto30000) miinuksella?
Miten aloittivat? Onko tätä kuviota avattu jossain instassa?Kysehän on nyt heillä yritystoiminnasta, jossa isot riskit ja työntekijät hoitavat asunnot.
Ei ulkoistaminen vaadi työntekijöitä. Riittää, että ostaa tarvitsemansa palvelut.