Ja niin löytyi miesystäväni seksitreffi-ilmoitus netistä...
Minulla oli syntynyt epäilyksiä jo jokin aika sitten, että kaikki ei ole kohdillaan. Muutaman tunnin tutkimisen jälkeen todisteet ovat nyt auki eri välilehdillä: miehen seksinhakuilmoituksia eri nettisivuilta, kuvien kera. Ei tunnistettavia kasvokuvia, mutta kyllä minä mieheni tunnistan... Ja kuvien taustoista hänen asuntonsa. Emme luojan kiitos asu yhdessä, ja näyttää siltä että ne suunnitelmat jäivät tähän. Mies on viime viikkoina puhunut minulle erityisen kauniisti, kertonut rakkaudestaan ja arvostuksestaan ja toiveistaan yhteisen tulevaisuuden suhteen. Silti minusta vain tuntui, että jokin on pielessä. Viimeisimmän ilmoituksensa hän on jättänyt viime viikolla.
Miten osasin tutkia asiaa netistä? Kerran aiemmin olen törmännyt hänen deitti-ilmoitukseensa (silloin ei ollut seksin vonkaus kyseessä), ja silloin hän selitti ilmoituksen olevan ajalta ennen seurusteluamme. Siinä ilmoituksessa ei näkynyt päivämääriä. Uskoin, mutta epäilys kai sitten jäi.
Olemme olleet yhdessä vuoden, joten mitään kymmenien vuosien avioliittoa tässä ei olla pistämässä maan tasalle. Siitä huolimatta tiedän, että tästä tulee olemaan vaikea päästä yli. Nyt kun tätä kirjoitan, en tunne oikeastaan mitään, sillä erilaiset tuntemukset vilahtavat sydämeen ja sieltä pois nanosekunnissa. En ole itkenyt, vielä. Voin silti jo sanoa, että valehtelu ja selän takana toimiminen on se pahin asia. Ei näinkin lyhyestä suhteesta toipuminen olisi varmaan minulta kauaa kestänyt, jos hän olisi jättänyt minut. Mutta tämä? Miksi, miksi, miksi loukata minua näin.
Seuraavaksi on pohdittava, millaisen viestin laitan hänelle aamulla aiheesta. Jostain syystä pelkään, että hän onnistuu selittämään asian parhain päin, mutta miten voisi, kun ilmoituksen jättämispäivämäärä on oikeasti viime viikolla? Eihän se voi olla väärä? Olisi kamalaa syyttää toista, ja kuulla että on itse väärässä. Vaikka en aio syyttää ja riehua, haluan vain sanoa että tämä oli tässä, ja olisin arvostanut rehellisyyttä.
Olen 27-vuotias, mies 32, jos se nyt mitenkään mihinkään liittyy. Aamulla olisi herättävä aikaisin töihin, mutta ei ole ihan sellainen olo että saisin unta... Pakko mennä yrittämään kuitenkin.
Näin sitten minuakin petettiin, en olisi uskonut... Mielestäni olen hyvä tyttöystävä, kiltti ja rehellinen. Ei se sitten riittänyt.
Kommentit (188)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:53"]
En usko miehen selityksiä, edelleenkään. Ainoastaan se harmittaa, etten pysty varmaksi toteamaan, ettei hänen selityksensä missään nimessä voisi olla mahdollinen. Haluaisin ehdottoman varmuuden, haluan jyrätä hänet tässä asiassa täysin. Inhottava ajatus että joutuisin lähtemään niin, että tein itse valinnan ja päätin olla uskomatta häntä. Haluaisin asian olevan niin pomminvarma, että kukaan ei voi sitä epäillä.
ap
[/quote]
Kenelle sinun pitää aukottomasti todistaa tämä asia? Ei tämä ole mikään murhaoikeukeudenkäynti jossa sinun pitää vakuuttaa valamiehistö 100% varmaksi. Sinun ei pidä myöskään vakuuttaa miestä, sillä hän tietää mitä on tehnyt. Sinun ei tarvitse vakuuttaa itseäsi, sillä tiedät mitä mies on tehnyt. Ketään muutakaan sinun ei tarvitse vakuuttaa, sillä kenellekään muulle teidän suhteenne ei kuulu.
Ilmoitusta ei ole mahdollista laittaa päivittymään itsestään. Lisäksi vuosi, se on 12 kuukautta ja 365 päivää - jos miehesi olisikin koodiguru joka olisi onnistunut murtautumaan iskurin palvelimelle, olisi hänellä ollut vuosi aikaa ottaa ilmoitus pois. Jokainen ilmoittaja saa kyllä vastauksia, vähintäänkin maksullisilta. Hän olisi ehtinyt vuoden aikana saada kymmeniä vastauksia, joihin hän olisi voinut reagoida poistamalla ilmoituksen.
Valehtelija valehtelee, koska hän voi. Ei siihen sen kummempaa syytä tarvita. Sinulla on täysi oikeus poistaa mies elämästäsi VAIKKA hän jatkaa valehtelemistaan. Tai pikemminkin - etenkin siksi. Hän on pettänyt sinua ja vielä pitää sinua idioottina. Et tarvitse sen kummempaa varmistusta suhteen lopettamiselle.
Jos nyt kuitenkin jostain naurettavasti syystä yhä epäilet oletko oikeassa, niin pyydä miestä näyttämään se koodin pätkä missä hän on tehnyt automaattisen uusinnan. Laittakaa palstalle uusi ilmoitus, ja uusimisväliksi miehen koodiin tunti. Sitten istut ja odotat miehen kanssa ja katsot, uusiutuuko ilmoitus. Vaikkakin tämäkin menee niin, että kun pyydät miestä näyttämään koodin niin se on "kadonnut" tai "jäänyt jonnekin eri serverille jonne hän ei enää pääse", tai sitten hän näyttää jonkun random tekstin joka ei kas kummaa enää toimikaan testitilanteessa...
Joka tapauksessa itseäsi sinä vain kiusaat jos annat pirulle pikkusormen. Kuten sanottu, valehtelija valehtelee. Hän kyllä jatkaa tarinaa ihan niin kauan kuin sinä vain annat.
[/quote]
Kiitos viisaasta kirjoituksestasi. Kyllä minun täytyy tämä suhde lopettaa, ja syytä siihen on jo ilmennyt tarpeeksi. Tiedän sen. Jostain syystä tuo miehen väite vain rassaa minua, että voisiko se kuitenkin olla mahdollista. Sillä ei ole oikeastaan väliä, koska ero tulee joka tapauksessa, mutta miehen "rikos" olisi kai pienempi, jos kyse olisi itsestään päivittyvästä ilmoituksesta. Eli kun joku kirjoitti, että haluan todistaa miehen syyttömäksi keinolla millä hyvänsä, niin itse asiassa haluan että hän on ehdottoman syyllinen kaikkeen. Ei mitään automaattipäivityksiä, vaan hän itse istumassa ruudun takana profiilejaan kyttäämässä.
ap
Sitä bottia on muuten pakko itse ylläpitää, ei se itsestään siellä pyöri.
Viisas nainen ei olisi toiminut kuten sinä. Viisas nainen olisi tehnyt keksityn sähköpostiosoitteen, keksityn vastauksen ja urkkinut tietoja onko kyseessä oma mies ja mitä mies hakee ja miksi. Varmistunut miehen henkilöllisyydestä ja jättänyt miehen sen jälkeen. Näin sinä et tehnyt. Silloin miehellä ei olisi mitään saumaa selitellä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:21"]
[/quote]
Joku tuolla kirjoitti, että vaatisi serverin pyöriäkseen. No, miehellä on tällainen. Paljonko aktiivisuutta ja ylläpitoa se sitten vaatisi sen lisäksi että serveri on olemassa?
En ole keräämässä tässä todisteita miestä puolustamaan, vaan häntä vastaan. Älkää olko siis huolissanne...
ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:22"]
Viisas nainen ei olisi toiminut kuten sinä. Viisas nainen olisi tehnyt keksityn sähköpostiosoitteen, keksityn vastauksen ja urkkinut tietoja onko kyseessä oma mies ja mitä mies hakee ja miksi. Varmistunut miehen henkilöllisyydestä ja jättänyt miehen sen jälkeen. Näin sinä et tehnyt. Silloin miehellä ei olisi mitään saumaa selitellä.
[/quote]
En olisi pystynyt tuohon. Miestä olisi kuitenkin pitänyt nähdä ja teeskennellä että kaikki on hyvin. Se ei onnistuisi minulta koskaan. En myöskään edes kuvitellut, että hän voisi vedota automaattisiin päivityksiin...
ap
Mikä selittää tämän provoksi? Jatkuva selitysten etsiminen, vaikka selvyyden saisi helpomminkin, tarinaa pitää pitkittää ja venyttää. Neuvot eivät kelpaa vaan jankutusta jatketaan.
Lukekaa vaan vastaukset tilanteisiin, joissa olette samassa tilanteessa niin muistatte miten toimia ja miten ei. Provolle enää turha vastailla.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:21"]
[/quote]
Joku tuolla kirjoitti, että vaatisi serverin pyöriäkseen. No, miehellä on tällainen. Paljonko aktiivisuutta ja ylläpitoa se sitten vaatisi sen lisäksi että serveri on olemassa?
En ole keräämässä tässä todisteita miestä puolustamaan, vaan häntä vastaan. Älkää olko siis huolissanne...
ap
[/quote]
En usko että kukaan voi varmuudella arvioida tuota tuntematta miestäsi. Tietokoneilla pystyy tekemään ihan mitä vain jos on taitava tyyppi. Esimerkiksi laittamaan Olkiluodon ydinvoimalan ohjausjärjestelmän polvilleen. Lopulta tämä kuitenkin palautuu luottamuskysymykseksi johon vain sinä yksin voit vastata.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:28"]
Mikä selittää tämän provoksi? Jatkuva selitysten etsiminen, vaikka selvyyden saisi helpomminkin, tarinaa pitää pitkittää ja venyttää. Neuvot eivät kelpaa vaan jankutusta jatketaan.
Lukekaa vaan vastaukset tilanteisiin, joissa olette samassa tilanteessa niin muistatte miten toimia ja miten ei. Provolle enää turha vastailla.
[/quote]
Mitkä neuvot eivät ole kelvanneet? Suurin osa kommentoijista on oikeassa. Jankutan ehkä tuosta päivitysasiasta, sillä se vaivaa minua. Kysyn asiaa luultavasti iskurin asiakaspalvelusta, mutta sitä ennen minun on pakko luoda valesähköposti. Omalla nimelläni en taatusti ota yhteyttä. En mielestäni myöskään etsi selitystä, ainakaan sellaista minkä varjolla voisin antaa anteeksi miehelle. En todellakaan aio tehdä niin!
ap
Täältä sivusta huudellen:
Se linkitetty profiili tuskin oli ap:n mies koska ap:n miehellä oli tarinan ensimmäisen osan mukaan joku vähän luovempi nimimerkki.
AP: miksi kiusaat itseäsi miettimällä jotain todisteita? Kyllä, on mahdollista tehdä uusintabotti. Ei, ei ole mahdollista että sellainen ässä vedettäisiin hihasta hyvänä selityksenä kun edellinen lakkaa olemasta validi. Kun kerran tiedät että on kusetettu niin mitä väliä sillä on mikä se syötetty satu on?
[/quote]Helppoahan se itse kullekin on olla jälkiviisas. Ilmoituksen löytyminen oli apll:e varmasti sellainen shokki että hänellä oli muuta mielessä kuin juonien kehittely.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:21"] Sitä bottia on muuten pakko itse ylläpitää, ei se itsestään siellä pyöri. [/quote] Joku tuolla kirjoitti, että vaatisi serverin pyöriäkseen. No, miehellä on tällainen. Paljonko aktiivisuutta ja ylläpitoa se sitten vaatisi sen lisäksi että serveri on olemassa? En ole keräämässä tässä todisteita miestä puolustamaan, vaan häntä vastaan. Älkää olko siis huolissanne... ap [/quote] En usko että kukaan voi varmuudella arvioida tuota tuntematta miestäsi. Tietokoneilla pystyy tekemään ihan mitä vain jos on taitava tyyppi. Esimerkiksi laittamaan Olkiluodon ydinvoimalan ohjausjärjestelmän polvilleen. Lopulta tämä kuitenkin palautuu luottamuskysymykseksi johon vain sinä yksin voit vastata.
[/quote]Ei osoittaudu. Kyllä tässä on monta asiaa joista ap:lla on ihan mustaakin valkoisella. Voimassaolevat seksiseuranhakuilmoitukset (vuosi on pitkä aika jonka aikana mies on varmasti saanut myös vastauksia ilmoituksiinsa eli ilmoitukset ovat miehen tiedossa) ja se että vaikka hänellä olisikin jokin robotti, sekin vaatii ylläpitoa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:31"]
Täältä sivusta huudellen:
Se linkitetty profiili tuskin oli ap:n mies koska ap:n miehellä oli tarinan ensimmäisen osan mukaan joku vähän luovempi nimimerkki.
AP: miksi kiusaat itseäsi miettimällä jotain todisteita? Kyllä, on mahdollista tehdä uusintabotti. Ei, ei ole mahdollista että sellainen ässä vedettäisiin hihasta hyvänä selityksenä kun edellinen lakkaa olemasta validi. Kun kerran tiedät että on kusetettu niin mitä väliä sillä on mikä se syötetty satu on?
[/quote]Anteeksi, piti tulla yläpeukku.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:33"]
[/quote]Helppoahan se itse kullekin on olla jälkiviisas. Ilmoituksen löytyminen oli apll:e varmasti sellainen shokki että hänellä oli muuta mielessä kuin juonien kehittely.
[/quote]
No sehän erottaakin viisaat naiset tyhmemmistä. Itse tein noin ja sain miehen kiinni seurustelusuhteen aikana vastaavasta kun jokin ei täsmännyt ja epäilys heräsi. Eipä tarvinnut kuunnella satuja ja selityksiä vaan asia oli sillä selvä. Löytyi parempaa tilalle. Asioita täytyy pohtia ennen kuin tekee mitään typerää.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:21"] Sitä bottia on muuten pakko itse ylläpitää, ei se itsestään siellä pyöri. [/quote] Joku tuolla kirjoitti, että vaatisi serverin pyöriäkseen. No, miehellä on tällainen. Paljonko aktiivisuutta ja ylläpitoa se sitten vaatisi sen lisäksi että serveri on olemassa? En ole keräämässä tässä todisteita miestä puolustamaan, vaan häntä vastaan. Älkää olko siis huolissanne... ap [/quote] En usko että kukaan voi varmuudella arvioida tuota tuntematta miestäsi. Tietokoneilla pystyy tekemään ihan mitä vain jos on taitava tyyppi. Esimerkiksi laittamaan Olkiluodon ydinvoimalan ohjausjärjestelmän polvilleen. Lopulta tämä kuitenkin palautuu luottamuskysymykseksi johon vain sinä yksin voit vastata.
[/quote]Ei osoittaudu. Kyllä tässä on monta asiaa joista ap:lla on ihan mustaakin valkoisella. Voimassaolevat seksiseuranhakuilmoitukset (vuosi on pitkä aika jonka aikana mies on varmasti saanut myös vastauksia ilmoituksiinsa eli ilmoitukset ovat miehen tiedossa) ja se että vaikka hänellä olisikin jokin robotti, sekin vaatii ylläpitoa.
[/quote]
En ole eri mieltä. -139
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:33"]
[/quote]
No sehän erottaakin viisaat naiset tyhmemmistä. Itse tein noin ja sain miehen kiinni seurustelusuhteen aikana vastaavasta kun jokin ei täsmännyt ja epäilys heräsi. Eipä tarvinnut kuunnella satuja ja selityksiä vaan asia oli sillä selvä. Löytyi parempaa tilalle. Asioita täytyy pohtia ennen kuin tekee mitään typerää.
[/quote]Vai tyhmemmistä? No itse en käyttäisi sitä sanaa vaan kyse on ehkä epäilevyydestä ja oveluudesta. Toisen nimittäminen tyhmäksi ja itsensä "viisaaksi" ei minusta kerro suuresta viisaudesta kuitenkaan.
Ohis. Viisaus on mielekästä (viisasta) käyttäytymistä odottamattomassa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 01:17"]Tuskinpa se pvm on väärin. Oon pahoillani puolestasi, ap. Onneksi miehen paskamaisuus selvisi nyt eikä vasta niiden 10 avioliittovuoden, kolmen lapsen ja ison asuntolainan jälkeen
[/quote]
Taidat pihdata häneltä seksiä? Mies joka on tyytyväinen seksielämäänsä, EI tee noin.
Minäkin petin avovaimoani, kun hän ei vain ymmärtänyt sitä pientä seikkaa että olen huonolla tuulella ja ahdistunut, ellen saa riittävästi seksiä. Luonnollisesti sitten lopulta tuli eteen sellainen nainen johon rakastuin, joten luonnollisesti vaihdoin häneen.
Nyt 4v asuttu yhdessä ja elämä sujuu erittäin hyvin; Ei tarvitse aina olla se joka vonkaa seksiä ja torjutuksi tulemisen jälkeen olla pahalla tuulella.
On elämässä toki muutakin kuin seksiä, mutta monelle ihmiselle se on silti niin tärkeä asia, että ei tule toimeen ilman
[/quote]
Silloin kun häiritsee liian vähä seksi parisuhteessa ei petetä! Jos ei pysty elämään asian kanssa niin silloin erotaan, mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää? Itse pystyn elämään liian vähällä seksillä pettämättä ja jättämättä, koska rakastan.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:21"]
[/quote]
ap
[/quote]
Vaikka serveri olisikin käytössä, niin harvemmin mikään serveri pyörii vuotta ilman boottausta. Ja kun kone uudelleenkäynnistetään, pitää myös sen ajamat palvelut uudelleenkäynnistää. Tietysti mies voi väittää että on ohjelmoinut bottinsa käynnistymään automaattisesti, mutta camoooooon. Miksi kukaan näkisi sellaista vaivaa.
Ja kuten jo todettu, niin jokaikinen ilmoitus saa vastauksia, vähintään maksullisilta sekä huijareilta. Hän olisi huomannut automaatin jääneen päälle viimeistään noin kuukauden päästä. Lisäksi tuollaisen botin, joka suorittaa toimintoja eikä vain hae dataa jostain sivulta, tekeminen ei ole kovin helppoa. Kohdesivun suojauksesta riippuu mitä se on välillä hankalaa - mahdotonta.
Jos haluat sen itseäsikiduttavan varmuuden - laita mies näyttämään koodinsa ja näyttämään myös sen toiminta livenä. Pyydä koodinpätkä vaikka meilillä, ja laita tänne - kyllä me muut it-alan ihmiset osataan katsoa onko se lähelläkään sellaista joka voisi toimia.
Ps: etsikö mies ilmoituksessaan seuraa sinkkuna, vai salaseuraa varattuna? Yleensä varattujen miesten ilmoitukset ovat hyvin erityylisiä vrt sinkkumiesten ilmoituksiin. Sinkuilla on usein ihan tunnistettavat kuvat jne.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 01:17"]Tuskinpa se pvm on väärin. Oon pahoillani puolestasi, ap. Onneksi miehen paskamaisuus selvisi nyt eikä vasta niiden 10 avioliittovuoden, kolmen lapsen ja ison asuntolainan jälkeen [/quote] Taidat pihdata häneltä seksiä? Mies joka on tyytyväinen seksielämäänsä, EI tee noin. Minäkin petin avovaimoani, kun hän ei vain ymmärtänyt sitä pientä seikkaa että olen huonolla tuulella ja ahdistunut, ellen saa riittävästi seksiä. Luonnollisesti sitten lopulta tuli eteen sellainen nainen johon rakastuin, joten luonnollisesti vaihdoin häneen. Nyt 4v asuttu yhdessä ja elämä sujuu erittäin hyvin; Ei tarvitse aina olla se joka vonkaa seksiä ja torjutuksi tulemisen jälkeen olla pahalla tuulella. On elämässä toki muutakin kuin seksiä, mutta monelle ihmiselle se on silti niin tärkeä asia, että ei tule toimeen ilman [/quote] Silloin kun häiritsee liian vähä seksi parisuhteessa ei petetä! Jos ei pysty elämään asian kanssa niin silloin erotaan, mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää? Itse pystyn elämään liian vähällä seksillä pettämättä ja jättämättä, koska rakastan.
[/quote]
Ihmiset ovat erilaisia ja toimivat eri tavalla. Ei kaikki koe eroa vaihtoehtona.
Tollasen koodin voi kyllä periaatteessa laatia joka päivittää ilmoitusta automaattisesti. Vähän kuin spämmirobotti. Ellei sitten iskurissa ole näitä robottiestoja. Mutta kukaan tuskin jättää sitä vuodeksi päälle. Lisäksi luulen että se tarttee serverin pyöriäkseen eli aktiivisuutta miehen puolelta.