Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä äänestät? Ehdokkaasi nimi + perustelut

Vierailija
31.03.2015 |

Itse äänestän Otso Kivekäs, Helsinki, Vihr.

Perustelut: Loogisesti ajatteleva, korkeasti koulutettu ihminen, joka perustaa päätöksiä ja mielipiteita tieteeseen. On valmis tarvittaessa uuden tiedon valossa muuttamaan kantojaan. Tälläisiä päättäjiä tarvitsemme eduskuntaan.

Muita plussia: on feministimyönteinen, on eläinsuojelumyönteinen. Välittää ympäristöstä ja ihmisistä, on liberaali.

"Emme tarvitse yhtäkään kansanedustajaa, jolla on varmaa tietoa siitä, miten asiat pitää hoitaa, ja joka pitää loppuun saakka kiinni jokaisesta mielipiteestään. Tarvitsemme poliitikkoja, jotka osaavat ottaa uuden tiedon huomioon maailman muuttuessa. Ihmisiä, jotka osaavat toimia samojen perusarvojen pohjalta myös tilanteissa, joita emme vielä osaa kuvitellakaan."

http://viite.org/2015/03/otso-kivekas-politiikan-pitaisi-perustua-tutkittuun-tietoon/

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhi Koulumies, kokoomus helsinki. Lapsiperheen äiti ja kaupunginvaltuutettu ja puolustaa peruspalveluita ja taöouden tasapainottamista. Äänestin häntä kunnallisvaaleissakin.

Vierailija
102/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klu klux klan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:00"]Come on. uskaltakaa nyt kertoa ketä äänestätte ja perustelut myös?!
[/quote]
Pia Lohikoski Uusimaa Vas. Naisten ja lasten asiat agendalla

Vierailija
104/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansi Harjunharja, Piraattipuolue, Lappi.

Vierailija
105/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:45"]Sanokaas kuka vastustaa pakolaisen ottamista, mutta työperäisiä maahanmuuttajia kyllä saisi tulla plus vastustaa turkistarhausta. Sille voisin ääneni antaa.
[/quote] mika Raatikainen ps

Vierailija
106/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:03"]Ozan Yanar, vihreät, Helsinki
Koska en enää jaksa tätä persujen white supremacy tyylistä rasistipaskaa!

KUKA OZAN?

Olen 27-vuotias taloustieteen opiskelija ja Vihreiden eduskuntavaaliehdokas Helsingistä. Lisäksi toimin Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton puheenjohtajana. Taloustieteilijänä olen keskittynyt etenkin työn taloustieteeseen, kuten työttömyyteen ja palkkaeroihin. Viimeksi olen työskennellyt projektiekonomistina Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestössä. Aiemmin olen kartuttanut tutkijakokemusta muun muassa työ- ja elinkeinoministeriössä sekä Helsingin kaupungilla. Poliittisesti vaikutan Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton puheenjohtajana 2015 alkaen. Olen toiminut myös Helsingin Vihreiden hallituksessa sekä Vihreiden työllisyystyöryhmässä. Ennen valtakunnalliseen politiikkaan siirtymistä olen kerännyt kokemusta opiskelijapolitiikassa. Olen toiminut Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajistossa vuodesta 2012. Arvomaailmaltani olen sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puolustaja, arvoliberaali, feministi ja seksuaalivähemmistöjen puolestapuhuja. Taloustieteilijänä haluan etsiä keinoja, joilla luodaan sosiaalista ja ympäristön kannalta kestävää kasvua.

Ylen uutisen mukaan Perussuomalaiset olisivat valmiit harkitsemaan maahanmuuton rajoittamista kansallisuuden mukaan.

Puolue, joka sanoo vastustavansa muun muassa positiivista diskriminaatiota työnhaussa vetoamalla siihen, että kaikki olemme yksilöitä, haluaa yleistää ja kohdella kaikkia tietyn maan kansalaisia samanlaisina.

Maahanmuuttajat tai tietyn maan kansalaiset eivät ole monoliittisia ryhmiä, jotka olisivat kaikki samanlaisia. Tämän pitäisi olla sanomattakin selvää, sillä meitä suomalaisiakin on moneen junaan.

Maahanmuuttokeskustelun suppeus ja älyttömyys jälleen harmittaa. Paljon hedelmällisempää olisi käydä vakavaa keskustelua siitä, kuinka voitaisiin parantaa kotouttamistoimiamme, jotta maahanmuuttajat voisivat tulla tähän yhteiskuntaan paremmin mukaan.

Valtion taloudellinen tutkimuskeskus on viime kesän maahanmuuttoon liittyvässä tutkimuksessaan todennut, että suhteellisen pienet panostukset, esimerkiksi kotouttamissuunnitelmien käyttöönotto, nostivat maahanmuuttajien tuloja lähes kaksinkertaisesti kymmenessä vuodessa. Ne myös vähensivät tulonsiirtojen tarvetta.

Ai niin, perussuomalaiset pitävät näitäkin itsensä moninkertaisesti takaisin maksavia kotouttamispalveluita ”maahanmuuton kustannuksina”.

Asia on yksinkertainen. Emme voi esimerkiksi jättää kidutettuja ja sodan uhreja auttamatta sen vuoksi, että he ovat perussuomalaisten mielestä väärää kansallisuutta.
[/quote]

Yhdestä asiasta olen samaa mieltä. Emme voi jättää auttamatta muita näiden kansalaisuuden vuoksi...

Vaan sen vuoksi mitä he tekevät tälle yhteiskunnalle. Törkeää asioiden vääristelyä. Jos he olisivat ihmisiksi, niin mitään ongelmaa ei olisi.

Vierailija
107/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Sipilä. Tuleva pääministeri

Vierailija
108/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:45"]Sanokaas kuka vastustaa pakolaisen ottamista, mutta työperäisiä maahanmuuttajia kyllä saisi tulla plus vastustaa turkistarhausta. Sille voisin ääneni antaa. [/quote] mika Raatikainen ps

[/quote]Vastustaako turkistsrhausta????????

Vierailija
109/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jää luultavasti äänestämättä, koska ei löydy ehdokasta, joka ajaisi molempia itselle tärkeitä asioita eli eläinsuojeluasioita ja tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa.

Vierailija
110/114 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset, uusimaa, henkilö vielä mietinnässä. Syy on hyvin pitkälti persujen vaaliohjelmassa mainittu "Suomen ei pidä olla koko maailman terveyskeskus ja sosiaalitoimisto".

Vierailija
111/114 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Hanhi. Akulla käy aina niin huono tuuri.

Vierailija
112/114 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:45"]

Sanokaas kuka vastustaa pakolaisen ottamista, mutta työperäisiä maahanmuuttajia kyllä saisi tulla plus vastustaa turkistarhausta. Sille voisin ääneni antaa.

[/quote]

Itse en äänestäisi juuri tuollaista. Mielestäni pakolaisia tulee mahdollisuuksien mukaan ottaa vastaan kiintiöiden mukaisesti koska kyseessä ovat apua tarvitsevat imiset. Työperäinen maahanmuutto sen sijaan on nykyisesä työttömyystilanteessa täysin vastuutonta. Turkistarhausta tulee voida harjoittaa eläinten olosuhteet huomioiden. Ei ole eläinten etu jos tarhaus siirtyy Aasian maihin joissa eläinten hyvinvointiin ei välttämättä kiinnitetä huomiota.
[/quote]

Oletko oikeasti noin vajaa? Vastustat työperäistä maahanmuuttoa. Tänne olisi tulossa huippukirurgi, jonka koulutus ei ole maksanut suomelle senttiäkään. Kiitos, mutta ei kiitos vai??

Vierailija
113/114 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin. SDP. Äänestän ensisijaisesti puoluetta ja näissä vaaleissa haluan demareiden tulevan toiseksi. Keskusta tulee voittamaan nämä vaalit, enkä halua Suomen muuttuvan nationalistiseksi takapajulaksi.

Sanna Marin, koska arvomme ovat samankaltaiset ja olen seurannut Sannan toimintaa eri areenoilla pitkään ja vakuuttunut.

Vierailija
114/114 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:09"]

Maria Ohisalo, Vihreät Helsnki.  

Otsoakin mietin pitkään äänestäväni, mutta päädyin sittenkin toiseen ehdokkaaseen. Vihreillä on monta hyvää ehdokasta.

Köyhyyden ja eriarvoisuuden vähentäminen parantaa kaikkien elämää, Marialla on ikäisekseen paljon kokemusta poliittisesta toiminnasta ja opiskelujen kautta tietoa suomalaisesta köyhyydestä. 

http://www.mariaohisalo.fi/eduskuntavaalit-2015/

[/quote]

Mä mietin myös Marian ja Otson väliltä, mut sitten päädyin Otsoon... Toivottavasti kuitenkin molemmat pääsevät eduskuntaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi