Kenen epävireinen laulu häritsee sävelkorvaasi?
Aloitan:
Kristiina Halkola: Kaikissa biiseissään
Saara Nordin: Sydämeeni osuman sain
Martti Syrjä: Pimeyden tango
Kommentit (107)
J. Karjalainen kaikissa biiseissään.
Amadeus Lundberg...sitä määkimisen määrää
Vierailija kirjoitti:
Loiri vetää aivan persiilleen. Ei se kyllä pahemmin häiritse kun ei ole pakko kuunnella.
Aivan totta, mutta tänä vuonna Loiri teki jotain todella hienoa Amorphiksen kitaristin Esa Holopaisen soololevyllä. Onneksi vain lausui runon eikä laulanut.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa taisikin vastata kysymykseen inhokkilaulajasi eikä epävireisin laulaja?
Noin juuri, sillä tavan kuulijoilla ei taida riittää kompetenssia arvioimaan onko epävirettä vai jotain muuta kyseessä. Uskoisi, että ainakaan tuotannon puoli ei päästä markkinoille levyä, joka ei ole ok kaikin puolin. Toki livet on oma juttunsa sitten.
Laura Närhi
Janna Hurmerinta
Neuman
Madonnan esitys, olikohan euroviisuissa jokunen vuosi sitten, oli tuskallista kuunneltavaa. Muita live-esitysiä en häneltä ole kuunnellut, enkä kuuntele jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju sarjassamme naiset haukkuvat naisia.
Pikemminkin naisvihamieliset trollit taas kerran naisten kimpussa. Samat tyypit ulkonäöstään kiinnostuneen naispapin, feministisen Vesalan, pääministeri Marinin ja oikeastaan kaikkien naisten kimpussa.
Muista happi!
Kukaan aikaisemmin kommentoinut ei ole varmaan kuullut kun Johanna Tukiainen "laulaa".
Voi luoja mikä myötähäpeä, sitä ei pysty muutamaa sekuntia pidempään kuuntelemaan.
Minua häiritsee Tanssii tähtien kanssa -ohjelman solistit. Kummankaan ääni ei ole mielestäni kaunis, ja nuotilleen osutaan aina toisinaan. Toki he esittävät joskus melko vaikeita kappaleita ja vielä livenä, mutta silti. En pysty itse katsomaan ohjelmaa ollenkaan tämän takia. Luulen, että studiossa musiikki kuulostaisi paremmalta kuin telkkarin välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee Tanssii tähtien kanssa -ohjelman solistit. Kummankaan ääni ei ole mielestäni kaunis, ja nuotilleen osutaan aina toisinaan. Toki he esittävät joskus melko vaikeita kappaleita ja vielä livenä, mutta silti. En pysty itse katsomaan ohjelmaa ollenkaan tämän takia. Luulen, että studiossa musiikki kuulostaisi paremmalta kuin telkkarin välityksellä.
Paitsi että vika on sinussa. Johanna Försti ei ole tähän mennessä siinä ohjelmassa laulanut epävireisesti.
Studioissa vire korjattu valtaosalla jo vuosia, nykyään monella tehdään näin ihan livenäkin, toki mitä lähempänä oikeaa virettä laulaa niin sitä huomaamattomammaksi se korjaus jää.
Vierailija kirjoitti:
melko hyväkin laulaja voi kuulostaa yllättävän "väärältä" jos tyylisuunta on täysin väärä
ei iskelmä-ääni sovi mötörheadiin eikä sinatra-saundi dance-discoon jne vaikka ääni ja vire olisikin hyvä
Hyvä laulaja osaa melkein mitä vaan genreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kieltämättä häiritsee aika pahasti. Ja ei, meno ei parane kun miesvokalisti saa vuoronsa...
Ai kauhee miten toi menee? Muija valittu säärien takia mukaan?
Tätä kuuntelee kauhun vallassa, että ei, tää eo voi mennä enää pahemmaksi. Mutta kyllä, kyllä se vaan menee 😂. Klassikko!!
Apua mutta nuohan ihan selvästi osaa laulaa. Miksi johdonmukaisesti väärästä kohdasta?
Ei tuollaista pysty laulutaitoinen feikkaamaan. Kaikkein vaikeinta on laulaa koko ajan vähän nuotin vierestä.
Aito esitys tuo on ja aivan järkyttävän kuuloista määkimistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että vika on sinussa. Johanna Försti ei ole tähän mennessä siinä ohjelmassa laulanut epävireisesti.
Tosi on. Försti taitaa laulajana niin monet genret, ettei noihin moni kykene. Hienoa kuultavaa, kun hän tulkitsee vaikeitakin lauluja.
M. Hietala huonoin laulaja raskasta joulua konsertissa.
Loiri, ei ääntä, ei sävelkorvaa ja muutenkin tekotaiteellista tuotosta.
Vierailija kirjoitti:
Olavi Virta ja Laila Kinnunen. Siis aivan järkkyä nuotin vierestä laulantaa.
Ymmärsin sarkasmin tässä. Monet näköjään eivät ymmärtäneet.
Kieltämättä hurja, mutta tässä on käynyt tekniikalle moka ja korvanapit puuttunu, eikä laulaja kuule ääntään, eikä paljon muutakaan. Hirvee tilanne laulajille.