Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordnetin asiantuntija: "Alle 50 vuotiaita kuoli 10 - Jos rajoitustoimia otetaan käyttöön, pitäisikö ne kohdistaa vain riskiryhmäläisiin?"

Vierailija
19.12.2021 |

"Tilastokeskus julkaisi viikko sitten vuoden 2020 kuolinsyytilastot.

- 0-64 vuotiaita koronaan kuoli 42
- Alle 50 vuotiaita kuoli 10 (joista naisia 0)
- Kellään ei ollut vielä rokotetta

Ajatus: Jos rajoitustoimia otetaan käyttöön, pitäisikö ne kohdistaa vain riskiryhmäläisiin?"

"Alle 50 vuotiaiden todennäköisyys kuolla koronaan on siis niin pieni, että on moninkertaisesti todennäköisempää kuolla esimerkiksi auto-onnettomuudessa, hukkua tai kymmeniin muihin syihin.

Tilastokeskuksen tilasto:
https://www.tilastokeskus.fi/ajk/koronavirus/koronavirus-ajankohtaista-…

@JukkaLepikko https://twitter.com/JukkaLepikko/status/1472558898456449024

- Todellakin yksi parhaita kokonaiskuvan näkeviä kantoja tässä. Todella hyvä ajatus. Pistää miettimään onko toimissa ylireagoitu mittavan väärällä tavalla.

Keskustellaan täälläkin:

Ajatus: Jos rajoitustoimia otetaan käyttöön, pitäisikö ne kohdistaa vain riskiryhmäläisiin?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä kiusallisia totuuksia, joita ei haluta paljastaa. Pistää koko touhun perspektiiviin.

Vierailija
2/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisit nyt vaan ottamaan sen vіtun rokotteen, ap. Ei voi olla niin vaikeata.

Kyllä minä rokotteeni olen ottanut. Oletko sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ollut kyse rokotteista. Kannattaisi ehkä vähän ottaa etäisyyttä näihin asioihin, olet ilmeisesti vaipunut johonkin kuplaan.

Vierailija
4/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niitä kiusallisia totuuksia, joita ei haluta paljastaa. Pistää koko touhun perspektiiviin.

Ilman rokotteitakin kuoli vain 10 alle 50 vuotiasta koronan kanssa.

Ja tällaiseen tautiin pitäisi ottaa rokote, puhumattakaan että ne puhuu rokotemandaateista. Käsittämätöntä.

Vierailija
5/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sinulle kelpaa rokote kuin rokote. No jäykkäkouristusrokote on. Hyvä juttu että se on sillä sitten hoidettu, kerta te ette erittele näitä rokotteita. Olen siis rokotettu.

Vierailija
6/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordnetin asiantuntija?

Vierailija
7/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö alle 50 vuotiaat naiset jättää hoitamatta? Muutama ehkä kuolisi mutta teho-osaston kapasiteetti riittäisi paremmin.

Vierailija
8/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on vaikea keskustella, varsinkin kun ei uskalleta sanoa ääneen, että ylipainoiset ovat suurin riskiryhmä.

Vierailija
9/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mitään uutta ole. Valitettavasti kansan äly ei riitä siihen että pistäisivät itse asioita perspktiiviin. Ja suurin osa pistää tuommoisia analyysejä vielä johonkin foliohattu-kategoriaan. Saa tanan tollot.

Vierailija
10/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiantuntija laskee kuolleita? Korona on paljon muutakin kuin kuolleita. Tuntematon uhka. Koronan kaikkia jälkitauteja ei esim. tunneta.

Jo tuo että listaa vain kuolleita, antaa käsittää, että minkähän alan asiantuntijasta on kyse.

Vierailija
11/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän se neropatti on. Aivan kuin riskiryhmäläiset eivät oma-aloitteisesti rajoittaisi menemisiään ja pullikoisivat rokotuksia vastaan. Ei, kyllä me tehdään jo kaikki mitä on tehtävissä. Töissä on vielä käytävä.

Vierailija
12/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ollut kyse rokotteista. Kannattaisi ehkä vähän ottaa etäisyyttä näihin asioihin, olet ilmeisesti vaipunut johonkin kuplaan.

Kyllä me kaikki tiedetään että ap on noita natsipassi-mun-perustusoikeudet hörhöjä.

Vierailija
13/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordnetin asiantuntija?

Oikea asiantuntija tienaisi miljoonia omaan pussiin eikä olisi nordnetissä työissä.

Itse en tulisi töihin alle 500t vuosipalkalla ja epäilen suuresti että joku pankki suomessa olisi tuon valmis maksamaan vaikka pystyisin helposti tienaamaan heille moninkertaisesti tuon summan.

T. Treidari

Vierailija
14/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sinulle kelpaa rokote kuin rokote. No jäykkäkouristusrokote on. Hyvä juttu että se on sillä sitten hoidettu, kerta te ette erittele näitä rokotteita. Olen siis rokotettu.

Urpo

Vierailija
15/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpää sairastava äitini on ollut kohta kaksi vuotta kotivankilassa. Ei edes ruokakaupassa ole käynyt. Kokeilepa itse olla sosiaalisena ihmisenä yksin muutama vuosi.

Vierailija
16/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rokotevaistaisten piti tietenkin ilmiantaa ja poistattaa tuo kommentti. Vіttu että olette pellejä.

Juuri tuon takia kannatan rokotepassia ja pakkorokotuksia.

Vierailija
17/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpää sairastava äitini on ollut kohta kaksi vuotta kotivankilassa. Ei edes ruokakaupassa ole käynyt. Kokeilepa itse olla sosiaalisena ihmisenä yksin muutama vuosi.

Tämä! Ihmiset puhuvat, että ovat suojelleet riskiryhmäläisiä. Paskat ovat! Kyllä riskiryhmäläiset ovat joutuneet ihan itse itseään suojelemaan.

Vierailija
18/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida kyseinen henkilö tietää, että iso osa vanhuksista elää jo nyt vankilamaisissa olosuhteissa, mitä heiltä seuraavaksi otettaisiin pois? Se aamuinen käynti, jolloin autetaan vessaan?

Vierailija
19/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kuollut "ns koronaan " mutta samalla ajanjaksolla kuollut 105 000 kpl ihmisiä , mitä rajoitus toimia heidän eteensä tehtiin ..........

Moniko kuoli heistä tehohoitopaikassa...........

Missä tämä tilasto 1%kuolemat ovat nyt sulkeneet 99% maapallon .

Vierailija
20/49 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 50v naisten koronakuolleisuusköyhyydelle pitäisi ainakin tehdä jotain