Kahvin kanssa suklaata
Sopiiko teidän mielestä kahvi ja suklaa yhteen? Kun mielestäni ei sovi sitten ollenkaan, en tiedä edes miksi. Usein esim. cappuccinon tms. kanssa tuodaan suklaakonvehti kahvilassa. Haluaisin vain mielipiteitä asiaan :)
Kommentit (19)
Sopii tosi hyvin. Pala tummaa suklaata ja musta kahvi. Aina se nyt moninverroin jonku pullan voittaa.
t.mies44v
Tummapaahtoinen kahvi ilman sokeria + tumma makea suklaa = pieni taivas maan päällä. Lasi mallasviskiä siihen vielä, niin se on jo seitsemäs taivas.
Minun, köyhän ihmisen kohokohta ja juhla hetki arkipäivänä on pieni määrä suklaata ja tuoretta kahvia.
Ok, taidan siis olla mielipiteideni kanssa yksin. -ap
Kyllä kahvi ja pari palaa prossasuklaata on tosi hyvää :)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:27"]
Läskit syö suklaata.
[/quote]
Mutta kunnon suklaata syödessä ei tule läskiksi :)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:42"]
Ok, taidan siis olla mielipiteideni kanssa yksin. -ap[/quote]
Et ole yksin, minä olen samaa mieltä. Pidän molemmista, mutten missään nimessä yhdessä, molempien maut menee pilalle.
Suklaa ei mielestäni sovi makean kahvin kanssa (=maitokahvi), mutta mustan kahvin keralla aivan taivaallista.
tumma suklaa sopii, ei sitä edes pysty paljaaltaan syömään irvistelemättä !
Mä oon fitness mutta suon itselleni päivittäin muutaman palan suklaata kahvin kera.pullaa en edes söisi mutta suklaa&kahvi ihan parasta!
Laatusukaa ja punaviin sopii yhteen. Kahvin kanssa sopii salmiakki.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:40"]
Laatusukaa ja punaviin sopii yhteen. Kahvin kanssa sopii salmiakki.
[/quote]
:D
Riippuu suklaasta. Tummasuklaa sopii paremmin kuin maitosuklaa. Valkonensuklaa ei sitten ollenkaan natsaa kahvin kanssa.
Mites tumma olut ja suolainen salmiakki? Oujee.
Veikkaan, että tumma suklaa sopii paremmin, koska siinä on sen verran vahva maku, ettei tummapaahtoinenkaan kahvi saa sitä suklaata maistumaan puulta. Jotta maitosuklaa kävisi yhteen, tarvitaan joku selkeästi vaaleapaahtoinen kahvi, ehkä maitokahvi vielä, jotta maitosuklaan pehmeämpi maku ei peity liian vahvan kahvin alle. Lisäksi vaaleapaahtoinen kahvi voi olla esim. pähkinäinen, jolloin ehkä joku tumma suklaa appelsiinilla riitelee sen kanssa, mutta esim. pähkinäsuklaa voisi toimia.
Ihan vain näin teoriassa, en itse pidä kahvin mausta, mutta suklaasta sitäkin enemmän.
Suklaan ja kahvin yhdistelmä on aivan ihana! Mutta kaikki suklaat ei sovi. Itse tykkään kahvin kanssa fazerinasta. "paljaaltaan" en siitä niin piittaa.