Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei voi olla totta. Aloitin työt

Vierailija
31.03.2015 |

uudessa paikassa kokonaan ja mietin meenkö uudelleen. Pomo antoi n. 22v tytölle valtuudet ohjata/opettaa/neuvoa minua.. Siis yli 10v nuorempi!! miten tää on mahdollista? Todella ajattelematonta pomolta.. olen ollut alalla ennenkin joten osaisin myös itsenäisesti,mutta ei. HUOH :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasisti.

Vierailija
2/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli pomona semmonen tytönhutjake. Ei miedän kemiat ihan kohdanneet, joten käytin koeaikaa hyväkseni ja irtisanouduin aika pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:12"]Mul oli pomona semmonen tytönhutjake. Ei miedän kemiat ihan kohdanneet, joten käytin koeaikaa hyväkseni ja irtisanouduin aika pian.
[/quote]
ymmärrän.. Jotenkin nöyryyttävää..

Vierailija
4/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg! Mäkin opetin jo 19-vuotiaana (ulkonäöllisesti näytin 15-vuotiaalle) työnkuvaa 50-vuotiaalle

Vierailija
5/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tuossa on ongelma. Vaikka hän on sinua nuorempi, ilmeisesti on sitten ko. työpaikassa kokeneempi ja kauemmin ollut, joten eikös tuo ohjausvastuu silloin mene ihan oikein.

Vierailija
6/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:14"]Omg! Mäkin opetin jo 19-vuotiaana (ulkonäöllisesti näytin 15-vuotiaalle) työnkuvaa 50-vuotiaalle
[/quote]
Miltä tuntui?

Vierailija
7/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko yläpeukku 3/5 vastaajalle.

Vierailija
8/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihmeessä itsesi irti, eihän nyt kukaan kestä noin nöyryyttävää tilannetta. Töitä kyllä riittää tekevälle, ettei siitäkään tarvitse olla huolissaan.

Vierailija
9/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että olet saanut töitä noin huonolla asenteella

Vierailija
10/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasistista sakkia.

Vierailija
11/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:15"]En ymmärrä mikä tuossa on ongelma. Vaikka hän on sinua nuorempi, ilmeisesti on sitten ko. työpaikassa kokeneempi ja kauemmin ollut, joten eikös tuo ohjausvastuu silloin mene ihan oikein.
[/quote]
kuulemma ollut 14v asti kesätöissä ja tuurannut sekä nyt ollu vakituinen jonkun aikaa, nutta ei kauaa. Eli ei päde tämä.

Vierailija
12/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alanvaihtaja, 39, ja jos minut vain otettaisiin harjoitteluun niin minulle ei olisi mikään ongelma olla itseäni nuoremman ohjauksessa. Päinvastoin! Aina voi oppia muilta.

Rekrytoijilta olisi kiva kysyä, miksi ette anna meille mahdollisuutta.

Vierailija
13/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 25 ja koulutan firman kaikki uudet työntekijät. Ei sillä iällä ole väliä, vaan ammattitaidolla ja kokemuksella. Olin opiskeluiden ohella alalla töissä ja sen jälkeen ollut täyspäiväisenä täällä 6 vuotta, joten tiedän firmasta ja sen käytännöistä todella paljon.

Vierailija
14/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:16"]Ihmeellistä, että olet saanut töitä noin huonolla asenteella
[/quote]
No enpä haastattelussa tiennyt että joku teini opettaa minua.

Vierailija
15/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma? Itsekkin olen perehdyttänyt 17 vuotiaasta asti monen monta kertaa ja monen ikäistä sakkia siivoushommissa. Kyllä varmaan saat itseksesi tehdä kunhan olet oppinut työpaikan käytännön ja tahdin.

En ole koskaan edes ajatellut, että joku voisi ottaa perehdytyksen huonona. Siinähän jaetaan konstit ja kikat heti jotta työ lähtee sujumaan sutjakkaasti eteenpäin.

Vierailija
16/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:15"]En ymmärrä mikä tuossa on ongelma. Vaikka hän on sinua nuorempi, ilmeisesti on sitten ko. työpaikassa kokeneempi ja kauemmin ollut, joten eikös tuo ohjausvastuu silloin mene ihan oikein. [/quote] kuulemma ollut 14v asti kesätöissä ja tuurannut sekä nyt ollu vakituinen jonkun aikaa, nutta ei kauaa. Eli ei päde tämä.

Päteepäs, koska ohjaajasi on kyseisessä työpaikassa kokeneempi kuin sinä. Sitä kuusta kuuleminen jonka juurella asunto..

[/quote]

Vierailija
17/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on asenneongelma. Saman olen huomannut omalla työpaikallani kun vedän tiimiä (12 hlöä) ja osa on mua reilusti vanhempia. Se tuntuu ottavan monille itsetunnon päälle. Mutta minkäs teet. Olen paremmin koulutettu ja minut on siihen valittu. Suurin osa on kyllä jo sopeutunut asiaan ja hyvin menee mutta sitten on kaksi vanhempaa jotka ottavat nokkiinsa kaikesta mitä sanon ja etsimällä etsivät virheitä. Huoh. Käyttäisivät senkin ajan työntekoon. Mut on tää johdon tiedossa. Ajan kysymys koska alkaa varoituksia tippumaan. Ammatillisuus ennen sitä omaa egoa on mun neuvo sulle.

Vierailija
18/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen vasta 35 mutta niin vaan aina joku nuorempi opastaa alkuun töissä. Mitä sitten? Nykyisenä aikana olen tyytyväinen että on edes työtä johon "teinit" voi ohjeistaa.

Vierailija
19/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaahan se koville tajuta olevansa jälkeenjäänyt, ruma vanha luuska.

Vierailija
20/20 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuupa mieleen, kun parikymppisenä tytönhutjakkeena neuvoin vanhoja ukkoja heidän omilla maillaan. Muuankin isäntä oli kovasti kohtelias ja teiksi puhutteli, hänen lapsenlapsensa (luultavasti) vänkäsivät vastaan, kun työn jälki ei minulle kelvannut.

Ei se mitenkään kummallista ole, että parikymppinen vasta koulusta valmistunut opastaa uudessa työpaikassa viisikymppistä työntekijää. Nuorella kun voi olla tuoreimmat tiedot juuri siitä työstä. Hyvinkin kopiokoneen huoltaja, joka kutsutaan selvittämään ongelmatilannetta, voi olla seitsentoistakesäinen kesätyöntekijä. Hänet kun on opetettu juuri siihen työhön, kun muilla on omat työnsä osattavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä