Laitatteko YO-, teekkari-, tai ammattilakin päähän vappuna?
Haluan kuulla miten moni aikoo pitää lakkeja että ostanko itse tyyriin päähineen, joten kertokaa toki :) saa myös perustella.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 17:41"]
kaikki kolme eli yo, tekuamk-inssin lakki ja teekkarin tupsulakki päätyneet roskikseen jokseenkin 10 vuotta sitten.
[/quote]
Olisit antanut minulle t. Yksi joka haluaisi tupsulakin mutta ei saa koska se kustantaa noin kolmanneksen kuun ruokabudjetista
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 17:42"]
Paljon sellainen lähihoitajan lakki maksaa? Vois olla hauska vitsi ostaa sellainen vappuasuksi :D
[/quote]
Joudut käymään sen koulun, ellet onnistu ostamaan käytettyä jostain. Perus ylioppilaslakki taitaa olla ainoa vapaasti ostettavissa oleva. Mutta voihan sen tuunata lähäritupsulla. Tai siis tuherolla.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:00"]
kaikki kolme eli yo, tekuamk-inssin lakki ja teekkarin tupsulakki päätyneet roskikseen jokseenkin 10 vuotta sitten.
[/quote]
Olisit antanut minulle t. Yksi joka haluaisi tupsulakin mutta ei saa koska se kustantaa noin kolmanneksen kuun ruokabudjetista
[/quote]
Mulla on ylimääräinen, mutta aika pieni, mikä on kokosi?
En laita. Yo olen, koskaan en ole käyttänyt lakkiaisten jälkeen. Se on lapsuudenkotini vintillä alkuperäispakkauksessaan. Vintti on puolilämmin, joten ei se siellä pilalle mene.
En todellakaa, sairaan junttia.
VTM
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:08"]
Lähärilakki :D
[/quote]
Miksi ei? Minusta se on kauniine väreineen ja sydänlyyrineen paljon kauniimpi kun YO-lakki.
Jos kerkeän vapun juhlintaan niin laitan yo lakin tai tekniikan amk lakin :)
Pipon laitan, räntää tulee taas taatusti tänäkin vuonna.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 17:57"]
[/quote]
Oliko Wahlmanin käsintehty teekkarilakki?
[/quote]
No eipä ole muistikuvaa lakin tekijästä eikä hinnasta. Yo-lakki taisi maksaa aikoinaan 120 mk ja sekin oli olevinaan kallis.
Ylipäätään katson että peruskoulun jälkeiset koulut ovat olleet minulle vain pakollinen riippakivi, sillä se osaaminen millä vielä tänä päivänäkin teen leveähkö leipäni tuli intohimoisen sähkötekniikan, elektroniikan ja tieto(liikenne)tekniikan omaehtoisella tutkimisella. Toki sitä avitti että lukion kautta pääsi TTKK:lle erikoispitkälle tietotekniikan kurssille, jossa saimme jo kasarin lopussa Internet-tunnarit (ahh sitä tekstivirtaa ja maailman laajuutta), mutta näin jälkeenpäin ajatellen kuinka helkutin paljon turhaa tavaraa tuli opiskeltua siihen verrattuna millä oikeasti loppujen lopuksi tekee fyffensä...
Jotkut tietenkin wänkkääwät akateemisuudellaan ja kuinka sen kanssa on niin paljon tehty töitä, kaikille se ei ole itseisarvo vaikka omaisikin ne "akateemiset" paperit...
Aion laittaa (yo-lakin), meidän kaveriporukassa on ollut tapana pitää. :) Mielestäni kiva traditio, vaikka yo-tutkinnolla ei enää samanlaista arvoa olekaan, mitä joskus oli.
[/quote]
Oliko Wahlmanin käsintehty teekkarilakki?