Soitteleeko teidän ystävät teille varoittamatta?
Kommentit (66)
Ei ne kirjoittaa aina kirjeen varoitukseksi.
Outo kysymys. Pitäiskö kavereiden anoa multa joku soittoaika ennakkoon?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ensin varoittaa, että ohhoi, nyt meinaan sulle soittaa kohta, varustaudu nyt tähän?
Minä en ainakaan vastaa jos joku ei sovi siitä etukäteen.
Ei. Minun kaverit lähettää yleensä ensin postikyyhkyn ja varmistavat että olen kotona.
Kesällä kun olen mökillä, saan usein myös pulloposteja.
Joskus toki sovitaan vaikka, että "soitellaan vielä illemmalla" tai jotain mutta ei nyt mitään sen kummempia ennakko varoituksia ole.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti ap.
Mikä tuossa aloituksessa nyt noin meni tunteisiin?
Yleensä kysyvät whatsappissa tai hangoutsissa eka, että voinko soittaa ellei ole aiemmin sovittu, että soitellaan jostain asiasta tarkemmin vaikka pe.
Tosin tietävät, että en yleensä vastaa yllätyspuheluihin vaikka olisikin puhelin lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kysyvät whatsappissa tai hangoutsissa eka, että voinko soittaa ellei ole aiemmin sovittu, että soitellaan jostain asiasta tarkemmin vaikka pe.
Tosin tietävät, että en yleensä vastaa yllätyspuheluihin vaikka olisikin puhelin lähettyvillä.
Näin mekin toimimme ystävien kanssa. On sitten mukavampaa kun ei tarvitse keskeyttää töitä, kotitöitä, yms. kun on sovittu että soitellaan.
Ei tietenkään. Ne tulee ensin meidän pihaan, heiluttaa kolmen minuutin ajan punaista merkkilippua keittiön ikkunan takana ja vasta sitten soittaa.
Olisihan se täysin moukkamaista tuosta vain varoittamatta soittaa ystävälle.
Minä en vastaa ikinä puhelimeen ihan sama kuka soittaa ja millä asialla. Viestitse saa kiinni.
Tarkoitatko, että ilmoitan ystäville, että minulle voi soittaa arkisin klo: 16-20 La 12-13 su ei saa soittaa ollenkaan.🤭
Voi olla, että kohta ei tulisi soittoja ollenkaan.
Tää on joku teinien tai muiden sosiaalisrajoitteisten ongelma, että puhelimeen puhuminen tai vastaaminen olisi jotenkin ahdistavaa.
Ei koska en pidä puhelimessa puhumisesta erityisemmin. Nuorempana tein sitä, mutta en enää kun whatsapp ja muut yleistyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti ap.
Mikä tuossa aloituksessa nyt noin meni tunteisiin?
No eikö sinusta ole vähän outo aloitus? Miksi tämä menisi "tunteisiin", jos ihmiset nyt vähän hupailevat tämän hassuudella?
Vierailija kirjoitti:
Tää on joku teinien tai muiden sosiaalisrajoitteisten ongelma, että puhelimeen puhuminen tai vastaaminen olisi jotenkin ahdistavaa.
Tai keski-ikäisten juttu soitella rupattelupuheluita.. maailma muuttuu, voi sen ajatella noinkin
Vierailija kirjoitti:
No sitähän tässä nyt juuri kysyttiin. Ei teinejä ahdista puhelimessa puhuminen vaan se että joku soittelee ennaltavaroittamatta. Se on osoitus siitä, että soittajan mielestä hänen aikansa ja asiansa on tärkempää kuin vastaanottajan aika; hän priorisoi itsensä röyhkeästi.
Tai ehkä ap lle ei soitella ollenkaan ja se harmittaa häntä. Nyt hän kysyy, että soitellaanko teille muille , noin ylipäätään.
Ei tietenkään.
Ne soittaa ensin, että mä soitan sulle kohta.
Pitääkö ensin varoittaa, että ohhoi, nyt meinaan sulle soittaa kohta, varustaudu nyt tähän?