Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitteleeko teidän ystävät teille varoittamatta?

Vierailija
19.12.2021 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei mun kaverit soita mulle. Mulla ei oo ketään niin läheistä kaveria jonka kanssa puhuisin puhelimessa...

Vierailija
42/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan puhelimessa puhumista, joten en rupattele kenenkään kanssa. En edes oman äitini. Yksi kaveri soitteli vuosia sitten, mutta harvoin hänelle vastasin, niin lopetteli soittelun. Mua ei kiinnosta kuunnella puolta tuntia kenenkään turhanpäiväistä lätinää. Kertokoot sitten asiansa kun tavataan.

Viesteillä mut saa hyvin kiinni. Jos haen työpaikkaa tai asuntoa, niin silloin vastaan puheluihin. Ja pomolle/vuokranantajalle vastaan. Enkä avaa oveakaan, jos joku soittaa kelloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten piinaaminen lörpöttelypuheluilla on merkki huonoista sosiaalisista taidoista.

Vierailija
44/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus. Ei se haittaa. Sen olen kuitenkin tehnyt selväksi, että iltakasin jälkeen ei saa soitella, kun haluan hiljentyä rauhassa iltapuuhiin. Lauantai-iltana ja pyhäpäivinä ei myöskään ole kohteliasta soittaa.

Vierailija
45/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vastaa ikinä puhelimeen ihan sama kuka soittaa ja millä asialla. Viestitse saa kiinni.

"Viestitse"? Sullehan voidaan soittaa mistä tahansa, niin et vastaa, koska olet itse keksinyt, että ensin pitää jotenkin "viestittää". Ei viranomaisilla ole mitään velvollisuutta sulle viestitellä millään ihmekeinoilla. Muutaman kerran voivat soittaa puhelimella, sitten alkavat soittamaan seuraavalle. Perintäasiat erikseen.

Eivätkä kaikki vanhemmat ihmiset edes osaa tuota tekstailua. Esim. 7-kymppinen isäni ei osaa.

Vierailija
46/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa puhelimeen jos en halua juuri silloin jutella. Itse en soita koskaan sopimatta asiasta.

En jaksa kuunnella tuntia jonkun huolia/kuulumisia kun on omat puuhat kesken.

Vierailija
47/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa puhelimeen jos en halua juuri silloin jutella. Itse en soita koskaan sopimatta asiasta.

”Omat puuhat”… salli mun nauraa. Nettiä siellä selaat ja varjelet sitä aikaa kuin kallisarvoista aarretta oikeiden ihmissuhteiden yli. Ei ihme, että nämä uudet sukupolvet ovat niin onnettomia ja masentuneita.

Vierailija
48/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z-sukupolven painajainen: joku soittaa ilman ennakkovaroitusta. Pystyttekö edes kamalimmissa ajatuksissanne kuvittelemaan, että vielä runsas 20 vuotta sitten oli normaalia, että puhelin soi täysin yllättäen eikä vastaaja edes tiennyt kuka soittaa! Ovikellokin saattoi soida yllättäen! Ilmankos nuoriso ei enää kestä mitään. Ennen 90-lukua syntyneet on koulittu kestämään yllättäviä tilanteita.

Vierailija
49/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ehdi vastaa, kun pitä tanssia parit tiktokit tai puhua puutaheinää mun tilille… Lisäks mul menee meikkiin 4h aikaa ja se toimii sen 3minuutin ajan kun teen instapäivityksen.. levähtää hiukset yleensä heti, jos liikutan päätäni ja meikitkin alkaa rakoilee, joten käytän valtavia suotimia ennen kuin julkaisen… ei mul oo aikaa vastata puhelimeen…

Vierailija
50/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Omat puuhat”… salli mun nauraa. Nettiä siellä selaat ja varjelet sitä aikaa kuin kallisarvoista aarretta oikeiden ihmissuhteiden yli. Ei ihme, että nämä uudet sukupolvet ovat niin onnettomia ja masentuneita.

Olen 60-vuotias.

Vierailija
51/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan normaali juttu nykyään. Ei kenenkään ovikelloakaan mennä soittelemaan tosta vaan. Eikä kukaan kyllä avaakaan jos ei odota vieraita juuri siihen aikaan. Sama juttu puheluissa, ei ketään kiinnosta keskeyttää omia puuhiaan juuri silloin kun sinulle sopii avautuminen jälkikasvun märkäpaiseista tai jostain muusta yhtä epäkiinnostavasta. Hoitakaa ongelmanne muilla tavoilla kuin häiritsemällä puheluillanne.

Vierailija
52/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vastaa ikinä puhelimeen ihan sama kuka soittaa ja millä asialla. Viestitse saa kiinni.

"Viestitse"? Sullehan voidaan soittaa mistä tahansa, niin et vastaa, koska olet itse keksinyt, että ensin pitää jotenkin "viestittää". Ei viranomaisilla ole mitään velvollisuutta sulle viestitellä millään ihmekeinoilla. Muutaman kerran voivat soittaa puhelimella, sitten alkavat soittamaan seuraavalle. Perintäasiat erikseen.

Eivätkä kaikki vanhemmat ihmiset edes osaa tuota tekstailua. Esim. 7-kymppinen isäni ei osaa.

Saa syyttää ihan itseään. Nykyinen seitsenkymppinen on ollut alle 50v kun tekstiviestit ovat ilmestyneet puhelimiin. Jos siinä iässä ei opettele tekstailua niin on kyllä jo laiska/saamaton.

Vierailija
53/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Suuressa hätätilanteessa johon vaaditaan välitöntä ratkaisua/apua/neuvoa tms niin soittaavat ilman viestiä.

Jos on vähän vähemmän kiireistä niin laittavat viestiä ensin oletko vapaalla, voiko soittaa olisi asiaa x..

Saatan olla töissä ja en voi vastata kun erittäin korkea prioriteetin yksityisiin puheluihin työajalla. Ja aina en voi niihinkään vastata, joten mielellään ensin viestiä jotta kerkeän suplia itseni vapaalle/tauolle.

En myöskään pidä puhelimessa lörpöttelystä.

Vierailija
54/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Z-sukupolven painajainen: joku soittaa ilman ennakkovaroitusta. Pystyttekö edes kamalimmissa ajatuksissanne kuvittelemaan, että vielä runsas 20 vuotta sitten oli normaalia, että puhelin soi täysin yllättäen eikä vastaaja edes tiennyt kuka soittaa! Ovikellokin saattoi soida yllättäen! Ilmankos nuoriso ei enää kestä mitään. Ennen 90-lukua syntyneet on koulittu kestämään yllättäviä tilanteita.

20 vuotta sitten aika moni huono juttu oli yleisempää kuin nykyään.

Vierailija
55/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä soittaa silloin tällöin ja aina vastaan puhelimeen. 

Vierailija
56/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö ensin varoittaa, että ohhoi, nyt meinaan sulle soittaa kohta, varustaudu nyt tähän? 

Minä en ainakaan vastaa jos joku ei sovi siitä etukäteen.

Ja se etukäteen sopiminen pitää tehdä soittamalla 5 viikkoa etukäteen klo 12.00-12.01 välisenä aikana, vai?

Vierailija
57/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitetaan niin harvoin, että olen ihan innoissani kun puhelin soi, joten ehdottomasti vastaan!

Vierailija
58/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän. Suuressa hätätilanteessa johon vaaditaan välitöntä ratkaisua/apua/neuvoa tms niin soittaavat ilman viestiä.

Jos on vähän vähemmän kiireistä niin laittavat viestiä ensin oletko vapaalla, voiko soittaa olisi asiaa x..

Saatan olla töissä ja en voi vastata kun erittäin korkea prioriteetin yksityisiin puheluihin työajalla. Ja aina en voi niihinkään vastata, joten mielellään ensin viestiä jotta kerkeän suplia itseni vapaalle/tauolle.

En myöskään pidä puhelimessa lörpöttelystä.

Soittaavat? pohojalaanen?

Vierailija
59/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella mukavaa, jos joku soittaa minulle ihan vaan jutellakseen, koska se tuntuu minusta välittämiseltä. Se ihminen ajattelee minua. Hän haluaa kuulla, mitä minulle kuuluu ja kertoa omia kuulumisiaan juuri minulle. Se tuntuu mukavalta. Sitä saisi tapahtua useamminkin.

Vierailija
60/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinnumerot ovat näkyneet puhelimien näytöillä jo 1990-luvulla eli kyllä jo 30 vuotta sitten näki, kuka soittaa. Muuten voin olla samaa mieltä johtopäätöksistäsi.