Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitteleeko teidän ystävät teille varoittamatta?

Vierailija
19.12.2021 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vastaa ikinä puhelimeen ihan sama kuka soittaa ja millä asialla. Viestitse saa kiinni.

Miten viestitse? Et voi olla tosissasi? Voi jäädä eräätkin läheisten kuolemat ja hautajaiset väliin, jos jäät kovin pitkään näitä viestejäsi odottelemaan.

Vierailija
22/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku teinien tai muiden sosiaalisrajoitteisten ongelma, että puhelimeen puhuminen tai vastaaminen olisi jotenkin ahdistavaa.

Tai keski-ikäisten juttu soitella rupattelupuheluita.. maailma muuttuu, voi sen ajatella noinkin

Mun 19v poika ja 15v tyttö soittelee jatkuvasti rupattelupuheluita kavereidensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vastaa ikinä puhelimeen ihan sama kuka soittaa ja millä asialla. Viestitse saa kiinni.

Miten viestitse? Et voi olla tosissasi? Voi jäädä eräätkin läheisten kuolemat ja hautajaiset väliin, jos jäät kovin pitkään näitä viestejäsi odottelemaan.

Ihan sama, sitten en osallistu hautajaisiin. Minulle on turha soitella.

Vierailija
24/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei yleensä tätä tapahdu, mutta nyt nauran täällä täysin hysteerisenä, kohta pissat housussa. Apua!

Vierailija
25/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viestitse"? Sullehan voidaan soittaa mistä tahansa, niin et vastaa, koska olet itse keksinyt, että ensin pitää jotenkin "viestittää". Ei viranomaisilla ole mitään velvollisuutta sulle viestitellä millään ihmekeinoilla. Muutaman kerran voivat soittaa puhelimella, sitten alkavat soittamaan seuraavalle. Perintäasiat erikseen.

Vierailija
26/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajanvarauksella. Lähetän kerran viikkoon kaikille tutuille listan vapaista soitto ajoista ja sieltä kukin valitsee mieleisen ja ilmoittaa sen minulle. Numeron estoa ei saa olla, sillä tuntemattomiin numeroihin en vastaa.

Vierailija
27/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viestitse"? Sullehan voidaan soittaa mistä tahansa, niin et vastaa, koska olet itse keksinyt, että ensin pitää jotenkin "viestittää". Ei viranomaisilla ole mitään velvollisuutta sulle viestitellä millään ihmekeinoilla. Muutaman kerran voivat soittaa puhelimella, sitten alkavat soittamaan seuraavalle. Perintäasiat erikseen.

Milloin mukamas viranomaiset soittelevat nykyaikana? Ei ikinä.

Vierailija
28/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän nää nykyteinit aikanaan pärjää työelämässä...? Siellä kun se puhelin soi varoittamatta ihan milloin tahansa. Ja pomo katsoo kyllä aika kieroon, jos siihen ei vastata.

Vierailija
29/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:ole on epäselvää, mikä puhelimen tarkoitus on. Niinkuin laitteen nimikin sanoo, sillä on tarkoitus hoitaa asioita puhumalla. Voi tulla suurena yllätyksenä..

Vierailija
30/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelevat, perkeleet! Olen niin kurkkuani myöten täynnä sitä banjon soittoa!

Vierailija
31/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittelevat, perkeleet! Olen niin kurkkuani myöten täynnä sitä banjon soittoa!

Mitäs toi, mutta mulla on kaverina torvisoittokunta.

Se on ihan saatanallista varsinkin krapula-aamuina.

Vierailija
32/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta mä soittelen niille, aina sunnuntaiaamuisin. Vaikka mun ystäväpiiri on kyllä jostain syystä harventumaan päin.

t. Säkkipillisti

Vierailija
33/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin mukamas viranomaiset soittelevat nykyaikana? Ei ikinä.

Kyllä vaan soittelevat. Mulle on soittanut äkkiä muistellen ainakin poliisi, posti ja verotoimisto. Tietysti myös lääkärit, labrahoitajat ja vastaavat.

Vierailija
34/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri silloin tällöin soittaa. Muiden kanssa ei puhelimessa puhuta juuri koskaan ja sovitaan viestitse ensin että milloin soitellaan, jos siihen on tarve. Harvoin kenenkään kanssa nykyään tarvitsee soitella, kun viestittely on niin helppoa. Puhelimeen vastaan kyllä yleensä, jos joku tuttu soittaa, paitsi jos ei ole aikaa puhua niin en erikseen vastaa ja kerro että en ehdi, käyhän se ilmi siitä vastaamattomuudestakin. Tuntemattomiin en vastaa ollenkaan, ellen erikseen odota jostain puhelua. On vastaaja käytössä, kyllä siihen aina on viesti jätetty, jos puhelua toivotaan takaisin.

Vierailija
35/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas silmiä avaava ketju.

En tosiaan tiennyt, että tällainenkin ilmiö on olemassa (siis että toiselle soittamisesta pitäisi varoittaa etukäteen).

Mutta kaikkea oppii, kun tarpeeksi vanhaksi elää.

t. Mummo

Vierailija
36/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulle soitellaan, se on kyllä aika pelottavaa

Vierailija
37/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kaveri saa ajaa 50kilsaa ovelle ja kysyä saako soittaa. Sit se menee autoonsa istumaan ja soittaa sieltä. Jutellaan niitä näitä, et ois tosi kiva nähdä myös. Kaverikin siinä sit, et joo, ajoin just kotiin, et tänään ei ainakaan ehdi.

Vierailija
38/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen epäsäännöllistä vuorotyötä ja ystävilläkin on pitkiä työpäiviä, lasten harrastuksia ym. menoja, joten me yleensä sovimme whats uppilla ajan kuulumisten vaihtoon. Tällöin puhelu siis kestää vähintään pari tuntia ja koskee lähinnä muilla paikkakunnilla asuvia ystäviä. Saman kaupungin sisällä asuvienkin kesken lähinnä viestittelemme ja kuulumisten vaihto tapahtuu lenkkipolulla, mutta  saatamme soittaakin pikapuheluita.

Vierailija
39/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku teinien tai muiden sosiaalisrajoitteisten ongelma, että puhelimeen puhuminen tai vastaaminen olisi jotenkin ahdistavaa.

No sitähän tässä nyt juuri kysyttiin. Ei teinejä ahdista puhelimessa puhuminen vaan se että joku soittelee ennaltavaroittamatta. Se on osoitus siitä, että soittajan mielestä hänen aikansa ja asiansa on tärkempää kuin vastaanottajan aika; hän priorisoi itsensä röyhkeästi.

Ennen oli tapana nauttia spontaanista yhteydenpidosta ja juttelusta. Nyt ihmiset priorisoi itsensä asettamalla näitä rajoja, että heitä ei saa häiritä soittamalla. Tuijottakaa vaan niitä näyttöjänne ihan keskenään.

Vierailija
40/66 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ystäviä tai edes kavereita, joten eivät soittele. Harvat tutut merkitsen puhelimen yhteystietoihin, jotta tiedän kuka soittaa. Pelkkiin numeroihin harvemmin vastaan lainkaan.

Häiriösoittajan sen sijaan soittavat varoittamatta. En vastaa, koska puhelin tietää että on häiriösoittaja.