Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää tiedä, jaksanko tätä arkea sittenkään

Vierailija
31.03.2015 |

Liian vaaleanpunaisten lasien läpi olen elämääni katsonut ja tulevaa suunnitellut.

Olen raskaana, odotan kolmatta lasta. Esikoinen on eskarissa, kakkonen vielä kotona. Kuulostaa helpolta, mutta ei ole.

Toisella lapsella todettiin kehityksessä viivettä, joten käytän lasta terapiassa säännöllisesti. Aamusta vien esikoisen eskariin. Toisen kanssa lähden terapiaan. Iltapäivällä pitää jo esikoista olla hakemassa.

Mies tuo rahan, joten muu kodin pyöritys jää minulle. Siivoan, käyn kaupassa, teen ruuan, pesen pyykin jne.

Nyt lisäksi minun täytyy käydä neuvolassa, ravata labrakokeissa ja ultrissa. Viedä toista lasta lääkäriin, jotta saisimme joskus diagnoosin ja oikeita tukitoimia, huolehtia vanhempainilloista esikoisen kohdalla, järjestää kouluun tutustuminen ja täytellä noita lippulappuja.

Nyt oli lyhyen ajan sisällä tullut kaksi viestiä puhelinvastaajaan:pitäisi soittaa neuvolaan ja sopia uusia aikoja (taas suunnitelmat uusiksi) ja päiväkotiin toisen lapsen hoidon aloituksesta (en tiedä edes, laitetaanko hoitoon, kun diagnoosi auki ja nyt vauvakin tulossa).

Ultriin en saa lapsia ottaa mukaan, joten pitää järjestää hoitaja. Mistä??? Toisen lapsen lääkärikäynnit ovat keskustassa, joten tarvitsen eskarista hakijan esikoiselle tai sitten lähden molempien lasten kanssa.

Tää kaikki on tällä hetkellä käsittämättömän väsyttävää. Taistelen aikaa vastaan ja juoksen, kuin duracel pupu, että ehtisin joka paikkaan.

Juuri, kun olen saanut hoitajan järjestettyä tietylle päivälle, soitetaan, että ko aika pitää perua ja varata uusi aika.

Olen ihan poikki :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut todella paljon lannistavia ja vähätteleviä kommentteja. Ilmeisesti ihmisillä on aika niukasti halua osoittaa myötätuntoa, ehkäpä he ovat sellaisia täydellisiä, virheettömiä ja energisiä ihmisiä. 

Minä ymmärrän hyvin, että sinun tilanteesi on väsyttävä.Voi olla, että joudutte ravaamaan vielä pitkään erilaisissa lääkäritapaamisissa, jotta saatte lapselle diagnoosin. Siihen kannattaa varautua.

Hankit kakkoselle hoitopaikan niin nopeasti kuin pystyt: syy on selvä: joudut niin paljon ravaamaan lääkärissä ja ties missä, että tarvitset hoitopaikan lapselle. Voit hakea esimerkiksi kolmeksi päiväksi viikossa, ja yrittää ajoittaa muut lääkärikäynnit noihin päiviin.

Neuvolaan ei kannata mennä valittamaan väsymystä, sillä "raskaana olevan pienten lasten äidin kuuluukin olla väsynyt". Kerrot reippaasti, mikä on tilanne ja että haluat tietää, voiko terveydenhoitaja antaa vinkkejä käytännön avun saamiseen nyt ENNEN vauvan syntymää, sillä sinä haluat hoitaa asian kuntoon ENNEN kuin vauva syntyy. Määrätietoisuutta kehiin ja valitukset pois. Ja iso jaxuhali sinulle. Äitiys on rankkkaa, mutta kyllä sen jaksaa, päivä kerrallaan.

Vierailija
22/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhempia, sisaruksia tai muita apujoukkoja, jotka voisivat jeesata? Rohkeasti pyytämään apuja, jos tuntuu, etyä omat kädet eivät riitä. Voimia. Asioilla on aina tapana järjestyä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein tarvitset hoitajaa? Minkä ikäiselle lapselle? Missä päin pk seutua? Minulla on yksi lapsi, 6kk ikäinen mutta jos tarvitset apua voin kyllä auttaa, ihan ilmaiseksi.

Vierailija
24/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh?? Raskauden aikana on kaksi ultraa. Miten voi olla ylivoimaisen vaikeaa saada joku hoitamaan lapset siksi aikaa?!

Vierailija
25/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:51"]Siis häh?? Raskauden aikana on kaksi ultraa. Miten voi olla ylivoimaisen vaikeaa saada joku hoitamaan lapset siksi aikaa?!
[/quote]

Mieti sitä!

Vierailija
26/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on täynnä toinen toistaan ilkeämpiä ihmisiä. Todella surullista. Nää huutelijat on niitä, jotka ei tiedä tutkimuksista ym. Voimia toivotan, toivottavasti saat apua.

Vierailija
27/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:56"]Tämä palsta on täynnä toinen toistaan ilkeämpiä ihmisiä. Todella surullista. Nää huutelijat on niitä, jotka ei tiedä tutkimuksista ym. Voimia toivotan, toivottavasti saat apua.
[/quote]

En ole vielä tässä ketjussa kommentoinut, mutta ihmettelen myös, miten tuo elämä nyt niiiin rankkaa on. Taitaa olla pikemminkin henkistä uupumusta ja/lievää masennusta.

Ja kyllä, minä tiedän, mitä se on, kun lasta kuskaa terapiaan, lääkäriin ja ties mihin monta kertaa viikossa. Omalla esikoisella on puheterapia kerran viikossa, toimintaterapia samoin. Käy ratsastusterapiassa niin ikään viikoittain. Eli kolme terapiaa per viikko. Siihen päälle astmatutkimukset plus seurannat, niitä kahden kuukauden välein ja kesto joka kerta minimissään 4h.

Seurana esikoisella on vuoden nuorempi veli, joka kulkee mukana hoitajan puutteessa. Odotan kolmatta. Ultraan on matkaa liki 100km. Mutta siellä tosiaan käydään 2-3 kertaa koko raskauden aikana!

Molemmat vanhemmat olemme töissä. Minä mahdollistan jatkuvan terapiassa ravaamisen tekemällä kolmivuorotyötä eli toivon vvuorot aina niin, ettei tarvitse olla poissa töistä.

Minä en koe tätä ylivoimaiseksi, en sitten yhtään. Mutta se ei poissulje sitä, että ap on selvästi väsynyt. Oletko ap kenties masentunut keskimmäisen erityisyydestä? Jos tieto on tuore, ehkä tullut jonkinlaisena järkytyksenä, on aivan normaalia olla peloissaan, ymmällään ja kokea itsensä kerta kaikkiaan riittämättömäksi. Hae apua, puhu jonkun kanssa. Ihan varmasti sinä selviät, mutta nyt sinun on päästävä eteenpäin ja saatava hetki aikaa pohtia tätä uutta elämäntilannetta.

Vierailija
28/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut miehet ovatkin noin tunteettomia ja avuttomia. Mies käy töissä ugh, nainen hellan ääressä.

Miehenkin pitää osallistua ja opettele itse rentoutumaan.

Vierailija
29/33 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yhdyttäessä pari miettii yhdessä, miten elämä muuttuu. Ymmärtäeksäni sinä haluat muiden hoitavan ja kasvattavan jälkeläisesi?Miksi? Eikö sinulla ja miehelläsi ole ns. työuraa? Jos oma lapsi muuttuu liian raskaaksi, on jo aihetta pohtia lapsen antamista adoptioon. Suomessa on paljon pareja, ketkä varmasti eivät uuvu pienen taakan edessä?

Vierailija
30/33 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että joillain on ihan kokopäivätyö tuollaisen lisäksi.

Vierailija
31/33 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te ihmiset "kannustavia". Tullaan tänne kehuskelemaan kuinka itse hoitaa asiat ja jaksaa vaikka mitä . Ap on todennäköisesti uupunut ja halusi purkaa sitä mm. kirjoittamalla tänne. Tiedän itsekin miltä tuntuu, kun on väsynyt ja ahdistunut, mutta ei kuuntelijaa. Sitä haluaa tällaiselle palstalle kirjoittaa tuntemuksiaan jos vaikka löytyisi jotain tukea tätä kautta. Mutta ei , täällä vaan ihmetellään miksei voi jaksaa ja kehuskellaan omalla erinomaisuudella.

Ap, toivottavasti löydät apua arkeen ja toivottavasti löydät kuuntelijan.

Vierailija
32/33 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on vaikeaa. Taidat olla jotain sukua palstan ammattivalittajalle.

Vierailija
33/33 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda yksityiselle raskauden seurantaan, niin saat ajat silloin kun haluat ja ei tarvitse venkslata peruttujen aikojen kanssa. Mikään ei vituta enempää kuin jatkuva säätäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi