Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää tiedä, jaksanko tätä arkea sittenkään

Vierailija
31.03.2015 |

Liian vaaleanpunaisten lasien läpi olen elämääni katsonut ja tulevaa suunnitellut.

Olen raskaana, odotan kolmatta lasta. Esikoinen on eskarissa, kakkonen vielä kotona. Kuulostaa helpolta, mutta ei ole.

Toisella lapsella todettiin kehityksessä viivettä, joten käytän lasta terapiassa säännöllisesti. Aamusta vien esikoisen eskariin. Toisen kanssa lähden terapiaan. Iltapäivällä pitää jo esikoista olla hakemassa.

Mies tuo rahan, joten muu kodin pyöritys jää minulle. Siivoan, käyn kaupassa, teen ruuan, pesen pyykin jne.

Nyt lisäksi minun täytyy käydä neuvolassa, ravata labrakokeissa ja ultrissa. Viedä toista lasta lääkäriin, jotta saisimme joskus diagnoosin ja oikeita tukitoimia, huolehtia vanhempainilloista esikoisen kohdalla, järjestää kouluun tutustuminen ja täytellä noita lippulappuja.

Nyt oli lyhyen ajan sisällä tullut kaksi viestiä puhelinvastaajaan:pitäisi soittaa neuvolaan ja sopia uusia aikoja (taas suunnitelmat uusiksi) ja päiväkotiin toisen lapsen hoidon aloituksesta (en tiedä edes, laitetaanko hoitoon, kun diagnoosi auki ja nyt vauvakin tulossa).

Ultriin en saa lapsia ottaa mukaan, joten pitää järjestää hoitaja. Mistä??? Toisen lapsen lääkärikäynnit ovat keskustassa, joten tarvitsen eskarista hakijan esikoiselle tai sitten lähden molempien lasten kanssa.

Tää kaikki on tällä hetkellä käsittämättömän väsyttävää. Taistelen aikaa vastaan ja juoksen, kuin duracel pupu, että ehtisin joka paikkaan.

Juuri, kun olen saanut hoitajan järjestettyä tietylle päivälle, soitetaan, että ko aika pitää perua ja varata uusi aika.

Olen ihan poikki :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 itsetuntemus

Vierailija
2/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulitko tosissasi että se helpottaa kolmannen lapsen myötä? Itsetuntemus... niinpä!

Minä olen tässä punninnut että haluaisinko vielä toisen lapsen. Voiiii niin haluaisin, antaisin mitä vaan mutta se että edes punnitsen sitä, kertoo siitä, etten jaksa. Se siitä, iloitsen tästä yhdestä sitten vaan.

Saisitko apua perhetyöstä, ota sinne yhteyttä, saat varmasti apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niitä neuvoloita sun muita ole joka päivä.
Tai niitä tutkimuksia lapselles. Ota asia kerrallaan, nyt sä mietit kaikkee yhtäaikaa ja säikyt.

Vierailija
4/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet esikoiselle eskarin yhteyteen hoidon, mies kuskaa sitä loppu kevään, jolloin voit juosta nuoremman kanssa millon vaan lääkärissä jne. Ja nuoremmn laitat tukitoimena päiväkotiin, jolloin omat neuvolat ja ultrat järjestyy. Ei se niin vaikeeta ole, kunhan et vaadi utseltäs liikoja. Ja vaikka mies tuo rahaa, pitää senkin tehdä jotain kotihommia. Huolehtii vaikka imuroinnin kaks kertaa viikossa, tai mikä vaan helpottaa sun tilannetta.

Vierailija
5/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkea ei voi ennalta tietää. Kakkosen kohdalla asiat selvisivät vasta nyt, kun OLEN jo raskaana. Tätä hetkeä nyt eletään ja näillä mennään. Tunnustin olevani väsynyt ja tarvitsen varmasti nyt apua. Se, että mistä sitä saan, on vielä kysymysmerkki. Pitää vissiin neuvolassa jutella asiasta.

Ap

Vierailija
6/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ei ole pakko käydä.

Vierailija
7/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita googleen ihan vaan asuinpaikkasi ja perhetyö. Asut varmaan stadissa. Soita sinne, sieltä saat ihan salettiin apua.

Vierailija
8/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aamulla viet ja jo iltapäivällä pitää olla omaa lasta kotiin hakemassa. On se kauheeta.

Vierailija
9/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei esikoinen voi olla eskarissa esim. kolmeen iltapäivällä? Varmaan tykkäisi leikkiä kavereiden kanssa. Kai hänet hänelle iltapäiväkerhopaikkaa syksyksi? Usein suurin osa on iltiksessä koulun jälkeen ja lapsi jää vähän ulkopuoliseksi jos ei ole siellä.

Ottaisiko joku tuttu lapsen siksi aikaa kun käyt ultrassa? Esim joku puisto tuttu? Tai sitten palkkaat pariksi tunniksi hoitajan.

Voimia, kannattaa myös jutella neuvolassa. Nykyäänhän on kotiapuakin taas saatavilla kunnan puolelta.

Vierailija
10/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käyn neuvolassa kyllä. Niitä en jätä välistä. Oikeastaan eniten työtä teettää nuo lääkäri/terapia ja ultra aikojen kanssa sumpliminen ja hoitajan saaminen sovitusti. Terapiaa lapsella on useampana päivänä viikossa. Nyt kun ajat muuttuivat, pitää yrittää taas saada hoitajaa noille päiville. Kaikilla kun ei ole isoa tukiverkostoa saatavilla.

Ap

Vierailija
11/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:55"]

No kaikkea ei voi ennalta tietää.

[/quote]Kuvauksessasi ei ainakaan ollut mitään yllättävää. Tiesit lisääntymisen riskit tai ainakin sinun olisi pitänyt tietää ne. Ja jo valmiiksi vaikea lapsiperhe-elämä ei varmaan helpotu hankkimalla lisää lapsia?

Tyhmillä ihmisillä on enemmän lapsia kuin älykkäillä.

Vierailija
12/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriajat on yleensä päivällä, eikä viiden jälkeen illalla. Hyvin voit käydä lääkärissä ja neuvolassa kun esikoinen on päivähoidossa. Jos lappujen täyttäminen ja kaksi viestiä vastaajassa pelottaa niin huhhuh. Et ole tainnut elämässäsi tehdä päivääkään töitä?

Vierailija
13/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariin vieminen ja haku ei ole ollut koskaan ongelma tähän asti. Lapsen eskari ei ole päiväkodissa, joten haku on tiukka ja pitää olla hakemassa tiettyyn aikaan, koska paikka menee kiinni ja opet lähtee pois.

Ap

Vierailija
14/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:05"]Eskariin vieminen ja haku ei ole ollut koskaan ongelma tähän asti. Lapsen eskari ei ole päiväkodissa, joten haku on tiukka ja pitää olla hakemassa tiettyyn aikaan, koska paikka menee kiinni ja opet lähtee pois.

Ap
[/quote]

No sitten haet. Päivään jää silti vielä ainakin 9 tuntia uutakin olemista.

Vierailija
15/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kakkosella ei ole hoitopaikkaa tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
16/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi oli aikoinaan eskarissa klo 9-12 ( eimyöskn ollut päiväkodin yhteydessä joten kellonaikoja piti noudattaa).
Mukana viemässä ja hakemassa pikku vauva ja 2-vuotias. Sen ajan kun isoin oli eskarissa, sovin sit pienemmille neuvolat sun muut. Ei niiyä nyt kovin usein ollu. Eikä kuskaaminen iso homma! Klo 12.15 oltii jo kotona ja loppupäivä aikaa tehdä mitä huvittaa!

Vierailija
17/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Kyllä minä nuo lääkäri ja ultra-ajat ottaisin iltapäiväksi mielelläni. Mutta kaikki on aina klo 8 aamulla. Kotoa pitää lähteä klo 7 ja eskari alkaa klo 8.30

Ap

Vierailija
18/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ultratkin siis keskustassa. Ainoa lähellä oleva paikka on neuvola, jossa voi käydä ohimennen. Lääkäri on Meilahdessa Lastenklinikalla ja ultrat puolestaan kätilöopistolla.

Ap

Vierailija
19/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi erityislapsi (ala-asteikäinen) joka käy terapiassa ja on lääkärikäyntejä. Kaikki ma-pe klo 8-16 ja töissä olemme molemmat. Siihen päälle kokoukset terapiasta, koulun kanssa, läksyjenlukusessiot jne. Hyvin ehdin itsekin lääkäriin, labraan jne (sairaus selvityksessä). Kaikki mummit ja kummit töissä, joten itse vaan mentävä. Kaikenlisäksi reissaan välimatkat lapsen kanssa julkisilla.

Vierailija
20/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkukaa vaan. Sen te osaatte parhaiten. Miehellä työ, ettei pysty niin vaan pois olemaan. Iltaisin toki auttaa ja viikonloppuisin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan