Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vulvodynia ja ehkäisy

Vierailija
31.03.2015 |

Minulla ei ole diagnosoitu vulvodyniaa, mutta luulen että minulla on se. Lääkärissä on käyty, mutta eihän tk-lääkäri näistä asioista tiedä ("ei siellä mitään näy") ja yksityiseen ei ole ikävä kyllä varaa. 

Ehkäisy kuitenkin mietityttää, koska mitään hormoniehkäisyä en halua enää käyttää. Miksi? Siksi, että koko tämä hemmetin hauska vaiva alkoi e-pillereistä. Mitä ehkäisyä te muut vulvodyniasta kärsivät käytätte? 

Kuparikierukkaa olen miettinyt, mutta jos se tekee kuukautisista (paljon) runsaammat, niin en tiedä. Minulla on vielä taipumusta matalaan hemoglobiiniin, joten en tiedä kannattaako se.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuparikierukka, enkä kenellekkään (varsinkaan runsasvuotoisille) suosittelisi. Onneksi lähti itsestään irti 5kk jälkeen ;(
tyhmä kysymys; mikä on vulvodynia

Vierailija
2/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:00"]Mulla oli kuparikierukka, enkä kenellekkään (varsinkaan runsasvuotoisille) suosittelisi. Onneksi lähti itsestään irti 5kk jälkeen ;(
[/quote]
Mulla on nyt aika niukat menkat, enkä kyllä haluaisi mitään viikon kestävää tulvaa :( vulvodynia tarkoittaa ulkosynnyttimien kipua, itsellä mm yhdyntäkipuja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:00"]Mulla oli kuparikierukka, enkä kenellekkään (varsinkaan runsasvuotoisille) suosittelisi. Onneksi lähti itsestään irti 5kk jälkeen ;(
[/quote]
Mulla on nyt aika niukat menkat, enkä kyllä haluaisi mitään viikon kestävää tulvaa :( vulvodynia tarkoittaa ulkosynnyttimien kipua, itsellä mm yhdyntäkipuja...

Vierailija
4/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä.vaihtoehtoja paljon ole. Hormonit eri muodoissaan, kuparikierukkka tai estementelmät eli käytännössä kondomi. Kokeilkaa naisten kondomia jos miesten kondomi tökkii. Tosin se on aika surkea.

Vierailija
5/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vulvodynisti voi panna. Siinä ehköisy.

Vierailija
6/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:00"]Mulla oli kuparikierukka, enkä kenellekkään (varsinkaan runsasvuotoisille) suosittelisi. Onneksi lähti itsestään irti 5kk jälkeen ;( tyhmä kysymys; mikä on vulvodynia [/quote] Mulla on nyt aika niukat menkat, enkä kyllä haluaisi mitään viikon kestävää tulvaa :( vulvodynia tarkoittaa ulkosynnyttimien kipua, itsellä mm yhdyntäkipuja...

[/quote]

Jaa-a. TUskinpa niukat menkat viikon kestäväksi tulvaksi muuttuvat kuparikierukasta. Itselläni oli ennestäänkin runsaat vuodot, ja otin kuparikierukan koska hormoniehkäisy ei kerta kaikkiaan käy. Vuoto runsastui vain aivan aavistuksen, niin että kun ennen runsaita päiviä oli 2 ekaa, nyt on 3 ekaa. Eipä juuri huomaa vaikutusta.

Vierailija
7/7 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vulvodynia on fiinimpi nimi vittukivulle. Jotenkin arvokkaampi ja onhan se helpompi kertoa lääkärille kuin että vittuun sattuu ja varsinkin kun sitä kuksitaan. Esim. käsikivulle ei vastaavaa termiä löydy eikä tarvitakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä