Mitä leikkejä ja ohjelmaa aikuisten juhliin?
Tai jotain kivaa viihteeksi ja ajankuluksi. Juhlat tulossa ja ideat abauttia nollassa. Tällä hetkellä on parin kanssa tehtävä visailu tiedossa. Aikuisia on paikalla 10-14.
Kommentit (18)
Monet aikuiset vierastavat leikkejä, inhoavat olla esillä jos on pienikin mahdollisuus, että siinä nolaa itsensä. Olin viikko sitten kekkereissä, joissa emäntä oli keksinyt hauskan leikin. Se oli oikeastikin hauska, jos ei itse ollut se, jonka piti näyttää 70-luvun discomuuveja kaikkien edessä. Ja suurin osa aikuisista jännitti niin, että aina kun se nakki ei napsahtanut omalle kohdalle, näki aivan kuinka nämä huokasivat helpotuksesta.
Itse olen joskus laittanut juhliin älypelejä ratkottaviksi illan mittaan, jos haluaa. Siis sellaisia pulmaleluja tai sanallisia pieniä visoja (kuten; kirurgin pitää leikata kolme potilasta, mutta hänellä on vain kahdet haskat. Miten hän saa riittämään kahdet hanskat kolmeen leikkaukseen niin, että hän koskee potilasta vain puhtailla hanskolla?) Ne jotka eivät oikein vieraassa seurassa tienneet, miten olla (tai eivät puhuneet kunnolla suomea ja kaikki vieraat eivät puhuneet hyvää englantia) saivat räplätä pulmaleluja ja tehdä siitä jutunjuurta viereisen ihmisen kanssa, mutta mihinkään ei ollut pakko osallistua. Ongelmanratkaisijat saivat hyvät palkinnot.
Koska meillä on kavereita, jotka tykkäävät tällaisesta, ihmiset tykkäsivät niistä. On paljon helpompaa aloittaa se juttelu, kun miettii, että niin, tosiaan, vaan kahdet hanskat, miten se menee, kuin kommentoida säätä tai tarjottavia tai musiikkia.
Mutta muuten en leikkejä suosi, niissä on niin iso riski, että ne menvät pieleen.
Jos olette selvinä tai vain hiukan huppelissa, hyvät tietokilpailut ovat aina paikallaan. Siis hyvät ja mielellään joukkuekisoina.
Jos olette kännissä, suosittelen vanhaa lasten leikkiä "Anna aasille häntä". Hahmoina eivät kuitenkaan ole aasit vaan alastomat ihmiset, joihin pitää silmät sidottuna käydä kiinnittämässä tuhero tai kikkeli. Tämä on uskomattoman kivaa sitten kun ollaan yli 1,5 promillen.
Meidän bileissä yleensä alkuillasta ryypätään, myöhemmin illalla soitellaan, yöllä naidaan ja aamulla hävetään.
Minä henkilökohtaisesti inhoan noita visalija ja tietokisoja. Tylsistyn kuoliaaksi. Olen muutamista juhlista lähtenyt kesken tekosyyllä pois, kun en vain jaksa. Tietokilpailut ovat tunnelman tappajia. Juuri kun porukka juttelee vapaasti ja on kivaa, pannaan istumaan sohville jotain trivialia pelaamaan. Arghhhh.
Siis mikä on juhlien syy? Itse en ole koskaan ymmärtänyt, että eikö aika kulu juttelemalla vai miksi pitää jotain leikkiä? On yleensä niin väkisin väännettyä ja pakollista, kukaan ei halua osallistua.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:41"]
Minä henkilökohtaisesti inhoan noita visalija ja tietokisoja. Tylsistyn kuoliaaksi. Olen muutamista juhlista lähtenyt kesken tekosyyllä pois, kun en vain jaksa. Tietokilpailut ovat tunnelman tappajia. Juuri kun porukka juttelee vapaasti ja on kivaa, pannaan istumaan sohville jotain trivialia pelaamaan. Arghhhh.
[/quote]
Tietokilpailut on just parhaita, mä tykkään.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 11:41"]
[/quote]
Tietokilpailut on tylsiä niille jotka ei tiedä mitään! :D
Ryypääminen ja popittaminen on paljon hauskempaa
Meillä on ollut jotain lautapelejä, musavisoja, sanaselityspelejä, joko yksin tai parin-kolmen kaverin joukkueina, ne on ihan kivoja. Leikkejä vierastaisin mutta jossain tietyssä porukassa esim.leikkimieliset olympialaisetkin (köydenvetoa, keihäänheittoa jne.) varmasti uppoais.
Karaokea. Mutta muista kutsua myös seinänaapurit.
Ehkä jotai lautapelejä tai korttipelejä voisi olla. Ei mitään seuraleikkejä, ainakaan, jos niihin on pakko osallistua!! Tähän ei voi laittaa tarpeeksi huutomerkkejä perään...
Ei leikkejä. Believe me.