Mitä aihetta koski vaikein ja turhauttavin yliopistokurssisi?
Kommentit (841)
Vierailija kirjoitti:
Ekonometria!
Mulla kans! Ainut kurssi ikinä, missä olin tyytyväinen arvosanaan 2.
AInoa kurssi jonka jätin yliopistossa kesken oli yksi valiinnainen tekoälykurssi jonka luennoitsija oli kärttyinen vanha naisproffa jonka opetustaidot että sosiaaliset taidot oli pohjaluokkaa. Ainoa mitä kurssista tai osasta siitä jäi mieleen oli ne "Ootteko te tosiaan kaikki näin tyhmiä" tiuskinnat. Taisi puolet kurssilaisista keskeyttää sen. Harmi, aihe olisi sinänsä ollut iteäni kiinnostava mutta paljon parempiakin kursseja löytyy jo netistä aiheen haltuun ottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ekonometria!
Komppaan! Opinnoista on jo aikaa, mutta edelleen muistan ahdistavan tunnelman luennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pääaineeni oli suomen kieli. Joka ei alaa tunne, ei voi edes aavistaa, millaisiin kantasuomen, morfologian ja syntaksin hienouksiin luennoilla pureudutaan!
Niin totta! Moni tulee opiskelemaan suomen kieltä, koska on pitänyt lukiossa äidinkielestä ja kirjoittamisesta. Harmi vain, että yliopiston suomi on ihan eri maailma ja kirjoittamiseen keskittyvät kurssitkin voi laskea yhden käden sormilla. Omassa vuosikurssissani todella monet jättivät kesken tai vaihtoivat pääainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääaineeni oli suomen kieli. Joka ei alaa tunne, ei voi edes aavistaa, millaisiin kantasuomen, morfologian ja syntaksin hienouksiin luennoilla pureudutaan!
Niin totta! Moni tulee opiskelemaan suomen kieltä, koska on pitänyt lukiossa äidinkielestä ja kirjoittamisesta. Harmi vain, että yliopiston suomi on ihan eri maailma ja kirjoittamiseen keskittyvät kurssitkin voi laskea yhden käden sormilla. Omassa vuosikurssissani todella monet jättivät kesken tai vaihtoivat pääainetta.
Itse taas vähän kiinnostuin kun viime vuonna luin kaikille sivuaineilijoille pakolliseen Johdatus suomalais-ugrilaisiin kieliin-kurssia varten kirjan suomen kielen historiasta. Opiskelen siis yhtenä sivuaineena viron kieltä Helsingin yliopistossa ja ranskan kieltä pääaineena sekä meinaan jatkaa viron kielen opiskelua "pitkänä sivuaineena" eli aina aineopintojen loppuun asti.
Ohjelmointi 1 Jyväskylän IT-tiedekunnassa. Työtä on noin kolminkertaisesti opintopisteisiin nähden, materiaali on ensikertalaiselle todella vaikeasti käytettävissä TIM-järjestelmässä ja jos ei yhtenä viikkona ehdi tehdä demoja sitä 20 tuntia, jää heti jälkeen.
Orgaaninen kemia jäi suorittamatta.
Sähkömagnetismi, jossa mm. pyöriteltiin Maxwellin yhtälöitä roottoreineen ja nabloineen.
Atomien ja molekyylien rakenteet. Olin kuvitellut, että se olisi konkreettisempaa, mutta olikin lähinnä laskemista. Kaavat oli vieläpä aika ufoja, ja kurssia luennoiva proffa oli kertakaikkisen surkea pedagogi.
Logiikka. Ei mennyt ekalla läpi. Kiehtova, mutta (minulle) vaikea filosofian osa-alue.
Se oli joku pakollinen matematiikan kurssi, joka kuului tietojenkäsittelyopin opintoihin. Kaikki ei päässeet siitä koskaan läpi. Itse pääsin läpi kolmannella yrittämällä ja olen sentään Mensan jäsen
Fysikaalinen kemia, sekä teoria että harjoitustyöt. Vieläkään en ymmärrä, miksi ko. kurssi oli kotitalousopettajan pakollisissa opinnoissa, mutta yksi harjoitustyö tehtiin laitteella, jonka nimi oli kaloripommi. Ainoa yhteys, jonka olen keksinyt.
Niitä on niin monta etten kehtaa edes myöntää. Liittyivät matematiikkaan, fysiikkaan ja erinäisiin teknillisiin aineisiin. Läpi ne meni kun tarpeeksi monta kertaa yritti.
T. Huono DI
Kvanttielekroniikka ja epäorgaanisen kemian teoreettiset perusteet on olleet vaikeimmat tajuta. Turhimpia en (onneksi) enää muista :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pianonsoitto.
Olen äärimmäisen epämusikaalinen.
Missä tiedekunnassa joutui soittamaan pianoa täysin epämusikaalisena?
Eiköös luokanopettajien kuulu osata soittaa pianoa, oli musikaalinen tai ei?
Vierailija kirjoitti:
AInoa kurssi jonka jätin yliopistossa kesken oli yksi valiinnainen tekoälykurssi jonka luennoitsija oli kärttyinen vanha naisproffa jonka opetustaidot että sosiaaliset taidot oli pohjaluokkaa. Ainoa mitä kurssista tai osasta siitä jäi mieleen oli ne "Ootteko te tosiaan kaikki näin tyhmiä" tiuskinnat. Taisi puolet kurssilaisista keskeyttää sen. Harmi, aihe olisi sinänsä ollut iteäni kiinnostava mutta paljon parempiakin kursseja löytyy jo netistä aiheen haltuun ottamiseen.
Tekoäly oli käsien heiluttelua tuohon varusohjelmistoihin verrattuna...
Taidepuolella kun päättää soveltaa kurssin tehtävänantoa liikaa... Riippuu aina luennoitsijasta, on joko tiukasti tehtävänannossa pysyviä ja sitten todella avoimia.
Dynaaminen optimointi, hyi saatana
Historiaa. Valkoisten heteromiesten teot on pyyhittävä historiasta!