Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS peruuttaa hoitajille luvatun palkanlisän ja miettii joululomien peruuttamista

Vierailija
19.12.2021 |

Samaan aikaan turvonnut organisaation johto ei anna omasta mitään. Saatanan kokoomuslaiset syöttiläät. Ei edes tämä tilanne ole saanut näitä järkiinsä, vaikka rahaa tuhlataan kaikkeen paskaan kuten onnettomaan Apottiin miljarditolkulla. Hoitajille ei löydy sitä määräaikaista parin satasen lisää. En ole hoitaja, mutta pahalta näyttää.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008486174.html

Kommentit (335)

Vierailija
301/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten se hus:n johtaja sanoi: Ei ole pakko olla hoitaja jos meno ei miellytä, muitakin töitä on

No sitten toivon että hoitajat tekee johtopäätökset. Toki tässä tulee poikkeuslaki, että sinne töihin on pakko mennä, mutta sen jälkeen kyllä kannattaa vetää johtopäätökset.

Oma lapseni mietti sairaanhoitajan opintoja juuri ennen koronaa. Kielsin. Olin oikeassa.

Ottamatta kantaa tähän hoitajaksi opiskelun mielekkyyteen, niin ”Kielsin” ? Mitä ihmettä? Minkälainen vanhempi kieltää lastaan opiskelemaan lähtemisestä?

Viisas vanhempi suojelee lastaan. Tämä vasta mietti asiaa, ja olen kahden terveydenhuoltoalan lapseni suhteen hyvin surullinen. Pelkkää pas kaa ja kurjuutta heidän työnsä nykyään! Olen sanonut vaihtakaa alaa, fiksuja kumpikin niin ei ole iso juttu. Jotain rotia pitäisi löytyä, taitaa olla ainut ala missä vedätetään koska KUTSUMUS. Rahaa siinä tarvitaan, palkkaa lisää.

Saako kysyä miksi lapsesi edelleen on terveydenhuoltoalalla jos se on pelkkää pas kaa?

Se on totta että nuorilla niin terveeydenhuoltoalan ammateista kuin monista muistakin käsityksiä jotka ei pidä ollankaan paikaansa. Kyllähän niistä töistä aina pääsee poiskin. Niin myös nykyisin yhä useammat tekee. Opiskellaan hoitoala mutta sen jälkeen vaihdetaan alaa.

Vääriä kuvitelmia oli myös itselläni 30 vuotta sitten. Kuvittelin että hoitoalalla olisi aina töitä. Eipähän vain ollut kun tuli lama ja palveluita karsittiin. Silti hoitotyössä on myös edelleen niitä hyviä asioita minkä vuoksi sitä kannattaa kehittää. Terveydenhuollon kehittäminen vain ei onnistu ulkopuolelta, kuten ei oikein minkään muunkaan alan kehittäminen.

Vierailija
302/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten se hus:n johtaja sanoi: Ei ole pakko olla hoitaja jos meno ei miellytä, muitakin töitä on

No sitten toivon että hoitajat tekee johtopäätökset. Toki tässä tulee poikkeuslaki, että sinne töihin on pakko mennä, mutta sen jälkeen kyllä kannattaa vetää johtopäätökset.

Oma lapseni mietti sairaanhoitajan opintoja juuri ennen koronaa. Kielsin. Olin oikeassa.

Ottamatta kantaa tähän hoitajaksi opiskelun mielekkyyteen, niin ”Kielsin” ? Mitä ihmettä? Minkälainen vanhempi kieltää lastaan opiskelemaan lähtemisestä?

Eihän tuossa ole kielletty opiskelemaan lähtemisestä vaan koitettu kieltää sairaanhoitajan opinnot. Ja jos nyt ihan rehellinen olen, jos nyt olisi valinta lapsella opiskelujen suhteen, sanoisin kyllä, että älä nyt vaan ikimaailmassa mene sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Kieltämään en toki pystyisi, kun valinta on kuitenkin omansa, mutta lobbaisin sairaanhoitajan ammattia vastaan kyllä tällä hetkellä ja koittaisin suositella jotain parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhempi suojelee lastaan. Tämä vasta mietti asiaa, ja olen kahden terveydenhuoltoalan lapseni suhteen hyvin surullinen. Pelkkää pas kaa ja kurjuutta heidän työnsä nykyään! Olen sanonut vaihtakaa alaa, fiksuja kumpikin niin ei ole iso juttu. Jotain rotia pitäisi löytyä, taitaa olla ainut ala missä vedätetään koska KUTSUMUS. Rahaa siinä tarvitaan, palkkaa lisää.

Saako kysyä miksi lapsesi edelleen on terveydenhuoltoalalla jos se on pelkkää pas kaa?

Se on totta että nuorilla niin terveeydenhuoltoalan ammateista kuin monista muistakin käsityksiä jotka ei pidä ollankaan paikaansa. Kyllähän niistä töistä aina pääsee poiskin. Niin myös nykyisin yhä useammat tekee. Opiskellaan hoitoala mutta sen jälkeen vaihdetaan alaa.

Vääriä kuvitelmia oli myös itselläni 30 vuotta sitten. Kuvittelin että hoitoalalla olisi aina töitä. Eipähän vain ollut kun tuli lama ja palveluita karsittiin. Silti hoitotyössä on myös edelleen niitä hyviä asioita minkä vuoksi sitä kannattaa kehittää. Terveydenhuollon kehittäminen vain ei onnistu ulkopuolelta, kuten ei oikein minkään muunkaan alan kehittäminen.

Hei etkö ole huomannut että nyt on koronaepidemia, ja se luo painetta alalle? Minun lapsillani on töitä riittänyt liiaksikin, ei ole mitään harhoja heillä ollut alasta, kumpikin yli 10v alalla olleet. Viime ajat pas-kaa. En oikeastaan ihmettele ettei joillekin töitä riitä alalla kun näitä juttuja lukee.

Vierailija
304/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei etkö ole huomannut että nyt on koronaepidemia, ja se luo painetta alalle? Minun lapsillani on töitä riittänyt liiaksikin, ei ole mitään harhoja heillä ollut alasta, kumpikin yli 10v alalla olleet. Viime ajat pas-kaa. En oikeastaan ihmettele ettei joillekin töitä riitä alalla kun näitä juttuja lukee.

Kiitos kysymästä. Kyllä minullakin riittää töitä hoitoalalla ja onhan tuo korna epidemia väkisinkin tullut huomattua.

Myös oma lapseni haaveilee hoitoalan opinnoista jo tulevana syksynä. Suhtaudun siihen varakuksellisesti ja asiasta on toki keskusteltu, miksi hän alalle haluaa, vastaako ala niitä kuvitelmia mitä hänellä on. Opintoja en missään nimessä halua olla torppaamassa. Niistä on varmasti hyötyä, olipa se oma työ sitten hoitoalalla tai jossakin mualla. Alaa kannattaa ilman muuta vaihtaa jos ala tuntuu täydeltä pas kalta.

Vierailija
305/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi lukee lääkäriksi, ei sh opintoja harkinnutkaan

Hyvä niin.

Vierailija
306/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja Espoo kirjoitti:

AIVAN OIKEIN EIHÄN HOITAJAT EDES TEE TÖITÄÄN,NYT OVAT JOTUNEEN TEKEMÄÄN HIEMAN NORMAALIA ERNEMMÄN KORONAN TAKIA... EIVÄT MUUTEN TEE TÖITÄÄN EIVÄTKÄ EDES KUNOLLA...

Eikö kyrillisestä näppäimistötä saa Caps Lockia pois päältä?

Vierailija
307/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Hoitajien palkat on jo nyt aivan naurettavan korkeat osaamiseen ja vastuihin nähden. 

Sanoo Kelan tuilla elävä luuseri.

Höpsistä, olen tohtori, ja töissä vaativissa asiantuntijatehtävissä, jotka ei todellakaan hoitsuilta onnistuisi. Silti palkkaa saan hädintuskin saman verran. 

Hahahahah, hoitajan palkka ja "vaativa asiantuntijatehtävä". Just. 

Joo, tottahan se on, että monet tohtoritkaan ei ansaitse tuon parempaa palkkaa, koska työn tulos on nyt mitä on. Mutta yhtään hyvät tohtorit kyllä niissä oikeasti vaativissa asiantuntijatehtävissä ansaitsevat hyvin merkittävästi enemmän, kuin hoitajat.

Olen eri, ja olen hyvin spesifissä työssä eräässä tutkimuslaitoksessa, luonnontieteelliseltä alalta väitellyt. Työni suorittaminen todellakin vaatii kaikkea sitä tietoa ja osaamista, mitä olen tohtorikoulutuksessa oppinut. Veljeni vaimo on ylihoitajana kunnalla, ja tienaa enemmän kuin minä, terveystieteen maisterin tutkinnolla. 

Vierailija
308/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Hoitajien palkat on jo nyt aivan naurettavan korkeat osaamiseen ja vastuihin nähden. 

Höpsistä, olen tohtori, ja töissä vaativissa asiantuntijatehtävissä, jotka ei todellakaan hoitsuilta onnistuisi. Silti palkkaa saan hädintuskin saman verran. 

Joo, tottahan se on, että monet tohtoritkaan ei ansaitse tuon parempaa palkkaa, koska työn tulos on nyt mitä on. Mutta yhtään hyvät tohtorit kyllä niissä oikeasti vaativissa asiantuntijatehtävissä ansaitsevat hyvin merkittävästi enemmän, kuin hoitajat.

Olen eri, ja olen hyvin spesifissä työssä eräässä tutkimuslaitoksessa, luonnontieteelliseltä alalta väitellyt. Työni suorittaminen todellakin vaatii kaikkea sitä tietoa ja osaamista, mitä olen tohtorikoulutuksessa oppinut. Veljeni vaimo on ylihoitajana kunnalla, ja tienaa enemmän kuin minä, terveystieteen maisterin tutkinnolla. 

Tuo terveys"tieteen" maisterintutkinto on kyllä melkoinen vitsi. Nähtävästi tittelinkipeitä hoitsuja riittää niin paljon, että tuollainenkin koulutusohjelma on pitänyt perustaa. 

Vierailija
309/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän ihmettä ylihoitajan tehtävä tähän keskusteluun liittyy? Ylihoitaja ei ole mikään hoitotehtävä vaan ylihoitaja on hoitajien esimies, tyypillisesti hoitotyön korkein esimies. Totta kai siitä saa enemmän palkkaa. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä hoitotyön hoitajien palkkojen kanssa. Ja terveystieteen maisteri ei muuten sekään ole edes mikään hoitotyön tutkinto. Joten oikeasti tuon pahemmin ei olisi vertailu voinut mennä pieleen. 

Vierailija
310/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän ihmettä ylihoitajan tehtävä tähän keskusteluun liittyy? Ylihoitaja ei ole mikään hoitotehtävä vaan ylihoitaja on hoitajien esimies, tyypillisesti hoitotyön korkein esimies. Totta kai siitä saa enemmän palkkaa. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä hoitotyön hoitajien palkkojen kanssa. Ja terveystieteen maisteri ei muuten sekään ole edes mikään hoitotyön tutkinto. Joten oikeasti tuon pahemmin ei olisi vertailu voinut mennä pieleen. 

Ei ole hoitotyön tutkinto, mutta mitä siitä? Käytännössä sitä edellytetään kaikilta hoitoalan esimiehiltä, joten ihan hyvin onnistui vertailu. Tottakai kälyni on taustaltaan ihan tavan sairaanhoitaja. Ja olen itsekin esimies, ja sitä varten koulutuksen käynyt. Tohtoriopintojen rinnalla se oli kuitenkin niin pilipalihöttöä, etten viitsinyt sitä ensimmäisessä viestissäni mainita. 

Faktaksi jää, että minä korkeammalla koulutuksella, ja älyllisesti vaativammalla työllä tienaan vähemmän kuin tämä sairaanhoitajataustainen sukulaiseni. Jos vaihtaisimme työpaikkoja päittäin, niin takuulla pärjäisin paremmin hänen paikassaan kuin hän minun. 

Vierailija
311/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä mitä tulee tapahtumaan kun jokainen alkaa itse sopimaan palkoistaan ja työehdoistaan.  Halvimmalla työhön suostuvat ja joustavimmat saa jatkaa. Etenkin silloin, mikäli työstä niukkuutta.

Vierailija
312/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hoitotyön tutkinto, mutta mitä siitä? Käytännössä sitä edellytetään kaikilta hoitoalan esimiehiltä, joten ihan hyvin onnistui vertailu. Tottakai kälyni on taustaltaan ihan tavan sairaanhoitaja. Ja olen itsekin esimies, ja sitä varten koulutuksen käynyt. Tohtoriopintojen rinnalla se oli kuitenkin niin pilipalihöttöä, etten viitsinyt sitä ensimmäisessä viestissäni mainita. 

Faktaksi jää, että minä korkeammalla koulutuksella, ja älyllisesti vaativammalla työllä tienaan vähemmän kuin tämä sairaanhoitajataustainen sukulaiseni. Jos vaihtaisimme työpaikkoja päittäin, niin takuulla pärjäisin paremmin hänen paikassaan kuin hän minun. 

Olet siis tohtori, joka ei osaa lukea tai ei osaa ymmärtää lukemaasi. Se kyllä selittääkin aika paljon. Jos vaikka lukisit sen viestiketjun uudelleen ihan ajatuksen kanssa ennen kuin kommentoit? Eikö tohtorin tutkinnolla siihen kykene? Ketjun alkupäässä kommentoidaan tilannetta, jossa tohtori on töissä hoitsun palkalla. Joten kyllä, se aika suuresti liittyy tähän keskusteluun, eli kyse ei todellakaan ollut mistään hoitotyön esimiehiin kohdistuvasta vertailusta. 

Ja jos oikeasti olet tohtori, luulisi nyt tutkijakoulutuksella myöskin edes sen verran alkeita käsittävän, että sinä et ihan varmasti tiedä hevon kukkua kälysi sairaanhoitajataustaisen sukulaisesi työn vaativuudesta. Tai edes sisällöstä niin paljoa, että pärjäisit siinä muka pystymetsästä revittynä yhtään sen paremmin kuin joku muu sinun työssäsi. 

Tuollaisia tekstejä kun tuo kirjoittamasi lukee, niin muistaa hyvin kyllä sen, että ei se tutkinto takaa mitään. Todistat sen kovin elävästi. 

Vierailija
313/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

työvuorolistalla on tänä vuonna  yksi arkipyhävapaa ja nyt halutaan että tehdään se töitä. Paitsi toki johtoporras viettää joulua.

mitään joululomia ei ole hoitajilta peruttu kun joululistoille ei edes hoitohenkilökunnalle myönnetä lomia....

Vierailija
314/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisin hoitajille bonusta joka on sidottu yleiseen asiakastyytyväisyyteen.

Äitini puolen vuoden sairaalakierteen aikana törmäsin hoitajiin jotka oli todellisia ammattilaisia, ystävällisiä ja paineen allakin hoitivat työt hyvin, ja he olivat painonsa arvosta kultaa jotka kaikki bonuksensa ovat ansainneet.  Sitten oli ylimielisiä, epäystävällisiä lusmuja, jotka kohtelivat potilaita kuin he olisivat alempiarvoisia vankeja, joiden nöyryyttäminen ja huutaminen oli tapa purkaa omaa tyytymättömyyttään työhönsä. 

Vierailija
315/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO, nyt tämä uutinen on jo vanha.

SILLÄ HUS MAKSAA SITTENKIN SEN KUORMITTAVUUSLISÄN NIILLE MUUTAMILLE OSASTOILLE KUTEN OLI ESIMIESTEN KANSSA SOVITTU.

Vierailija
316/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisin hoitajille bonusta joka on sidottu yleiseen asiakastyytyväisyyteen.

Äitini puolen vuoden sairaalakierteen aikana törmäsin hoitajiin jotka oli todellisia ammattilaisia, ystävällisiä ja paineen allakin hoitivat työt hyvin, ja he olivat painonsa arvosta kultaa jotka kaikki bonuksensa ovat ansainneet.  Sitten oli ylimielisiä, epäystävällisiä lusmuja, jotka kohtelivat potilaita kuin he olisivat alempiarvoisia vankeja, joiden nöyryyttäminen ja huutaminen oli tapa purkaa omaa tyytymättömyyttään työhönsä. 

Ensisijaiseti julkisella sektorillakin maksetaa siitä että työnataja on tyytyväinen. Ne asiakkaat ei ole sen paremmin hoitajien kuin lääkäreidenkään työnantajia. Työnantajalle se palaute kannattaa antaa jos ei ole tyytyväinen palveluun.

Vierailija
317/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaiseti julkisella sektorillakin maksetaa siitä että työnataja on tyytyväinen. Ne asiakkaat ei ole sen paremmin hoitajien kuin lääkäreidenkään työnantajia. Työnantajalle se palaute kannattaa antaa jos ei ole tyytyväinen palveluun.

Työnantaja on kohta vaihtumassa joten tilaisuus palautteen antamiseen tulee seuraavaksi aluevaaleissa.

Vierailija
318/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja on kohta vaihtumassa joten tilaisuus palautteen antamiseen tulee seuraavaksi aluevaaleissa.

Persuja äänestäneenä petyin kun vara-pj husin hallituksessa on persunainen. Tämäkö oli sitä suomalaisista huolta pitämistä?!

Vierailija
319/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palvelualalla ravintolassa.  Vertaan työtäni terveyskeskuksen hoitajaan, jonka työtehtävä tuntuu olevan torpata tarpeeni päästä lääkäriin tai koronatestiin kunnalliselle puolelle.  Siis ihan oikeesti! He ovat kouluttautuneet alalle ja saavat sopimusten mukaista palkkaa.  Olen saanut ihan kiellon päästä koronatestiin ja ne kerrat kun olen apua tarvinnut, olen joutunut ensin vastaanottohoitajan kuulusteluun, tämä on meidän suomalaisten veronmaksajien hoidon taso.

Kun soitan yksityiselle, niin aina pääsee ilman kuulusteluja lääkäriin.

Kokemuksesi on totta. Meillä ei resursoida julkiselle puolelle riitävästi, joten hoitoon pääsyä on rajoitettava, se on näiden ”portin vartijoiden” työ.

Osittain johtuu huonosta organisoinnista, suunnittelusta. Rahoitus vaihtuu poliittisten päätösten mukaan ja sen mukaan sitten järjestetään toiminta.

Yksityispuollella tavoitteena saada rahaa omistajille. Joten maksava asiakas on aina tervetullut.

Vierailija
320/335 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja äänestäneenä petyin kun vara-pj husin hallituksessa on persunainen. Tämäkö oli sitä suomalaisista huolta pitämistä?!

Terveydenhuollon tehtävä ei varsinaisesti ole pitää kenestäkään huolta. Enemmän se tehtävä kuuluu sosiaalipuolelle. Terveydenhuollon tavoite on lähinnä hoitaa ihmisiä niin että heidät voidaan kotiuttaa joko sieltä vastaanotolta suoraan tai sitten mahdollisimman nopeasti osastolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän