HUS peruuttaa hoitajille luvatun palkanlisän ja miettii joululomien peruuttamista
Samaan aikaan turvonnut organisaation johto ei anna omasta mitään. Saatanan kokoomuslaiset syöttiläät. Ei edes tämä tilanne ole saanut näitä järkiinsä, vaikka rahaa tuhlataan kaikkeen paskaan kuten onnettomaan Apottiin miljarditolkulla. Hoitajille ei löydy sitä määräaikaista parin satasen lisää. En ole hoitaja, mutta pahalta näyttää.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Olen palvelualalla ravintolassa. Vertaan työtäni terveyskeskuksen hoitajaan, jonka työtehtävä tuntuu olevan torpata tarpeeni päästä lääkäriin tai koronatestiin kunnalliselle puolelle. Siis ihan oikeesti! He ovat kouluttautuneet alalle ja saavat sopimusten mukaista palkkaa. Olen saanut ihan kiellon päästä koronatestiin ja ne kerrat kun olen apua tarvinnut, olen joutunut ensin vastaanottohoitajan kuulusteluun, tämä on meidän suomalaisten veronmaksajien hoidon taso.
Kun soitan yksityiselle, niin aina pääsee ilman kuulusteluja lääkäriin.
Hanki vakuutus. Joudut nimittäin jatkossakin käyttämään yksityistä.
Tämä magneettisairaalajuttu jaksaa naurattaa vuodesta toiseen. Siinä putiikissa oikea käsi ei tiedä, mitä vasen käsi tekee.
Vierailija kirjoitti:
Luvattuja asioita ei pitäisi ottaa pois.
Lupaajat maksakoot OMISTA RAHOISTAAN ne hoitajien palkanlisät. HUS:in rahoista heillä ei ollut oikeutta niitä lisäpalkkoja luvata. Eikä varsinkaan niin, että niitä palkanlisiä annetaan vain joillekin, väliportaan johtajattarien kavereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanoteeraus jopa HUS:lta. Tämä oli nyt sitten se viimeinen pisara. Huomenna marssin suoraan irtisanoutumaan.
hah, no etkä mene. Kahvihuoneeseen menet ihan ekana tarkistamaan kampaviineritilanteen.
Ajatella että jotkut ne vielä vaan kehtaa… tässäkin tilanteessa!
Oletko oikeasti sitä mieltä, että jos osa ei saa lisää palkkaa (muiden jäädessä ilman), niin aikoisit irtisanoutua? Kyllä silloin hoitajien arvostus laskisi alle nollan.
En ole teholla, vaan ihan poliklinikalla. En siis olisi tuota lisää alunperinkään saanut. Silti multa löytyy kyllä solidaarisuutta ja ymmärrystä tehohoitajia kohtaan, ja tämä temppu on vaan niin käsittämättömän törkeä että en enää halua noin toimivalle työnantajalle tehdä töitä itsekään. Kaikki hoitajat ansaitsevat ilman muuta palkankorotuksen, mutta se on sitten ihan asia erikseen. Koronapotilaita en ole nähnyt omassa työssäni vilaukseltakaan, joten ihan hyvin ymmärrän ettei mikään koronalisä minulle kuuluisikaan. Mutta luvata nyt niille jotka oikeasti koronaa hoitavat, ja sitten perua se lupaus! Röyhkeyden huippu ja täysin käsittämätön veto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvattuja asioita ei pitäisi ottaa pois.
Lupaajat maksakoot OMISTA RAHOISTAAN ne hoitajien palkanlisät. HUS:in rahoista heillä ei ollut oikeutta niitä lisäpalkkoja luvata. Eikä varsinkaan niin, että niitä palkanlisiä annetaan vain joillekin, väliportaan johtajattarien kavereille.
Tässä tekstissä on esimakua siitä, mitä olisi seurannut, jos vain osalle henkilöstä olisi maksettu lisäpalkkaa.
Se ei ole koskaan oikein. Eikä se ole niin, että vain suoraan potilasta hoitava on se, joka tekee kaiken.
Ilmeisesti koulutustaso ei riitä ajattelemaan asioita kaikelta kantilta.
Miksi hoitajaketjuissa kirjoitetaan niin ilkeästi ja vihamielisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanoteeraus jopa HUS:lta. Tämä oli nyt sitten se viimeinen pisara. Huomenna marssin suoraan irtisanoutumaan.
hah, no etkä mene. Kahvihuoneeseen menet ihan ekana tarkistamaan kampaviineritilanteen.
Ajatella että jotkut ne vielä vaan kehtaa… tässäkin tilanteessa!
Oletko oikeasti sitä mieltä, että jos osa ei saa lisää palkkaa (muiden jäädessä ilman), niin aikoisit irtisanoutua? Kyllä silloin hoitajien arvostus laskisi alle nollan.
En ole teholla, vaan ihan poliklinikalla. En siis olisi tuota lisää alunperinkään saanut. Silti multa löytyy kyllä solidaarisuutta ja ymmärrystä tehohoitajia kohtaan, ja tämä temppu on vaan niin käsittämättömän törkeä että en enää halua noin toimivalle työnantajalle tehdä töitä itsekään. Kaikki hoitajat ansaitsevat ilman muuta palkankorotuksen, mutta se on sitten ihan asia erikseen. Koronapotilaita en ole nähnyt omassa työssäni vilaukseltakaan, joten ihan hyvin ymmärrän ettei mikään koronalisä minulle kuuluisikaan. Mutta luvata nyt niille jotka oikeasti koronaa hoitavat, ja sitten perua se lupaus! Röyhkeyden huippu ja täysin käsittämätön veto!
Big deal? Muutama satku miinus verot pari kuukautta ja tällainen poru.
Vierailija kirjoitti:
Olen palvelualalla ravintolassa. Vertaan työtäni terveyskeskuksen hoitajaan, jonka työtehtävä tuntuu olevan torpata tarpeeni päästä lääkäriin tai koronatestiin kunnalliselle puolelle. Siis ihan oikeesti! He ovat kouluttautuneet alalle ja saavat sopimusten mukaista palkkaa. Olen saanut ihan kiellon päästä koronatestiin ja ne kerrat kun olen apua tarvinnut, olen joutunut ensin vastaanottohoitajan kuulusteluun, tämä on meidän suomalaisten veronmaksajien hoidon taso.
Kun soitan yksityiselle, niin aina pääsee ilman kuulusteluja lääkäriin.
Hoitaja vain säästää sinun ja muiden verorahoja hoitosi nimittäin oli todennäköisesti turha, ei se lääkäri sua pysty auttamaan ja saathan sä sitä palvelua ostettua yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että hoitajilla on Suomessa isot palkat vrt. esim. Saksan, Englannin ja Jenkkien palkkoihin. Suomen suurin ongelma on asumisen kalleus.
Toisaalta ihmettelen sitä, että miten hoitajilla on ollut niin kollektiivisesti rankkaa korona-ajan? Loppupeleissä koronapotilaita on hoitanut vain pieni osa ja muita hoitoja on ollut sulussa, peruutettu ja ihmiset itekin väitelleet hoitoon hakeutumista. Joku tässä ei täsmää..
Mitäh? Englannissa ssiraanhoitajana töissä ollessani palkka ja verotus oli sellainen että tuplasti enemmän jäi käteen kuin Suomessa.
Kaikki hoitajat ansaitsevat ilman muuta palkankorotuksen, mutta se on sitten ihan asia erikseen.
On myös muita ammattikuntia, jotka ansaitsevat palkankorotuksen ja joilla on huonompi palkka kuin hoitajilla. Työ on vastuullista ja raskasta. Resurssit vedetty minimiin ja sijaisia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että hoitajilla on Suomessa isot palkat vrt. esim. Saksan, Englannin ja Jenkkien palkkoihin. Suomen suurin ongelma on asumisen kalleus.
. Joku tässä ei täsmää..
Monta tuntia päivässä istuvat pelaamassa jotakin peliä tietokoneella, tyhjästä maksetaan.
Tyhjästä niille kyllä maksetaan, monta tuntia päivässä istuvat tietokoneen edessä, mitä lie peliä pelaavat.
Silloin kun olin jäänyt työttömäksi ja en oikein tiennyt, että mihinköhän sitä tästä lähtisi niin kävin jollakin työkkärin kurssilla, jossa tehtiin työllistymissuunnitelma. Sanoin melkein toisessa lauseessa, että hoitoalalle en lähde ja työntekijä sanoi että ihan ymmärrettävää. Voimia kaikille, jotka tätä perseilyä joutuvat kestämään. Ei kai siinä muu auta kuin joukkopako alalta, EHKÄ SITTEN näitä asioita aletaan oikeasti pohtimaan...!
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin että hoitajat
menisivät lakkoon. Jätettäisiin ihan armotta myös teholla makaavat rokottamattomat idiootit hoitamatta. Oon itse aivan eri alalla, mutta muutan pois Suomesta heti pandemian päätyttyä.Oon itse maisteri ja brutto 2300 €/kk
Ajttelitko, että maisterin paperien pitäisi taata korkea palkka? Kokemus, taidot, teot ja verkostot sen takaavat.
Itse olen merkonomi, mutta näyttöjen kautta noussut ylöspäin. Nyt palkka 6500 euroa/kk
Tuo on jo ihan avointa veetuilua ja vähättelyä hoitajille, joista on vuoden aikana tiristetty viimeisetkin voimat.
En ole ollut koronapotilas mutta muuten vuorokauden toipumassa operaatiosta tänä vuonna, ja oli ihanaa kun oli vielä sekava nukutuksesta mutta ei tarvinnut itse muistaa eikä tajuta mitään, kun hoitajat kävivät aina huolehtimassa lääkkeiden otosta yms. Tajusin kun pää selveni kunnolla vasta kotona, että olin ollut ihan avuton hajamielisenä. Ilman hoitajia en olisi muistanut edes juoda vettä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreitä pitäisi kouluttaa roimasti lisää, samoin hoitajia. Lääkäreiden palkkoja voisi tarkistella alaspäin ja hoitajien ylöspäin.
Käsittämätöntä saikkinaa tuo HUS johdon toimet ja muutenkin tiedotukset näin koronan aikana. Uskottavuus nolla. Vaihtoon, ja organisaatiota voisi ylätasolla vähän muutenkin trimmailla. Ammattijohtajat kehiin, jotka tunnistavat kriittiset työntekijät paperinpyörittäjistä ja joutavista hallinnon portaista.
Lääkäreiden palkkoja alaspäin? Ei nyt sentään. Tosi on, että sieltä hallinto- ja johtoportaasta olisi varaa pudottaa. Samoin myös kaikki turhat projektityöryhmät.
Ai että me oikein pelejä pelataan 😆 ihanaa, kun ihmisillä ei ole hajuakaan, paljonko kirjaaminen ja varsinkin Apotin vuoksi asioiden tekeminen vie aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä suuntaisin kriittisen katseeni myös hoitajien ammatti/edunvalvonta järjestöihin Superiin ja Tehyyn.
Mitä he todella ovat saaneet aikaiseksi hoitajien työolojen ja palkkauksen parantamiseksi, siis muuta kuin puhetta ja iän ikuisia työryhmiä joissa asioita vatvotaan ?
Valitettavasti hoitoalan ammattiliitoilta puuttuu rohkeutta laittaa kova kovaa vasten, eli asettaa työsulkuja ja laajoja lakkoja. Miesvaltaisilla aloilla tällainen peli ei vetelisi, piste ja tarvittaessa vaikka koko Suomi laitettaisiin hetkeksi polvilleen, kun on omista eduista ja hyvinvoinnista kyse.
Ilmeisesti se oma mukava asema työelämässä ja tukeva tilipussi laajoine etuineen aiheuttaa laiskuutta, mukavuuden halua ja välinpitämättömyyttä "alempiaan" kohtaan, oli kyse sitten sairaanhoito yksiköiden, kuntayhtymien, sairaanhoitopiirien tai ammattiliittojen johdosta.
Hoitajien ja lääkäreiden lakko voidaan murtaa lailla. Samalla tapaa, kun valmiuslain aikaan pystyttiin ja pysytään määräämän terveydenhuoltoalan työntekijät töihin. Tämä ehkä hyvä tajuta niiden nuorten, jotka alaa ovat valitsemassa.
Töihin voi aina pakottaa, mutta on monta pykälää vaikeampi saada siellä oikeasti tekemään niitä töitä. Saati laadukasta työtä.
Mikään ei tekisi pahempaa jälkeä koko alalle, kuin valmiuslailla pakottaminen töihin silloin kun ongelman juurisyy on palkkaus ja työolosuhteet. Ketään kun ei oikein voi alalle pakottaa hakemaan, niin tulevaisuus alalla on tosi musta tuollaisen jälkeen.
Paljonko rahaa kului kun hussin työryhmä sai lopulta ideoitua ne itse tulostettavat kiitoskortit?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko rahaa kului kun hussin työryhmä sai lopulta ideoitua ne itse tulostettavat kiitoskortit?
Tämä ja nämä korttisuunnittelijat tienaa paljon paremmin, kuin sairaanhoitajat.
Hus on todella ryvettynyt, varsinainen "magneettisairaala", HAH!!!!