Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaan ystäväni isä kuoli, mitä teen

Vierailija
30.03.2015 |

Laittoi juuri viestiä, että isänsä on poissa.. :( tuntuu ihan kamalalta. En ole samassa maassa tällä hetkellä, muuten menisin heti tueksi jos vaan haluaisi. :( tuntuu typerältä laittaa vain "osanotot" kun kyseessä on niin läheinen ihminen... Eihän mikään sana voi lohduttaa tarpeeksi, ihan hirveää. :( hän on varmasti todella yksinäinen nyt ja tekisin mitä vain päästäkseni hänen luokseen.
Miten vastaan / miten voisin auttaa edes vähän? :'(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan sano kuin oma ystäväni tokaisi "ei kahta ilman kolmatta, varo vaan". Olin juuri menettänyt kaksi läheistäni

Vierailija
2/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kukkia ja kysy haluaisiko jutella puhelimessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua samassa tilanteessa lohdutti ystäväni viesti, että jos haluan jutella niin voin soitaa hänelle milloin vaan. Lisäksi tarjosi lastenhoitoapua. Oli esimerkiksi aika herkällä korvalla siellä muistotilaisuudessa ja katsoi lasteni perään kun olin itse kiinni hautajaisjutuissa. Tsemppiä sinne teille kaikille!

Vierailija
4/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähetä kukkia. Kaikki ei niitä halua. Kysy mieluummin mitä hän haluaa. Ruokaa, juomaa, seuraa.
Kuuntele ja ole tukena.

Vierailija
5/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aloituksessa jo tulikin ajatuksiasi, mitä voisit kirjoittaa.

Vierailija
6/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä miespuolinen ystävä niin anna lohtupimppaa

Vierailija
7/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se otan osaa tai osanotto on oikeesti hyvä. Ja toki voit kysyä, jos haluaisi jutella tai menet käymään, kun voit. Soita. Kerro olevai tukena. Ja kerro, että ystäväsi on sinulle rakas.

Vierailija
8/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä annettu hyviä neuvoja. Jatkoa ajatellen vinkkinä, että älä puhu asiasta ellei ystäväsi aloita keskustelua. Asia on hänellä kuitenkin koko ajan mielessä ja itse ainakin arvostin sitä että ystäväni käyttäytyivät normaalisti eivätkä vain säälineet ja voivotelleet. Sai muuta ajateltavaa kun näki kavereita.

Vierailija
9/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:56"]

[/quote]

Jep. Jotain tähän suuntaan voisit laittaa (muokattu omasta aloituksestasi)

"Mikään sana ei voi lohdutta tarpeeksi. Olet niin läheinen, että tuntuu typerältä kirjoitta näin, mutta syvimmät osanottoni. Tuntuu niin kamaltalta puolestasi. Tulisin heti luoksesi jos en olisi niin kaukana nyt. Olet todella rakas ja ajatuksissani tämän suuren surun hetkellä. Olen niin surullinen puolestasi, kerro jos voin tehdä mitään vuoksesi."

Ehkä loppuun joku runo tms. Tiedätkö miten kaverisi isä kuoli?

Vierailija
10/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi. Jos joku tuollaisen viestin minulle lähettäisi suruaikana, niin en tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Luultavasti ei paljoa naurattaisi, mutta en voisi kyllä vakavasti ottaa lähettäjää enää.

Laitat vaan jämptisti Osanottni. Kyllä jokainen täysjärkinen ymmärtää siitä mitä tarkoitat.

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:56"]

[/quote]

Jep. Jotain tähän suuntaan voisit laittaa (muokattu omasta aloituksestasi)

"Mikään sana ei voi lohdutta tarpeeksi. Olet niin läheinen, että tuntuu typerältä kirjoitta näin, mutta syvimmät osanottoni. Tuntuu niin kamaltalta puolestasi. Tulisin heti luoksesi jos en olisi niin kaukana nyt. Olet todella rakas ja ajatuksissani tämän suuren surun hetkellä. Olen niin surullinen puolestasi, kerro jos voin tehdä mitään vuoksesi."

Ehkä loppuun joku runo tms. Tiedätkö miten kaverisi isä kuoli?

[/quote]

Vierailija
11/11 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, jäikö paljonkin perintöä.