tyttöystävä ei suostu aborttiin
Elikkäs olen 18v mies kohta 19 täytän ja tyttöystäväni on samanikänen. No tuossa jokin aika sitten tyttöystävä sano mulle että raskaanan ja aikoo pitää lapsen. On kai unohtanut ottaa e pillerit. No sanoin että tee abortti mutta ei halua kuulemma sitä tehdä. On kai menettänyt järkensä. Eli miten saisin puhuttua tyttöystävälle järkeä että tekis abortin? Itse olen työtön ja tyttöystävä opiskelee tällä hetkellä. Jos aikoo pitää sen lapsen niin kyllä jätän hänet. En rupea leikkimää mitää kotia ja haluan käydä baareissa ja viettää nuoruutta.
Kommentit (183)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:54"]
Elikkäs olen 18v mies kohta 19 täytän ja tyttöystäväni on samanikänen. No tuossa jokin aika sitten tyttöystävä sano mulle että raskaanan ja aikoo pitää lapsen. On kai unohtanut ottaa e pillerit. No sanoin että tee abortti mutta ei halua kuulemma sitä tehdä. On kai menettänyt järkensä. Eli miten saisin puhuttua tyttöystävälle järkeä että tekis abortin? Itse olen työtön ja tyttöystävä opiskelee tällä hetkellä. Jos aikoo pitää sen lapsen niin kyllä jätän hänet. En rupea leikkimää mitää kotia ja haluan käydä baareissa ja viettää nuoruutta.
[/quote]
Et mitenkään,se on tyttöystäväsi oma päätös.Aika rumasti sanottu,että "On kai menettänyt järkensä.",lajinsäilymisen kannalta on täysin järkevää että tuleva äiti ei halua aborttia. Tietysti elämäntilanteenne ei ole paras mahdollinen lapsen saannin kannalta,mutta et voi vaatia aborttia tai "puhua järkeä" jos tyttö haluaa pitää lapsen.Kotia kukaan ei voi pakottaa leikkimään,on fiksua kantaa vastuuta lopputuloksesta, jos on kerran siittiöitään kylvänyt,mutta pakollista se ei ole.
Oot sääki saatana munaton jätkä ja nähtävästi ihan täys kakara etkä osaa ottaa vastuuta, etsä voi ketää painostaa tekee aborttia. Itse olin 18 kun tulin raskaaksi, tällä hetkellä 19 ja mulla on mitä ihanin lapsi nyt ja onneksi poikaystäväni on neljä vuotta vanhempi eikä ollu puhettakaan siitä et tekisin abortin
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 16:36"]
Et mitenkään,se on tyttöystäväsi oma päätös.Aika rumasti sanottu,että "On kai menettänyt järkensä.",lajinsäilymisen kannalta on täysin järkevää että tuleva äiti ei halua aborttia. Tietysti elämäntilanteenne ei ole paras mahdollinen lapsen saannin kannalta,mutta et voi vaatia aborttia tai "puhua järkeä" jos tyttö haluaa pitää lapsen.
[/quote]
Totta. On aika ihmeellistä kuinka osa miehistä kehtaa painostaa naista aborttiin, eli hylkäämään sen biologisen ja luonnollisen tehtävän mihin naisen koko olemassa oleminen alunperin perustuu. Eli äidiksi ryhtymiseen seksin ja synnytyksen kautta. Tämä on biologian, luonnon ihmisten naisille ja eläinten naaraille antama tehtävä. Ei mikään ihmisten keksintö tai "patriarkatian" alistamisen tulos.
Itse et halunnut käyttää gummia. Kanna vastuu tai jätä nainen. Mutta sulla ei ole päätösvaltaa. Ikävä kyllä, on mahdollista että vahinko sattuu jos jää nappeja välistä,mutta väitän että ERITTÄIN epätod... Erityisesti jos vaan 1 jäänyt ottamatta... Tai sitten hän päätti hankkia lapsen kanssasi. Onnea isukille!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 10:26"]
niin kuvottava asenne "haluan seksiä mutta tapa lapsi jos tulet raskaaksi"
[/quote]
Niin kuvottava asenne, harrastetaan yksissä tuumin seksiä riskit raskaudesta tietäen, kun vahinko käy, mies maksaa seuraavat 18 vuotta.
[/quote]
No, kyllä minusta tuo edellinen on selvästi kuvottavampi...aivan eri luokkaa.
Miten muuten asiat voisi järjestää, kuin nykytilanteen mukaan, kun lasta ei voi abortoida puoliksi, eikä tässä yhteiskunnassa myöskään jättää ilman elatusta?
[/quote]
Et mitenkään,se on tyttöystäväsi oma päätös.Aika rumasti sanottu,että "On kai menettänyt järkensä.",lajinsäilymisen kannalta on täysin järkevää että tuleva äiti ei halua aborttia. Tietysti elämäntilanteenne ei ole paras mahdollinen lapsen saannin kannalta,mutta et voi vaatia aborttia tai "puhua järkeä" jos tyttö haluaa pitää lapsen.Kotia kukaan ei voi pakottaa leikkimään,on fiksua kantaa vastuuta lopputuloksesta, jos on kerran siittiöitään kylvänyt,mutta pakollista se ei ole.
[/quote]
Mitäs vittua LAJIN säilyminen asiaan kuuluu? TÄSSÄ TAPAUKSESSA sen kakaran pitäminen pilaa kahden ihmisen elämän, mutta sen abortointi pelastaisi kaksi elämää eikä vahingottaisi yhtään mitään tai ketään. Kakaran pitäminen on täysin sairasta.
Joku äijähän sai linnaa kun oli syöttänyt akalle jälkiehkäisypillereitä. Aivan samalla tavalla pitäisi akan saada linnaa jos synnyttää vaikka mies ei halua. Täysin rinnastettavat asiat.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:57"]
Minä olen vaatinut saada panna tyttöystävää perseeseen, pilluun en suostu panemaan. Eipähän tule lutka paksuksi.
[/quote]Miksi sinulla on tyttöystävä? Ja vielä kunnioitat häntä niin paljon ,että sanot lutkaksi. Eikö sinunlaisellesi miehelle olisi parasta naida vain MIEHEN kanssa, kun kuitenkin anaalia käytät. Saisit arvoistasi sänkyseuraa,eikä tarviisi lutkien kanssa maata. Kyllä minä en ainakaan menisi sänkyyn ihmisen kanssa jota en arvosta. Mutta ehkä vakka on kantensa valinnut tässäkin tapauksessa,eli samaa tasoa olette vaikka luulet olevasi jotenkin parempi kuin perikaverisi. Itse olet vielä hahempi kuin pahinkaan"lutka". Olet pervo.
Pojille olenkin takonut päähän, että käyttäkää kortsua myös parisuhteessa, koska suurin osa naisista yrittää huijata miehen isäksi "vahingolla". Joten ei kannata luottaa siihen, että nainen syö pilsuja.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:59"]
Muutama satanen ja kaikki isot hankinat puoliksi. Tiesitkö muuten, että mikäli äidillä on uusi mies niin uusi mies voi ÄIDIN suostumuksella osallistua lapsen elatukseen isäpuolena, uusioperheen jäsenenä, jolloin biologisen isän elareita voidaan huojentaa. Mutta tämä siis vain ÄIDIN SUOSTUMUKSELLA. Älytöntä, eikö? Eli siis äiti voi käyttää asemaansa tässäkin täysin mielivaltaisesti omaa lastansa pelunappulana käyttäen. Mutta turha tästäkään meteliä pitää, kyllä nämä naiset täällä oikeutensa tietävät jorka kirkuvat pitämään munan housuissa. Lähtötilanne oli kuitenkin se että kundi luotti siihe että muija syö pillereitä. Eikö niitä syödä sen talia ettei tulla raskaaksi, että myöskään naisen ajatusmaailmaan ei pennut sillä hetkellä mahdu? Toki tästä olisi pitänyt puhua että mitä jos. Mutta TODELLA epäreilua viedä nuorelta mieheltä vapaus valita sen takia, että luotti naiseensa ja tämän ideologiaan.
[/quote]Todella epäreilua viedä nuorelta naiselta vapaus sen takia,että mies(poika) ei välittänyt käyttää kondoomia. Nyt tyttö joutuu joko lopettamaan oman lapsensa tai alkamaan lähes teiniäidiksi kesken opiskelujen. Mies pääsee joka tapauksessa pelkällä rahalla ja jos on työtön luuseri,ei joudu maksamaan juuri mitään. Ja nainen kärsii , vaikka huolehti omalta osaltaan ehkäisystä. KYllä on todella epäreilua.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 07:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:55"]
Et voi tehdä mitään. Anteeksi nyt vain, ikävä tilanne :(
[/quote]
Niin, aivan helvetin typerää, että nainen yksipuolisella päätöksellä pitää lapsen. Näissä tapauksissa naisen pitäisi hoitaa lapsensa ihan itse, ilman elatusapuja mieheltä.
[/quote]Niin just. Mieshän on täysin syytön. Ei ole tehnyt mitään. Pyhähenki varmaan siemensi tytön ja nyt syyttömän miehen pitäisi alkaa isäksi. Ja tyttö söi vielä pillereitä,eli yritti ehkäistä, mutta silti syy on tytön. EI tälläisiä täysin syyttömiä miehiä pitäisi rangaista, vaan sitä naista joka ainoana tässäkin suhteessa ehkäisi, mutta tili silti raskaaksi. Mieshän ei tehnyt mitään,ei edes ehkäissyt itse,ettei päätyisi isäksi. Nainen kyllä joutaa sillon yhteisen lapsen yksin hoitamaan ja maksamaan. Tytön vika, mitäs ehkäisi.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]
Mitäs vittua LAJIN säilyminen asiaan kuuluu? TÄSSÄ TAPAUKSESSA sen kakaran pitäminen pilaa kahden ihmisen elämän, mutta sen abortointi pelastaisi kaksi elämää eikä vahingottaisi yhtään mitään tai ketään. Kakaran pitäminen on täysin sairasta.
Joku äijähän sai linnaa kun oli syöttänyt akalle jälkiehkäisypillereitä. Aivan samalla tavalla pitäisi akan saada linnaa jos synnyttää vaikka mies ei halua. Täysin rinnastettavat asiat.
[/quote]Miten joku ihminen voi olla näin sairas???Mies panee vapaehtoisesti ja jo yläasteella kerrotaan miten siinä voi käydä,kun ilman kumia touhuaa. Sitten kun ehkäisyä käyttänyt tyttöystävä onkin raskaana,pitäisi tyttä laittaa vankilaan jos ei halua tappaa lastansa vaan haluaa sen synnyttää kun se kerran on alulle pantu. Todella sairasta puhetta "mieheltä". Toivottavasti en koskaan elämässäni törmää tälläiseen ihmissaastaan. Ei enää mitää inhimillisyyttä ihmisessä. Täysi elukka. Kaikenlaisia niitä onkin. Puistattaa.....
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Pitäkää sairaat luuseriukot muna housussa niin ei tarvii täällä itkeä ja puhua paskaa. Tai yhtykää vain miehiin, ette ole naista ansainneet. Ällöttäviä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:40"]Oot sääki saatana munaton jätkä ja nähtävästi ihan täys kakara etkä osaa ottaa vastuuta, etsä voi ketää painostaa tekee aborttia. Itse olin 18 kun tulin raskaaksi, tällä hetkellä 19 ja mulla on mitä ihanin lapsi nyt ja onneksi poikaystäväni on neljä vuotta vanhempi eikä ollu puhettakaan siitä et tekisin abortin
[/quote]
en voi pakottaa mutta järkeä voin puhua että tekis abortin... ja olipas fiksua noin nuoren tehdä lapsia. Onneksi olkoon nuoruutes meni pilalle.
ap.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 08:16"]
Jumalauta tämä ketju kyllä kertoo paljon suomalaisista naisista! Suurimman osan mielestä on ok, että yhdessä sovittu ehkäisy yhtäkkiä jätetään pois yksipuolisesti. Täällä oltais huutamassa sikaa siltikin, jos mies olisikin luvannut käyttää kondomia ja olisikin vetänyt paljaalla! Ihan sama juttu! Suomi on täynnä näitä lapsia, joiden äidit ovat huijanneet isiä.. Itsekin tiedän kaksi lähipiirissä, toinen ei tiedä tulleensa huijatuksi. Just tällanen pillerit muka petti juttu! Ei mitään muuta kuin yrität viimeiseen asti luistaa vastuusta! Muija varmaan yrittänyt sitoa sinut kotiin vauvalla..
[/quote]Kuka tässä on jättänyt yksipuolisesti ehkäisyn pois??????????? Tämä ketju kyllä kertoo paljon suomalaisen miehen sisälukutaidosta plus luetun ymmärtämisestä. Kukaan nainen ei yritä huijata työtöntä , nuorta kouluttamatonta luuseria lastensa isäksi. parempiakin "saaliita" riittää. Tyttö tässäkin on edes yrittänyt ehkäistä, poika ei. Mikä piru teitä miehiä riivaa. Itse ei huolehdita ehkäisystä pätkääkään, mutta ollaan kyllä haukkumassa naista jos ehkäisy pettää. Ehkäiskää itse senkin kusipäät. Tai pankaa miehiä niin ei vahinkoja satu. Nuoren naisen painajainen on tulla raskaaksi. Ei sitä kukaan halua. Ei kellään ole halua rueta äidiksi jos lapsen isä on täysi paska. Jokainen nainen haluaa lapselleen parhaan mahdollisen isän ja se ei ole työtön 18 vuotias nulikka.Älkää miehet luulko itsestänne liikoja. Ette te niin ihania ole,että teitä väkisin isiksi huijataan. Mokomatkin luuserit.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:40"]Oot sääki saatana munaton jätkä ja nähtävästi ihan täys kakara etkä osaa ottaa vastuuta, etsä voi ketää painostaa tekee aborttia. Itse olin 18 kun tulin raskaaksi, tällä hetkellä 19 ja mulla on mitä ihanin lapsi nyt ja onneksi poikaystäväni on neljä vuotta vanhempi eikä ollu puhettakaan siitä et tekisin abortin [/quote] en voi pakottaa mutta järkeä voin puhua että tekis abortin... ja olipas fiksua noin nuoren tehdä lapsia. Onneksi olkoon nuoruutes meni pilalle. ap.
[/quote]
En ole tuo kelle vastasit mutta itse sain lapseni 18 vuotiaana. Ja voin kertoa ettei kyllä todellakaan mennyt nuoruus pilalle. Oletan nyt että tämä "nuoruus" josta puhut tarkoittaa sitä ryyppäämistä ja bilettämistä. Ennen raskauttakaan mua ei juuri bilettäminen kiinnostanut. Ennen raskautta kävin missään pippaloissa (baareihinhan en päässyt kun jo 17 vuotiaana tulin raskaaksi) korkeintaan 3-4 kertaa vuodessa. Nyt lapseni on 2v ja itse olen 20. Tähän asti olen käynyt suht koht samaan tahtiin ulkosalla kun ennenkin lasta, ehkä 2-3krt vuodessa, siis aina kun on joku syy lähtä (syntymäpäivät, joku keikka tms). Sen lisäksi kutsun silloin tällöin lapsettomia kavereitani meille iltaa istumaan ja kun lapsi on nukkumassa, voimme nauttia sen lasillisen tai pari ja höpötellä vaikka yömyöhään. Kännejä ei tietenkään voi vetää kun joutuu kuitenkin olemaan vastuussa lapsesta mutta eipä juuri tekisi mielikään, hyvässä seurassa, hyvän viinin äärellä, se koti-ilta on usein paljon mukavampi kuin mikään nakit-silmille-baari-ilta. Jos joku sanoo että menetin nuoruuteni, vastaan että minun nuoruuteni on vain vähän erilainen, mutta pidän tästä paljon enemmän kuin mistään muusta.
Jos taas tarkoitit "nuoruudella" jotain muuta niin okei, olisihan se ollut tietysti kiva elää ensin kahdestaan miehen kanssa omassa kodissa, ihan rauhassa. Tätä en tietenkään voi enää saada takaisin (paitsi tietty sitten kun lapset ovat lentäneet pesästä), mutta kuten sanottu, tämä minun tieni on vain vaihtoehto tuolle, eikä mielestäni yhtään sen huonompi. Ja niin, tämä kaikista "isoin" juttu josta jään paitsi ja mistä täällä palstalla ihmiset jaksaa aina puhua: en voi matkustella.. No hei, kellä 18-vuotiaalla tai edes 22-vuotiaalla on oikeesti varaa matkustella jos ei vanhemmat maksa? Ei mulla ainakaan, oli lapsi tai ei. Ja sitten taas, lapsen kanssa voi myös matkustella. Minä olin ensimmäistä kertaa lapseni kanssa viikon ulkomaanmatkalla lapsen ollessa 3kk. Tähän mulla ei olisi ollut itselläni varaa mutta vanhempani kustansivat tämän reissun kun olivat jo pari vuotta puhuneet että kun on heidän 20v hääpäivä niin lähdetään koko perhe reissuun.
Ei se nuoruus mene pilalle, se vaan vähän muuttuu. Elämässä tapahtuu yllättäviä asioita, ihan varmasti. Työttömyys, avioero, sairastuminen/vammautuminen, läheisen kuolema... Jos kaikista näistä asioista ajattelet että nyt on elämä pilalla niin aika ikävää tulee olemaan sun tulevaisuus. Asioihin pitää vaan osata suhtautua. Ei elämä ole pilalla jos se on vähä erilaista kuin muilla. Se voi olla paljon parempaakin. Pelottavaahan vanhemmaksi tulo on, ihan missä iässä tahansa. Ja varsinkin työttömänä. Onko sulla kuitenkin joku koulutus?
Mutta pakko kyllä sanoa että olen samaa mieltä kuin joku tuossa aiemmin, parempi on lapsen olla ilman isää kuin välinpitämättömän ja tehtäväänsä pakotetun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:10"]
Pojille olenkin takonut päähän, että käyttäkää kortsua myös parisuhteessa, koska suurin osa naisista yrittää huijata miehen isäksi "vahingolla". Joten ei kannata luottaa siihen, että nainen syö pilsuja.
[/quote]En tunne yhtään tyttöä joka olisi huijannut pojan lastensa isäksi. Mutta tunnen kyllä paljon nuoria naisia joidenka suurin painajainen on tulla vahingossa raskaaksi. Ei kukaan halua vahinkoraskautta. Naiselle se on 1000 kertaa pahempi juttu kuin miehelle. Mies pääsee aina kuin koira veräjästä jos vain on sellainen luuseri,ettei kanna vastuutaan."Suurin osa" naisista muka hiujaisi miehen isäksi. Luuletko ,ettei kukaan mies halua lasta? Että kaikki on huijattu isiksi? Meillä nimenomaan mies halusi lapsen.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 07:54"]
Harmillinen tilanne, ymmärtääkö tyttöystäväsi lainkaan kuinka suuresta (myös taloudellisesti) tilanteesta on kyse? Älä vaatimalla vaadi aborttia äläkä uhkaa jättämisellä. Vaan puhukaa asiasta rakentavasti, yhdessä. Ilman riitoja ja äänen korottamisia.Teidän ON päästävä sopuun asiasta, tämä on iso juttu. Menkää vaikka terapeutille, jonnekin juttelemaan ellei kahdestaan onnistu.
[/quote]
Mitään terapeuttia tarvitse. Abortin tekevä lääkäri riittää, ei lapsia lapsille. Abortti on ihan hyvä ehkäisykeino oikein käytettynä eli silloin kun muu ehkäisy pettää ja elämäntilanne on sellainen ettei jompi kumpi ole vielä valmis vanhemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:54"] Elikkäs olen 18v mies kohta 19 täytän ja tyttöystäväni on samanikänen. No tuossa jokin aika sitten tyttöystävä sano mulle että raskaanan ja aikoo pitää lapsen. On kai unohtanut ottaa e pillerit. No sanoin että tee abortti mutta ei halua kuulemma sitä tehdä. On kai menettänyt järkensä. Eli miten saisin puhuttua tyttöystävälle järkeä että tekis abortin? Itse olen työtön ja tyttöystävä opiskelee tällä hetkellä. Jos aikoo pitää sen lapsen niin kyllä jätän hänet. En rupea leikkimää mitää kotia ja haluan käydä baareissa ja viettää nuoruutta. [/quote] Milläs käyt baareissa, persaukinen vätys, kun ei ole edes työpaikkaa? 19 vee. ja työtön, ei hyvää päivää. Yritä nyt edes sossusta hakea ne kumit kun et sitä mulkkuas saa pidetyksi housuissa. Edes kellontarkasti otettu e-pilleri ei ole täysin varma ehkäisykeino, vai eivätkö ne tällaista kertoneet amiksessa? [/quote] Miksi miehen täytyisi elää seksitöntä elämää, koska vaikka kaikesta olisi sovittu etukäteen niin kyllähän se nainen aina voi päähänpiston radkautumisesta saada ja hups, pillerit jäi veks. Ja tämäkin on tietenkin miehen vika. Ihan uskomatonta miten täällä syytetään aina joka ikisestä asiasta miehiä, kaikki on miehen vika vaikka olisi sovittu että lasta ei hankita ja nainen syö pillerit. Silti miehen täytyisi olla seksittömänä koko elämänsä, koska vahinkohan voi aina tulla. Ei saatana mitä paskaa ja millaisia ÄMMIÄ täällä pyörii! Tajuatteko itsekään miten TYHMIÄ IHMISIÄ olette? Ja ilkeitä, jotka eivät ajattele muutakuin itseänne ja naisen etua, mies on sika joka tapauksessa ja nainen aina oikeassa sekä tietysti viaton uhri.
[/quote]Kuka sinua seksittömäksi käskee ruveta(vaikka ei sekään niin kamalaa ole,eikä siihen kuole). Voit aina harrastaa seksiä, mutta voit myös itse kantaa vastuun ehkäisystä. Ja voit myös alkaa harrastaa seksiä miehen kanssa ja ei ole pelkoa raskaaksi tulemisesta. Miksi voit vaatia naista hoitamaan ehkäisyn? hoida ehkäisy itse jos et kerran halua isäksi. Mitä täällä itket, käytä kortsua jos kerran et halua isäksi. Ota vastuu tekemisistäsi äläkä sitä muille jätä. Vain sinä itse voit olla vastuussa omasta ehkäisystasi.Turhaan sinä naisia syytät omasta leväperäisyydestäsi.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 09:56"]
Haluatteko te oikeasti sellaisen yhteiskunnan jossa naisen täytyy tehdä abortti kun mies niin vaatii?? miettikää nyt vähän...
[/quote]
Halutaan. Molemmilla on oikeus tehdä lapsensa silloin ja sen kanssa jonka kanssa haluaa ja joka haluaa sen lapsen. Terveisin Äiti-ihminen.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 08:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:18"]Käyt ostamassa yhden paketin kerrallaan jälkiehkäisypillereitä, ja syötän niitä salaa kolminkertaisen annoksen joka päivä niin kauan kun saa keskenmenon, toimii usko pois.[/quote]
Älä edes ajattele tällaisia. Jos moraalisi on kehittymätön ymmärtämään asiaa eettiseltä näkökannalta, ajattele taloudellisesti ja oman mukavuuden kannalta. Jäät kiinni takuuvarmasti ja joudut kuseen, jonka rinnalla elatusmaksut eivät ole mitään. Minimielatusmaksut ovat pienet, ja jos sinun taloutesi menee heikoksi, niin sen kun jätät maksamatta. Tuhannet miehet jättävät. Kela maksaa ne sitten ja karhuaa turhaan, jos sinulla ei ole. Ja jos taas olet töissä, se summa ei venettä kaada. Elatuksia maksaa sadat tuhannet miehet, siinä ei ole mitään erikoista tai hävettävää.
Törkeä väkivaltarikos on toinen juttu. Se pysyy rekistereissä pitkään ja leimaa koko elämän. Aina, kun muutat tai tutustut uuteen ihmiseen, saat odottaa koska viidakkorumpu soi ja villit huhut kertovat sinun kannalta huonoon suuntaan muunnellun "totuuden". Se paaduttaa ihmisen ja ajaa muiden väkivaltarikollisten pariin elämään väkivallan ja rikostuomioiden sävyttämää elämää. Pahimmillaan joudut vankilaan, joka nopeutaa tuon kehityksen muutamaan kuukauteen.
121
[/quote]
En minä ainakaan tuomitsisi ap:tä vaan pitäisin tekoa oikeutettuna.