Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilaanko kaikkien joulun jos nyt eroan miehestä?

Vierailija
19.12.2021 |

Ahdistaa niin etten saa henkeä. Suhteessa on jo pitkään ollut minua vaivaavia ongelmia enkä ole saanut erotuksi. Nyt tuntuu etten enää jaksa. Meillä ei ole yhteisiä lapsia (onneksi!) mutta joka vuotinen perinne on ollut iso yhteinen perhejoulu johon kuuluvat sisarusten lapset sekä isovamhemmat.

Olen yrittänyt vaan tsempata itseäni että vielä muutama päivä, mutta nyt itku kurkussa mietin että jos vielä muutama tuntikin niin tästä olosta ei enää nousta seuraavaan vuoteen.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap juuri kertoi, että ei mitään muuta ole tehnytkään kuin puhunut miehelle erosta.

Monta vuotta.

Mutta mies tietää jo, että juttu jää aina pelkkien puheiden asteelle. 

Monta vuotta? Tuollaisessa tilanteessa on vaikea sanoa kumpi kiusaa kumpaa. Jatkuva erolla uhkailu on henkistä väkivaltaa sekin. En itse pystyisi edes olemaan vuosia miehen kanssa josta haluaisin eroon. Ilmankos mielenterveys menee. Miksi pitää olla tuollainen kulissisuhde? Onko miehellä taloudellinen valta tähän naiseen ja hän jää erossa tyhjän päälle? Vai mistä on kyse?

Vierailija
62/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tullut paljon kommenttia jotka ovat samoilla linjoilla miehen kanssa että on itsekästä ja pikkumaista erota joulun alla. Yritän kestää, mutta olen niin stressaantunut että purskahdan pienimmästäkin asiasta itkuun.

Mies on vihainen kun en kerro mitä haluan häneltä lahjaksi, vaikka olen sanonut että ei mitään kun tilanne on nyt mikä on. Hän jostain syystä kuvittelee että suhteemme jatkuu ja jälleen kerran yhteinen joulu parantaa kaikki ongelmat. Tiedän että on ollut koko vuosi aikaa erota ja olen yrittänyt jo niin monta kertaa. Aina asiat hetkeksi paranee ja sitten taas mennään. Jotenkin joulu nyt jostain syystä nostattaa järjettömän pahan olon pinnalle kun kaikkialla mainostetaan rakkautta ja hyvää oloa perheen kanssa.

Ap

Lähde nyt hyvä nainen jo tuollaisesta suhteesta! Kenenkään joulu ei mene pilalle, paitsi ehkä miehen, ja hänen tunteita sinun ei tarvitse huomioida, koska hänkään ei huomioi sinun.

Jos suhde on huono, se ei muuksi tule muuttumaan kuin huonommaksi, joten nyt vaan pakkaat ne laukkusi ja menet, jos sinulla on paikka, mihin mennä. Jos sukulaiset pahoittavat mielensä siitä, että sinä teet päätöksen, joka vaikuttaa positiivisesti elämääsi, kannattaa miettiä, paljonko sellaisten sukulaisten kanssa viitsii olla tekemisissä jouluna tai sen ulkopuolella.

Ne lapset, kenen ikinä ovatkin, ovat ihan viimeiset, joita kiinnostaa, onko miehesi paikalla joulupöydässä/sinä miehen suvun pöydässä vai ei. Niitä ei kiinnosta kuin lahjat ja makeiset, jolleivät aikuiset vasiten hiero heidän naamaansa sitä, että katsokaas nyt Jannajuhana ja Ernohemelia kun Kaisa-täti jätti Kerkko-sedän juuri joulun alla, kehtasikin. Jos sukulaisenne ovat aikuisia, asiallisia ihmisiä, ei erostanne puhuta joulupöydässä ainakaan lasten kuullen mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvi edes mitään selitellä. Senkun sanot että X on nuhassa. Samalla tekosyyllä voit itsekin jäädä pois jos haluat.

Vierailija
64/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pilaa.

Kun ethän sä oikeasti eroa. Ikinä.

Vierailija
65/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No turhaan kysyt, jos tiedät, että sinulle muut tärkeät ja arvostamasi ihmiset saavat eroilmoituksesta ikävän mielen. Kyllä sinä osaat kuvitella miten ihmiset ottavat tiedon vastaan, kun tunnet ihmiset.

Joten harkitse voitko antaa tiedon mennä joulun yli. Jos on kyse siitä, että pitäisi osallistua sukujouluun tms niin siitä pääsee yli, kun tekeytyy sairaaksi. Näinä aikoina saa varoa yhteisiä kokoontumisia muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi