Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilaanko kaikkien joulun jos nyt eroan miehestä?

Vierailija
19.12.2021 |

Ahdistaa niin etten saa henkeä. Suhteessa on jo pitkään ollut minua vaivaavia ongelmia enkä ole saanut erotuksi. Nyt tuntuu etten enää jaksa. Meillä ei ole yhteisiä lapsia (onneksi!) mutta joka vuotinen perinne on ollut iso yhteinen perhejoulu johon kuuluvat sisarusten lapset sekä isovamhemmat.

Olen yrittänyt vaan tsempata itseäni että vielä muutama päivä, mutta nyt itku kurkussa mietin että jos vielä muutama tuntikin niin tästä olosta ei enää nousta seuraavaan vuoteen.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olen niin paljon tätä asiaa vääntänyt pääni sisällä ja mieskin ollut samaa mieltä että perhejoulu menee pilalle jos en nyt jaksa ja katsellaan sitä suhteen tilaa sitten myöhemmin että kai minä sitten luulen liikoja että muiden jouluonni riippuisi siitä olenko läsnä..

Ap

Korona-aikaan oi tulla altistus ja mies jää tulematta yhteiseen jouluun, sinulla ei altistusta kaksi nega testiä tms. Monenlaisia tekosyitä voi keksiä miksi mies ei tule paikalle. Enemmän kuulostaa, että sinulla hirveä tare julistaa koko suvulle omat parisuhdeongelmasi juuri jouluna. Tuo itsekästä. Sinä eroat, sinun suru, ei koko suvun. Ja jos olet päättänyt erota ei joulu yhdessä välttämättä enää ole rasittavaa, ala miettiä käytännön kuvioita kuntoon (asumiset, omaisuuden jakaminen jne), helppo ottaa etäisyyttä mieheen vaikka vieressä olisikin kun päätös on tehty.

Vierailija
42/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva eksäsi manipuloi sinua nyt oikein huolella.

Nyt ole nainen ja kaiva esiin se selkärankasi.

Sinä olet vastuussa omasta onnellisuudestasi ja joulustasi, et muiden.

Ja kuten täällä moni on sanonut, kukaan ei järkyty eikä kenenkään joulu mene pilalle siitä, että te eroatte. Kun kerran teillä ei lapsia ole.

Täsmälleen näin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut paljon kommenttia jotka ovat samoilla linjoilla miehen kanssa että on itsekästä ja pikkumaista erota joulun alla. Yritän kestää, mutta olen niin stressaantunut että purskahdan pienimmästäkin asiasta itkuun.

Mies on vihainen kun en kerro mitä haluan häneltä lahjaksi, vaikka olen sanonut että ei mitään kun tilanne on nyt mikä on. Hän jostain syystä kuvittelee että suhteemme jatkuu ja jälleen kerran yhteinen joulu parantaa kaikki ongelmat. Tiedän että on ollut koko vuosi aikaa erota ja olen yrittänyt jo niin monta kertaa. Aina asiat hetkeksi paranee ja sitten taas mennään. Jotenkin joulu nyt jostain syystä nostattaa järjettömän pahan olon pinnalle kun kaikkialla mainostetaan rakkautta ja hyvää oloa perheen kanssa.

Ap

Vierailija
44/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin exästäni marraskuussa. Pari päivää ennen joulua hän julkaisi somessa dramaattisen eropäivityksen. Voi sitä myötätunnon määrää, minkä mies keräsi päivitykselleen, kun oli niin julmasti jätetty aivan joulun alla. Mies unohti mainita sivusuhteestaan päivityksessä, kyseisen naisen kanssa joulunkin sitten vietti.

Vierailija
45/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n tilanteen. Olen itsekin ollut samassa asemassa, jossa kuvioissa oli työtön, alkoholisoitunut ja väkivaltainen mies.

Vierailija
46/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyisellä ukolla k y rpä seiso vai mikä on ongelma?

Vierailija
47/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään. Silloin, kun ei ole yhteisiä lapsia ero on teidän kahden välinen. Mikä on siis ongelma?

Vierailija
48/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsia ole tullut ? Usein auttaa jos ottaa kierukan pois unohtaa pillerit ellei ole sairaus. Ahdistus tulee niille jouluna jotka ei ole kristittyjä heille tulee syyllinen olo ja saakin tulla nimittäin ilman sovitusta on vaikeampi pelastua. Toisaalta ahdistus tulee synneistä pahoista teoista että älä nyt lisää ahdistustasi lisäämällä pahoja tekoja itsellesi.Toisen ihmisen teot ei vaikuta sinun ahdistukseen jos joku on ilkeä tai väkivaltainen se aiheuttaa pelkoa. Sitten puhut rakkaudesta mitä tässä selvästi on että on sukua ympärillä ja puoliso sehän on rakkautta miksi sitä luulet?

Vierailija
49/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ahdistaa vai omat syntisi ?

Vierailija
50/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mies on jo pitkään halunnut eroa, joten annat miehelle hänen toivomaan joululahjan jos eroatte ennen joulua.

Vierailija
51/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastat mun jouluni jos eroat.       Moni arvostaa sua jos sen teet koska se on niin hienoa.

Toivottavasti eroat.    Se on niin ihanaa kun pääsee pois nykyisestä kärsimyksestä ja saa vaihtelua.   

Ja muista se sanonta myös että vaihtamalla paranee.

Vierailija
52/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietit omat pahat tekosi polvistuu pyydät anteeksi herralta Jumalalta Jeesukselta nasaretilaiselta näin ahdistus poistuu. Palautteet varastettuja ja pyydät anteeksi heiltä joita näytät loukanneen joka joulu.Uhkailut kiristämiset. Sitten vietät joulun katumalla pahuuttasi. Pakkasta tavarasi ja heti tammikuun alussa menet omaan asuntoosi etkä enää koskaan kiusaa ketään varsinkaan jouluisin.

Vierailija
53/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä oletkin näitä, jotka jatkuvasti "yrittävät" erota. Mutta kun ei millään onnistu.

Eli menet siis viettämään iloista perhejoulua entiseen tapaan ja jatkan sitten "yrittämistä" taas ensi vuonna.

Sun valintasi.

Vierailija
54/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sä oletkin näitä, jotka jatkuvasti "yrittävät" erota. Mutta kun ei millään onnistu.

Eli menet siis viettämään iloista perhejoulua entiseen tapaan ja jatkan sitten "yrittämistä" taas ensi vuonna.

Sun valintasi.

Sanoo siellä sukujuhlassa että minä päätin juuri että eroan ja nostan kytkintä äkkiä.       hehehehehehe

Sit menee ovesta ulos.

Vierailija
55/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule ihan täsmälleen sama, eroatko 19. joulukuuta vai 23. heinäkuuta vai 4. lokakuuta.

Mutta olet ilmiselvästi tyyppiä, joka mieluummin märehtii ahdistuksessaan kuin ottaa itseään niskasta kiinni.

Vierailija
56/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tullut paljon kommenttia jotka ovat samoilla linjoilla miehen kanssa että on itsekästä ja pikkumaista erota joulun alla. Yritän kestää, mutta olen niin stressaantunut että purskahdan pienimmästäkin asiasta itkuun.

Mies on vihainen kun en kerro mitä haluan häneltä lahjaksi, vaikka olen sanonut että ei mitään kun tilanne on nyt mikä on. Hän jostain syystä kuvittelee että suhteemme jatkuu ja jälleen kerran yhteinen joulu parantaa kaikki ongelmat. Tiedän että on ollut koko vuosi aikaa erota ja olen yrittänyt jo niin monta kertaa. Aina asiat hetkeksi paranee ja sitten taas mennään. Jotenkin joulu nyt jostain syystä nostattaa järjettömän pahan olon pinnalle kun kaikkialla mainostetaan rakkautta ja hyvää oloa perheen kanssa.

Ap

Ahaa, se olikin tällainen kuvio.

Mies on ilmeisen oikeassa. Sinä epäilemättä pysyt tuossa tappiin asti tai ainakin siihen asti, kunnes mies itse nostaa kytkintä.

Eipä siinä sitten mitään, aikuinen ihminenhän sinä olet.

Vierailija
57/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko olla sieltä sukujoulusta pois? Sanoisit, että lepäilet kotona, on niin huono olo. Sitten joulun jälkeen vasta alkaisit puhua erosta miehelle. Minulle ainakin olisi kauhea shokki tulla jätetyksi juuri jouluna.

Vierailija
58/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap juuri kertoi, että ei mitään muuta ole tehnytkään kuin puhunut miehelle erosta.

Monta vuotta.

Mutta mies tietää jo, että juttu jää aina pelkkien puheiden asteelle. 

Vierailija
59/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tässä joulussa nyt on, ettei sen takia voi erota? 

Vierailija
60/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen takia suomi on pian tuhon oma…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan