Pilaanko kaikkien joulun jos nyt eroan miehestä?
Ahdistaa niin etten saa henkeä. Suhteessa on jo pitkään ollut minua vaivaavia ongelmia enkä ole saanut erotuksi. Nyt tuntuu etten enää jaksa. Meillä ei ole yhteisiä lapsia (onneksi!) mutta joka vuotinen perinne on ollut iso yhteinen perhejoulu johon kuuluvat sisarusten lapset sekä isovamhemmat.
Olen yrittänyt vaan tsempata itseäni että vielä muutama päivä, mutta nyt itku kurkussa mietin että jos vielä muutama tuntikin niin tästä olosta ei enää nousta seuraavaan vuoteen.
Kommentit (65)
Anteeksi vaan, mutta teet nyt itsesi tärkeämmäksi kuin oikeasti olet.
Ei kenenkään muun joulu mene pilalle siitä, että sinä jätät miehesi, jos teillä ei kerran ole lapsia.
Ainoastaan voit pilata oman joulusi sillä, että et jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pilaa
Ex-miehesi saa parhaan joululahjan sinulta jos eroatte.
Ja uus ukko myös.
En menisi vannomaan että ap on mikään aarre. Taitaa uus ukko astuu pahasti miinaan.
Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.
Oikeasti ajattelet, että kaikilla on mukava joulu katsellessaan, kun yksi yrittää haukkoa ahdistuksissaan henkeä muttei saa?
Voit itse lopettaa sen ahdistuksesi tähän paikkaan tekemällä päätöksen: se on loppu nyt. Sinä lähdet, mies jää.
Ja sen jälkeen vietät joulusi missä sitten vietätkin, mutta ehdottomasti eri paikassa kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän todella kovasti kestää tämän olon ja sinnitellä joulun yli että en olisi itsekäs ja pilaisi muiden joulua. Uutta miestä ei ole. Ero ei myöskään tulisi miehelle yllätyksenä, asiasta ollaan puhuttu. Tai minä olen puhunut ja mies vain odottanut että "kohtaus menee ohi".
Olen saanut reseptin ahdistuslääkkeisiin ja ne jo hakenutkin. Alan olla todella epätoivoinen joulun suhteen. Todella hankala selittää perhekuvioita ulkopuolisille, mutta tuntuu sanattomalle säännölle että joulu on pyhä perhejuhla jota ei mikään tai kukaan saa lapsilta pilata.
Ap
Kenen lasten joulusta nyt on kyse? Kerroit alussa, ettei teillä ole lapsia. Jos sinulla on omia lapsia, niin he ovat vain onnellisia, jos sinä olet onnellinen ja eroat suhteesta, jossa et ole onnellinen. Miksi haluat esittää jotain roolia omille lapsillesi ja näyttää esimerkkiä paskasta parisuhteesta?
Ehei, eroa koska on paha olla. Ei ole hyvä olla väkisin suhteessa. Muiden mielipiteillä ei ole väliä. Se on sun elämä ja sun päätös. ❤
Koska kuvioissa ei ole teidän lapsia, ei ole mitään syytä sinnitellä omien voimavarojen kustannuksella.
Minä olen eronnut just ennen joulua, kun tuntui etten vaan jaksa enää yhtään päivää. Olisi pitänyt vielä appivanhempien luona olla se joulu. Otin kimpsut ja kampsut ja lähdin vanhempieni luo, kun ei ollut muutakaan paikkaa minne mennä.
Olen tästä sataprosenttisen varma kirjoitti:
Vietä joulu sen uuden ukon kanssa, jonka olet jo varmasti valmiiksi katsonut. Tarinasta näkee heti, että uusi on jo taustalla, ainakin ihastus tms.
Ja lehmät lentää...
Ei niitä mukuloita kiinnosta pennin vertaa onko setä/eno tai täti parisuhteessa. Minä en yhtään tajua tuollaisia pakollisia kulissijouluja.
Ihan itsestään selvänä sanoisin, että nyt on niin paha olla tässä meidä jo loppuunsa tullessa suhteessa, että joulu vietetään erillään ja asunto ym asiat katsotaan jakoon sitten pyhien jälkeen.
Aivan idioottimaista olisi jäädä kärsimään tuollaiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin toivon ettei se muiden joulumieleen vaikuttaisi. Mielessä pyörii että mies ainakin olisi apea/ei välttämättä pystyisi osallistumaan perhejoulunsa viettoon ja se taas vaikuttaisi varmaan kaikkien mielialaan. Lapsetkin on jo sen verran isoja että huomaisivat.
Haluaisin niin kovin että kaikilla olisi vain hyvä mieli, mutta ei tästä mitään tule. Tunnen itseni niin kamalan pahaksi kun toisilta meinaan viedä kauan odotetun juhlapäivän.
Ap
Jouluja tulee ja menee.
Varmaan olen niin paljon tätä asiaa vääntänyt pääni sisällä ja mieskin ollut samaa mieltä että perhejoulu menee pilalle jos en nyt jaksa ja katsellaan sitä suhteen tilaa sitten myöhemmin että kai minä sitten luulen liikoja että muiden jouluonni riippuisi siitä olenko läsnä..
Ap
Ei kai niille sukulaisille ole pakko heti kertoa erosta jos ei jaksa. Sanoo että Markku ei nyt tänä vuonna tullut mukaan syystä x.
Siis mä olisin pakannut laukkuni jo aikaa sitten ja lähtenyt vanhemmilleni. Ihme uskomuksia teillä jouluista, karmepimpia kulssihässäköitä vielä.
Suhde ja ero on teidän kahden välinen asia, ei kenenkään anopin tai siskon kaiman pojan. Oikeasti ihan sama mitä ne ajattelee? Tyhmä olet jos lähdet johonkin anoppilaan haukkomaan henkeäsi periaatteellisen kulissin vuoksi.
Luuletko tosiaan että jotkut sukulaismukulat muistelee 10v päästä, että voi että kun oli silloin vielä niin ihanaa kun Villen Liisa vietti meidän kanssa joulua! 😁
Jätä se sika ja tuu mun viekkuun.
T: Uusi gigolosi
Tuleva eksäsi manipuloi sinua nyt oikein huolella.
Nyt ole nainen ja kaiva esiin se selkärankasi.
Sinä olet vastuussa omasta onnellisuudestasi ja joulustasi, et muiden.
Ja kuten täällä moni on sanonut, kukaan ei järkyty eikä kenenkään joulu mene pilalle siitä, että te eroatte. Kun kerran teillä ei lapsia ole.
Toi on vaa pikkumaista. Ollut aikaa erota 50 muuna viikkona tän vuoden aikana. Toi eroaminen jouluna on vain turha kosto ja draaman hakua.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä ihmisiä jotka jättävät kumppanin juuri joulun alla, todella v-mäisesti tehty. Ettekö voi edes himpun verran miettiä sitä toista osapuolta? Oletan että ero tulee miehellesi ihan puskista?
Ihmiset eroavat ympäri vuoden. Miksi nimenomaan joulun aikaan eroaminen olisi jotenkin erityisen ilkeää? Jos ero tapahtuisi vaikka lokakuulla, se ensimmäinen joulu on silti ihan kauhea.
Joulu on pari pyhäpäivää. En nyt kaikkea lukenut, mut hommaa asunto itsellesi. Se on tärkeintä. Jo se auttaa fiilistelyssä. Tee kuten sulle on tärkeintä. Ketään ei oman pahan olon kustannuksella tarvii kattoo pidempään kuin jaksaa. Itsekin erosin juuri ikä tuo nyt maailmaa kaatanut keneltäkään.
Jätä se pukki!