Tein itse pitzaa ekan kerran ja oli kalliimpaa kuin pizzeriasta haettu
Eihän tässä ole mitään tolkkua. Äiti sanoi aina että tee itse tulee halvemmaksi, mutta ei tule enää. Vai onko syy että kävin väärässä kaupassa ostamassa 00-jauhot, mozzarellat, parmesaanit ym... En kyllä enää ikinä vaan haen sen 7,5 euron pizzan pizzeriasta
Kommentit (82)
Yhdelle syöjälle tulee muutenkin kallista ruokaa, jos vain sen yhden annoksen laittaa, jos laskeesillä tavon, että jauhopussit, juustoraasteet yms. kaiken koko pakkauksen hinnan. Kallistahan on jauhelihakin, jos 400 g on ostettava, ja 100 g on tarve. Pitää osata organisoida, että valmistaa samoista aineksista erilaista ruokaa eri päiville, tai sitten tyytyy siihen, että lihapullia on monena päivänä. Sama juttu pitsan kanssa, kun teet itse, saat monta pitsaa tavallaan yhden hinnalla, mutta onhan ne syötäväkin. Kaikilla ei ole pakastinta, jääkaapissa ruoka säilyy max viikon. Jääkaapin pakastelokero ei sovellu pakastamiseen (vain sellaisten pakasteiden säilyttämiseen, jotka aiotaan syödä lähiaikoina), mutta kyllä siellä paria pitsanpalaa voi muutaman päivän säilyttää.
Minä en itseäni kovin kummoisena kokkina tai pitsakokkina pidä, mutta nuo reseptit 🤮 Kananmunaa pitsataikinaan? Kananmunaa on joidenkin pitsojen päällä, tosin en ole sellaista koskaan tehnyt. Yhdellä tutulla olen syönyt mitä omalaatuisinta pitsaa, joka oli kyllä lähinnä piirakkaa ja siinä oli myös suolakurkkua päällä. Kerran olen myös pitseriasta kokeeksi ostanut pitsan, missä oli kananmunaakin päällä. Ei se paha ollut, mutta tuskin ostan toista kertaa.