Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka muistatte juoda vettä tarpeeksi?

Vierailija
30.03.2015 |

havahdun itse välillä illalla siihen, etten ole tosiaankaan juonut päivän aikana kuin vaan muutaman lasin vettä! eikä  ole janottanut. kahvia ja teetä menee.  limuja en juo (todella harvoin)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa se vaan on, aina kun menee keittöön otan lasin vettä. Ja jos olen liikenteessä, mulla on aina vesipullo mukana.

Vierailija
2/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muistaa, keho kyllä muistuttaa jos nestetasapaino horjuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kotona minulla on tietokoneen vieressä 1,5 litran vesipulo, tyhjennän sen päivän aikana.
Töisäkin on mukana se 1,5l pullo.

Vierailija
4/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo muuta kuin janottaa. Johan sen on asiantuntijatkin todennneeet, ettei sellaisesta veden latkimisesta silloin kuin ei ole jano, ei ole mitään hyötyä. Ainoastaan vakavasti sairailla ja vanhuksilla voi luonnollinen janontunne puuttua niin että eivät muista juoda ilman että täytyy kellon mukaan vaan juoda. Muuten kyllä kroppa sanoo milloin on jano, eikä muulloin tarvi juoda. 

Esim. itse juon vettä vain aamulla herätessäni, aterioilla ja nukkumaan mennessäni. 4 lasia tulee päivässä, enkä välillä juo mitään muuta kuin mustaa kahvia. Hyvin on pärjätty jo 40 vuotta.

Vierailija
5/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sovellus kännykässä joka muistuttaa ja laskee paljon tarvii juoda/paljon olet jo juonut. Pakko oli ottaa kun mulla kävi just noin ku ap:lla.
Sovellus antaa hyvän alun, sit oppii rutiiniin :)

Vierailija
6/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tulee janon tunne, kehossa on jo nestevaje. 

Vierailija
7/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:42"]En juo muuta kuin janottaa. Johan sen on asiantuntijatkin todennneeet, ettei sellaisesta veden latkimisesta silloin kuin ei ole jano, ei ole mitään hyötyä. Ainoastaan vakavasti sairailla ja vanhuksilla voi luonnollinen janontunne puuttua niin että eivät muista juoda ilman että täytyy kellon mukaan vaan juoda. Muuten kyllä kroppa sanoo milloin on jano, eikä muulloin tarvi juoda. 

Esim. itse juon vettä vain aamulla herätessäni, aterioilla ja nukkumaan mennessäni. 4 lasia tulee päivässä, enkä välillä juo mitään muuta kuin mustaa kahvia. Hyvin on pärjätty jo 40 vuotta.
[/quote]

Mä oon taas kuullut et jano on jo merkki kuivuudesta. Et janoa ei sais päästää tulemaan.
Kyllähän sillä hengissä pysyy tolla 4 lasillisella, mutta oon huomannut et mun iho esimerkiksi tykkäs vedenlisäyksestä. Samoin virtsa on normaalin väristä (verrattuna entiseen) ja aineenvaihdunta vilkastui..

Vierailija
8/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kotonakin vesipulloa. Se on jotenkin helpompi. Kun sen näkee, muistaa juoda.

Vierailija
9/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä appi:)

Vierailija
10/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 litraa kuitenkin päivässä...

Vierailija
12/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:50"]Ei vettä tarvitse koko ajan latkia:

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/ala_tankkaa_vetta_koko_ajan
[/quote]
Ei koko ajan, mutta joillain on oikeasti vaikeuksia muistaa juoda. Mä join lapsena hellepäivinäkin alle litran. Siitä tuli aina huonoa oloa, kivuliasta ummetusta ym.

Vierailija
13/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:45"]mikä appi:)
[/quote]

Water Your Body

Vierailija
14/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:51"]

[/quote]

Jota ei tarvitse silkkana vetenä litkiä, saa mm. ruoan mukana.

Vierailija
15/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:50"]Ei vettä tarvitse koko ajan latkia: http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/ala_tankkaa_vetta_koko_ajan [/quote] Ei koko ajan, mutta joillain on oikeasti vaikeuksia muistaa juoda. Mä join lapsena hellepäivinäkin alle litran. Siitä tuli aina huonoa oloa, kivuliasta ummetusta ym.

[/quote]

Joo, mutta se, että latkit vettä ja ravaat vessassa koko ajan, ei edistä terveyttäsi sen kummemmin. On hyvä miettiä, juoko tarpeeksi, jos esimerkiksi juo kahvia, joka poistaa nestettä tai jos aikoo kuntoilla tai on helle, mutta muuten ei ole olemassa suositusta, jonka mukaan pitäisi juoda koko ajan, vaikka ei ole jano.

Esimerkiksi tuo "ihostasi tulee kauniimpi" on naistenlehtihömppää - mikään lehti ei koskaan viittaa mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, että noin olisi tapahtunut, vaan se, että halutaan näin uskoa tai että joku kokee näin, ajaa fiksujenkin kannanottojen ohi.

Vierailija
16/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo työpöydällä koko ajan näkyvillä, puolen litran tuoppi kotona.

Vierailija
17/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:51"]

[/quote]

Ihminen saa nestettä myös ravinnosta, suositeltua määrää ei ole pakko juoda nimenomaan vetenä. Jos et usko, niin googlaa.

Vierailija
18/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot kahvia, menetät kehostasi vettä samanverran. 2desiä silloin töllöin niin, että JOS et ole aktiivinen 1.5litraa on aika hyvä, jos et siis juo kahvia ja teetä. 

Vierailija
19/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:58"]

Jos juot kahvia, menetät kehostasi vettä samanverran. 

[/quote]

Ei pidä todellakaan paikkaansa.

Mustassa kahvissa on yli 95 % vettä, joten kahvin nauttimisella on merkitystä päivittäisen nestetasapainon ylläpidossa. Tutkimusten mukaan kohtuullinen kahvinjuonti ei aiheuta nestehukkaa.

Tutkimukset osoittavat, että viittä kahvikupillista vastaava määrä kofeiinia ei aiheuta nestehukkaa.
Kofeiinilla saattaa olla lievä, lyhytaikainen diureettinen vaikutus. Vaikutus ei kuitenkaan ole niin voimakas, että se ylittäisi kahvijuomasta saatavan nesteen hyödyt.
Tutkimusten perusteella voidaan olettaa, että kohtuullinen kahvinjuonti ei muuta veden ja nesteiden jakaantumista kehoss.  Kofeiinipitoisten juomien, kuten kahvin, nauttiminen voi osaltaan auttaa kehon nestetarpeen tyydyttämisessä.

Vierailija
20/28 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina illalla keittiön tiskipöydälle ison kannun vettä, aamulla se on sopivaa juotavaksi. Hanakylmää vettä ei pysty juomaan paljoa. Aina kun menen keittiöön, juon lasillisen. Samoin töissä. Pöydällä on koko ajan kannu vettä ja aina ohimennessäni juon.

Ruuan kanssa puolenlitran vesilasi vieressä ja sen kiskaisen aina ruuan päätteeksi :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme