Voi ny helvetti ton päiväkodin kanssa
3,5-vuotias viedään kerran päikkyyn rattailla kun ollaan myöhässä, niin heti joku täti tulee määkimään, että lapsen pitäisi kävellä. Ärsyttää, yleensä kuitenkin kävellään tai lapsi pyöräilee (ilman apupyöriä), niin ihan kuin tässä olisi joku ongelma. Huoh. Jotkut menee päivittäin autolla, sanotaanko siitä? Tuskin.
Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:54"]
Jos lapsi on totutettu kävelemään, niin eipä kilsan matkalla nyt 4-vuotiaalla juuri sen enempää mene kuin aikuisellakaan. Parikymmentä minuuttia varaan. Nuoremmalle voi ottaa rattaat.
Tärkeä tulevan hyötyliikunnankin kannalta ja ihan ekologinenkin pointti on siinä, että käveltäisiin ja pyöräitäisiin mahdollisimman paljon. Iha sairaalta tuollainen kuulostaa, että kilsan matkan takia startataan autolla, jos ei mitään käyttöä päivän mittaan sille ole muuta.
Tuodaan auto sitten takaisin kotipihaan. Mikä viesti tässä lapselle? Auto otetaan alle, vaikka ärrälle puolen kilsan päähän oltaisiin menossa. Tällaiset ajatusmallit kestävät hyvinkin koko elämän läpi ja niitä on vaikea muuttaa.
[/quote]Siis mitä mitä, juurihan on puhuttu että 3-vuotiaita ei rattaissa kuskailla. Huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:59"]
Mielummin tuollainen päiväkodin henkilökunta joka on vähän liian huolissaan, kuin sellainen joka vähät välittää .
Kerran vein lapsen pariksi tunniksi hoitoon erään työasian ajaksi. Kun sitten menin hakemaan häntä, oli vastavassa oleva hoitaja siinä uskossa että lapsellani on vapaapäivä tänään ja ihmetteli miksi siis olen päivodissa. Olin lievästi sanottuna hölmistynyt, sillä aamulla lasta tuodessani tervehdimme molemmat hoitajaa, niin minä kuin lapsikin. Selitin vielä sen päiväisen kuvion hoitajalle siinä tullessamme.
No oli sitte käynyt niin että lapsi oli livahtanut sellaiseen pikku huoneeseen leikkimään siksi aikaa kun päiväkodissa oli. Hoitaja ei ollut tietoinen siis että lapsi oli päiväkodissa. Oli ihan järkyttävää etsiä lasta pitkin päiväkotia hoitajan avustuksella, joka vain hoki kokoajan että oli tosiaan ollut siinä uskossa että lapsella on vapaapäivä ja rupesi vielä syyttämään minua siitä että tuollaiset poikkeukselliset hoitoajat väkisinkin sotkevat ja että olisin vaan pitänyt lapsen kotona ja hoitanut työasiat täysinä työpäivinä. Tapahtuneen jälkeen vaihdoimme päiväkotia.
[/quote]
Tällainen tapaus oli taannoin iltapäivälehdessä. Ei sama kuitenkaan? Vai?
[/quote] Ei ole sama. Tästä on jo vuosia. T: 40
[/quote]
Minä vähän luulen, että eivät he sano mitään niille joille oikeasti kannattaisi sanoa. Meille "normaaleille" vanhemmille on helpompi huomautella kuin niille, joilla on asiat solmussa. Me emme sitten hypi silmille, vaikka meille sanottaisiin mitä.
[/quote]
Olen usein miettinyt ihan samaa. Että ne ihmiset, joiden toiminta oikeasti kaipaisi korjaamista, eivät saa koskaan palautetta. On tullut usein tunne, että hoitajat eivät halua sohia "ampiaispesää", jossa olisi sitten oikeasti selvitettävää. On paljon helpompi huudella "normaaleille" ihmisille.
En todellakaan ymmärrä, mikä ongelma tuossa ap:n tapauksessa oli, vaikka hän toisi lapsensa joka päivä niin, että lapsi istuu rattaissa. Mielestäni aamut ovat sitä varten, että kukin ehtii ajoissa sinne minne on menossa. Iltapäivällä ja illalla voi sitten liikkua mielensä mukaan ja varmasti moni lapsi ulkoilee myös iltaisin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"] Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia! [/quote] Et sitten niitä muutamaa tuntiakaan arjessa haluasi viettää lastesi kanssa? Eiväthän ne lapsesi siellä nukahtaisi, vaan ainoastaan lepäilisi, elleivät olisi väsyneitä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että pieni ihminen tarvitsee lepohetken päiväkotipäivän aikana? On näitä vanhempia, jotka jatkuvasti jankkaavat tätä. Tuovat lapsen seitsemältä hoitoon ja vaativat, että neljään viiteen pitäisi 5-vuotiaan olla koko ajan liikkeellä "virikkeiden" parissa. Sittenhän lapsi helposti nukahtaa jo kuuden, seitsemän aikaan kotona ja jää aikaa viinin lipittelylle. Pk-täti. [/quote] Mutta tätä tehdään vaikka lapseni on osa-päivähoidossa! Prlk yritä siinä sitten aamulla nousta ylös kun isompi ei malta nukkua kuin siihen aamu viiteen, kun on pkssa laitettu nukkumaan
[/quote]
Meillä oli lapsi vain eskarissa eli 4 tuntia päivässä päiväkodin eskaria. Siitäkin ajasta käytettiin tunti päivä"lepoon" eli 6 vuotiaan lapsen piti maata tunti nukkarissa hiljaa.
[/quote]
Tämä on väärin! Tässä päiväkodissa ei tehdä noin. Osapäivälapset harkinnan mukaan (vanhempien kanssa keskustellaan asiasta) eivät edes lepäile, jos näin sovitaan.
Eskarilaiset, jotka eivät ole kokopäiväisesti, eivät lepäile, ellei sitä vanhempi nimenomaisesti toivo. Vain yksi on toivonut parin viime vuoden sisään. Lapsella oli aistiyliherkkyys diagnosoituna ja katsottiin, että hänen on hyvä rauhoittua näinkin lyhyen ryhmähoidon aikana.
pk-täti
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"] Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia! [/quote] Et sitten niitä muutamaa tuntiakaan arjessa haluasi viettää lastesi kanssa? Eiväthän ne lapsesi siellä nukahtaisi, vaan ainoastaan lepäilisi, elleivät olisi väsyneitä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että pieni ihminen tarvitsee lepohetken päiväkotipäivän aikana? On näitä vanhempia, jotka jatkuvasti jankkaavat tätä. Tuovat lapsen seitsemältä hoitoon ja vaativat, että neljään viiteen pitäisi 5-vuotiaan olla koko ajan liikkeellä "virikkeiden" parissa. Sittenhän lapsi helposti nukahtaa jo kuuden, seitsemän aikaan kotona ja jää aikaa viinin lipittelylle. Pk-täti. [/quote] Mutta tätä tehdään vaikka lapseni on osa-päivähoidossa! Prlk yritä siinä sitten aamulla nousta ylös kun isompi ei malta nukkua kuin siihen aamu viiteen, kun on pkssa laitettu nukkumaan
[/quote]Ootko pienemmän kanssa kotona ;)
[/quote]
En, mutta mieheni ja minun työvuorojen ansiosta ei tarvi pitää lasta kuin se 4 tuntia hoidossa. Minusta siinä ajassa ei 5 -vuotiasta pitäisi väsyttää.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:42"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"] Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia! [/quote] Et sitten niitä muutamaa tuntiakaan arjessa haluasi viettää lastesi kanssa? Eiväthän ne lapsesi siellä nukahtaisi, vaan ainoastaan lepäilisi, elleivät olisi väsyneitä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että pieni ihminen tarvitsee lepohetken päiväkotipäivän aikana? On näitä vanhempia, jotka jatkuvasti jankkaavat tätä. Tuovat lapsen seitsemältä hoitoon ja vaativat, että neljään viiteen pitäisi 5-vuotiaan olla koko ajan liikkeellä "virikkeiden" parissa. Sittenhän lapsi helposti nukahtaa jo kuuden, seitsemän aikaan kotona ja jää aikaa viinin lipittelylle. Pk-täti. [/quote] Mutta tätä tehdään vaikka lapseni on osa-päivähoidossa! Prlk yritä siinä sitten aamulla nousta ylös kun isompi ei malta nukkua kuin siihen aamu viiteen, kun on pkssa laitettu nukkumaan [/quote]Ootko pienemmän kanssa kotona ;) [/quote] En, mutta mieheni ja minun työvuorojen ansiosta ei tarvi pitää lasta kuin se 4 tuntia hoidossa. Minusta siinä ajassa ei 5 -vuotiasta pitäisi väsyttää.
[/quote]No ilmeisesti väsyttää, kun kerran nukahtaa. Viikonloppuna vaan puoli seitsemän sänkyyn, niin ei jää univelkaa, eikä nukahda maanantaina päikkäreille ellei tarvetta ole. Jos nukahtaa, lapsi tarvitsee unet.
Oma 4-vuotias kokee pakolliset päiväunet todella ahdistavina (hoidossa 10-16). Tunnin verran pitää maata hiljaa paikoillaan, maha täynnä. Siinä kyllä nukahtaisi aikuinenkin vaikka kyse ei olisi todellisesta unentarpeesta tai väsymyksestä. Totta kai päivään kaivataan hetkiä rauhoittumiseen, mutta pk-tädin puheet ovat kyllä höttöä siinä mielessä että kaikki lapset tarvitsisivat unta keskellä päivää. Ja monessa perheessä päiväunet aiheuttaa kierteen, että lapsi nukahtaa yöunille vasta klo 23 ja kun kuitenkin on pakko herätä tarhaan viimeistään seitsemältä niin totta kai lapsi väsähtää. Todellisuudessa lapselle olisi parempi nukkua yhtenäiset yöunet 20-07 mutta sittenhän se ei nukkuisi tarhassa, vaan saattaisi jopa vaatia valvontaa...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:05"]
Jos lapsi on totutettu kävelemään, niin eipä kilsan matkalla nyt 4-vuotiaalla juuri sen enempää mene kuin aikuisellakaan. Parikymmentä minuuttia varaan. Nuoremmalle voi ottaa rattaat.
Tärkeä tulevan hyötyliikunnankin kannalta ja ihan ekologinenkin pointti on siinä, että käveltäisiin ja pyöräitäisiin mahdollisimman paljon. Iha sairaalta tuollainen kuulostaa, että kilsan matkan takia startataan autolla, jos ei mitään käyttöä päivän mittaan sille ole muuta.
Tuodaan auto sitten takaisin kotipihaan. Mikä viesti tässä lapselle? Auto otetaan alle, vaikka ärrälle puolen kilsan päähän oltaisiin menossa. Tällaiset ajatusmallit kestävät hyvinkin koko elämän läpi ja niitä on vaikea muuttaa.
[/quote]Siis mitä mitä, juurihan on puhuttu että 3-vuotiaita ei rattaissa kuskailla. Huhhuh.
[/quote]
No joo, mutta kuka tuota nyt tosissaan on ottanut?
Ei täällä kai kukaan. Paljon parempi on ottaa rattaat ja kävellä kuin autoilla, mikä oli alkuperäisenkin kanta.
Minusta sitä paitsi on aivan normaalia kuljettaa kolmivuotiasta rattailla ainakin satunnaisesti. Aloitus on perin outo juttu. Onkohan jotain muuta ärsytystä tapahtunut hoitajan ja vanhempien välillä?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:15"]
[/quote]
Ei täällä kai kukaan. Paljon parempi on ottaa rattaat ja kävellä kuin autoilla, mikä oli alkuperäisenkin kanta.
Minusta sitä paitsi on aivan normaalia kuljettaa kolmivuotiasta rattailla ainakin satunnaisesti. Aloitus on perin outo juttu. Onkohan jotain muuta ärsytystä tapahtunut hoitajan ja vanhempien välillä?
[/quote]No ei tietääkseni ole mitään muuta.. mutta kuka noista varmaksi osaa sanoa, jos on kahvihuoneessa jotain kyräilty. Vasu-keskustelussakin oli hieman ärsyttävä sävy, ei ollut keskustelua, vaan täti saneli miten asiat on ja mitä "teidän pitää tehdä". Piti aina keskeyttää puhe, että sai sanottua oman käsityksensä omasta lapsestaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:22"]
Mä istun päivät kotona kun lapsi on päiväkodissa. Teen töitä kotoa käsin. Joskus oon miettinyt "mitä naapurit ajattelee".. :D
[/quote]
Valitettavasti tämä naapuri on itse kertonut ongelmistaan. Ei ole töissä, ei koulussa. Mutta ei tästäkään sen enempää.
Mä ihmettelen, miten lapsi jaksaa ilman päikkäreitä hoidossa. Meillä ainakin lapset käy ihan ylikierroksilla illalla, jos eivät nukkuneet päivällä. Tosi vaikee saada nukkumaan ilman päikkäreitä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:38"]
Mitähän nuo tädit sanoisi meidän naapurille, joka vie lapsensa päiväkotiin (matkaa alle kilometri) joka aamu autolla ja hakee autolla? Ja itse menee vielä takaisin kotiinsa istumaan päiväksi.
Hemmetin nipoa siellä.
Meidän päiväkodissa tuli kerran sijaiselta sanomista lapseni talvikengistä. Sanasta sanaan palaute kuului näin: onhan nuo teidän tytön kengät varmasti hienot ja kalliit, mutta niitä on vaikea saada lahkeen alle itse. Meni sitten merkin kurkkimaan vai miksi tuo kallius piti mainita? Samaa mieltä olin kyllä kenkien varresta, että kun on niin löysä niin voi olla hankala laittaa lahjetta päälle. "Onneksi" tytön talvihaalari hajosi metsäretkellä, niin varahaalarin lahkeet menee heittämällä... huoh.
[/quote]
Ot. Mistä tiedät, että naapurisi istuu kotona koko päivän? Istutko itsekin? Ikkunan edessä?
Meillä on pk:iin n. kilsan matka ja KYLLÄ, vien lapset (3 ja 4v.) hoitoon joka aamu autolla kiireen vuoksi. Sen jälkeen tuon auton kotiin ja jatkan itse bussipysäkille ja töihin. Pysäkille on kotoamme lyhyempi matka kuin päiväkodista.
[/quote]
No jo on kiire! Olet varmasti hyvässä asemassa oleva ERITTÄIN tärkeä ihminen.
Ihme tarve saada lapsia, jos ei heidän kanssaan voi pikku matkaa kävellä, koska KIIRE!
[/quote]
En ole se, jota lainasit, mutta pakko kommentoida.
Olen hammaslääkäri ja ensimmäinen potilas tulee vastaanotolleni tasan klo 08:00. Silloin minun on oltava paikalla työvaatteissa ja potilaat tiedot on oltava luettuna. Joinakin aamuina on vaan niin kiire, että 2,5-vuotiaan kanssa ei keritä kävellä päikkäriin. Minä en ole tärkeä, potilaani ovat, joten en vain voi olla myöhässä töistä.
[/quote]
Koska et kerro matkan pituutta, niin miten tähän nyt voisi kantaa ottaa?
Tosi moni on ottanut peukkujen muodossa. Ihmettelen, että voidaan antaa näitä ylä- ja alapeukutuksia niin kevein perustein.
Matkasi voi olla 50 metriä tai kolme kilsaa. Vähän nyt riippuu siitä. Mutta tosiaan älyttömän tärkeätä työtä teet. Heti muuten alkoi hammasta kolottaa, kun hammaslääkäri vilahti tekstissä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:21"]Omg mitähän meistä ajatellan... meillä pk matka noin 200metriä. Usein mennään 4v rattaissa sinne, tosin kierrämme ekaluokkalaisen koulun kautta yht noin 200m lisää matkaa. Sitte tuun kotiin vauvan kanssa päiväksi. Ja vauva odottelee kotona isosiskon tai -veljen kanssa jottei meille sentään tuplarattaita oo ostettu näitten pk matkojen takia :-D ja muuten 4v kyllä kävelee tai pyöräilee ettei tarvi kenenkään huolestua nyt hänen liikkumisestaan
[/quote]lapsia oot tehny kolme mutta kyllhän se nelivuotias täytyy päiväkotiin viedä. Ja juu juu se niin viihtyy siellä kun sillä on kavereita jne...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:29"]
[/quote]
[/quote]No ei tietääkseni ole mitään muuta.. mutta kuka noista varmaksi osaa sanoa, jos on kahvihuoneessa jotain kyräilty. Vasu-keskustelussakin oli hieman ärsyttävä sävy, ei ollut keskustelua, vaan täti saneli miten asiat on ja mitä "teidän pitää tehdä". Piti aina keskeyttää puhe, että sai sanottua oman käsityksensä omasta lapsestaan.
ap
[/quote]
No onhan siis jotain ärsytystä tapahtunut, jos kerran vasu-keskusteluissa ärsyynnyit.
Miten saneltiin vasussa? Vaikutat nyt vähän yliherkältä. Miksi ihmeessä juuri sinun tekemisiäsi olisi "kyräilty" kahvihuoneessa.
Ainahan jokin syy on? Mikä mielestäsi, jos ajattelet näin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:54"]
Mitä sitten sanoit?
Kuulutko näihin, jotka alistuneena punastelee ja hämmentyy ja itkua tuhertavat, kun joku sanoo "pahasti".
Sitten riekut raivoa täynnä AV-palstalla. Ei heru sympatiaa, sori!
[/quote]Sanoin että oli kiire, ja sen takia tultiin rattailla, kun on nopeampaa kuin käveleminen. Täti sanoi, että "Niin no mutta silti" No en alkanut siinä vääntämään, mutta tosiaan jälkeenpäin aloin miettiä, että mitä "silti"?! Pitäisi silti myöhästyä töistä, vai natsittaa lasta juoksemaan koko matka? Niinkuin mitä?
ap
[/quote]
Törkeää vänkäämistä. Ihan kyllä ihme asenne hoitajalla. Onko yksityinen vai kunnallinen pk? Veikkaan että kunnallinen. Yksityisellä puolella on kyllä omat ongelmansa, mutta julkisella puolella työskentelevät luulevat usein olevansa jotenkin asiakkaidensa yläpuolella, "viranomaisia", jotka sitten voivat ohjata ja neuvoa mitään tietämättömiä vanhempia. Ja joo, usein ne joita "neuvotaan" ovat ihan tavallisen huolehtivaisia vanhempia. Ongelmatapaukset jätetään usein rauhaan, koska vaatisivat muutakin toimenpiteitä kuin suun soittamista.
Miten ihmiset ylipäätään enää vievät lapsia päiväkoteihin, eikö olisi ihaninta hoitaa lapset itse niin voisi päivänsä järjestää kuten haluaa eikä olla kenenkään käskytettävänä?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"]
Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia!
[/quote]
Et sitten niitä muutamaa tuntiakaan arjessa haluasi viettää lastesi kanssa? Eiväthän ne lapsesi siellä nukahtaisi, vaan ainoastaan lepäilisi, elleivät olisi väsyneitä.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että pieni ihminen tarvitsee lepohetken päiväkotipäivän aikana?
On näitä vanhempia, jotka jatkuvasti jankkaavat tätä. Tuovat lapsen seitsemältä hoitoon ja vaativat, että neljään viiteen pitäisi 5-vuotiaan olla koko ajan liikkeellä "virikkeiden" parissa. Sittenhän lapsi helposti nukahtaa jo kuuden, seitsemän aikaan kotona ja jää aikaa viinin lipittelylle.
Pk-täti.
[/quote]
Lepohetki ja pakkonukutus on ihan eri asia. Mun lapsen päikyssä kaikkien pitää pysyä siellä pimeässä huoneessa vähintään se tunti. Nukahtaa kai siinä vaikka ei väsytäkään, kun pistetään pimeään huoneeseen peiton alle ja niitä herätellään vasta iltapäiväulkoilulle. Omani ei tarvis päiväunia, mutta nukahtaa silti ja illalla ei nukahda ennen puolta yötä, kun nukkuu päiväkodissa välillä 12:30-15 ja noidankehä on valmis. Ilman päiväunia meillä on ihan tasan yhtä paljon sitä aikaa ja lapsi herää pirteänä. Meillä kun valitettavasti aamuheräämiset menee aikuisten rytmiin, eli lapsi revitään aamupalalle kuudelta ihan sama moneltako se nukahti ja sänkyyn se pistetään viimeistään kymmeneltä. Monta kertaa viikossa se venyy sinne yli puolen yön, kun lasta ei väsytä ja kotona se uskaltaa hypätä pois sieltä sängystä vähän väliä ja sen jälkeen on kaikki ihan poikki, kun ei me voida sitä lasta yksin jättää riekkumaan ja mennä itse nukkumaan silloin kello 10 kun alkais itseäkin väsyttää.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"]
Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia!
[/quote]Ei ne pakota nukkumaan, mutta levätä täytyy. Jos on väsynyt, levätessä nukahtaa. Lepohetki on tarpeellinen siinä melskeessä.
Mun lapsi ei nuku, mutta pidän tärkeänä että lepäilee ja rauhoittuu hetkeksi. Aivot tarvitsee lepoa.
[/quote]
Mutta kun tämä on myös niiden osapäivähoidossa olevien kanssa. Mun lapsi on hoidossa 9-13:30. Sitten kun haen just päiväunien aikaan nyrpistellään, että no nyt häiriintyy kaikki lapset. Ratkaisuna ois olla pistämättä sitä mun lasta niille päiväunille, kun mä haen sen joka päivä puoli tuntia päikkäreiden alun jälkeen. Jos kuuntelis sen sadun niin ok, mutta miksi helvatassa sitä pitää yrittää nukuttaa kun ne tietää, että mä haen sen sieltä kuitenkin kohta kotiin.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:29"]
ap
[/quote]
No onhan siis jotain ärsytystä tapahtunut, jos kerran vasu-keskusteluissa ärsyynnyit.
Miten saneltiin vasussa? Vaikutat nyt vähän yliherkältä. Miksi ihmeessä juuri sinun tekemisiäsi olisi "kyräilty" kahvihuoneessa.
Ainahan jokin syy on? Mikä mielestäsi, jos ajattelet näin.
[/quote] Ei Vasussa mitään ihmeellistä saneltu, "X osaa tän jutun hyvin, tuota pitäisi vielä harjoitella, kokeilkaa vaikka kotona tehdä palapelejä" jne. Eli ei mitään erityistä ärsytystä, en vaan pidä tuollaista keskusteluna, missä paahdetaan monologia ja toiset vain kuuntelevat. Sama asenne tämän aamuisessa, tullaan vaan sanomaan että lapsen pitäisi kävellä, ilman muuta.
Enkä ole mitään kyräilyä siellä kokenut.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:59"]
Mielummin tuollainen päiväkodin henkilökunta joka on vähän liian huolissaan, kuin sellainen joka vähät välittää .
Kerran vein lapsen pariksi tunniksi hoitoon erään työasian ajaksi. Kun sitten menin hakemaan häntä, oli vastavassa oleva hoitaja siinä uskossa että lapsellani on vapaapäivä tänään ja ihmetteli miksi siis olen päivodissa. Olin lievästi sanottuna hölmistynyt, sillä aamulla lasta tuodessani tervehdimme molemmat hoitajaa, niin minä kuin lapsikin. Selitin vielä sen päiväisen kuvion hoitajalle siinä tullessamme.
No oli sitte käynyt niin että lapsi oli livahtanut sellaiseen pikku huoneeseen leikkimään siksi aikaa kun päiväkodissa oli. Hoitaja ei ollut tietoinen siis että lapsi oli päiväkodissa. Oli ihan järkyttävää etsiä lasta pitkin päiväkotia hoitajan avustuksella, joka vain hoki kokoajan että oli tosiaan ollut siinä uskossa että lapsella on vapaapäivä ja rupesi vielä syyttämään minua siitä että tuollaiset poikkeukselliset hoitoajat väkisinkin sotkevat ja että olisin vaan pitänyt lapsen kotona ja hoitanut työasiat täysinä työpäivinä. Tapahtuneen jälkeen vaihdoimme päiväkotia.
[/quote]
Tällainen tapaus oli taannoin iltapäivälehdessä. Ei sama kuitenkaan? Vai?