Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ny helvetti ton päiväkodin kanssa

Vierailija
30.03.2015 |

3,5-vuotias viedään kerran päikkyyn rattailla kun ollaan myöhässä, niin heti joku täti tulee määkimään, että lapsen pitäisi kävellä. Ärsyttää, yleensä kuitenkin kävellään tai lapsi pyöräilee (ilman apupyöriä), niin ihan kuin tässä olisi joku ongelma. Huoh. Jotkut menee päivittäin autolla, sanotaanko siitä? Tuskin. 

Kiitos ja anteeksi. 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:08"]

Päiväkodin tädit on juost tuollaisia, että jos kerran näkevät että lapsi on rattaissa, niin olettavat että se on siinä aina ja joka matkalla. Tietenkään kotona ei ulkoilla eikä kävellä mihinkään, aina vaan istutaan rattaissa. 

[/quote]

Minä vähän luulen, että eivät he sano mitään niille joille oikeasti kannattaisi sanoa. Meille "normaaleille" vanhemmille on helpompi huomautella kuin niille, joilla on asiat solmussa. Me emme sitten hypi silmille, vaikka meille sanottaisiin mitä. 

Yksi inhottava kokemus on siskoltani, joka joutui sairaalaan kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Tietysti sitten isompi lapsi eskarissa kertoi että äiti on sairaalassa lepäämässä, ja tapauksesta tuli oikea juorun aihe :( Ja tämä ei olisi siskolle ja miehelleen selvinnyt, ellei yksi hoitajista olisi tullut kysymään kaikkien kuullen iltapäivällä, että miksi se Elmerin äiti on sairaalaan joutunut? 

Oli sitten siskon mukava palata viemään lastaan esikouluun, kun koko henkilökunta oli siinä luulossa että hän oli ollut "lepäämässä" jonkin mielenterveyshäiriön takia. Ja toisaalta, mitä sitten vaikka olisikin ollut? Onko se edelleen noin leimaavaa? 

Vierailija
22/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:38"]

Mitähän nuo tädit sanoisi meidän naapurille, joka vie lapsensa päiväkotiin (matkaa alle kilometri) joka aamu autolla ja hakee autolla? Ja itse menee vielä takaisin kotiinsa istumaan päiväksi. 

Hemmetin nipoa siellä. 

Meidän päiväkodissa tuli kerran sijaiselta sanomista lapseni talvikengistä. Sanasta sanaan palaute kuului näin: onhan nuo teidän tytön kengät varmasti hienot ja kalliit, mutta niitä on vaikea saada lahkeen alle itse. Meni sitten merkin kurkkimaan vai miksi tuo kallius piti mainita? Samaa mieltä olin kyllä kenkien varresta, että kun on niin löysä niin voi olla hankala laittaa lahjetta päälle. "Onneksi" tytön talvihaalari hajosi metsäretkellä, niin varahaalarin lahkeet menee heittämällä... huoh.

[/quote]

Ot. Mistä tiedät, että naapurisi istuu kotona koko päivän? Istutko itsekin? Ikkunan edessä?

Meillä on pk:iin n. kilsan matka ja KYLLÄ, vien lapset (3 ja 4v.) hoitoon joka aamu autolla kiireen vuoksi. Sen jälkeen tuon auton kotiin ja jatkan itse bussipysäkille ja töihin. Pysäkille on kotoamme lyhyempi matka kuin päiväkodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg mitähän meistä ajatellan... meillä pk matka noin 200metriä. Usein mennään 4v rattaissa sinne, tosin kierrämme ekaluokkalaisen koulun kautta yht noin 200m lisää matkaa. Sitte tuun kotiin vauvan kanssa päiväksi. Ja vauva odottelee kotona isosiskon tai -veljen kanssa jottei meille sentään tuplarattaita oo ostettu näitten pk matkojen takia :-D ja muuten 4v kyllä kävelee tai pyöräilee ettei tarvi kenenkään huolestua nyt hänen liikkumisestaan

Vierailija
24/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä istun päivät kotona kun lapsi on päiväkodissa. Teen töitä kotoa käsin. Joskus oon miettinyt "mitä naapurit ajattelee".. :D

Vierailija
25/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:21"]Omg mitähän meistä ajatellan... meillä pk matka noin 200metriä. Usein mennään 4v rattaissa sinne, tosin kierrämme ekaluokkalaisen koulun kautta yht noin 200m lisää matkaa. Sitte tuun kotiin vauvan kanssa päiväksi. Ja vauva odottelee kotona isosiskon tai -veljen kanssa jottei meille sentään tuplarattaita oo ostettu näitten pk matkojen takia :-D ja muuten 4v kyllä kävelee tai pyöräilee ettei tarvi kenenkään huolestua nyt hänen liikkumisestaan
[/quote]
No kyllä mäkin jo vähä ihmettelisin :D vaikka kiireen takia varmasti teette kuten teille on parhaaksi, en itsekkään oo tarmokkaimmasta päästä joten mun on paha tulla arvostelemaan

Vierailija
26/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia!

Vierailija
27/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:20"]

Mitähän nuo tädit sanoisi meidän naapurille, joka vie lapsensa päiväkotiin (matkaa alle kilometri) joka aamu autolla ja hakee autolla? Ja itse menee vielä takaisin kotiinsa istumaan päiväksi. 

Hemmetin nipoa siellä. 

Meidän päiväkodissa tuli kerran sijaiselta sanomista lapseni talvikengistä. Sanasta sanaan palaute kuului näin: onhan nuo teidän tytön kengät varmasti hienot ja kalliit, mutta niitä on vaikea saada lahkeen alle itse. Meni sitten merkin kurkkimaan vai miksi tuo kallius piti mainita? Samaa mieltä olin kyllä kenkien varresta, että kun on niin löysä niin voi olla hankala laittaa lahjetta päälle. "Onneksi" tytön talvihaalari hajosi metsäretkellä, niin varahaalarin lahkeet menee heittämällä... huoh.

[/quote]

Ot. Mistä tiedät, että naapurisi istuu kotona koko päivän? Istutko itsekin? Ikkunan edessä?

Meillä on pk:iin n. kilsan matka ja KYLLÄ, vien lapset (3 ja 4v.) hoitoon joka aamu autolla kiireen vuoksi. Sen jälkeen tuon auton kotiin ja jatkan itse bussipysäkille ja töihin. Pysäkille on kotoamme lyhyempi matka kuin päiväkodista.

[/quote]

No jo on kiire! Olet varmasti hyvässä asemassa oleva ERITTÄIN tärkeä ihminen.

Ihme tarve saada lapsia, jos ei heidän kanssaan voi pikku matkaa kävellä, koska KIIRE!

Vierailija
28/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä vähän luulen, että eivät he sano mitään niille joille oikeasti kannattaisi sanoa. Meille "normaaleille" vanhemmille on helpompi huomautella kuin niille, joilla on asiat solmussa. Me emme sitten hypi silmille, vaikka meille sanottaisiin mitä. 

Yksi inhottava kokemus on siskoltani, joka joutui sairaalaan kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Tietysti sitten isompi lapsi eskarissa kertoi että äiti on sairaalassa lepäämässä, ja tapauksesta tuli oikea juorun aihe :( Ja tämä ei olisi siskolle ja miehelleen selvinnyt, ellei yksi hoitajista olisi tullut kysymään kaikkien kuullen iltapäivällä, että miksi se Elmerin äiti on sairaalaan joutunut? 

Oli sitten siskon mukava palata viemään lastaan esikouluun, kun koko henkilökunta oli siinä luulossa että hän oli ollut "lepäämässä" jonkin mielenterveyshäiriön takia. Ja toisaalta, mitä sitten vaikka olisikin ollut? Onko se edelleen noin leimaavaa? 
[/quote]

Taitaa olla samanlaisia eukkoja kuin edellisessä työpaikassani. Kaikkeen piti puuttua, jopa lasten vaatehankintoihin ts. mistä niitä vaatteita saa/ei saa ostaa. Sanoin, että tuollaiset asiat EI kuulu meille. Siitähän tämä hoitaja sai hirveet tiltit. Tää martta olis sopinu paremmin sossun puolelle...

Vierailija
29/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"]

Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia!

[/quote]

Et sitten niitä muutamaa tuntiakaan arjessa haluasi viettää lastesi kanssa? Eiväthän ne lapsesi siellä nukahtaisi, vaan ainoastaan lepäilisi, elleivät olisi väsyneitä. 

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että pieni ihminen tarvitsee lepohetken päiväkotipäivän aikana? 

On näitä vanhempia, jotka jatkuvasti jankkaavat tätä. Tuovat lapsen seitsemältä hoitoon ja vaativat, että neljään viiteen pitäisi 5-vuotiaan olla koko ajan liikkeellä "virikkeiden" parissa. Sittenhän lapsi helposti nukahtaa jo kuuden, seitsemän aikaan kotona ja jää aikaa viinin lipittelylle. 

Pk-täti. 

Vierailija
30/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:30"]

Hemmetin nipoa siellä. 

[/quote]

[/quote]

Ihme tarve saada lapsia, jos ei heidän kanssaan voi pikku matkaa kävellä, koska KIIRE!

[/quote]En ole se jolle kommentoit, mutta pikkulapsella kestää aika kauan kävellä 1 km, ja vielä sen jälkeen vanhempi  kävelee toisen 1 km takaisin. Minkä jälkeen bussia odottelemaan, ja vielä bussimatka töihin. Aika paljon menee siis aikaa.  

Kyllä mulla ainakin on kiire, harvoin olisi aamulla tuohon aikaa. Ja pliis, toi "miksi teit lapsia jos et voi pikku matkaa kävellä" on niin kulunut. 

Vierailija
31/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"]

[/quote]

Et sitten niitä muutamaa tuntiakaan arjessa haluasi viettää lastesi kanssa? Eiväthän ne lapsesi siellä nukahtaisi, vaan ainoastaan lepäilisi, elleivät olisi väsyneitä. 

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että pieni ihminen tarvitsee lepohetken päiväkotipäivän aikana? 

On näitä vanhempia, jotka jatkuvasti jankkaavat tätä. Tuovat lapsen seitsemältä hoitoon ja vaativat, että neljään viiteen pitäisi 5-vuotiaan olla koko ajan liikkeellä "virikkeiden" parissa. Sittenhän lapsi helposti nukahtaa jo kuuden, seitsemän aikaan kotona ja jää aikaa viinin lipittelylle. 

Pk-täti. 
[/quote]
Mutta tätä tehdään vaikka lapseni on osa-päivähoidossa! Prlk yritä siinä sitten aamulla nousta ylös kun isompi ei malta nukkua kuin siihen aamu viiteen, kun on pkssa laitettu nukkumaan

Vierailija
32/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ei ne pakota nukkumaan, mutta levätä täytyy. Jos on väsynyt, levätessä nukahtaa. Lepohetki on tarpeellinen siinä melskeessä. 

Mun lapsi ei nuku, mutta pidän tärkeänä että lepäilee ja rauhoittuu hetkeksi. Aivot tarvitsee lepoa. 

Vierailija
33/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää ja täysin turhaa tuollainen! Sympatiat ap:lle.

Vierailija
34/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"] Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia! [/quote] Et sitten niitä muutamaa tuntiakaan arjessa haluasi viettää lastesi kanssa? Eiväthän ne lapsesi siellä nukahtaisi, vaan ainoastaan lepäilisi, elleivät olisi väsyneitä.  Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että pieni ihminen tarvitsee lepohetken päiväkotipäivän aikana?  On näitä vanhempia, jotka jatkuvasti jankkaavat tätä. Tuovat lapsen seitsemältä hoitoon ja vaativat, että neljään viiteen pitäisi 5-vuotiaan olla koko ajan liikkeellä "virikkeiden" parissa. Sittenhän lapsi helposti nukahtaa jo kuuden, seitsemän aikaan kotona ja jää aikaa viinin lipittelylle.  Pk-täti.  [/quote] Mutta tätä tehdään vaikka lapseni on osa-päivähoidossa! Prlk yritä siinä sitten aamulla nousta ylös kun isompi ei malta nukkua kuin siihen aamu viiteen, kun on pkssa laitettu nukkumaan

[/quote]Ootko pienemmän kanssa kotona ;)

Vierailija
35/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:46"]

[/quote]Ei ne pakota nukkumaan, mutta levätä täytyy. Jos on väsynyt, levätessä nukahtaa. Lepohetki on tarpeellinen siinä melskeessä. 

Mun lapsi ei nuku, mutta pidän tärkeänä että lepäilee ja rauhoittuu hetkeksi. Aivot tarvitsee lepoa. 

[/quote]

Paljonkin on tieteellistä näyttöä siitä, että aivot kehittyvät nukkuessa vinhaa vauhtia. Aivot ikään kuin unessa imevät sen kaiken taidollisen ja tiedollisen aineksen, jota valvelilla on koettu. 

Aivan väärillä jäljillä ovat nämä, jotka usuttavat pienokaisensa rytmiin, jossa päivänunia ei ole liian aikaisin. Kokopäiväisessä ryhmähoidossa on todellakin lapsen etu, että on päiväunet. Tämä ei totisesti ole mitään hoitajien laiskuutta, jotta saisivat kahvihetken. 

(joka sekin on tarpeellinen, en sitä sano)

pk-täti

Vierailija
36/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:37"]

Hemmetin nipoa siellä. 

[/quote]

[/quote]

[/quote]En ole se jolle kommentoit, mutta pikkulapsella kestää aika kauan kävellä 1 km, ja vielä sen jälkeen vanhempi  kävelee toisen 1 km takaisin. Minkä jälkeen bussia odottelemaan, ja vielä bussimatka töihin. Aika paljon menee siis aikaa.  

Kyllä mulla ainakin on kiire, harvoin olisi aamulla tuohon aikaa. Ja pliis, toi "miksi teit lapsia jos et voi pikku matkaa kävellä" on niin kulunut. 

[/quote]

Jos lapsi on totutettu kävelemään, niin eipä kilsan matkalla nyt 4-vuotiaalla juuri sen enempää mene kuin aikuisellakaan. Parikymmentä minuuttia varaan. Nuoremmalle voi ottaa rattaat. 

Tärkeä tulevan hyötyliikunnankin kannalta ja ihan ekologinenkin pointti on siinä, että käveltäisiin ja pyöräitäisiin mahdollisimman paljon. Iha sairaalta tuollainen kuulostaa, että kilsan matkan takia startataan autolla, jos ei mitään käyttöä päivän mittaan sille ole muuta. 

Tuodaan auto sitten takaisin kotipihaan. Mikä viesti tässä lapselle? Auto otetaan alle, vaikka ärrälle puolen kilsan päähän oltaisiin menossa. Tällaiset ajatusmallit kestävät hyvinkin koko elämän läpi ja niitä on vaikea muuttaa. 

Vierailija
37/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin nipoa siellä. 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole se, jota lainasit, mutta pakko kommentoida.

Olen hammaslääkäri ja ensimmäinen potilas tulee vastaanotolleni tasan klo 08:00. Silloin minun on oltava paikalla työvaatteissa ja potilaat tiedot on oltava luettuna. Joinakin aamuina on vaan niin kiire, että 2,5-vuotiaan kanssa ei keritä kävellä päikkäriin. Minä en ole tärkeä, potilaani ovat, joten en vain voi olla myöhässä töistä.

Vierailija
38/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että suurimmaksi osaksi päikkäriin mennään jalkaisin, pyörällä, pulkalla tai potkurilla. Kuitenkin joinain aamuina asiat eivät suju suunnitellusti ja aika vain häviää johonkin, esim. järkyttävä kiukkukohtaus tai viime viikolla tapahtunut lasisen maljakon tipahtaminen ja särkyminen lattialle.

t. 38

Vierailija
39/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin tuollainen päiväkodin henkilökunta joka on vähän liian huolissaan, kuin sellainen joka vähät välittää .
Kerran vein lapsen pariksi tunniksi hoitoon erään työasian ajaksi. Kun sitten menin hakemaan häntä, oli vastavassa oleva hoitaja siinä uskossa että lapsellani on vapaapäivä tänään ja ihmetteli miksi siis olen päivodissa. Olin lievästi sanottuna hölmistynyt, sillä aamulla lasta tuodessani tervehdimme molemmat hoitajaa, niin minä kuin lapsikin. Selitin vielä sen päiväisen kuvion hoitajalle siinä tullessamme.
No oli sitte käynyt niin että lapsi oli livahtanut sellaiseen pikku huoneeseen leikkimään siksi aikaa kun päiväkodissa oli. Hoitaja ei ollut tietoinen siis että lapsi oli päiväkodissa. Oli ihan järkyttävää etsiä lasta pitkin päiväkotia hoitajan avustuksella, joka vain hoki kokoajan että oli tosiaan ollut siinä uskossa että lapsella on vapaapäivä ja rupesi vielä syyttämään minua siitä että tuollaiset poikkeukselliset hoitoajat väkisinkin sotkevat ja että olisin vaan pitänyt lapsen kotona ja hoitanut työasiat täysinä työpäivinä. Tapahtuneen jälkeen vaihdoimme päiväkotia.

Vierailija
40/65 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:28"] Mulla ärsyttää se et ku kotona ei nukuta päikkäreitä niin päiväkodissa kaikkien täytyy nukkua! Vanhemman mielipidettä ei kuunnella ja sit yöllä valvotaan myöhään päiväkodin takia! [/quote] Et sitten niitä muutamaa tuntiakaan arjessa haluasi viettää lastesi kanssa? Eiväthän ne lapsesi siellä nukahtaisi, vaan ainoastaan lepäilisi, elleivät olisi väsyneitä.  Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että pieni ihminen tarvitsee lepohetken päiväkotipäivän aikana?  On näitä vanhempia, jotka jatkuvasti jankkaavat tätä. Tuovat lapsen seitsemältä hoitoon ja vaativat, että neljään viiteen pitäisi 5-vuotiaan olla koko ajan liikkeellä "virikkeiden" parissa. Sittenhän lapsi helposti nukahtaa jo kuuden, seitsemän aikaan kotona ja jää aikaa viinin lipittelylle.  Pk-täti.  [/quote] Mutta tätä tehdään vaikka lapseni on osa-päivähoidossa! Prlk yritä siinä sitten aamulla nousta ylös kun isompi ei malta nukkua kuin siihen aamu viiteen, kun on pkssa laitettu nukkumaan

[/quote]

Meillä oli lapsi vain eskarissa eli 4 tuntia päivässä päiväkodin eskaria. Siitäkin ajasta käytettiin tunti päivä"lepoon" eli 6 vuotiaan lapsen piti maata tunti nukkarissa hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi