Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää lihavat ihmiset "raskausmahojensa" kanssa!

Vierailija
30.03.2015 |

Anteeksi nyt vain.
Jotenkin kamalan ärsyttävää kun netissä kysellään veikkauksia mahan perusteella kumpi tulee ja odottaja on...no näin kauniisti sanottuna sen muotoinen ettei raskautta tule huomaamaan edes lopussa. Pikkuisen pyöreät on erikseen. Puhun oikeasti siis lihavista. Ja jos vastaa ettei mahan perusteella voi veikata niin tullaan huutamaan miten pitää olla ylpeä läskeistään. Miten voit veikata mahan muodon perusteella sukupuolen kun maha ei ole minkään muotoinen!? Poimuja löytyy 3kpl tissien alta ja siinä se maha sitten olikin.

Tai kun joku lihava lisää kuvan raskausviikolla 10 ja kertoo miten on masu kasvanut hurjasti (tai vaikka ei olisi edes lihava niin turvotusta tuo kuitenkin on!)
Mitään muutosta ei kuitenkaan ole normaaliin kroppaan.

Yksi tuttuni joskus vertaili miten hänellä raskausviikolla 30 oli niiiiin paljon isompi maha kuin toisella joka oli 20kg laihempi ja viikkojakin 10 vähemmän.

Eikä minulla ole mitään lihavia vastaan, mutta älkää yrittäkö muutta läskejänne raskausmahaksi! Ei se plussaus sitä mahaa muuta heti erilaiseksi vaikka monet näin luuleekin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Ja ärsyttää myös juurikin nämä jotka pullistavat vatsaansa turvotuksen lisäksi rv 8 ja ku tää on nii iso ja tunnen jo vauvan liikkeetki ja jo rv 12 tuntu mahan päältä. Just joo ettei ois kuitenki vaa mielikuvitusta?

Vierailija
2/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun typerää muutenkin esitellä sitä raskausmahaa netissä, voi helvetin perse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vähän ahdistunut/awkward olo jos tuttu laittaa paljasta kuvaa raskausmahastaan. Pahinta on täysin alaston "taide-kuva". Tai mahat, joihin kirjoitellaan hyvää joulua tmv... Mun mielestä raskaus on herkkä ja kaunis sekä "yksityinen" (en tarkoita salaista) asia. Koen myös häiritseväksi sen, jos pyydetään koskettamaan vatsaa.. Ääh...

Vierailija
4/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo vatsan koskettelu kai riippuu vähän miten läheinen henkilö on. Ja juu kyllä nuo mahakuvat välillä ärsyttää varsinkin jos mitään muutosta ei ole tapahtunut.

Yhden fb kaverin mahakuvat siedän ja ymmärrän. Hän aiemmin menetti lapsensa kun raskaus oli jo pitkällä joten tämä on hänelle varmasti todella iso ja tärkeä juttu. Mutta hän ei kyllä ole lihava joten mahan erottaakin. Eikä kuvia tule edes joka viikko.

Joku raja kuitenkin noissa kuvissa ois oltava. Yksikin nainen laittoi raskausviikoilta 15 lähtien joka helvetin päivä rv 15+1,2,3 yms. Kuvan ja siis mitään muutosta ei missään vaiheessa tapahtunut. Lihava on muutenkin.

Voi niitä kuvia otella ja satunnaisesti julkaista mutta pliis ei joka helvetin päivä eikä edes viikko ellei nyt oikeasti jotain merkittävää muutosta ole.

Vierailija
5/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Kuvottavaa.

Roskaväen juttuja tämmöiset mahapostaukset.

Vierailija
6/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:51"]Yök. Kuvottavaa.

Roskaväen juttuja tämmöiset mahapostaukset.
[/quote]
Läskien varsinki.

Vierailija
7/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua. ottaisin syliin, jos läskimahaltani mahtuisit

Vierailija
8/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:45"]No tuo vatsan koskettelu kai riippuu vähän miten läheinen henkilö on. Ja juu kyllä nuo mahakuvat välillä ärsyttää varsinkin jos mitään muutosta ei ole tapahtunut.

Yhden fb kaverin mahakuvat siedän ja ymmärrän. Hän aiemmin menetti lapsensa kun raskaus oli jo pitkällä joten tämä on hänelle varmasti todella iso ja tärkeä juttu. Mutta hän ei kyllä ole lihava joten mahan erottaakin. Eikä kuvia tule edes joka viikko.

Joku raja kuitenkin noissa kuvissa ois oltava. Yksikin nainen laittoi raskausviikoilta 15 lähtien joka helvetin päivä rv 15+1,2,3 yms. Kuvan ja siis mitään muutosta ei missään vaiheessa tapahtunut. Lihava on muutenkin.

Voi niitä kuvia otella ja satunnaisesti julkaista mutta pliis ei joka helvetin päivä eikä edes viikko ellei nyt oikeasti jotain merkittävää muutosta ole.
[/quote]

Ihan yhtä tärkeä ja iso juttu se raskaus on niillekin joita eivät ole lasta menettäneet

Vierailija
9/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:45"]No tuo vatsan koskettelu kai riippuu vähän miten läheinen henkilö on. Ja juu kyllä nuo mahakuvat välillä ärsyttää varsinkin jos mitään muutosta ei ole tapahtunut.

[/quote]

Ihan yhtä tärkeä ja iso juttu se raskaus on niillekin joita eivät ole lasta menettäneet
[/quote]

No tottakai on. Mutta kerroinkin ymmärtäväni tätä naista paremmin vaikka muuten nuo mahakuvat ärsyttää.

Vierailija
10/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:56"]Mulle tulee vähän ahdistunut/awkward olo jos tuttu laittaa paljasta kuvaa raskausmahastaan. Pahinta on täysin alaston "taide-kuva". Tai mahat, joihin kirjoitellaan hyvää joulua tmv... Mun mielestä raskaus on herkkä ja kaunis sekä "yksityinen" (en tarkoita salaista) asia. Koen myös häiritseväksi sen, jos pyydetään koskettamaan vatsaa.. Ääh...
[/quote]

Onko se paljas raskausmaha niin ahdistava? Ahdistaako sua jos joku punkero laittaa kuvan paljaasta mahastaan mutta ei ole raskaana? :D
Raskausmahat esim.fbssä on iha ok, mutta super tissiheru bikinikuvat on jotenkin noloja. Yleensäkkin tissien esittely. Ja jos kyseessä on vielä joku ei niin hyvä kroppainen niin yöäh! Joo jokainen saa olla sellainen kuin on, ja juu jokaisella on erilainen vartalo, mutta jokainen ei kyllä ole kaunis kaikkien silmissä. Ei edes ne tissimallit tai raskausmahat. Silti mieluummin törmään fbssä jonkun raskausmahaan kuin muuten vain löllyvään kroppaan tai niihin "uus tukka" tissiherutus kuviin :D

Vierailija
11/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:04"]Voi sua. ottaisin syliin, jos läskimahaltani mahtuisit
[/quote]

Mutta semmonen pehmeä syli ois kyl kiva just nyt nii jos se maha vähä antais periks nii mahtuis? :)

Vierailija
12/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:46"]Vitun typerää muutenkin esitellä sitä raskausmahaa netissä, voi helvetin perse!
[/quote]

Mutta tissejä ja persettä on iha ok esitellä kuitenki?

Vierailija
13/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin jäämään töistä äitiyslomalle niin ette kukaan muu kuin pomo edes tiennyt minun olleen raskaana :D En ole edes valtavan lihava, lievästi ylipainoinen vaan, mutta olen aina ollut kaljamahaista tyyppiä jolla läski kertyy mahaan. Minulle on esim. julkisissa kulkluvälineissä kohteliaasti tarjottu raskaanaolevien ja vanhusten istumapaikkoja silloinkin kun en ole ollut raskaana. Minusta se oli huvittavaa ettei kukaan huomannut raskautta :D 

Vierailija
14/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:56"]Mulle tulee vähän ahdistunut/awkward olo jos tuttu laittaa paljasta kuvaa raskausmahastaan. Pahinta on täysin alaston "taide-kuva". Tai mahat, joihin kirjoitellaan hyvää joulua tmv... Mun mielestä raskaus on herkkä ja kaunis sekä "yksityinen" (en tarkoita salaista) asia. Koen myös häiritseväksi sen, jos pyydetään koskettamaan vatsaa.. Ääh... [/quote] Onko se paljas raskausmaha niin ahdistava? Ahdistaako sua jos joku punkero laittaa kuvan paljaasta mahastaan mutta ei ole raskaana? :D Raskausmahat esim.fbssä on iha ok, mutta super tissiheru bikinikuvat on jotenkin noloja. Yleensäkkin tissien esittely. Ja jos kyseessä on vielä joku ei niin hyvä kroppainen niin yöäh! Joo jokainen saa olla sellainen kuin on, ja juu jokaisella on erilainen vartalo, mutta jokainen ei kyllä ole kaunis kaikkien silmissä. Ei edes ne tissimallit tai raskausmahat. Silti mieluummin törmään fbssä jonkun raskausmahaan kuin muuten vain löllyvään kroppaan tai niihin "uus tukka" tissiherutus kuviin :D

[/quote]

En ole se kelle vastaat, mutta mua kyllä enemmän häiritsis raskausmaha kuin jonkun läskit tai tissiherutuskuvat. Ne on kuitenkin kiinni siinä ihmisessä jotenkin normaalisti, raskausmaha on sellainen friikki pallo siinä edessä kiinni. Vaikka miten luonnollista onkin, on ne mahakuvat jotenkin ällöjä. Muistan jo pienenä valokuva-albumeja selatessani katselleeni varauksella äitini raskausmahakuvia. Jotka siis oli ihan näitä peruskuvia, nostetaan paitaa ja sivulta päin kuvataan se iso maha. *puistatus*

Vierailija
15/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen vetoa, että ap on lapseton?

Vierailija
16/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:04"]Satanen vetoa, että ap on lapseton?
[/quote]

Olet väärässä, olen itsekki raskaana nyt, mutta en esittele mahaani jatkuvasti enkä ole lihava.
Ap

Vierailija
17/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:04"]Satanen vetoa, että ap on lapseton? [/quote] Olet väärässä, olen itsekki raskaana nyt, mutta en esittele mahaani jatkuvasti enkä ole lihava. Ap

[/quote] Liikut siis muuten vaan kummallisissa piireissä.

Vierailija
18/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vastaus olisi pyytää viitettä vertaisarvioituun tutkimukseen, jonka perusteella raskausvatsan muoto ylipäätään korreloisi jotenkin vauvan sukupuolen kanssa. Olen erittäin skeptinen tuon väittämän suhteen.

Vierailija
19/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yks kans laittoi joka viikko mahastaan kuvan..
Välillä pelkät rintsikat päällä yms.
Ei nyt muuten mun persettä kutita tuommoset mut joka viikko...?!

Vierailija
20/22 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottiko ap, kun sait ripuloitua palstalle korkealentoiset ajatuksesi? Mitään uutta et asiaan tuonut, joten olisit voinut keksiä jonkun paremman aloituksen. Ei noita jaksa kukaan lukea, oli sitten paulla tai kukkakeppi.